Pridané: 15.10.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Novinky - Predstavujeme]
Včera podvečer Yamaha odhalila nasledovníka jedného zo svojich najúspešnejších modelov. Predstavujeme 600 kubíkový superšport YZF-R6 2017.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2017 | Nasledujúci
R6 vždy zaujala dynamickým dizajnom a ani dnes po viac ako dekáde na trhu sa nestratí. Pre rok 2017 bol dizajn totálne prekopaný a zároveň bol jasne inšpirovaný dizajnom väčšej sestry YZF-R1. Nasávanie vzduchu stredom masky ako na MotoGP špeciáli YZR-M1 a dvojica ostro rezaných LED svetiel, dáva novej R6 naozaj agresívny športový vzhľad.
Okrem vzhľadu má nová kapotáž a plexi štít aj vynikajúcu aerodynamiku. Znovu inžinieri vychádzali z R1-tky a podarilo sa im dosiahnuť o 8% lepšiu aerodynamickú efektivitu. Napomohlo tomu napríklad aj presunutie smeroviek do spätných zrkadiel.
Elektronika dnes už nemôže chýbať ani na palube superšportu. R6 dostala elektonický plyn Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) a nasávanie Yamaha Chip Controlled Intake (YCC-I). Chýbať nemôže ani trakčná kontrola Traction Control System (TCS), ktorá sa ovláda priamo z riadidiel. Má 6 stupňov nastavenia a tiež možnosť úplnej deaktivácie. Trakčná je navrhnutá tak, aby jej zásah bol čo najjemnejší a jazdec ho čo najmenej pociťoval.
No a pre rýchle radenie dostáva R6 do vienka aj systém Quick Shift System (QSS) podobný ako na R1-tke. Pri preraďovaní smerom hore bez spojky systém zníži záťah motora pre rýchle preradenie.
R6-tka preberá od svojej väčšej sestry aj prednú plne nastaviteľnú USD vidlicu KYB s priemerom trubiek 43 mm oproti 41 mm v minulosti. Nová je aj predná oska kolesa so zväčšeným priemerom na 25mm. Vzadu je rovnako plne nastaviteľný tlmič značky KYB.
Brzdy pochádzajú rovnako z modelu R1, radiálne montované štvorpiestiky sa nekompromisne zahryzávajú do rozmerných kotúčov s priemerom 320 mm.
Z ďalších chuťoviek ktoré na R6 nájdeme je to aj ľahká palivová nádrž vyrobená z hliníka. Úspora činí 1,2 kg oproti porovnateľnej oceľovej nádrži. Zadná podsedlovka je vyrobená z magnézia, je užšia vpredu pre lepší pohyb jazdca v sedle. Nové je aj sedlo i keď má rovnakú výšku ako predchádzajúci model má strmší sklon pre lepšiu oporu.
Pridané: 15.10.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať