Anketa:
Ducati Project 1408: Ukáže Ducati v Miláne super karbónovú verziu Panigale?
ZdieľaťPridané: 19.10.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Bleskovky - Novinky]
Ducati na výstave v Miláne pravdepodobne odhalí extrémny superbike, ktorý zatiaľ nesie meno Project 1408. Ducati vytvorilo projektu novú mini-stránku project1408.ducati.com
Seriál článkov - Novinky 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2017 | Nasledujúci
Číslo 1408 v názve projektu môže mať význam, ale aj nemusí. V roku 2013 napríklad Ducati pod kódovým označením 1201 predstavila Panigale Superleggera a nedávno pod kódom 1312 nový model Supersport v Kolíne.
S očakávaným príchodom motora V4 v roku 2018 môže byť toto posledná a najsilnejšia verzia Panigale, ktorá opustí brány Bolonskej firmy.
Podľa neoficiálnych informácii, bike by mal dostať po prvý krát na svete rám z karbónových vlákien. Z rovnakého materiálu by mala byť aj kyvná vidlica a kolesá. Za týmto by nemal zaostávať ani motor, ktorý by mal byť tým najsilnejší vidlicovým dvojválcom v histórii značky. Môžeme sa iba domnievať či 1408 bude kubatúra...
Pridané: 19.10.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2017 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Boli sme pri európskej premiére rakety BMW HP4 Race, vyskúšali sme S1000RR (+ detailná fotogaléria) - Herghott
- Ducati predstavila novinky 2018: Scrambler 1100, Multistrada 1260 a Panigale V4 Speciale s výkonom 226 koní - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph posiela na cesty nový Tiger Sport 800 Tour 2026
- Honda CB125R: Štýlový mestský naháč v nových farbách pre rok 2026
- Kawasaki modernizuje Z900RS pre rok 2026 – legendy nikdy nekončia
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť Juraj Varga na bugine až v roku 2027
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!














