Pridané: 08.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
[Novinky - Predstavujeme]
No ok, slovo vyzlečená zase až také výstižné nebude, kapôt má Kawasaki Z300 dosť, je to však naháč, presnejšie streetfighter pre mladých, odvodený od zabehnutej malej Kawasaki Ninja 300.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Zdá sa, že „tristovky“ sa tešia narastajúcemu záujmu aj v Európe. Trieda, ktorá tu pred pár rokmi prakticky nebola sa pomaličky rozrastá a jej potenciál využíva čoraz viac výrobcov. Kawasaki so svojou Ninjou 300 je v tejto triede už známou firmou, a tak vytvorenie agresívneho malého streetfightra na báze tohto superšportu je logickým, a zároveň málo nákladným krokom.
Kawasaki Z300 dedí jasný dizajnový smer od svojich väčších sestier v ponuke zelených. To, že neponúka výkon veľkých mašín neznamená, že nemôže dojem veľkej mašiny budiť. A tak tu máme klasickú nahatú Kawasaki, teda optický presun všetkej hmoty na predok a ľahko pôsobiaca zadná časť. Takéto uspôsobenie má navodiť dojem dynamiky už pri stojacom biku.
![]() |
Malý streetfighter pôsobí skutočne ako veľká strojovňa. Rôzne hrany a skosené línie navodzujú agresívny dojem. Zamračená maska s dvojitým svetlometom je jasným dedičstvom modelu Z800 a bočné kapoty v tvare písmena Z zase jasne pripomínajú kam celá Z300 patrí. Nuž a čo by t bolo za Streetfightra bez poriadneho klinu pod motorom, ktorý malému Zedku samozrejme nechýba.
Široké riadidlá nesmú taktiež chýbať. Posed sa teda oproti modelu Ninja 300 mení, má byť vzpriamenejší a Z300 sa vďaka novým riadidlám má dať lepšie ovládať. Predný blatník, zadná časť a prístrojová doska sú prevzaté zo superšportovej sestry Ninja 300. Akurát prístrojovka je o čosi farebnejšia. Polkruhový otáčkomer s čiernym podkladom nahrádza biely podklad. Potom sí tu po stranách umiestnené bežné výstražné kontrolky a vpravo dole umiestnený LCD displej (rýchlosť, stav paliva vnádrži,hodiny, dva tripy, celkové kilometre).
Kawasaki Z300 sa bude dodávať vo farebnom prevedení Candy Flat Blazed Green / Metallic Spark Black (zelená) a Metallic Raw Graystone / Metallic Flat Spark Black (čierna).
Kvapalinou chladený radový dvojvalec o objeme 296 ccm dedí Z300 priamo od modelu Ninja 300. Hodnoty maximálneho výkonu a krútiaceho momentu sú teda nezmenené. Kawasaki Z300 teda ponúka 29 kW pri 11.000 ot./min. a 27 Nm pri 10.000 ot./min.
Motor má ponúknuť ľahké ovládanie a silu najmä v nízky a stredných otáčkach, pričom sa nezabúda ani na športový pocit pri jazde vo vysokých otáčkach. Ideálne vyladenie výkonovej krivky a nízku spotrebu paliva má zabezpečiť vstrekovanie paliva s dvojicou škrtiacich klapiek. Hlavná klapka má priemer 32 mm avšak pred ňou sa nachádza ešte jedna väčšia s priemerom 40,2 mm.
A určite poteší, že aj v biku tejto triedy nájdeme anti-hopingovú spojku.
Na Kawasaki Z300 nájdeme podvozok, ktorý má byť naladený tak aby zvládol jazdu aj po rozbitejších cestách v meste avšak má z neho byť cítiť športový potenciál. Vpredu nájdeme 37 mm klasickú teleskopickú vidlicu so zdvihom 120 mm a vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku spojenú s kyvkou systémom prepákovania Uni-Trak so zdvihom 132 mm. Na zadnom tlmiči je naviac možné nastaviť predpätie pružiny v piatich rôznych hodnotách pomocou kľúča, ktorý je súčasťou výbavy Kawasaki Z300.
O brzdenie sa postarajú jednokotúčové brzdy. Vyhryzené kotúče sú štýlové a sedia k dizajnu stroja. Vpredu nájdeme 290 mm kotúč a dvojpiestikový strmeň, zatiaľ čo vzadu je kotúč s priemerom 220 mm a tak isto dvojpiestik. Kawasaki Z300 bude možné vybaviť aj systémom ABS.
Kawasaki Z300 je bezpochyby dizajnovo podarenou „nahatou“ tristovkou, ktorá vychádza z overeného modelu Ninja 300. Malá Ninja 300 svojich obľúbencov má, a tak je isté, že svoje publikum si nájde aj táto tristovka. Podľa môjho skromného názoru, malé naháče (a nie len malé) prinášajú predsa len o kúsok viac zábavy na cestách než superšporty. Široké rajdy a vzpriamenejšia pozícia znásobujú ešte viac pocit bicyklovej ovládateľnosti týchto strojovní.
Pridané: 08.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať