Anketa:
MV Agusta F4 RC (Reparto Corse) oficiálne predstavená
ZdieľaťPridané: 29.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5103 [Novinky - Predstavujeme]
Séria únikov informácií a fotografií ohľadom novinky MV Agusta F4 RC je za nami a konečne tu máme oficiálne predstavenie nového superšportu z Varese.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
O pripravovanej novinke sa hovorilo už dlhšiu dobu a už dlhšiu dobu boli dostupné informácie, ktoré unikli na verejnosť, ohľadom MV Agusta F4 RC.
21.10.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4314 [Bleskovky - Novinky]
Ďalší nadupaný superšport na obzore - MV Agusta F4 SBK 2015
Rok 2015 bude bezpochyby rokom nadupaných superšportov. MV Agusta nebude výnimkou a prinesie vylepšený superšport F4RR, ktorý ponesie názov F4 SBK.
11.02.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 2634 [Bleskovky - Novinky]
Prvý oficiálny pohľad na novinku MV Agusta F4 RC
Na internete sa objavili oficiálne fotografie pripravovanej novinky MV Agusta F4 RC. Fotografie sa objavili spolu s informáciami o výkone a cene tejto nadupanej MV Agusty.
18.03.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3462 [Bleskovky - Novinky]
Ďalší pohľad na MV Agusta F4 RC
Stále síce čakáme na úplné oficiálne odhalenie novej najvýkonnejšej MV Agusta F4 RC, no na internete sa postupne objavujú ďalšie a ďalšie fotografie hotového biku.
Teraz tu máme oficiálne potvrdené informácie a bohatú fotogalériu, ktorá určite poteší nie len milovníkov značky MV Agusta.
MV Agusta F4 RC - Reparto Corse (pretekárske oddelenie)
MV Agusta F4 RC vzniká viac menej ako odpoveď na pravidlá šampionátu WSBK, kde sa výrazne ovplyvnila možnosť upraviť produkčné motocykle. Takmer každý výrobca na to reagoval tak, že vytvoril v radách svojich superšportov, super výkonný a odľahčený sériový motocykel. Tak sa na trh dostávajú doslova neupravené superbiky a MV Agusta nám prináša model F4 RC.
Novej F4 RC nechýba atraktívne farebné spracovanie, podobajúce sa na pretekársky špeciál. Miesto pre štartovné číslo je samozrejmosťou a každý z jej nových majiteľov si môže vybrať vlastné. Ostatok je jasná MV Agusta F4 aké poznáme z posledných rokov. Základné tvary sú už roky poznávacou značkou superšportov z Varese. Všetko mení až pohľad na detaily. A v tomto prípade viac rozhoduje to čo je pod kapotou.
Prepracovaný motor
Pohonná jednotka si prešla úpravami. Stále je to radový, kvapalinou chladený štvorvalec o objeme 998 ccm. Je celý ručne skladaný a výber dielcov pre motor modelu F4 RC prechádza špeciálnou skúškou kvality. Okrem toho bol na motore upravený systém mazania vnútorných častí, aby vyhovel nárokom častej jazdy na okruhu. V snahe ušetriť čo to na hmotnosti motora, bolo na jeho konštrukciu využitých viacero dielov z magnézia. Všetky matice a skrutky sú zo zliatiny titánu, čo ušetrilo 1.1 kg. Aj ostatné vnútorné časti, vrátane kľukovej hriadele a piestov boli prepracované tak aby boli odľahčené. Hlava valcov bola upravená, rovnako ako nasávacie a výfukové kanály čo prinieslo s ostatnými zmenami nárast výkonu.
MV Agusta F4 RC má tak konečný výkon, pri použití výfukového systému určeného pre jazdu na okruhu, 158 kW pri 13.600 ot./min. a max krútiaci moment 115 Nm pri 9.300 ot./min.
Elektronika
Elektronika je taktiež klasikou v podaní MV Agusta na ktorú sme zvyknutý. Všetko elektronické je integrované do systému MVICS 2.0 (Motor & Vehicle Integrated Control System). Dostupné sú 4 palivové mapy a široká možnosť nastavenia si individuálnych parametrov ako brzdenie motorom, obmedzovač otáčok, odpoveď na otočenie plynovou rukoväťou... Systém ABS spolupracuje s trakčnou kontrolou, ktorú je možné nastaviť si na 8 rôznych levelov, a informácie zberá z gyroskopu a troch ďalších meracích jednotiek. Nainštalovaný je aj quickshifter EAS 2.0 (Electronically Assisted Shift).
Rám a podvozok
Rám na MV Agusta F4 RC je zložený z dvoch častí. Horná je CrMo ocelových rúrok, ktoré sú ručne zvárané a jeho spodná časť je vyrobená zo zliatiny hliníku. Parametre ako rázvor ostávajú rovnaké ako na modely F4 RR.
Podvozok je manuálne plne nastaviteľný, vrátane manuálne nastaviteľného tlmiča riadenia, samozrejme prím hrá značka Ohlins. Predná vidlica je Ohlins USD NIX 30 a vzadu nájdeme tlmiacu jednotku Ohlins TTX 36.
Kolesá sú vyrobené špeciálne pre model F4 RC, zatiaľ čo brzdový systém je prevzatý z modelu F4 RR. Teda 320 mm kotúče a radiálne monobloky Brembo M50 vpredu a 210 mm kotúč vzadu.
Pretekársky kit
MV Agusta F4 RC schudla oproti F4 RR 7 kg, avšak k F4 RC sa dodáva aj kit určený pre jazdu na okruhu a vtedy ručička váhy ukáže rozdiel medzi top superšportami z Varese rozdiel až 13 kg.
Kit zahrňuje:
- Výfukový systém Termignoni
- Príslušnú riadiacu jednotku
- Karbónový kryt zadného sedadla
- Rýchlo otvárateľné veko nádrže
- Záslepky na otvory po spätných zrkadlách
Záver
MV Agusta priniesla na trh opäť čosi krásne. Táto MV Agusta sa síce od svojich "sestier" v rade superšportov veľmi nelíši, veď nejde ani o novú generáciu rady F4. Ide o reakciu na zmenu pravidiel v seriály WSBK a tak sa môžme kochať pretekárskymi technológiami zavedenými do bežne predajných radov MV Agusta. Teda je jasné, že táto zábavka nebude pre každého. MV Agusta F4 RC bude vyrobená v limitovanom počte kusov, konkrétne 250, a bude dostupná za cenu 36.900 €. Táto cena zahŕňa aj pretekársky kit.
Video: MV Agusta F4 RC
Pridané: 29.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
MV Agusta F4 RC 2015:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | MV Agusta |
Model: | F4 RC |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 214.9 k (158.0 kW) / 13600 ot. |
Max. krútiaci moment: | 115 Nm / 9300 ot. |
Kompresný pomer: | 13.4:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 50.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 124 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 210 mm |
Pneu vzadu: | 200/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 175 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Rázvor: | 1430 mm |
Dĺžka: | 2115 mm |
Šírka: | 750 mm |
Svetlá výška: | 115 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 302 km/h |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
- NOVÉ Porovnaj 'MV Agusta F4 RC' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'MV Agusta F4 RC' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'MV Agusta F4 RC 2015' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'MV Agusta F4 RC' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Ďalší pohľad na MV Agusta F4 RC - zeON
- Ďalší nadupaný superšport na obzore - MV Agusta F4 SBK 2015 - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja 250SL a Z250SL - najmenšia Ninja a najmenší Zed - zeON
- Novinky 2015: Yamaha YZF-R1 a YZF-R1M - tri ladičky a dvesto kobýl - zeON
- Novinky 2015: BMW S1000RR - prepracovaný superšport s modrou vrtuľou - zeON
- Yamaha YZF-R25 by mala byť oficiálne odhalená 20.5.2014 - zeON
- Kawasaki Ninja H2 2015 - zvuk nového motora a obrys pripravovanej novinky - zeON
- Špionážne fotografie malorážky Yamaha R25 - zeON
- MV Agusta F3 800 AMG Solarbeam - superšport na znak spolupráce s AMG - zeON
- Kawasaki NINJA H2 2015 už na predajni Motoshop Žubor Banská Bystrica - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora