Pridané: 22.09.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Nie je žiadnym tajomstvom, že Suzuki chystá nový model V-Strom 1000 ABS. O vzkriesení cestovného endura postupne informuje na svojej stránke www.suzuki-vstrom.com, kde boli nedávno uverejnené fotky a niektoré technické parametre nového modelu.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Parametre ako výkon a krútiaci moment motora si Suzuki necháva pre seba. Dvojvalcový motor má o 2 mm väčšie vŕtanie než mal motor v predchádzajúcom V-Strome 1000, jeho objem je teraz 1037 ccm. Redizajn motora má zabezpečiť jeho príjemnejší chod a zlepšenie ťahu v nízkych a stredných otáčkach. O zlepšenie spotreby sa má postarať nový systém elektronického riadenia v kombinácii s vylepšeným systémom vstrekovania paliva. Spotreba paliva by tak mala byť na úrovni 4,8l/100km. Úplne nová je 6-stupňová manuálna prevodovka. Spojka je hydraulická a vďaka systému SCAS (Suzuki Clutch Assist System) sľubuje ľahšie preraďovanie rýchlostí najmä smerom nadol.
![]() |
Z elektroniky na Suzuki V-Strom 1000 ABS nájdeme kontrolu trakcie a ABS. Systém trakčnej kontroly je možné nastaviť do dvoch "polôh", ostáva aj možnosť trakčnú kontrolu úplne vypnúť. ABS zase drží pod kontrolou brzdový systém značky Tokico. Vpredu nájdeme 310 mm kotúče a 4 piestikové, radiálne montované monobloky, zatiaľ čo vzadu je kotúč s priemerom 260 mm a jednopiestikový strmeň. Odpruženie je nastaviteľné. Vpredu je USD vidlica s priemerom rúrok 43 mm, ktorá je plne nastaviteľná. Vzadu je tlmiaca jednotka s možnosťou hydraulického nastavenia predpätia pružiny.
![]() |
V-Strom 1000 ABS má pekne spracovanú prístrojovú dosku, ktorej dominuje analógový otáčkomer skrývajúci v sebe aj výstražné kontrolky. Zaradený rýchlostný stupeň a rýchlosť sú zobrazované digitálne na samostatnom LCD dipleji, zatiaľ čo informácie ako teplota chladiacej kvapaliny, stav paliva v nádrži, nastavenie trakčnej kontroly, hodiny, vonkajšia teplota, priemerná spotreba a dojazd na nádrž majú vlastný LCD displej.
Dizajn samotnej motorky sa neodvážim hodnotiť. Je ale jasné, že dizajnéri sa nechali inšpirovať minulosťou, konkrétne modelom DR750/800 Big. Svedčí o tom zobák a mohutná predná časť. Na novom V-Strome 1000 ABS nájdeme aj nastaviteľný čelný štít (v troch polohách), ktorý bol testovaný v aerodynamickom tuneli.
![]() |
Suzuki k svojmu novému modelu V-Strom 1000 ABS pripravila aj bohaté príslušenstvo. O batožinu sa majú postarať plastové kufre s celkovým objemom 90 litrov. K dispozícii je aj 12V zásuvka, ktorá sa bude nachádzať pod prístrojovým panelom. V katalógu doplnkovej výbavy potom nájdeme veci ako centrálny stojan, plastovú ochranu motora, plastové chrániče rukovätí, prídavné svetlá, znížené alebo zvýšené sedadlo, padacie rámy, vyhrievané rukoväte a turistický štít.
![]() |
Suzuki V-Strom 1000 ABS sa bude predávať v týchto farebných prevedeniach: Candy Daring Red (červená), Glass Sparkle Black (čierna), Glass Desert Khaki (hnedá) a Pearl Glacier White (biela).
Pridané: 22.09.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať