Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1653 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Inovovaný maxiskúter od Yamahy – Yamaha T-Max

 Zdieľať

Pridané: 12.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9538 [Bleskovky - Predstavujeme]

Na výstave EICMA v Miláne sa nedávno predstavila aj novinka z dielne Yamahy, skúter T-Max. Ide o novú generáciu úspešného maxiskútra, ktorý má jeho majiteľom priniesť ešte lepšie zážitky z jazdy.

Seriál článkov - Novinky 2012:

| Seriál článkov: Novinky 2012 |

Hlavnou myšlienkou pri vytvorení skútra T-Max bolo spojenie rýchlosti a ovládateľnosti motocykla s komfortom a praktickosťou skútra. Rovnaký cieľ má aj inovovaný maxiskúter. Výrazne hranatý dizajn dáva novému T-Maxu dynamickejší a agresívnejší vzhľad.

Yamahu T-Max poháňa nový radový dvojvalec o objeme 530 ccm. V porovnaní s predchodcom má motor oveľa viac sily v nízkych a stredných otáčkach čo má byť citeľné najmä pri akcelerácii v rozmedzí rýchlosti 40-90 km/h. Za týmto zlepšením stojí nový tvar piestov, hlavy valcov, vačky a iných súčastí motora. Upravené je aj vstrekovanie paliva, výfukový a chladiaci systém. V číslach to potom vyzerá takto: výkon 34 kW pri 6750 ot./min., krútiaci moment 52.3 Nm pri 5250 ot./min. Výkon sa na zadné koleso prenáša pomocou remeňa. Ten čiastočne znižuje váhu skútra a prispieva k centralizácii hmotnosti.

Nosnou časťou skútra je motor ku ktorému sú primontované časti rámu. Tie sú vyrobené z tlakových odliatkov hliníka, ktoré tvoria pravú a ľavú polovicu rámu. Tu Yamaha ušetrila na hmotnosti takmer 4 kilá. Ťažisko je tak umiestnené čo najbližšie k vozovke. Tomu napomáha aj umiestnenie 15 litrovej nádrže.

O brzdenie sa vpredu stará dvojica bŕzd s kotúčmi o priemere 267 mm a vzadu je brzda s kotúčom o priemere 282 mm. ABS je dostupné za príplatok.

Na T-Maxe nájdete mnoho odkladacích priestorov, nechýba ani, pre skútre typický, veľký osvetlený priestor pod sedadlom. Ku komfortu pri cestovaní patrí aj sedadlo s oddeleným priestorom pre spolujazdca a veterný štít, ktorý sa dá nastaviť do dvoch polôh. K Yamahe T-Max je samozrejme pripravené aj množstvo doplnkov, ktoré pomôžu pri cestovaní, každodennom dochádzaní do práce či len tak skrášlia a odlíšia skúter od ostatných.

Yamaha T-Max sa u dílerov objaví vo farbách: Sonic Grey (sivá), High Tech Silver (strieborná), Midnight Black (čierna) a Competition White (biela).

Video

Video: Yamaha T-MAX 530 2012

Video: Yamaha TMAX 2012

Pridané: 12.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha T-Max 500 2012:

Foto:
Yamaha T-Max 500 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:T-Max 500
Rok:2012
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:530 ccm
Max. výkon:46.5 k (34.2 kW) / 6750 ot.
Max. krútiaci moment:52.3 Nm / 5250 ot.
Kompresný pomer:10.9:1
Vŕtanie x Zdvih:68 x 73
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:remeň
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:116 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:267 mm
Pneu vpredu:120/70 R15
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm
Pneu vzadu:160/60 R15
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:217 kg
Výška sedla:800 mm
Rázvor:1580 mm
Dĺžka:2200 mm
Šírka:775 mm
Výška:1475 mm
Svetlá výška:125 mm
Objem nádrže:15 l

Seriál článkov - Novinky 2012:

| Seriál článkov: Novinky 2012 |

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria