Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1808 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29770
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17599)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12171)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - mikulec

Login: mikulec Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Geriatrik - chodiť už nevládzem, ale na nejakú motorku sa ešte vydriapem...
Skúsenosti: Som začiatočník, jazdím 34 rokov, ročne najazdím v priemere 10000 kilometrov
Motorka: Ducati Monster S2R 1000 2006
Mesto: Senica (Slovensko)
Darca krvi: Darca Krvi daroval som krv 3 krát.
Čas registrácie: 13.05.2006 09:31
Posledne prihlásený: 21.09.2017 11:30

Ďalšie motorky:

Motorka:
Husqvarna CR 125 2010
Beta RR 300 2015

Niečo o sebe:

...Jsou chvíle, kdy už to neřídíš a růžově to nevidíš
a prosvištíš zatáčkou rovnou do pokoje s kapačkou... (28.04.2013 sa mi to stalo doslovne, ale už po 14 dňoch som bol znova v sedle)

Štatistika

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

16.04.2007 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16453 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Ducati Monster S2R1000

A sme tu zas! Mikulec a jeho Ducati. Nemocný buázen a jeho medicína Ducati Monster S2R1000.
Sem vám to dau aj po mojím aj po slovensky.

 

11.04.2007 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 22302 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Ducati monster 600, r. v. 1995

Tak sem sa teda rozhodeu a konečňe aj rozhýbau k temu, abych napísau ňejakú tú skúsenost s mojú Monstricú!
Aby sem Vám to nesťažovau, tak to sem napíšem po slovensky.
Teda dzime na to!

 

Zoznam členov aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »