http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Prvý test: Honda Integra 2014 - skúter alebo motorka?

[Testy a predstavenia - Test]

Integra, Integra, si ty skúter alebo motorka? Aj to aj hento, kúsok skútrovo a kúsok motorkovo. Prvýkrát som na Integru sadal skepticky, avšak v Grécku som sa najviac tešil na testovanie tohto "hybrida". Mňa Integra skutočne oslovila a s novým motorom a preladenou prevodovkou ešte viac.

Keď v roku 2012 Honda predstavila kríženca motorky a maxiskútra s názvom Integra, pohľady na daný stroj boli rôzne. Sám som bol zvedavý čo z takejto kombinácie môže vzísť, ako sa to bude správať na ceste a či takýto stroj vôbec má svoj zmysel. A bol som veru prekvapený, keď sa mi pod ruky dostala prvá verzia Hondy Integra. Čo sa však zmenilo na novinke oproti predchodcovi? Je jasné, že hrubá stavba a vlastne celkový pocit z Integry ako takej sa nejako výrazne zmeniť nemohol, no isté zmeny cítiť bolo.

Test Honda Integra 750 2014
Je z čoho vyberať, myslím farebne

Na pohľad maxiskúter

Honda Integra skrátka klame telom. Na pohľad to je maxiskúter, no rám, motor, podvozok, plnohodnotná automatická 6-stupňová prevodovka DCT a bohužiaľ aj menší odkladací priestor, sú už zo sveta motorkového.

Zmeny, zmeny, zmeny

Ako však podhodiť výpočet zmien oproti predchodcovi bez toho, aby som skrátka prekopíroval odstavce z testu Honda NC750X – praktický crossover? Veď vlastne sa jedná o ten istý stroj, iba ináč oplastovaný. Teda povedzme si to polopate, poriadne oplastovaný! Motor nabral rovnako na objeme, rovnako stúpol aj výkon a rovnako sa predĺžili aj prevodové stupne v prevodovke. Elektronika ovládajúca prevodovku DCT je čuduj sa svete tak isto rovnaká ako v celej inovovanej rade NC750. Radšej sa teda zameriam na pocity z jazdy a ako na mňa nová Integra v Grécku zapôsobila.

Test Honda NC750X

18.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 40338 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Prvý test: Honda NC750X DCT 2014 – praktický crossover

Všetko záleží od uhla pohľadu na motorku. Netreba hľadať prehnaný výkon či top komponenty, stačí sa len dobre pozrieť na zameranie mašiny. Honda NC750X DCT je skrátka praktickým kusom stroja, ktorý dokáže vyčariť úsmev na tvári.

 

Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014

Predsa len sa však nájdu zmeny, ktoré si zaslúžia spomenúť samostatne. Zdá sa vám, že nová Integra pôsobí na pohľad akosi ľahšie? No nie je to len farbami, ktoré vo verzii Special Edition so zlatými kolesami vyzerajú ozaj športovo, resp. decentne v čiernej matnej. Pozornému oku neujde zmena v tvarovaní prednej časti. Z bočnej línie sa vytratila vystupujúca časť, ktorú nahradila priehlbina. Estetické zmeny sa dotkli aj časti Integry pod sedadlom jazdca. Výsledok posúďte sami, podľa mňa fajn.

Test Honda Integra 750 2014
Rozdiel medzi novým (vľavo) a starým (vpravo) predkom

Predná časť však nepôsobí odľahčene len kvôli estetickým zmenám. Pri bočnom pohľade vidieť, že z Integry trochu ubudlo. Vzniklo tak viac priestoru pre kolená, konkrétne posun o 8 cm a rozšíril sa aj priestor pre nohy zväčšením spodnej plochy Integry. Za takéto načúvanie Hondy zákazníkom dávam jednoznačné plus. Čo sa mi ale nepáčilo, bolo novo tvarované sedadlo. Na predchodcovi som mu vytkol, že aj keď jeho uloženie vo výške 790 mm nie je nijako extrémne vysoké, nižšie postavy kvôli jeho šírke majú problém s dosiahnutím na zem. Nové tvarovanie tento neduh rieši (zúženie o 4 cm), ale sakra ja chcem to staré, široké, pohodlné. Niežeby to nové s protišmykovou úpravou pohodlné nebolo, práve naopak, no na starom sa mi hovelo lepšie.

Tož pome jazdiť, nie?

Posed a všetko ostatné po starom. Pohodlne maxiskútrovo. Čo ma ale na Integre vždy dostane, je ten pocit z jazdy. Nuž, asi zniem akoby som sa chystal opisovať orgazmy z KTM 1290 Super Duke. Ale keď ono je to také, sedíš si v tom ako v kresle a ide to do zákrut ako seriózna motorka. Koho by to nepotešilo? Vždy som bol ten typ človeka, ktorý sa snažil pôsobiť štýlom ja nič ja muzikant a nakoniec hard rock. Viem, trošku preháňam :-)

Skrátka do zákrut ide lepšie než praktický crossover, len sa nie je o čo oprieť nohami. To mi fakt chýba pri ostrejšej jazde, ktorú Integra zvláda, síce nie ako streetfighter, ale na to ako vyzerá, by človek čakal nejaké to šuchtanie sa okolo a dosť. Veru radosť z jazdy je väčšia ako na „IKSKU“, nechápem však prečo. Pritom je to papierovo ťažká motorka/skúter aj napriek úspore 2 kg použitím hliníkovej kyvky. Do zákrut sa ale zloží s istotou väčšou než náprotivok testovaný taktiež v Grécku.

Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014

A čo je najlepšie, vlastne prvotne som sa bál, že to Integru v daný deň úplne pochová, je veľký štít, kapotáž atď. Skrátka to pohodlné, čo ma teoreticky vo vetre malo ešte viac rozhádzať, ma proste dobre ochránilo. Vlastne som sa na Integre cítil vyslovene pohodlne aj v miestach, kde som na NC750X mal sto chutí vystúpiť a povedať dosť, toto je o hubu.

Inovovaný motor a Integra

Popisovať znova detailne zmeny medzi starým a novým motorom (a prevodovkou DCT) je asi zbytočné. No paralelný dvojvalec v kombinácii s DCTčkom a telom Integry dáva jazdcovi úplne iný pocit z jazdy. Ten motor sem proste pasuje, určite vyrobili najprv Integru až potom ostatné NC-éčka. Nový, nazvime to "lenivší“ mód D na prevodovke je v spojení s maxiskútrovým zovňajškom ideálny. Tu už človeka nič neláka ísť nejako agresívnejšie. Skrátka užiť si okolie, dopraviť sa z bodu A do bodu B, čosi preniesť, vybaviť... Úplne kľudne, pohodlne bez stresu. Aj brzdy vnímam úplne ináč. Tu sa nesťažujem vôbec na nič. Tak to môže byť, stačí to a basta.

Test Honda Integra 750 2014

A keď ma ktosi natoto, alebo ak treba dohnať skupinu testovačov, prásknem tam mód S a ono to ide. Síce sedím ako na rýchlom gauči, čo z pocitu „racera“ dosť uberá, no za rezanie zákrut sa netreba vôbec hanbiť. Istota pri rýchlej jazde je znásobená pohodlím. Tlmiče sú o čosi mäkšie než na X-ku avšak menšie zdvihy robia tiež svoje a s Integrou som sa do zákrut púšťal ešte odhodlanejšie.

Praktický pohľad a Integra

Potešil malý odkladací priestor na mobil či peňaženku v oblasti kolena, ale oproti iným maxiskútrom je priestor pod sedadlom žalostne malý. To však Integre s prehľadom odpustím, lebo daňou za to sú super jazdné vlastnosti. Veď dokúpime topcase a bočáky nech ani frajerke neorafe bordel nohy.

Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014

Spotreba, tá je tiež fajn. Pri jazde s plynom väčšinou na doraz priemerka 4,6 litríka na stovku. Viac sa už asi nedá, pri tom vetre, fotení, točení videa... Skrátka si stačí prirátať 2 deci k spotrebe ako mala Honda NC750X.

Do mesta to zrejme nebude totál brutál ideál. Oproti drobným 50-tkám a 125-kám je Integra veľká a ťažká. Teda pojem ťažká berme s ohľadom na poskytnutú istotu pri presunoch mimo mesto a istotou v zákrutách aj pri vyšších rýchlostiach. Na Integre by som v pohode denno denne (za priaznivého počasia) dochádzal z Trebišova do Košíc (cca 50 km). Sám neviem, či mám Integru v hlave porovnávať s motorkami alebo skútrami. No v meste sa preplieta pohodlne. DCT tam seká rýchlosti tak, že o tom jazdec zamyslený nad peknou gréckou pumpárkou ani nevie. A či beží motor? Hmm, otáčkomer čosi ukazuje tak asi hej.

Tak sa nehnevajte, že sekciu konkurencia vynechám. Rozdiely oproti maxiskútrom sú zrejmé a sám si nie som istý, či Integra tvorí konkurenciu strojom z danej kategórie. Integra je proste čosi medzi, buď niekto tento koncept chce alebo nie a bodka. A nezabudnime sem tam očistiť a namazať reťaz.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Záver, plusy a mínusy, video a technické parametre.

Záver

Honda Integra mi zase raz vyčarila úsmev na tvári. Je ako prezlečený superman. Taký obyčajný skúter, až kým s ňou človek neskúša limity, kam až ho pustí. A potom len veľké oči a čudovanie sa, čo ten "skúter" vlastne dokáže. Pritom si zachováva praktickosť, nikoho výzorom neurazí a aj zvuk je parádny. Skúter alebo prezlečená motorka? Nuž - Honda Integra.

Test Honda Integra 750 2014

Plusy a mínusy

spotreba, pohodlie, istota na cestách, tak trošku fun faktor na povahu skútra menší odkladací priestor, namiesto reťaze by jej pristál remeň

Video

Video: Prvý test Honda Integra 2014, Atény, Grécko

Video: Honda Integra 750 2014

Pozadie / Wallpaper:

Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014
Test Honda Integra 750 2014

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda Integra 2014:

Servisný interval 12,000 km
Spotreba 4,6 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 14,1 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2,000 ot. / 2,700 ot. / 4,000 ot.
Cena motorky 8,450,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Kufor topcase 329,40 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 246,90 EUR + 477,24 EUR
Príplatok ABS v sérii
Vyhrievané rukoväte 350,06 EUR

*Ceny pre model Integra 700 2012

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy zadná 24,66 EUR
Páčka brzdy predná 51,65 EUR
Spätné zrkadlo 93,20 EUR
Zadná smerovka 120,12 EUR
Svetlomet 384,06 EUR

*Ceny pre model Integra 700 2012

Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Honda Europe (Zep Gori, Felix Romero, Ula Serra, Francesc Montero)

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 Honda Integra 750 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:Integra 750
Rok:2014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm
Max. výkon:54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická 6 stupňová dvojspojková
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jedno kotúčová (CBS)
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:237 kg
Výška sedla:790 mm
Rázvor:1525 mm
Dĺžka:2195 mm
Šírka:810 mm
Výška:1440 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:14.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 302 km
Servisný interval:12000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Palubný počítač:áno, v sérii

Pridané dňa: 24.02.2014 Autor: zeON

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk