http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300 2017

[Testy a predstavenia - Test]

Nový tristovkový Versys je nielen úplne čerstvým prírastkom v rodine Versysov, ktorá sa tak rozšírila od malého až po najväčšie enduro, ale aj koncepčne úplne novým strojom z dielne Kawasaki. Po týždni v jeho sedle môžeme povedať, že sa im viac ako vydaril!

Text: Peter Fischer
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Michal Meško - Cuba

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Hneď na úvod musím zdôrazniť, že Versys-X 300 je dvojvalec. Tým sa podstatne rozšírilo pole jeho pôsobnosti, pretože takmer nevibruje a aj na diaľnici dokáže držať krok. Pritom ovládateľnosť mimo spevnených ciest je stále na úrovni malého endura, takže tu vlastne máme celkom dostupný stroj, ktorý dokáže svojho majiteľa dôstojne povoziť po poľnačkách (lebo veď s frajerkou na rybník), veľkomeste (do práce), a aj okreskách a diaľniciach (s frajerkou na výlet). Dokonalá kombinácia.

Sama Kawasaki ponúka Versys-X 300 v ďalších dvoch výbavových verziách Urban a Adventure, čo jasne prezrádza kam má tento model namierené. V ponuke sú aj všetky tri kufre, čiže so záťažou a dlhšími trasami sa tu priam počíta; k tomu všetkému sa Versysík nezľakne ani spolujazdca, má priateľskú spotrebu a stačí naň vodičák skupiny A2. K pochopeniu tohto všetkého mi stačilo prvých päť kilometrov jazdy. Eh, som zvedavý, kde budem hľadať negatíva.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Agregátom najmenšieho Versysa je kvapalinou chladený radový dvojvalec známy aj z trojstovkovej Ninji. Oproti nej má trochu upravené priebehy výkonu a krúťaku, konkrétne 40 koní pri 11 500 otáčkach a necelých 26 Nm pri 10 000. Motor dýcha cez osem ventilov, čo sa pozitívne prejavuje na vyšších dosahovaných rýchlostiach. Prístrojovka je prehľadná a logicky usporiadaná, ukazuje aj zaradený kvalt. Celkovo je pracovisko jazdca celkom sympatické a aj dobre chránené pred vetrom. Versys-X nepôsobí zakrpateným dojmom, po všetkých stránkach je to stále motorka, ktorá naozaj sebavedome dokáže odviezť dvoch ľudí.

Sedlo je vo výške 845 mm, a je z neho pekný výhľad na premávku pred sebou. Komu by sa to zdalo veľa, Kawasaki ponúka aj príplatkové sedlo nižšie o 25 mm. Predné plexi do výhľadu nezasahuje, ale akonáhle sa Versys-X dostane za mesto a do trojciferných rýchlostí, kumulovaný vzduch ide jazdcovi rovno na hlavu. Kawasaki neponúka žiadnu vyššiu náhradu, takže som si takmer istý, že dlhší jazdci jazdiaci častejšie na otvorených cestách siahnu po nejakej druhovýrobe. V tomto smere dokážu pomôcť aj príplatkové deflektory rukovätí.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Zvuk dvojvalca na voľnobehu je taký, no, ako v tejto kategórii býva, teda žiadna drsňačina, skôr taký pridusený hlásoček, aký má náš obľúbený exprezident, vážený pán docent JUDr. Ivan Gašparovič, kandidát vied, doctor honoris causa. Zaujímavé však je, že vo vysokých otáčkach sa veľmi podobá na zvuk šesťstovkového štvorvalca. Fakt! A vďaka dvom valcom neprotestuje ani vo vysokých, ani v nízkych otáčkach. Že nevibruje, to som spomínal už v úvode. Má skutočne kultivovaný prejav a pritom spotrebu len okolo 4,3 litra na stovku. V nej sú započítané naše presuny po diaľniciach, zápchach a aj s batožinou. Myslím si, že mladší, ľahší a menej skúsení jazdci by sa dokázali dostať aj pod štvorku. Versys-X im v tom dokáže aj napomáhať - na displeji sa pri dobrej spotrebe ukáže znak ECO.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Keď už spomínam tú prístrojovku: je pomerne hlboká, a tak pri ostrom a vysokom slnku hádže tiene sama na seba. Niektoré údaje sú tak slabšie čitateľné, ale nie je to nič, čo by liezlo na nervy. Hneď vedľa nej je predpríprava na príplatkovú 12V zásuvku a spínač hmloviek. Mám taký pocit, že tá prístrojovka je prvá a zároveň posledná položka na zozname nedotiahnutých vecí. Naozaj tej motorke nemám čo viac vytknúť.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

S Versysom vybieham rovno na diaľnicu, pretože čo najskôr musím byť pracovne v Piešťanoch. Čoskoro zisťujem, že takého naháňanie mu vôbec nevadí - klasických 140 až 150 km/h sa dá udržiavať aj celkom trvalo. Skôr než čokoľvek iné by sa tu fakt zišlo vyššie plexi, lebo nechať si dlhší čas kymácať hlavou v kumulovanom uhučanom vzduchu nie je nič komfortné. Ale kto nerieši dlhšie presuny, ten bude spokojný. Aj posed je neúnavný, veľmi podobný väčším Versysom. Na rozdiel od starších bratov má Versys väčšie predné koleso, a to 19-palcové. Obe kolesá sú vypletané a dušové, vzadu je stotridsiatka.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Kolesám kvalitne sekunduje dobre odladené odpruženie. Predok je síce nenastaviteľný, ale dostatočne tuhý na to, aby zmákol aj vyššie zaťaženie. A pritom nijako divoko neodskakuje, proste správa sa slušne a svoju prácu robí poctivo. Vzadu sa dá nastaviť iba predpätie, čo je po naložení motorky takmer povinnosť. Na uchytenie menšej batožiny dobre poslúži oceľová platňa, ktorá je na zadnom rúrkovom nosiči už v sérii. Po bokoch má malé ušká na gurtne. Taká drobnosť, a tak veľmi praktická!

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Rúrkový nosič slúži zároveň aj ako madlá pre spolujazdca. Ten sa tu inak nemá na čo sťažovať, jeho časť sedla je tuším aj o niečo dlhšia než jazdcova, a sedí sa na nej pekne pohodlne. Sedlo sa navyše dáva dole a nahadzuje späť celkom ľahko; pod neho sa zmestí plus mínus iba motolekárnička a palubné náradie.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Pri novom Versyse-X mi napadá jediné. Načo v Kawasaki čakali tak dlho kým ho predstavili, keď už motor a vlastne celý základ mali pripravený v Ninji 300 hafo rokov. Malý Versys zblízka vôbec nepôsobí ako malý, je to plnohodnotná veľká motorka, v ktorej je schovaný menší motor. Dizajnovo veľmi podarené cestovné endurko.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Kolesami a podvozkom je zameraný tak nejako ideálne do stredu medzi cestu a terén, to znamená, že mladý jazdec sa po ceste dostane až na kraj kontinentu, a tam ak bude chcieť, zvládne aj nejakú tú šotolinku či trochu offroadu. Asi nik si ho nebude kupovať ako enduro, ale ako turistu určite áno. Versys-X zvláda vcelku svižnú jazdu, na okreskách mu nechýba nič, a dokáže aj obiehať. Zvláda aj diaľničnú rýchlosť, ale to už je trochu na hrane.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Ja osobne vidím Versys-X v rukách mladého jazdca, ktorý túži spoznávať okolité krajiny, sám i vo dvojke, so slušnou spotrebou a v pohodlí dospeláckeho biku.

vzhľad dospelej motorky, slušný motor, príjemný podvozok, brzdy, univerzálne on/off zameranie nenapadá mi nič

Konkurencia

Všetci konkurenti nového Versysu-X sú úplné novinky, niektoré až natoľko, že ešte nestihli ani prísť do Európy. Máme tu Hondu CRF250 Rally, ktorá má 21/18 kolesá, a ktorá je oveľa viac zameraná do terénu a na jazdu sólo, a to s cenou v podstate rovnakou ako Kawasaki. Potom sú tu Suzuki V-Strom 250 a BMW G 310 GS. O nich toho zatiaľ vieme len toľko, koľko sa dá vyčítať z mediálnych podkladov: sú o 14 a 5 koní slabšie než Versys-X, a z pohľadu odlievaných bezdušových kolies aj orientované viac na cestu.

Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300
Otestovali sme univerzálneho pracanta Kawasaki Versys-X 300

Záver

Kawasaki Versys-X 300 nezostáva nič dlžná dobrému menu, ktoré vybudovali jej väčší súrodenci. Versys je skratkou pre versatile system, teda všestranný, univerzálny systém. Môžem kompetentne potvrdiť, že tieto prívlastky o mnohostrannosti sú tu myslené skutočne vážne. Versys-X je dobre vymyslenou a postavenou motorkou, ktorá je ešte rozšíriteľná o reálne využiteľné príslušenstvo. Za nás každopádne všetky palce hore!

Cena Kawasaki Versys-X 300 je 5 795 eur.

Plusy, mínusy

flexibilita a spotreba dvojvalcového motora, veľkosť motorky, univerzálnosť, príplatkové doplnky pre niekoho možno dušové gumy - inak je to veľmi premyslená motorka

Video: Kawasaki Versys-X 300 2017 - najmenší Versys od Kawy

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Versys-X 300 2017

Servisný interval 6000 km
Spotreba 4,3 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 17 l (3 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 325 km
Otáčky motora pri 50, 90 a 130 km/h 3 800 ot. / 6 500 ot. / 9 500 ot.
Cena motorky 5 795 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Kufor topcase 149 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 534 EUR
Vyhrievané rukoväte 69 EUR
Tankvak od 69 EUR
Padacie rámy 208 EUR
Hmlovky 397 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 6 EUR
Stupačka 35 EUR
Spätné zrkadlo 64 EUR
Smerovka 37 EUR
Svetlomet 330 EUR

Text: Peter Fischer
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Michal Meško - Cuba

Motocykel na test poskytla spoločnosť U. M. S., s. r. o. Redaktor jazdil v oblečení 4SR a KLMwear, čižmách TCX od firmy Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Kawasaki Versys-X 300 2017 Honda CRF 250 Rally 2017 Suzuki V-Strom 250 2017 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiHondaSuzukiBMW
Model:Versys-X 300CRF 250 RallyV-Strom 250G 310 GS
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroEnduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)jednovalec (4T)radový dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:296 ccm249.4 ccm248 ccm313 ccm
Max. výkon:39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot.24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot.25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:27 Nm / 10000 ot.22.6 Nm / 6750 ot.23.4 Nm / 6500 ot.28 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:10.6:110.7: 111,5:110.6:1
Vŕtanie x Zdvih:62.0 x 49 mm76 x 55 mm53,5 x 55,280.0 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (2V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:250 mm180 mm
Zdvih vzadu:265 mm180 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:290 mm256 mm300 mm
Pneu vpredu:100/90 - 19M/C 57S3.00-21 51P110/80-17M/C 57H110/80 R 19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:130/80 - 17M/C 65S120/80-18M/C 62P140/70-17M/C 66H150/70 R 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:157 kg188 kg169.5 kg
Výška sedla:895 mm800 mm835 mm
Rázvor:1445 mm1425 mm1420 mm
Dĺžka:2210 mm2150 mm2075 mm
Šírka:900 mm790 mm880 mm
Výška:1425 mm1295 mm
Svetlá výška:270 mm160 mm
Objem nádrže:17 l10.1 l17.3 l11 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h143 km/h
Spotreba paliva:3 l/100km3.5 l/100km3.33 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 252 kmcca 370 kmcca 247 km
Servisný interval:5000km10 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiza príplatok
Iná výbava:podvozok KYB, 12 V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 5 795 eurCena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur)Zabudované nosiče bočných kufrov
Cena 9/2017: 5 290 eur
Cena 9/2017: 5 800 eur

Pridané dňa: 02.07.2017 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk