Anketa:
Špionážne fotografie 2014 BMW NineT?
ZdieľaťPridané: 27.09.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5600 [Bleskovky - Novinky]
Na stránkach nemeckého magazínu Motorrad www.mo-web.de sa objavili špionážne fotografie nového BMW, zachytené v okolí jazera Lago di Garda.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Bike bol zachytený na čerpacej stanici v meste Rovereto nachádzajúcom sa severne od jazera Lago di Garda. Nemecký magazín nový model od BMW nazval NineT. Vychádza z predpokladu, že BMW by mohlo tento model nazvať takto práve kvôli oslave 90-teho výročia založenia značky BMW. Koncept Ninety, ktorý vyšiel z dielní Roland Sands Design sme si už mohli pozrieť na kvalitných fotografiách, teraz tu ale máme bike v stave blízkom sériovej výroby.
![]() |
Oficiálne predstavenie nového roadsteru od BMW by sa malo uskutočniť 16. októbra.
![]() |
![]() |
Info&foto: www.mo-web.de
![]() |
Štúdia BMW NineT |
Pridané: 27.09.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Café racer od BMW - BMW R nineT 2014 - zeON
- Finálne fotografie - café racer od BMW - zeON
- Ďalšie špionážne fotografie pripravovanej novinky BMW S1000RX 2015 - zeON
- Dočkáme sa naháča odvodeného od modelu BMW S1000RR - zeON
- Špionážne fotografie: BMW R 1250 GS a naháča odvodeného od S 1000 RR - zeON
- Doplnené: Oficiálne údaje a foto - Špionážne fotografie produkčnej verzie KTM 1290 Super Duke R - zeON
- Ducati Monster 1198 už čoskoro - zeON
- Špionážna fotografia Ducati 899 - zeON
- Špionážne fotografie: Nové kvapalinou chladené BMW R1200RT - zeON
- Špionážne fotografie Kawasaki Z1000SX 2014 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!