Anketa:
Husqvarna na moktokrose národov v Nemecku odhalila TC300 Factory Racing 2014
ZdieľaťPridané: 01.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4216 [Bleskovky - Predstavujeme]
Značka Husqvarna štartuje do novej éry a predstavuje novú generáciu modelov. 28. septembra v Teutschenthale na moktokrose národov ukázala TC300 Factory Racing 2014.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
V malej predpremiére pred oficiálnym odhalením modelov, ktoré prebehne v meste Uddevalla vo Švedsku 5. októbra TC300 ukázala techniku dostupnú jazdcom v novovytvorenej triede 300-kubíkových dvojtaktov majstrovstiev Európy.
![]() |
Predstavený bike vychádza z TC250, zo zväčšeným zdvihovým objemom, doplnkami z Husky Power range, s Husqvarna Factory Racing grafikou a viacerými vylepšeniami. Medzi ne patrí zadný rám z karbónu, výfukový systém Akrapovic, nové okuláre a podvozok od WP.
![]() |
Husqvarna sa bude naďalej venovať dvojtaktom, ktoré poskytujú úžasné zrýchlenie, jednoduché ladenie motora a údržbu, nižšie servisné náklady a kompaktný dizajn.
![]() |
Pridané: 01.10.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Test nových modelov Husqvarna 2014 - Redakcia
- Husqvarna 2014 offroad test vo Sverepci - mikulec
- Špionážna fotografia odhalila pripravovaný skúter z dielne Kawasaki - J300 2014 - Awia
- Honda predstavila ďalšie novinky 2014: Gold Wing F6C a CB1100 EX - Redakcia
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2020 vrátane novej TE150i - Awia
- BMW R1200GS Adventure 2014 oficiálne predstavené - zeON
- Ducati 899 Panigale 2014 oficiálne predstavená - zeON
- Vyskúšali sme: Yamaha Offroad novinky 2014 vo Veľkých Uherciach - mikulec
- Honda predstavuje novú CRF450 RALLY pre Rallye Dakar 2014 - Redakcia
- Vespa Primavera 2014 - modernizovaná klasika MADE IN ITALY - Brco928
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!