Pridané: 01.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]
V KTM vypustili oficiálne info o očakávanom 1290 Super Duke R 2014. 180 koní, 144 Nm a suchá hmotnosť 189 kilogramov. Beštia je teda vypustená, zdá sa že rovno zo samotných brán pekelných.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
![]() |
Z nuly na 200 km/h za 7.2 sekundy, údajne s nízkou spotrebou paliva a servisným intervalom 15.000 kilometrov. Vidlicový dvojvalec s uhlom valcov 75° vŕtaním 108 mm a zdvihom 71 mm dáva jasne najavo, že filozofia objem ničím nenahradíš je na mieste. Motor o objeme 1301 ccm vyprodukuje maximálny výkon 132 kW pri 8.870 ot./min a maximálny krútiaci moment 144 Nm. Rovná stovka „Izákov“ je však dostupná už pri 2.500 ot./min. Výbušný charakter motora je zdá sa zaručený, záťah od podlahy tak isto.
![]() |
Aby si nového Super Duke-a kúpil aj niekto bez sklonov k sebadeštrukcii, namontovali naň hádam najlepší dostupný brzdový systém. Radiálne štvor piestikové monobloky Brembo M50 sa budú zahryzávať do 320 mm kotúčov. Brzdový systém bude pod dohľadom ABS-ka, čo nie je žiadna prevratná informácia, ale ABS bude možné prepnúť do režimu supermoto v ktorom bude dovolené poslať zadné koleso do pekného šmyku.
![]() |
Dávkovanie výkonu je zabezpečené systémom Ride-by-Wire, výkon je na viac kontrolovaný aj trakčnou Kontrolou. K dispozícii sú tri režimy nastavenia palivových máp. Street a Sport s dodávkou plného výkonu a režim Rain s obmedzeným výkonom. Nuž a aby sa nezabudlo, ABS aj kontrolu trakcie je možné úplne vypnúť.
![]() |
Prístrojovú dosku, ovládače a mnoho ďalších detailov poznáme už z modelu KTM 1190 Adventure. Super Duker R je však motorka z úplne inej kategória. Subjektívne, nádherný agresívny dizajn nedáva pochýb o tom, odkiaľ tento bike pochádza. Denné LED svietenie sa zdá byť krajšie zapracované do dizajnu než na cestovateľskom biku rovnakej značky. Odhalené mechanické prvky nadšencov len a len potešia. Chróm-molybdénový hlavný rám v oranžovej farbe nesie prepracovaný motor a pekne spracovaná je aj koncovka výfuku, ktorú zrejme každý nadšenec okamžite vymení za čosi menšie, trebárs aj s nápisom Akrapovič. Darmo, zvuk prototypu tejto motorky je skrátka návykový.
![]() |
Pridané: 01.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať