[Testy a predstavenia - Test]
Začiatkom novembra sme dostali pozvanie vyskúšať inovované maxiskútre značky BMW. Po troch rokoch, odkedy značka vstúpila do tohto segmentu, sa rozhodla ich osviežiť a doplniť vylepšeniami. Ako to teda celé dopadlo?
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, BMW, Jörg Künstle, Bernhard Limberger
Oba modely mali debut v roku 2013. Športová verzia C600 Sport a luxusná turistická C650 GT. Za tri roky sa ich predalo viac ako 27 000 kúskov a to približne v pomere 50:50. Oba modely poháňané rovnakým dvojvalcom ponúkajú praktickosť do mestského prostredia, pohodlie, trochu luxusu a aj zábavy. Už na prvý pohľad väčšími zmenami prešiel model Sport, ale v modeli GT má pre zmenu premiéru nový bezpečnostný prvok. Poďme sa im teda pozrieť na zúbky.
Srdcom každej motorky je motor. Radový dvojvalec so zdvihovým objemom 647 kubíkov je rovnaký v oboch modeloch a poskytuje výkon 44 kW (60 koní) pri 7500 ot. (63 Nm pri 6000 ot.) K dispozícii je aj verzia 35 kW (48 k) pri 7000 ot. (54 Nm pri 4250 ot.) Motor je sklonený dopredu kvôli zníženiu ťažiska aj výšky, má 270-stupňový posun medzi ojničnými čapmi a dva vyvažovacie hriadele pre minimalizáciu vibrácií. Palivová mapa pri oboch modeloch bola prepracovaná na dosiahnutie rôznych požiadaviek pre Sport a GT a tiež splnenie normy EURO4. Naviac je tu nový výfuk (teraz bez predného tlmiča), ktorý dáva modelom sviežejší vzhľad, ale hlavne fajnový zvuk. Ruka v ruke s motorom ide aj prevodovka, ktorá má nové nastavenie, závažia a spojku, ktorá dáva C-éčkam lepší odpich, ale aj mierne vyššiu maximálku – teraz 180 km/h. Prevodovka - variátor je hneď za motorom a nie ako býva pri skútroch zvykom v kyvnej vidlici. Z prevodovky je potom náhon náhon zadného kolesa vedený zapuzdrenou reťazou.
Podvozok oboch modelov stavia stále na tuhom priehradovom ráme z oceľových rúrok a hliníkovej kyvnej vidlici s ležato uloženým tlmičom. Celok dáva zdvih 115 mm a je naladený komfortnejšie ako u predchodcov. Vpredu sa o odpruženie stará „dospelácka“ USD vidlica s priemerom klzákov 40 mm a zdvihom taktiež 115mm. Oba modely jazdia na 15-palcových kolesách s pneu vpredu 120/70 a 160/60 vzadu.
Na bezpečnosť sa myslelo rovnako. V sériovej výbave nájdeme teraz systém BMW Motorrad ABS (Bosch 9.1MB) a po novom aj trakčnú kontrolu ASC (Automatic Stability Control). Keď sme pri brzdách, vpredu nájdeme dvojicu kotúčov s priemerom 270 mm a dvojpiestikmi, vzadu jeden kotúč rovnakého priemeru. Vo svete bezpečnosti je tu aj novinka, po prvýkrát vo svete motocyklov použitý systém Side View Assist (SVA). Je to voliteľné príslušenstvo modelu GT. Systém pomocou ultrazvukových senzorov monitoruje okolie skútra a signalizuje nebezpečenstvo v mŕtvych uhloch. Okrem toho dokáže jazdca varovať pri zmene jazdného režimu na auto v mŕtvom uhle – čo je veľmi praktické hlavne pri jazde v meste.
Praktická je aj automatická parkovacia brzda. Kým na iných skútroch sa brzda aktivuje vlastnou páčkou, na C650 sa aktivuje automaticky pri vyklopení bočného stojana. Veľmi jednoduché a praktické.
Po dizajnovej stránke sú evidentné výraznejšie zmeny na športovej verzii. Tá po novom nesie aj označenie C650 Sport (predtým C600). Športová verzia má teraz ostrejší dizajn viac sa ponášajúci na športové modely značky. Nové sú svetlomety s LED denným svietením (voliteľná výbava), ktoré sa prepínajú automaticky. Model GT prešiel zmenami hlavne v zadnej časti, novým bočnými krytmi a novým zadným svetlometom. Rovnako má automatické DRL LED svetlá (voliteľné). Prepracovaná na oboch modeloch bola ja prístrojovka, kryt riadidiel a hlavný stojan, ktorý výrazne uľahčuje „vyhodenie“ skútra naň. V neposlednej rade spomeniem nové farebné prevedenia. Sport aj GT je dostupné v troch. Sport: Valencia oranžová metalíza, biela nemetalická a čierna metalíza Blackstorm. GT: Mrazivá bronzová metalíza, čierna metalíza Blackstorm a biela nemetalická farba.
Zoznamovačka je teda za nami, môžeme ísť jazdiť. Radosť s výjazdu do ulíc Valencie mi cestou na raňajky kazí súvislý dážď. Hmm, som optimista, veď na skútri to vadiť nemôže, že. Napriek počasiu obliekam jeansy, textilnú bundu a „civilné“ topánky. Zo sebou beriem ale aj dažďovky, veď každý skúter má pod sedlom kopu miesta. Jazdu začínam v sedle Sportky.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Ako jazdí C650 Sport, Ako jazdí C650 GT, Konkurencia, Záver, Videá, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pršať prestalo, ale skúter aj cesty sú mokré a Valencia vyzerá smutne a zamračene. Priestor pod sedlom je veľkorysý – odkladám dažďovky, utriem sedlo a už sedím. Pred jazdou máme ešte krátku rozpravu a sprievodca nás upozorňuje na šmykľavé cesty v meste, hlavne na farbu. Myslím si svoje. Sadáme do sediel a vyrážame. Keďže ešte mierne popŕcha, plexi som si dvihol do najvyššej polohy. Ide to bez náradia, ale treba na to povoliť dve plastové „skrutky“ po oboch stranách prístrojovky. Nie je to náročné, ale za jazdy to veľmi nespravíte.
Pred nami je naozaj krátka jazda k pýche mesta modernej architektúry v bývalom koryte rieky, ktoré nesie názov „Mesto umenia a vedy“. Prešli sme len pár kilometrov v mestskej premávke a ideme fotiť. Napriek dažďu a smutnému zamračenému mestu sa fotografi prekonávajú a my sa nevieme dočkať jazdy do hôr.
Pokračujeme cez mesto a čo je prekvapujúce, musím uznať, že cesty vo Valencii sú vskutku šmykľavé. Trakčná kontrola na výjazde z kruháča neraz kibicuje a vidím aj kolegu predo mnou ako krotí roztancovaného skútra. Toto je asi jediná vec, čo uberá z radosti z jazdy. Motor je fajnový, má pekný záťah odspodu a v spojení s variátorom naozaj svižné zrýchlenie, ktoré si užívam z každého semaforu. Najprv som si myslel, že trakčná kontrola na 60-koňový skúter je viac marketingový ťah ako nutnosť, ale musím uznať, že za naozaj šmykľavých podmienok má svoj zmysel.
Dostávame sa na cestu po pobreží smerom na sever a keď si už myslím, že sa z mesta vymotáme, znovu zastavujeme. Tentoraz v nádherných záhradách pri nejakom kaštieli – prestávka na kávu. Nie zlé, ale všetci sa zhodujeme, že by sme si už mohli aj zajazdiť. Počasie sa vylepšuje, tak to je možno ten hlavný dôvod, prečo ná sprievodcovia „zdržujú“; aby sme si užili hory aj na suchších cestách.
Po prestávke sme konečne na ceste. Neprší a plexi dávam do dolnej polohy, aby som si užil trochu čerstvého vzduchu. Keď sme pritom, musím Sporta pochváliť, pokiaľ ide o ochranu, poskytuje presne to, čo od skútra očakávate. Napriek dažďu som kompletne suchý, od hlavy po päty. Plexi v hornej polohe dobre ochráni aj jazdcovu prilbu pred kvapkami. Takže ideálny stroj na dochádzanie do práce aj v civilnom, resp. polo-civilnom oblečení. Tempo našej jazdy sa zvyšuje a vychádzame dokonca aj na diaľnicu. Sport veľmi ochotne zrýchľuje do cca 160 km/h a vyzerá aj veľmi odhodlane túto rýchlosť aj dlhodobo udržiavať. Dobrá je aj stabilita a necitlivosť na bočný vietor. Maximálka je ešte cca 20 km/h vyššie, takže tam stále je rezerva, ktorú využívam na dotiahnutie obiehacieho manévra a zaradenie sa do skupinky tesne pred exitom z diaľnice. C650 sa na diaľnici veru nestratí...
Ale my sa pomaly dostávame do kopcov. V späťákoch zostáva posledná dedinka a pred nami sú pokrútené horské cestičky. C650 Sport sa dostáva do svojho živlu. Napriek tomu, že to je skúter, posed je dosť „športový“, na sedle sa dá dobre pohybovať a nájsť si svoju polohu, prikrčiť sa a prípadne aj vysadnúť. Sedlo je vo výške 800 mm, riadidlá sú nižšie a posed je orientovaný na predné koleso. Celý skúter je veľmi robustný, tuhý a nekoná sa žiadne vlnenie či iné záludnosti skútrového rámu. Celok spolu s podvozkom dáva jazdcovi fajnovú odozvu, a fakt, že sedíš na skútri, registruješ hlavne „prázdnotou“ medzi nohami. Motor a variátor pracujú naozaj skvele a musím povedať, že je to aj so 60-timi koníkmi v zákrutách naozaj zábava. K tomu sa pridajú brzdy, ktoré sú dimenzované naozaj veľkoryso. Dva kotúče vpredu si hravo poradia s rozbehnutým skútrom.
Jazda je čoraz svižnejšia a napriek mokrej ceste tomu vcelku slušne nakladáme. Som si istý, že C650 Sport bude hravo stíhať tempo s akýmikoľvek ďalšími motorkami. Valíme cez nejakú miestnu prírodnú rezerváciu a zákruta strieda zákrutu, keď nás zastavuje druhé fotenie.
Tak je trochu času pozrieť sa na praktické detaily. Začnem prehľadnou prístrojovkou. Analógový rýchlomer dáva logiku, na skútri ma otáčky vlastne ani nezaujímajú. Na digitálnom LCD ďalej nájdem palubný počítač s priemernou spotrebou aj rýchlosťou, nájazdom od rezervy (4 litre paliva), servisný interval, dátum a čas, a poteší aj vonkajšia teplota. Všetky info sa pohodlne prepínajú z ľavej rukoväte.
Celý elektro systém je, ako je u BMW zvykom, CAN-BUS, takže na prístrojovke sa zobrazia aj info o vypálenej žiarovke či iné servisné údaje, ale aj info o stave doplnkov ako vyhrievané rukoväte či sedlo. Smerovky majú funkciu automatickej deaktivácie (po 10 sekundách alebo 210 metroch jazdy). Ak si dokúpite aj denné DRL LED svetlá, je tam automatika, ktorá prepína DRL a stretávacie svetlo a zapína aj podsvetlenie prístrojovky. Funguje to spoľahlo, stačí vbehnúť do tunela.
Dve odkladacie skrinky sú v prednej kapotáži. V tej ľavej nájdeme aj 12V zásuvku a táto skrinka sa aj automaticky uzamyká so skútrom. Ďalší praktický detail je parkovacia brzda, ktorú aktivuje bočný stojan. Je to taká vychytávka, až sa zamýšľam ako to, že na to prišli v BMW a nie v niektorej z firiem, ktoré produkujú už dlho milióny skútrov. Jednoduché, praktické, skvelé... Kým sa rozplývam nad jednoduchosťou, je čas fotiť a presúvame sa do mestského prístavu na obed.
Tu využívam ďalšiu vychytávku - BMW flexcase – teda riešenie, ako do relatívne menšieho štíhlejšieho športovo dizajnového skútra napratať dve prilby. V BMW sa zamysleli a vyriešili to klapkou v zadnej podsedlovej časti. Potiahnutím sivej páčky a klapka vyklopí smerom dole a zväčší tak výrazne odkladací priestor. Je to zabezpečené odolným textilným materiálom na báze kevlaru, ktorý vytvára flexibilné, ale špine a vode odolné spojenie medzi klapkou a batožinovým priestorom. Znovu praktická vecička, ktorú si dali v BMW aj patentovať. Počas jazdy musí byť klapka samozrejme zatvorená, takže nechýba bezpečnostný spínač, ktorý indikuje otvorenie na prístrojovke a zároveň blokuje naštartovanie motora. Celý batožinový priestor má samozrejme LED podsvietenie.
Toto je teda BMW C650 Sport – maxiskúter so štíhlym športovým dizajnom, skvelou dynamikou a ovládateľnosťou. Spracovanie je na vysokej úrovni ako u ostatných modelov značky. Potešia vychytávky ako automatická parkovacia brzda a variabilný batožinový priestor. V sérii naozaj funkčne nastaviteľné plexi a ABS a trakčná kontrola. Nevýhody sa hľadajú ťažko, asi len vyššia hmotnosť a cena, ktorá z praktickeho a lacného mestského približovadla, ako si mnohí skuter predstavujú, robí v tomto prípade len to praktické... :-)
robustný tuhý rám, kvalitný podvozok, automatická parkovacia brzda, variabilný batožinový priestor, v sérii ABS a ASC, dobre fungujúce nastaviteľné plexi | rozmery a hmotnosť, cena, Denné LED svetlá za príplatok |
Konkurentov pre športovejšie zameraný model som našiel troch. Začnem Tmax-om od Yamahy: menší motor znamená aj menší výkon a krútiak, ale Yamaha je aj o 30 kg ľahšia. Tmax bol nedávno obnovený, má full LED svetlá, radiálne brzdy, USD vidlicu, bohatú výbavu a s cenou tesne pod 10 tisíc je viac ako o tisícku lacnejší ako BMW.
Z Hondy by som spomenul kríženca moto a skútra - Integra. Výkon, krútiak a hmotnosť ako cez kopirák, pre rok 2016 bola tiež inovovaná, LED denné svetlá a ABS v sérii, dobrá spotreba a podvozok na dospeláckych 17-palcových kolesách. Za 8 a pol tisíca je na tom cenou výrazne lepšie ako BMW.
Ako poslednú spomeniem Apriliu SRV 850 - dizajnová aj technická chuťovka z Talianska. Veď ktorý maxiskúter má vidlicový dvojvalec? Výkon je vrcholom v kategórii, nechýba ABS a ani trakčná kontrola, ale podobne ako Integra, je poháňaná reťazou. Cenovo si Taliani zapýtajú za SRV850 o 100 eur viac ako za BMW.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Ako jazdí C650 GT, Konkurencia, Záver, Videá, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Yamaha | Honda | Aprilia |
Model: | C650 Sport | TMAX 500 | Integra 750 | SRV 850 |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2016 | ||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec do V (4T) |
Objem: | 647 ccm | 530 ccm | 745 ccm | 839.3 ccm |
Max. výkon: | 59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot. | 46.5 k (34.2 kW) / 6850 ot. | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. | 76.0 k (55.9 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66 Nm / 6000 ot. | 52.3 Nm / 5250 ot. | 68 Nm / 4750 ot. | 76.5 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.6:1 | 10:9 : 1 | 10.7: 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 66 mm | 68.0 x 73.0 mm | 77 x 80mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická 6 stupňová dvojspojková | automatická |
Sekundárny pohon: | reťaz | variátor | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 115 mm | 120 mm | 120 mm | 122 mm |
Zdvih vzadu: | 115 mm | 116 mm | 120 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 270 mm | 267 mm | 320 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R15 | 120/70-15 | 120/70-17 | 120/70 R16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová (CBS) | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm | 267 mm | 240 mm | 280 mm |
Pneu vzadu: | 160/60 R15 | 160/60-15 | 160/60-17 | 160/60 R15 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 235 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 249 kg | 219 kg | 237 kg | |
Výška sedla: | 810 mm | 800 mm | 790 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1591 mm | 1580 mm | 1525 mm | 1593 mm |
Dĺžka: | 2155 mm | 2200 mm | 2195 mm | |
Šírka: | 877 mm | 775 mm | 810 mm | |
Výška: | 1475 mm | 1440 mm | ||
Svetlá výška: | 125 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 16 l | 15 l | 14.1 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 175 km/h | 200 km/h | ||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 7.1 s | |||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 3.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 302 km | ||
Servisný interval: | 10 000km | 12000km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | |||
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | |||
Iná výbava: | za príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlo | full LED svetlá, USD vidlica, radiálne strmene, bezkľúčový štart, 12V zásuvka | automatická prevodovka DCT | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 12/2015 11250€ s DPH | Cena 11/2015 9990€ s DPH | Cena 04/2016 8650€ s DPH | Cena 12/2015 11350€ s DPH |
Po obede v prístavnej reštaurácii s výhľadom na pláž, ale aj na časti zaujímavého mestského okruhu, na ktorom sa jazdila aj Formula 1, sa dostávame do sedla GT. Základná technika je podobná, ale je na nej postavený úplne iný skúter.
GT už na prvý pohľad zaujme rozmernou širokou prednou kapotážou, ktorá sa ponáša na veľké turistické stroje ako RT alebo GT. Na prvé sadnute je cítiť aj iný, gaučový posed. Sedlo je vo výške 805 mm, ale riadidlá sú vyššie ako na Sporte a sedí sa tak vzpriamenejšie a pohodlnejšie. Prístrojovka je podobná ako na Sporte, ale chýba vedľa nej nastavovanie výšky plexi. Veď sedíme na GT, takže plexi ide hore a dole nastavovať pekne elektricky priamo z ľavej rukoväte. Vedľa prístrojovky sú teda dve klapky, ktorými je možné si regulovať a vpustiť do „kokpitu“ čerstvý vzduch. Praktické hlavne v lete v horúčavach a pomalej jazde v meste.
Na pravej rukoväti mám pre zmenu tlačidlo vyhrievaného sedla a rukovätí. Proste luxus ako má byť. Evidentne viac pohodlia sa dostáva aj spolujazdcovi a nechýba ani tam vyhrievané sedlo. Jazdec má na sedle opierku, ktorá sa dá aj polohovať, ale je nutné vybrať náradie. Priestor pod sedlom je väčší ako u Sporta a má kapacitu približne 60 litrov. Pojme rovnako dve prilby a to aj bez flexcase systému.
Už po rozbehu je evidentné, že GT je čosi iné. Výhľad z neho a pocit je ako z veľkého touring stroja. Luxus jazdca rozmaznáva a na rozdiel od touring bikov tu sa netreba ani zaoberať radením. Napriek tomuto dojmu si GT zachováva aj agilitu a obratnosť podobnú ako mal Sport. Kruháče, rozbehy zo semaforov a fajnové brzdy. Taká bezstarostná luxusná jazda.
Novinkou, ktorú nový model GT-čka prináša do sveta motoriek, je systém pre zvýšenie bezpečnosti SVA - Side View Assist. Systém má štyri ultrazvukové senzory, dva vpredu a dva vzadu, zakomponované do držiaku značky. Senzory sledujú okolie skútra počas jazdy a ich cieľom je jazdca varovať na prípadné nebezpečenstvo. V rýchlostiach od 25 do 80 km/h SVA informuje jazdca prostredníctvom žltých výkričníkov v držiakoch spätných zrkadiel ak sa vo vzdialenosti do 5 m pohybuje v okolí vozidlo idúce približne rovnakou rýchlosťou (-+ 10 km/h). Systém tak sleduje aj mŕtvy uhol. Navyše ak sa jazdec rozhodne zmeniť jazdný pruh, zapne smerovku a v jeho blízkosti je iné vozidlo systém SVA ho varuje aj blikaním výkričníka. Systém nemá byť náhradou spätných zrkadiel či obozretnosti jazdca, ale pomôckou praktickou hlavne v meste.
Nakoniec to ako systém SVA funguje si pozrite v nasledujúcom videu:
Počas našej jazdy cez Valenciu bolo množstvo príležitosti SVA vyskúšať. Sledoval som ho ako na mojom skútri, tak som sa snažil „strčiť“ do mŕtveho uhla aj jazdcovi predo mnou a sledoval či a ako to systém zachytí. Fungovalo to spoľahlivo, aj keď testovacia jazda bola krátka. Musím povedať, že v hustej premávke Valencie tie výkričníky svietili pomerne dosť.
GT je o luxuse. Je to stále ten istý maxiskúter, ale v inom balení a výbave. Tu patrí aj ďalšia fičúrka známa skôr zo sveta áut. Obrysové svetlá a podsvietenie batožinového priestoru majú tzv. "Way home" funkciu, čo znamená, že zostávajú svietiť aj nejaký čas po odparkovaní, aby majiteľovi posvietili na cestu. Drobnosť, ale poteší...
GT bolo jasne postavené aj na turistiku, takže dostatok pohodlia si užije dvojica pasažierov. Rýchlosť je dostačujúca aj na diaľničné presuny a GT vynikne aj pri poznávaní mestských pamiatok rovnako ako aj na alpských cestách. 60 litrov batožinového priestoru môže dvojici postačiť na zbalenie základných veci pre spanie v hoteloch a môžu tak vyraziť na bezstarostnú moto dovolenku v luxusnom Grand Turismo koči.
el. nastavenie plexi, pohodlný podvozok, luxusné a pohodlné prevedenie, volitelný BMW Side View Assist, priestor pod sedlom, automatická parkovacia brzda, ABS a ASC v sérii | cena, denné LED svetlá za príplatok |
Najviac GT-čku konkuruje rozhodne Burgman od Suzuki. Motoricky sú si veľmi podobné, len Burgman je trochu ťažší, je podobne veľký a pohodlný pre dvojicu pasažierov, s veľkým odkladacím priestorom ako stvorený na turistiku. Elektronikou nie je Burgman nijako extra vybavený, ale cenou rúbe o dve tisícky EUR nižšie ako BMW.
Zaujímavý luxusný maxiskúter má v ponuke aj Kymco - MyRoad 700i. Výkon ako bavorák, ale s hmotnosťou už atakuje takmer tristovku - je zo všetkých najťažší. Je to typický predstaviteľ veľkého luxusného maxiskútra, veľký priestor pod sedlom, pohodlný posed. Zaujme elektrickým podvozkom v sérii - 3 režimy tvrdosti voliteľné na riadidlách. Toto všetko s cenou 8999 eur, čo je o 2500 eur menej ako BMW GT.
Pre model GT môžu byť konkurentom kľudne aj niektoré modely, ktoré som spomenul už pri športe, Honda Integra 750 alebo Aprilia SRV 850. Ak ste si spomenuli na modely ako Kymco Xciting 500, Honda SW-T 600, či Gilera GP 800, nespomenul som ich, pretože už nie sú v ponuke...
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | BMW | Suzuki | Kymco |
Model: | C650 GT | AN 650 Burgman | MyRoad 700i |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | ||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 647 ccm | 638 ccm | 699.5 ccm |
Max. výkon: | 59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot. | 56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot. | 59.2 k (43.5 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 66 Nm / 6000 ot. | 62 Nm / 5000 ot. | 62.72 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.6:1 | 11,2 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 66 mm | 75,5 x 71,3 | 76.9 x 75.3 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | reťaz | variátor | |
Zdvih vpredu: | 115 mm | 108 mm | |
Zdvih vzadu: | 115 mm | 96 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 270 mm | ||
Pneu vpredu: | 120/70 R15 | 120/70R15 | 120/70 R15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm | ||
Pneu vzadu: | 160/60 R15 | 160/60R14 | 160/60 R14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 261 kg | 277 kg | 292 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 750 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1591 mm | 1590 mm | 1623 mm |
Dĺžka: | 2218 mm | 2270 mm | 2309 mm |
Šírka: | 877 mm | 810 mm | 824 mm |
Výška: | 1430 mm | 1487 mm | |
Svetlá výška: | 120 mm | ||
Objem nádrže: | 16 l | 15 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 175 km/h | 170 km/h | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 7.5 s | ||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | ||
Servisný interval: | 10 000km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | ||
LED denné svetlá: | za príplatok | ||
El. Podvozok: | nie | ||
Iná výbava: | el. nastavenie plexi, za príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlo | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 12/2015 11500€ s DPH | Cena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€) | Cena 11/2015: 8999€ s DPH |
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 4,5 l/100km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 16 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 266 km |
Cena motorky | Sport 11 250,- EUR, GT 11 550,- EUR |
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.
Pridané dňa: 17.12.2015 Autor: Awia