http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Vyskúšali sme BMW C650 Sport a C650 GT 2016 - maxi-skútre na bavorský spôsob

[Testy a predstavenia - Test]

Začiatkom novembra sme dostali pozvanie vyskúšať inovované maxiskútre značky BMW. Po troch rokoch, odkedy značka vstúpila do tohto segmentu, sa rozhodla ich osviežiť a doplniť vylepšeniami. Ako to teda celé dopadlo?

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, BMW, Jörg Künstle, Bernhard Limberger

Oba modely mali debut v roku 2013. Športová verzia C600 Sport a luxusná turistická C650 GT. Za tri roky sa ich predalo viac ako 27 000 kúskov a to približne v pomere 50:50. Oba modely poháňané rovnakým dvojvalcom ponúkajú praktickosť do mestského prostredia, pohodlie, trochu luxusu a aj zábavy. Už na prvý pohľad väčšími zmenami prešiel model Sport, ale v modeli GT má pre zmenu premiéru nový bezpečnostný prvok. Poďme sa im teda pozrieť na zúbky.

BMW C 650 Sport a C 650 GT 2016
BMW C 650 Sport a C 650 GT 2016

BMW C 650 Sport a C 650 GT 2016
BMW C 650 Sport a C 650 GT 2016
BMW C 650 Sport a C 650 GT 2016
BMW C 650 Sport a C 650 GT 2016

Srdcom každej motorky je motor. Radový dvojvalec so zdvihovým objemom 647 kubíkov je rovnaký v oboch modeloch a poskytuje výkon 44 kW (60 koní) pri 7500 ot. (63 Nm pri 6000 ot.) K dispozícii je aj verzia 35 kW (48 k) pri 7000 ot. (54 Nm pri 4250 ot.) Motor je sklonený dopredu kvôli zníženiu ťažiska aj výšky, má 270-stupňový posun medzi ojničnými čapmi a dva vyvažovacie hriadele pre minimalizáciu vibrácií. Palivová mapa pri oboch modeloch bola prepracovaná na dosiahnutie rôznych požiadaviek pre Sport a GT a tiež splnenie normy EURO4. Naviac je tu nový výfuk (teraz bez predného tlmiča), ktorý dáva modelom sviežejší vzhľad, ale hlavne fajnový zvuk. Ruka v ruke s motorom ide aj prevodovka, ktorá má nové nastavenie, závažia a spojku, ktorá dáva C-éčkam lepší odpich, ale aj mierne vyššiu maximálku – teraz 180 km/h. Prevodovka - variátor je hneď za motorom a nie ako býva pri skútroch zvykom v kyvnej vidlici. Z prevodovky je potom náhon náhon zadného kolesa vedený zapuzdrenou reťazou.

Motor a variátor BMW C650
Motor a variátor BMW C650
Motor a variátor BMW C650
Pohon skútrov BMW C650

Podvozok oboch modelov stavia stále na tuhom priehradovom ráme z oceľových rúrok a hliníkovej kyvnej vidlici s ležato uloženým tlmičom. Celok dáva zdvih 115 mm a je naladený komfortnejšie ako u predchodcov. Vpredu sa o odpruženie stará „dospelácka“ USD vidlica s priemerom klzákov 40 mm a zdvihom taktiež 115mm. Oba modely jazdia na 15-palcových kolesách s pneu vpredu 120/70 a 160/60 vzadu.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Na bezpečnosť sa myslelo rovnako. V sériovej výbave nájdeme teraz systém BMW Motorrad ABS (Bosch 9.1MB) a po novom aj trakčnú kontrolu ASC (Automatic Stability Control). Keď sme pri brzdách, vpredu nájdeme dvojicu kotúčov s priemerom 270 mm a dvojpiestikmi, vzadu jeden kotúč rovnakého priemeru. Vo svete bezpečnosti je tu aj novinka, po prvýkrát vo svete motocyklov použitý systém Side View Assist (SVA). Je to voliteľné príslušenstvo modelu GT. Systém pomocou ultrazvukových senzorov monitoruje okolie skútra a signalizuje nebezpečenstvo v mŕtvych uhloch. Okrem toho dokáže jazdca varovať pri zmene jazdného režimu na auto v mŕtvom uhle – čo je veľmi praktické hlavne pri jazde v meste.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

Praktická je aj automatická parkovacia brzda. Kým na iných skútroch sa brzda aktivuje vlastnou páčkou, na C650 sa aktivuje automaticky pri vyklopení bočného stojana. Veľmi jednoduché a praktické.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

Po dizajnovej stránke sú evidentné výraznejšie zmeny na športovej verzii. Tá po novom nesie aj označenie C650 Sport (predtým C600). Športová verzia má teraz ostrejší dizajn viac sa ponášajúci na športové modely značky. Nové sú svetlomety s LED denným svietením (voliteľná výbava), ktoré sa prepínajú automaticky. Model GT prešiel zmenami hlavne v zadnej časti, novým bočnými krytmi a novým zadným svetlometom. Rovnako má automatické DRL LED svetlá (voliteľné). Prepracovaná na oboch modeloch bola ja prístrojovka, kryt riadidiel a hlavný stojan, ktorý výrazne uľahčuje „vyhodenie“ skútra naň. V neposlednej rade spomeniem nové farebné prevedenia. Sport aj GT je dostupné v troch. Sport: Valencia oranžová metalíza, biela nemetalická a čierna metalíza Blackstorm. GT: Mrazivá bronzová metalíza, čierna metalíza Blackstorm a biela nemetalická farba.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

BMW C650 Sport 2016 - Valencia oranžová metalíza
BMW C650 Sport 2016 - biela nemetalická
BMW C650 Sport 2016 - čierna metalíza Blackstorm
BMW C650 GT 2016 - mrazivá bronzová metalíza

Zoznamovačka je teda za nami, môžeme ísť jazdiť. Radosť s výjazdu do ulíc Valencie mi cestou na raňajky kazí súvislý dážď. Hmm, som optimista, veď na skútri to vadiť nemôže, že. Napriek počasiu obliekam jeansy, textilnú bundu a „civilné“ topánky. Zo sebou beriem ale aj dažďovky, veď každý skúter má pod sedlom kopu miesta. Jazdu začínam v sedle Sportky.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Ako jazdí C650 Sport, Ako jazdí C650 GT, Konkurencia, Záver, Videá, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

BMW C650 Sport:

Pršať prestalo, ale skúter aj cesty sú mokré a Valencia vyzerá smutne a zamračene. Priestor pod sedlom je veľkorysý – odkladám dažďovky, utriem sedlo a už sedím. Pred jazdou máme ešte krátku rozpravu a sprievodca nás upozorňuje na šmykľavé cesty v meste, hlavne na farbu. Myslím si svoje. Sadáme do sediel a vyrážame. Keďže ešte mierne popŕcha, plexi som si dvihol do najvyššej polohy. Ide to bez náradia, ale treba na to povoliť dve plastové „skrutky“ po oboch stranách prístrojovky. Nie je to náročné, ale za jazdy to veľmi nespravíte.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Pred nami je naozaj krátka jazda k pýche mesta modernej architektúry v bývalom koryte rieky, ktoré nesie názov „Mesto umenia a vedy“. Prešli sme len pár kilometrov v mestskej premávke a ideme fotiť. Napriek dažďu a smutnému zamračenému mestu sa fotografi prekonávajú a my sa nevieme dočkať jazdy do hôr.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Pokračujeme cez mesto a čo je prekvapujúce, musím uznať, že cesty vo Valencii sú vskutku šmykľavé. Trakčná kontrola na výjazde z kruháča neraz kibicuje a vidím aj kolegu predo mnou ako krotí roztancovaného skútra. Toto je asi jediná vec, čo uberá z radosti z jazdy. Motor je fajnový, má pekný záťah odspodu a v spojení s variátorom naozaj svižné zrýchlenie, ktoré si užívam z každého semaforu. Najprv som si myslel, že trakčná kontrola na 60-koňový skúter je viac marketingový ťah ako nutnosť, ale musím uznať, že za naozaj šmykľavých podmienok má svoj zmysel.

Video: BMW C650 Sport 2016, Valencia

Dostávame sa na cestu po pobreží smerom na sever a keď si už myslím, že sa z mesta vymotáme, znovu zastavujeme. Tentoraz v nádherných záhradách pri nejakom kaštieli – prestávka na kávu. Nie zlé, ale všetci sa zhodujeme, že by sme si už mohli aj zajazdiť. Počasie sa vylepšuje, tak to je možno ten hlavný dôvod, prečo ná sprievodcovia „zdržujú“; aby sme si užili hory aj na suchších cestách.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Po prestávke sme konečne na ceste. Neprší a plexi dávam do dolnej polohy, aby som si užil trochu čerstvého vzduchu. Keď sme pritom, musím Sporta pochváliť, pokiaľ ide o ochranu, poskytuje presne to, čo od skútra očakávate. Napriek dažďu som kompletne suchý, od hlavy po päty. Plexi v hornej polohe dobre ochráni aj jazdcovu prilbu pred kvapkami. Takže ideálny stroj na dochádzanie do práce aj v civilnom, resp. polo-civilnom oblečení. Tempo našej jazdy sa zvyšuje a vychádzame dokonca aj na diaľnicu. Sport veľmi ochotne zrýchľuje do cca 160 km/h a vyzerá aj veľmi odhodlane túto rýchlosť aj dlhodobo udržiavať. Dobrá je aj stabilita a necitlivosť na bočný vietor. Maximálka je ešte cca 20 km/h vyššie, takže tam stále je rezerva, ktorú využívam na dotiahnutie obiehacieho manévra a zaradenie sa do skupinky tesne pred exitom z diaľnice. C650 sa na diaľnici veru nestratí...

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Ale my sa pomaly dostávame do kopcov. V späťákoch zostáva posledná dedinka a pred nami sú pokrútené horské cestičky. C650 Sport sa dostáva do svojho živlu. Napriek tomu, že to je skúter, posed je dosť „športový“, na sedle sa dá dobre pohybovať a nájsť si svoju polohu, prikrčiť sa a prípadne aj vysadnúť. Sedlo je vo výške 800 mm, riadidlá sú nižšie a posed je orientovaný na predné koleso. Celý skúter je veľmi robustný, tuhý a nekoná sa žiadne vlnenie či iné záludnosti skútrového rámu. Celok spolu s podvozkom dáva jazdcovi fajnovú odozvu, a fakt, že sedíš na skútri, registruješ hlavne „prázdnotou“ medzi nohami. Motor a variátor pracujú naozaj skvele a musím povedať, že je to aj so 60-timi koníkmi v zákrutách naozaj zábava. K tomu sa pridajú brzdy, ktoré sú dimenzované naozaj veľkoryso. Dva kotúče vpredu si hravo poradia s rozbehnutým skútrom.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Jazda je čoraz svižnejšia a napriek mokrej ceste tomu vcelku slušne nakladáme. Som si istý, že C650 Sport bude hravo stíhať tempo s akýmikoľvek ďalšími motorkami. Valíme cez nejakú miestnu prírodnú rezerváciu a zákruta strieda zákrutu, keď nás zastavuje druhé fotenie.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Tak je trochu času pozrieť sa na praktické detaily. Začnem prehľadnou prístrojovkou. Analógový rýchlomer dáva logiku, na skútri ma otáčky vlastne ani nezaujímajú. Na digitálnom LCD ďalej nájdem palubný počítač s priemernou spotrebou aj rýchlosťou, nájazdom od rezervy (4 litre paliva), servisný interval, dátum a čas, a poteší aj vonkajšia teplota. Všetky info sa pohodlne prepínajú z ľavej rukoväte.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Celý elektro systém je, ako je u BMW zvykom, CAN-BUS, takže na prístrojovke sa zobrazia aj info o vypálenej žiarovke či iné servisné údaje, ale aj info o stave doplnkov ako vyhrievané rukoväte či sedlo. Smerovky majú funkciu automatickej deaktivácie (po 10 sekundách alebo 210 metroch jazdy). Ak si dokúpite aj denné DRL LED svetlá, je tam automatika, ktorá prepína DRL a stretávacie svetlo a zapína aj podsvetlenie prístrojovky. Funguje to spoľahlo, stačí vbehnúť do tunela.

Dve odkladacie skrinky sú v prednej kapotáži. V tej ľavej nájdeme aj 12V zásuvku a táto skrinka sa aj automaticky uzamyká so skútrom. Ďalší praktický detail je parkovacia brzda, ktorú aktivuje bočný stojan. Je to taká vychytávka, až sa zamýšľam ako to, že na to prišli v BMW a nie v niektorej z firiem, ktoré produkujú už dlho milióny skútrov. Jednoduché, praktické, skvelé... Kým sa rozplývam nad jednoduchosťou, je čas fotiť a presúvame sa do mestského prístavu na obed.

BMW C650 Sport 2016 - BMW flexcase
BMW C650 Sport 2016 - BMW flexcase

Tu využívam ďalšiu vychytávku - BMW flexcase – teda riešenie, ako do relatívne menšieho štíhlejšieho športovo dizajnového skútra napratať dve prilby. V BMW sa zamysleli a vyriešili to klapkou v zadnej podsedlovej časti. Potiahnutím sivej páčky a klapka vyklopí smerom dole a zväčší tak výrazne odkladací priestor. Je to zabezpečené odolným textilným materiálom na báze kevlaru, ktorý vytvára flexibilné, ale špine a vode odolné spojenie medzi klapkou a batožinovým priestorom. Znovu praktická vecička, ktorú si dali v BMW aj patentovať. Počas jazdy musí byť klapka samozrejme zatvorená, takže nechýba bezpečnostný spínač, ktorý indikuje otvorenie na prístrojovke a zároveň blokuje naštartovanie motora. Celý batožinový priestor má samozrejme LED podsvietenie.

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Toto je teda BMW C650 Sport – maxiskúter so štíhlym športovým dizajnom, skvelou dynamikou a ovládateľnosťou. Spracovanie je na vysokej úrovni ako u ostatných modelov značky. Potešia vychytávky ako automatická parkovacia brzda a variabilný batožinový priestor. V sérii naozaj funkčne nastaviteľné plexi a ABS a trakčná kontrola. Nevýhody sa hľadajú ťažko, asi len vyššia hmotnosť a cena, ktorá z praktickeho a lacného mestského približovadla, ako si mnohí skuter predstavujú, robí v tomto prípade len to praktické... :-)

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

robustný tuhý rám, kvalitný podvozok, automatická parkovacia brzda, variabilný batožinový priestor, v sérii ABS a ASC, dobre fungujúce nastaviteľné plexi rozmery a hmotnosť, cena, Denné LED svetlá za príplatok

Konkurencia

Konkurentov pre športovejšie zameraný model som našiel troch. Začnem Tmax-om od Yamahy: menší motor znamená aj menší výkon a krútiak, ale Yamaha je aj o 30 kg ľahšia. Tmax bol nedávno obnovený, má full LED svetlá, radiálne brzdy, USD vidlicu, bohatú výbavu a s cenou tesne pod 10 tisíc je viac ako o tisícku lacnejší ako BMW.

Z Hondy by som spomenul kríženca moto a skútra - Integra. Výkon, krútiak a hmotnosť ako cez kopirák, pre rok 2016 bola tiež inovovaná, LED denné svetlá a ABS v sérii, dobrá spotreba a podvozok na dospeláckych 17-palcových kolesách. Za 8 a pol tisíca je na tom cenou výrazne lepšie ako BMW.

Ako poslednú spomeniem Apriliu SRV 850 - dizajnová aj technická chuťovka z Talianska. Veď ktorý maxiskúter má vidlicový dvojvalec? Výkon je vrcholom v kategórii, nechýba ABS a ani trakčná kontrola, ale podobne ako Integra, je poháňaná reťazou. Cenovo si Taliani zapýtajú za SRV850 o 100 eur viac ako za BMW.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Ako jazdí C650 GT, Konkurencia, Záver, Videá, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 BMW C650 Sport 2016 Yamaha TMAX 500 2016 Honda Integra 750 2016 Aprilia SRV 850 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWYamahaHondaAprilia
Model:C650 SportTMAX 500Integra 750SRV 850
Rok:2016201620162016
Novinka:NOVINKA 2016NOVINKA 2016
Kategória:SkúterSkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec do V (4T)
Objem:647 ccm530 ccm745 ccm839.3 ccm
Max. výkon:59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot.46.5 k (34.2 kW) / 6850 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.76.0 k (55.9 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:66 Nm / 6000 ot.52.3 Nm / 5250 ot.68 Nm / 4750 ot.76.5 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.6:110:9 : 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 66 mm68.0 x 73.0 mm77 x 80mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatická 6 stupňová dvojspojkováautomatická
Sekundárny pohon:reťazvariátorreťazreťaz
Zdvih vpredu:115 mm120 mm120 mm122 mm
Zdvih vzadu:115 mm116 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:270 mm267 mm320 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70 R15120/70-15120/70-17120/70 R16
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčová (CBS)jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:270 mm267 mm240 mm280 mm
Pneu vzadu:160/60 R15160/60-15160/60-17160/60 R15
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:235 kg
Hmotnosť s náplňami:249 kg219 kg237 kg
Výška sedla:810 mm800 mm790 mm780 mm
Rázvor:1591 mm1580 mm1525 mm1593 mm
Dĺžka:2155 mm2200 mm2195 mm
Šírka:877 mm775 mm810 mm
Výška:1475 mm1440 mm
Svetlá výška:125 mm135 mm
Objem nádrže:16 l15 l14.1 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:175 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:7.1 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 kmcca 302 km
Servisný interval:10 000km12000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:za príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlofull LED svetlá, USD vidlica, radiálne strmene, bezkľúčový štart, 12V zásuvkaautomatická prevodovka DCT
Poznámka:
Poznámka:Cena 12/2015 11250€ s DPHCena 11/2015 9990€ s DPHCena 04/2016 8650€ s DPHCena 12/2015 11350€ s DPH

BMW C650 GT:

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 Sport 2016

Po obede v prístavnej reštaurácii s výhľadom na pláž, ale aj na časti zaujímavého mestského okruhu, na ktorom sa jazdila aj Formula 1, sa dostávame do sedla GT. Základná technika je podobná, ale je na nej postavený úplne iný skúter.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

GT už na prvý pohľad zaujme rozmernou širokou prednou kapotážou, ktorá sa ponáša na veľké turistické stroje ako RT alebo GT. Na prvé sadnute je cítiť aj iný, gaučový posed. Sedlo je vo výške 805 mm, ale riadidlá sú vyššie ako na Sporte a sedí sa tak vzpriamenejšie a pohodlnejšie. Prístrojovka je podobná ako na Sporte, ale chýba vedľa nej nastavovanie výšky plexi. Veď sedíme na GT, takže plexi ide hore a dole nastavovať pekne elektricky priamo z ľavej rukoväte. Vedľa prístrojovky sú teda dve klapky, ktorými je možné si regulovať a vpustiť do „kokpitu“ čerstvý vzduch. Praktické hlavne v lete v horúčavach a pomalej jazde v meste.

Video: BMW C650 GT 2016, Valencia

Na pravej rukoväti mám pre zmenu tlačidlo vyhrievaného sedla a rukovätí. Proste luxus ako má byť. Evidentne viac pohodlia sa dostáva aj spolujazdcovi a nechýba ani tam vyhrievané sedlo. Jazdec má na sedle opierku, ktorá sa dá aj polohovať, ale je nutné vybrať náradie. Priestor pod sedlom je väčší ako u Sporta a má kapacitu približne 60 litrov. Pojme rovnako dve prilby a to aj bez flexcase systému.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

Už po rozbehu je evidentné, že GT je čosi iné. Výhľad z neho a pocit je ako z veľkého touring stroja. Luxus jazdca rozmaznáva a na rozdiel od touring bikov tu sa netreba ani zaoberať radením. Napriek tomuto dojmu si GT zachováva aj agilitu a obratnosť podobnú ako mal Sport. Kruháče, rozbehy zo semaforov a fajnové brzdy. Taká bezstarostná luxusná jazda.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

Novinkou, ktorú nový model GT-čka prináša do sveta motoriek, je systém pre zvýšenie bezpečnosti SVA - Side View Assist. Systém má štyri ultrazvukové senzory, dva vpredu a dva vzadu, zakomponované do držiaku značky. Senzory sledujú okolie skútra počas jazdy a ich cieľom je jazdca varovať na prípadné nebezpečenstvo. V rýchlostiach od 25 do 80 km/h SVA informuje jazdca prostredníctvom žltých výkričníkov v držiakoch spätných zrkadiel ak sa vo vzdialenosti do 5 m pohybuje v okolí vozidlo idúce približne rovnakou rýchlosťou (-+ 10 km/h). Systém tak sleduje aj mŕtvy uhol. Navyše ak sa jazdec rozhodne zmeniť jazdný pruh, zapne smerovku a v jeho blízkosti je iné vozidlo systém SVA ho varuje aj blikaním výkričníka. Systém nemá byť náhradou spätných zrkadiel či obozretnosti jazdca, ale pomôckou praktickou hlavne v meste.

Nakoniec to ako systém SVA funguje si pozrite v nasledujúcom videu:

Video: BMW Side View Assist - ako to funguje

Počas našej jazdy cez Valenciu bolo množstvo príležitosti SVA vyskúšať. Sledoval som ho ako na mojom skútri, tak som sa snažil „strčiť“ do mŕtveho uhla aj jazdcovi predo mnou a sledoval či a ako to systém zachytí. Fungovalo to spoľahlivo, aj keď testovacia jazda bola krátka. Musím povedať, že v hustej premávke Valencie tie výkričníky svietili pomerne dosť.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

GT je o luxuse. Je to stále ten istý maxiskúter, ale v inom balení a výbave. Tu patrí aj ďalšia fičúrka známa skôr zo sveta áut. Obrysové svetlá a podsvietenie batožinového priestoru majú tzv. "Way home" funkciu, čo znamená, že zostávajú svietiť aj nejaký čas po odparkovaní, aby majiteľovi posvietili na cestu. Drobnosť, ale poteší...

GT bolo jasne postavené aj na turistiku, takže dostatok pohodlia si užije dvojica pasažierov. Rýchlosť je dostačujúca aj na diaľničné presuny a GT vynikne aj pri poznávaní mestských pamiatok rovnako ako aj na alpských cestách. 60 litrov batožinového priestoru môže dvojici postačiť na zbalenie základných veci pre spanie v hoteloch a môžu tak vyraziť na bezstarostnú moto dovolenku v luxusnom Grand Turismo koči.

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016
BMW C650 GT 2016

Plusy, mínusy

el. nastavenie plexi, pohodlný podvozok, luxusné a pohodlné prevedenie, volitelný BMW Side View Assist, priestor pod sedlom, automatická parkovacia brzda, ABS a ASC v sérii cena, denné LED svetlá za príplatok

Konkurencia

Najviac GT-čku konkuruje rozhodne Burgman od Suzuki. Motoricky sú si veľmi podobné, len Burgman je trochu ťažší, je podobne veľký a pohodlný pre dvojicu pasažierov, s veľkým odkladacím priestorom ako stvorený na turistiku. Elektronikou nie je Burgman nijako extra vybavený, ale cenou rúbe o dve tisícky EUR nižšie ako BMW.

Zaujímavý luxusný maxiskúter má v ponuke aj Kymco - MyRoad 700i. Výkon ako bavorák, ale s hmotnosťou už atakuje takmer tristovku - je zo všetkých najťažší. Je to typický predstaviteľ veľkého luxusného maxiskútra, veľký priestor pod sedlom, pohodlný posed. Zaujme elektrickým podvozkom v sérii - 3 režimy tvrdosti voliteľné na riadidlách. Toto všetko s cenou 8999 eur, čo je o 2500 eur menej ako BMW GT.

Pre model GT môžu byť konkurentom kľudne aj niektoré modely, ktoré som spomenul už pri športe, Honda Integra 750 alebo Aprilia SRV 850. Ak ste si spomenuli na modely ako Kymco Xciting 500, Honda SW-T 600, či Gilera GP 800, nespomenul som ich, pretože už nie sú v ponuke...

Foto:
 BMW C650 GT 2016 Suzuki AN 650 Burgman 2016 Kymco MyRoad 700i 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWSuzukiKymco
Model:C650 GTAN 650 BurgmanMyRoad 700i
Rok:201620162016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:SkúterSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:647 ccm638 ccm699.5 ccm
Max. výkon:59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot.56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot.59.2 k (43.5 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:66 Nm / 6000 ot.62 Nm / 5000 ot.62.72 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.6:111,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 66 mm75,5 x 71,376.9 x 75.3
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatickáautomatická
Sekundárny pohon:reťazvariátor
Zdvih vpredu:115 mm108 mm
Zdvih vzadu:115 mm96 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:270 mm
Pneu vpredu:120/70 R15120/70R15120/70 R15
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:270 mm
Pneu vzadu:160/60 R15160/60R14160/60 R14
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:261 kg277 kg292 kg
Výška sedla:810 mm750 mm780 mm
Rázvor:1591 mm1590 mm1623 mm
Dĺžka:2218 mm2270 mm2309 mm
Šírka:877 mm810 mm824 mm
Výška:1430 mm1487 mm
Svetlá výška:120 mm
Objem nádrže:16 l15 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:175 km/h170 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:7.5 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 km
Servisný interval:10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:za príplatok
El. Podvozok:nie
Iná výbava:el. nastavenie plexi, za príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlo
Poznámka:
Poznámka:Cena 12/2015 11500€ s DPHCena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€)Cena 11/2015: 8999€ s DPH

Video: BMW C650 Sport 2016, Valencia

Video: BMW C650 GT 2016, Valencia

Video: BMW C 650 Sport a BMW C 650 GT 2016

Video: BMW Side View Assist - ako to funguje

Pozadie / Wallpaper:

BMW C650 Sport 2016
BMW C650 GT 2016

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW C650 Sport a C650 GT 2016:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 4,5 l/100km
Objem nádrže, z toho rezerva 16 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 266 km
Cena motorky Sport 11 250,- EUR, GT 11 550,- EUR

Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.

Pridané dňa: 17.12.2015 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk