http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Peugeot Satelis 2 125i 2013 - Malý veľký skúter

[Testy a predstavenia - Test]

Pod zadok sa mi dostal nový, vylepšený skúter od Peugeotu, s 11 kW motorom vybaveným vstrekovaním a vyvinutým vo Francúzsku. Robí sa v dvoch kubatúrach (125 a 300) no a od budúceho roku aj 400. My sme mali zatiaľ možnosť pojazdiť ten najmenší. No najmenší. Ako sa to vezme...

Už pri prvom letmom pohľade jasne dáva najavo svoje zaradenie medzi „maxiskútre“. Veľká predná kapota aj s plexi plus široké bočné plasty a veľký priestor nie len na nohy, sedenie, ale aj veľký úložný priestor pod sedlo. A ten je veru ozaj excelentný. Úplne v pohode doňho vložíte dve integrály a samozrejme bez problémov zatvoríte. Teraz si asi hovoríte že ako inak, ale viem aj o takých skútroch, kde dve integrály síce vložíte, ale sedadlo nezatvoríte. A ak tam práve nevozíte prilbu pre prípadnú stopárku, určite tam naládujete niekoľko plechoviek pivíčka, slaninku, špekáčik, chlieb a určite aj drevené uhlie s minigrilom. Alebo sa tam s prehľadom pobalíte keď vás vyhodí exka z jej bytu. Za toto má u mňa „Satelit“ veľké plus. A nie len za to.

Skútrovanie je o tom nasadnúť, naštartovať a pelášiť vybavovať čo treba bez zbytočných obštrukcií okolo. Odviezť veľký nákup, dopraviť sa do práce rýchlo, jednoducho a za pár litrov benálu. A najlepšie by bolo, ak by to bolo komfortne bez zbytočného náporu vetra, bez premočenia a na pohodlnom sedení. Znova chválim malého veľkého levíka aj keď sa priznávam, že v meste pri preplietačkách som mal oňho strach. Predsa len je pekný, okamžite si získal moju náklonnosť a mne na ňom záležalo. Nebolo to len také to bezcitové posadím sa a nevadí mi keď sa oškre, keď čaká pod oknom a prší naň či sneží. A v neposlednom rade nie je ani najlacnejší. To je vlastne jedno z mála mínusiek ktoré som mu udelil. Ale na druhú stranu sa vyššia cena zobrazila na výbave, aj na spracovaní.

Vpredu aj vzadu je ledkové osvetlenie, ktoré sa automaticky zapne po naštartovaní a na zvýšenie pasívnej bezpečnosti svieti ešte nejaký čas po vypnutí a uzamknutí skútra. Prístrojovka vybavená dvomi analógovími budíkmi a centrálnym led displejom, ktorý zobrazuje napríklad dojazd, priemernú či aktuálnu spotrebu, nízky stav nabitia batérie, teplotu vzduchu, signalizáciu o blížiacom sa servise a upozornenie na možnú námrazu na ceste. Samozrejme sú tu aj klasické ukazovatele stavu paliva, teploty motora a kontrolky ABSka, mazania, celková kontorola, diaľkové svetlá, otvorenie batožinového priestoru a indikátory smerových svetiel. Tie sú samozrejme doprevádzané aj zvukovým signálom, ktorý je dobre počuteľný, ale nie otravujúci.

Na odstavenie slúžia dva stojany. Hlavný – klasika centrál, na ktorý sa skúter vyhupsne už pri minimálnom zatlačení alebo bočák. Zaujímavosťou je, že skúter naštartujete aj na bočáku. Dokonca ide aj pridať mierne plyn, ale otáčky obmedzovač nepustí na hranicu, kedy by sa skúter rozbehol. Už keď som pri naštartovaní, mám tu ešte jednu výčitku. Skúter má len štartér a absencia štart páky mi trochu vadila. Je ale pravda, že štartoval v okamžiku ako som sa dotkol štartéra, takže baterka nie je až tak zaťažovaná dlhším točením motora.

Peugeot Satelis 125
Peugeot Satelis 125
Peugeot Satelis 125
Peugeot Satelis 125

Z celého skútra na vás dýcha komfortné spracovanie. Či už ovládače na riadidlách, materiál a spracovanie sedadla, polstrovanie „kufra“ s osvetlením, podvozok a brzdy s pancierovkami. Mimochodom brzdy fungovali perfektne. Dostatočne razantne, ale nie nekultúrne. Dovolím si tvrdiť, brzdia lepšie ako na niektorých veľkých moto. A podvozok im krásne sekunduje. Nie je príliš tvrdý, kedy je cítiť každú nerovnosť a jamu, ale nie je príliš mäkký, aby sa ponáral v zákrutách či pri brzdení. Zadné pruženie má pritom nastavenie tvrdosti v štyroch stupňoch.

No a aby sme to mali kompletné, treba napísať ako sa na Satelise jazdilo. Jazdilo sa mi na ňom natoľko dobre, až som bol smutný, keď som ho musel vrátiť. Na začiatku som spomenul, že si ma hneď získal, ale čím som na ňom viac jazdil, tým sa mi páčil viac a viac. Po meste je dostatočne mrštný, aj keď možno menej obratný ako typicky mestské skútre a mimo mesta je to komfortný a elegantný dopravný prostriedok. Volil som ho namiesto auta vždy keď som nešiel mimo asfalt, aj pri dlhších presunoch do práce a z práce (40km tam a 40 km späť). A to aj za dažďa. Vďaka svojej mohutnejšej prednej časti a vyššiemu plexi dobre ochráni pred premočením či chladom a trvalo mi to menej ako na firemnom berlingu. No a o spotrebe sa ani nebavme. Respektíve bavme, aby bolo jasno. Pri turistickom tempe sa dá jazdiť za 2,5 na sto. Ak ale idete stále na plno a atakujete vždy mimo mesta maximálnu rýchlosť 110, ktorú zo Satelisu dostanete, tak sa spotreba „vyšplhá“ na maximálnych 3,5 na sto. Viac sa mi fakt nepodarilo spraviť.

Peugeot Satelis 125
Peugeot Satelis 125
Peugeot Satelis 125
Peugeot Satelis 125

No a úplným záverom ešte spomeniem okrem obrovského „nákladného“ priestoru ďalšie odkladacie miesta. Skrinka v strede medzi riadidlami, na ktorú stačí zatlačiť a otvorí sa, uzamykateľná skrinka na ľavej strane pri kolene do ktorej dáte bez problémov dve politrovky a klasický stredový háčik na zavesenie tašky. Daňou za velký priestor pod sedlom je ale zabranie miesta medzi nohami nízkym tunelom pod ktorým je umiestnená 13,5 litrová nádrž.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Konkurencia

Popri Satelise sme mali možnosť pojazdiť a otestovať ďalšie tri skútre a jeden z nich bol skoro na vlas podobný. SYM Joyride 125. Ten je o poznanie lacnejší, ale odzrkadlilo sa to aj na jeho "osobnosti". Dizajn je super, pár vychytávok tiež, ale miesto pod sedadlom je menšie, mäkšie sedadlo a hlavne podvozok boli pre mňa oproti Satelisu doslova utrpením. Pri každom pridaní a brzdení sa skúter ponáral alebo dvíhal a v zákrutách pri maximálke to bolo tiež všelijaké. Ale tak popravde, ten rozdiel ceny tam musí byť poznať.

No a ostatná konkurencia je cenovo dosť vyrovnaná. Suzuki Burgman 125 a Yamaha X-Max 125. Oba sú o málinko slabšie a majú aj menšiu nádrž. Výber bude teda skôr o sympatiách k tej či onej značke.

Záver

Ako prvé každý ofrfle cenu, ale treba sa pozrieť bližšie a budete hneď vedieť, že za túto cenu dostávate nielen dobre zabalený balík. Výbava a spracovanie je na veľmi dobrej úrovni a popravde, radšej si priplatím niečo navyše za komfort, ktorý mi ponúka. Ak by sa jednalo o bežný malý mestský skútrik, tak tam neriešim lepšiu výbavu, spracovanie plastov a krajinu produkcie. Beriem podľa ceny a možno dizajn, ale pri maxiskútroch čakám, že budú nielen dobre vyzerať, ale aj spracovanie a výbava bude na lepšej úrovni.

A tu som sa toho dočkal.

Plusy, mínusy

komfort, vzhľad, batožinový priestor absencia štartpáky, cena

Pozadie / Wallpaper:

Peugeot Satelis 125
Peugeot Satelis 125
Peugeot Satelis 125
Peugeot Satelis 125

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Peugeot Satelis 2 125i, 2013:

Servisný interval 5000 km
Spotreba 3,2 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 13,2 l
Cena motorky 4 150,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 268 EUR
Kufor topcase 171 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 34,57 EUR
Spätné zrkadlo 51,61 EUR
Smerovka 64,55 EUR
Svetlomet 177,31 EUR

Video: Peugeot Satelis 125i / 300i 2013

Text: Milan Mikulík - mikulec,
Foto: Filip Kalka - Masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť Begam. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Peugeot Satelis 125 2013 Sym JOYRIDE EVO 125 2013 Suzuki Burgman 125 2013 Yamaha X-MAX 125 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:PeugeotSymSuzukiYamaha
Model:Satelis 125JOYRIDE EVO 125Burgman 125X-MAX 125
Rok:2013201320132013
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:125 ccm124.5 ccm125 ccm125 ccm
Max. výkon:14.96 k (11.00 kW) / ot.12.57 k (9.24 kW) / 8500 ot.11.97 k (8.80 kW) / 9000 ot.13.99 k (10.29 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:10.8 Nm / 6500 ot.11.33 Nm / 8750 ot.
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickávariátorautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátorvariátorvariátor
Zdvih vpredu:80 mm
Zdvih vzadu:63 mm
Brzdy vpredu:kotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm273 mm
Pneu vpredu:120/70 - 14100/90-13120/70-15
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:210 mm200 mm
Pneu vzadu:140/60-13130/70-12140/70-14
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:160 kg
Hmotnosť s náplňami:156 kg159 kg173 kg
Výška sedla:735 mm792 mm
Dĺžka:2152 mm
Šírka:765 mm
Výška:1423 mm
Objem nádrže:13.2 l7.6 l10 l11.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:106 km/h
Poznámka:
Poznámka:cena 07/2013 - 4 150,- €Cena 07/2013 - 2 440,- €Cena 07/2013 - 4 190,- €Možnosť príplatkového ABS
Cena 07/2013 - 4 490,- €

Pridané dňa: 05.08.2013 Autor: mikulec

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk