http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Kompletne nové BMW F750 a F850 GS 2018 sme vyskúšali v Španielsku

[Testy a predstavenia - Test]

Po desiatich úspešných rokoch GS strednej triedy bavorská značka prináša úplne nové stroje, poháňané novým motorom z vlastnej dielne, v novom ráme, so sviežim dizajnom a voliteľnou výbavou zo segmentu prémiových modelov.

Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto a video: BMW.press a Tomáš Hajduch - Awia

Kompletne prestavané GSá strednej triedy

Napriek tomu, že ich príchod prišiel pomerne potichu a bez veľkého rozruchu, ide o úplnú prestavbu cestovných endúr strednej triedy od bavorskej značky. Od predstavenia dvojvalcových F GS v roku 2007 to bol pre BMW úspešný príbeh. Aj preto sa pustili do stavby úplne novej motorky vo vlastnej réžii, a to vrátane motora. Na pohon nových bikov už viac neslúži motor Rotax.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Najviac času z celkového vývoja zabral návrh novej pohonnej jednotky, ktorý kompletne prebiehal v Nemecku. Nový radový dvojvalec má zdvihový objem 853 ccm, dva vyvažovacie hriadele, zapaľovací interval 270/450 stupňov a pohon reťaze teraz na opačnej strane. Produkuje výkon 57 kW (77 k) pri 7500 ot. v F750 a 70 kW (95 k) pri 8250 ot. v športovejšej F 850 GS. Súčasťou motora je antihop spojka a manuálna 6-stupňová prevodovka. Pohon je na ľavej strane, čo znamená aj presun výfuku na praktickejšiu pravú stranu.

Motor BMW F750/F850 GS 2018
Motor BMW F750/F850 GS 2018

Motor BMW F750/F850 GS 2018
Motor BMW F750/F850 GS 2018
Motor BMW F750/F850 GS 2018
Motor BMW F750/F850 GS 2018

V dnešnej dobe nemôže chýbať ani elektronika. V sérii sú jazdné režimy (Road a Rain), ABS a ASC. Za príplatok sú dostupné režimy Pro, čo obsahuje: režimy Dynamic, Enduro a Enduro Pro (na F850) ďalej dynamická trakčná kontrola DTC a náklonové ABS Pro. ABS Pro obsahuje aj dynamické brzdové svetlo, ktoré pri prudkých brzdných manévroch varuje jazdcov za vami blikaním brzdového svetla. Navyše, ak jazdec núdzovo zastaví, rozblikajú sa aj výstražné smerovky.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Svetlomet v sérii je LED, avšak za príplatok je denné LED svietenie DRL. Ďalšou voliteľnou „hračkou“ je plne farebná prístrojovka s modulom Connectivity, ktorá sa dokáže spojiť s mobilom, komunikátorom v prilbe, zobrazovať navigačné pokyny, prehrávať hudbu či telefonovať.

Voliteľná farebná prístrojovka BMW F750/850 GS 2018
Voliteľná farebná prístrojovka BMW F750/850 GS 2018

Úplnou novinkou v segmente je voliteľný systém volania pomoci v núdzi, tzv. eCall. Je to malá jednotka intergovaná na pravej strane riadidiel, ktorá obsahuje SOS tlačidlo, mikrofón aj reproduktor. V prípade ťažkej nehody systém automaticky aktivuje záchranné zložky a odosiela polohu nehody. Pri menších nehodách sa cez systém „telefonuje“, alebo je možné tlačidlom privolať pomoc aj inému účastníkovi nehody.

BMW eCall systém privolania pomoci v núdzi - BMW F 8550/750 GS 2018
BMW eCall systém privolania pomoci v núdzi - BMW F 8550/750 GS 2018

Úplne nový je aj pevný rúrkový rám, ktorý vytvára úplne novú geometriu a obklopuje úplne presne nový motor. Palivová nádrž sa teraz presunula znovu na klasické miesto nad motor, pre lepšie rozloženie hmotnosti stroja. Okrem toho to prinieslo možnosť vytvoriť naozaj štíhlu zadnú časť a pod sedlo umiestniť aj odkladací priestor.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

V BMW pracovali aj na tom, aby sa na motorkách cítili dobre aj jazdci nižšieho vzrastu alebo ženy. 750-tka má štandardnú výšku sedla 815 a 850 má sedlo nižšie ako predchodca o 20 mm na terajších 860 mm. Obe motorky však majú možnosť zníženia + nižšieho voliteľného sedla, čím sa dostanete na minimálne hodnoty 770, resp. 815 mm.

Zmenami prešiel aj podvozok. Vpredu je to buď klasická 41-mm vidlica so zdvihom 151 mm na 750-tke, alebo USD vidlica 43-mm so zdvihom 204 mm pre offroadovejšie zameranú 850-tku. V oboch prípadoch je predná vidlica nenastaviteľná. Vzadu nájdeme hliníkovú kyvnú vidlicu a centrálny tlmič s nastaviteľným predpätím a útlmom, zdvih 177 pre 750 a 219 mm pre 850-tku. Dozadu je možnosť namontovať za príplatok elektronické pruženie Dynamic ESA.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Zameraniu strojov korešpondujú aj použité kolesá. Civilnejšia 750-tka jazdí na cestnejších kolesách z ľahkých zliatin 110/80 R19 vpredu a 150/70 R17 vzadu. Offroad zameraná 850 stojí na enduráckych vypletaných kolesách 90/90 21 vpredu a 150/70 R17 vzadu, ktoré sú po novom bezdušovej konštrukcie.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Ako je u BMW zvykom, oba modely majú širokú škálu doplnkov, ktoré umožňujú si aj do biku strednej triedy dať výbavu z prémiových strojov. Možností je naozaj veľa, na čo najlepšie poslúži konfigurátor. Kompletný zoznam doplnkov nájdeš v závere testu.

F850 GS – middle class

Mňa ako dobrodruha, cestovateľa, ale aj milovníka offroadu na veľkých endurách pochopiteľne láka viac F850 GS. Predchádzajúca generácia bola hodne obľúbená, prišla v správny čas a ponúkla ľahšiu alternatívu k veľkému GS. Mnoho ľudí v jej sedle precestovalo svet. Mne však nikdy nesadla do ruky pri jazde v teréne po stránke ergonómie, a aj preto si ju veľa ľudí upravovalo. Slabinou bola aj predná vidla, ktorá v teréne nestíhala. Aj preto som očakával pri novinke nastaviteľnú vidlicu, čo sa nepotvrdilo. Aj keď viem, že väčšina ľudí podvozok nenastavuje, pretože to nevie, je to tak trochu škoda, už len z toho pohľadu, že každý konkurent to má.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Prvé stretnutie s novou F850 je naozaj prívetivé. Usadám do nízkeho sedla nohami bez problémov na zemi, a to mi ešte núkajú znížené sedlá. Inak sedlo nie je výškovo nastaviteľné – má len jednu polohu. Riadidlá sú široké a padnú do ruky presne, ovládače známe BMW a poruke. Plexi nízke ako mala v sérii aj stará. Tu asi turista bude dokupovať. Po stlačení štartéra sa prebúdza nový motor – má fakt zaujímavý zvukový prejav a takmer neciteľné vibrácie. Po pridaní je motor pekne hladný po otáčkach. To už radíme jedna a vyrážame.

Video: BMW F850 GS 2018 - Prvý test v Španielsku

Po rozbehu som si stopercentne istý, že sedlám úplne iný stroj. BMW si proste ide svojou cestou a má vlastnú predstavu ako ma Gelände Strasse (GS) vyzerať. Ako vyvážený mix cesťáka, turistu na dlhé vzdialenosti, pohodlia, a to všetko v kombinácii s schopnosťami v teréne. Nové GS mi príde na pocit ako o číslo menšia motorka, posedom, nízko umiestnenou prístrojovkou a nízkym plexi, ale hlavne ľahkým ovládaním. Mám pocit akoby som sedlal nejaký jednovalec, avšak uchu príjemný zvuk, ktorý vychádza z výfuku, dáva jasne najavo, že tu bijú dva piesty.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Keď sme pri motore, ten má priam ideálny mix krútiaku a výkonu tesne pod hranicou číslice 100. 70 kW je zvolených určite aj kvôli legislatíve, pretože sa z neho dá ľahko spraviť škrtená verzia pre vodičák A2 (35 kW). Nové GS má športový prejav, motor sa veľmi ľahko a ochotne vytáča do otáčok. Jeho charakter je odlišný od napr. Africa Twin, ktorá je taký bublák – bavorák je proste športovejší. Napriek tomu nový motor nemá žiadny problém jazdiť aj v nízkych otáčkach bez veľkých protestov. Najlepšie však je, keď ho držíš okolo 6 000 ot. a máš tak poruke tú správnu porciu výkonu na športovú jazdu až po obmedzovač. Jazdné režimy som poprepínal len raz, aby som zistil či sú tam :-). V režimoch Road a Dynamic je reakcia na plyn pomerne ostrá, čo je pre niekoho fajn a niekto iný to nazve „ucukaným plynom.“ Režimy sa prepínajú pomerne ľahko, vlastným big tlačidlom Mode pri pravej rukoväti. Zvyšok jazdy už trávim v režime Dynamic.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Podvozok má zdvihy 204 a 219 mm. Tu ma prekvapuje menší zdvih vpredu. Na ceste však podvozku naozaj nie je čo vytknúť. Už som spomínal nenastaviteľnú prednú USD vidlicu, no na druhej strane musím pochváliť jej naladenie. Nepríde mi vôbec mäkká alebo neistá a naozaj dobre aj “žerie“ nerovnosti na ceste. Tu treba povedať, že sme jazdili sólo a bez batožiny. Toto GS má enduro kolesá, a tak predná 21-tka by mala byť na ceste trochu menej agilná, ale ja vôbec nemám ten dojem. Motorka sa ľahúčko preklápa zo zákruty do zákruty, často až s pocitom o číslo menšej motorky. Brzdy sú overené Brembáče – nie sú to síce radiálky, ako je dnes takpovediac „módou“, no treba povedať, že tieto strmene sú rokmi overené. Vpredu dva kotúče a dvojpiestiky, vzadu jeden kotúč nemajú problém si poradiť so spomalením GS. Systém ABS je v sérii, no za príplatok je aj ABS Pro, ktoré rozoznáva aj náklony motorky a reaguje na ne. ABS je už tradične dobré, zbytočne vám do toho nekecá keď to nie je potrebné, ale vždy je tam. Funguje dobre aj v teréne, ale o tom v ďalšej kapitole.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Nedá mi ešte nespomenúť quickshifter – teda doplnkové rýchloradenie. Skvelá vec, super naladená na tento stroj. Radenie bez spojky pod plným plynom je vec návyková. Asi to nie je nutné a možno ani lákavé pre každého jazdca, ja som si to však veľmi užil. Pre mňa jeden z top doplnkov posledných rokov a je fajn, že si ho môžeš nahodiť i na F850GS.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

No a potom je tu ďalšia doplnková vec a to nová farebná prístrojovka. Je identická ako na R1200GS, a musím povedať, že je asi jedna z najlepších aké som videl. Čitateľnosť je skvelá za každého počasia. Tiež sa mi páči je rozmer 6,5 palca, nepôsobí ako tablet, ale nie je ani malá. Pristrojovka dáva jazdcovi mnoho informácii o stroji, tlak v pneumatikách, denné počítadla atď. Okrem toho má možnosti spárovania s mobilom, prilbou a aj zobrazovania navigačných pokynov. Toto všetko však popíšem detailne nižšie v článku (sekcia o F750GS).

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Pokračovanie článku na ďalších stranách: F850GS offroad, F750GS, BMW Connectivity, Vaše otázky na konštruktérov BMW, Doplnkové príslušenstvo, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

F850 GS - poďme do terénu

Dosť bolo presunov po asfalte. Boli to síce krásne zákrutové horské cesty, avšak tá pravá zábava začína v teréne. Presadáme na stroje vo farebnom prevedení Rallye s doplnkami a hlavne offroad pneumatikami Metzeler Karoo 3 – typická guma 50 na 50: cesta vs. terén.

Začíname odbočkou na pomerne široké šotolinové cesty. Sprievodkyňu nám robí baba, inštruktorka BMW enduroškoly z Hechlingenu. S Vláďom (motorkari.cz) sa vešiame hneď za ňu a púšťame sa do jazdenia.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Večer po prezentácii nás presviedčali, aby sme dali šancu a otestovali novú trakčnú kontrolu v režime Enduro Pro. A tak sa púšťam do toho. Jazdíme krásne šotolinky s krátkymi rovinkami a pomerne častými, i keď nie ostrými zákrutami. Do zákruty cca 50 km/h, ideálne dvojka, a parádny prejazd zákruty driftom a akcelerácia na stovku. Som prekvapený ako to celé funguje, ako ľahko to ide, ako trakčná (Enduro Pro) toto celé zvláda a nezasahuje mi do toho. Ukážkovo funguje aj ABS, ktoré je v Enduro Pro na zadnom kolese deaktivované a umožňuje si zadok zablokovať kedykoľvek podľa potreby. Tento typ terénu zvláda GS famózne a je to aj zábava.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Prekvapuje ma dosť aj postoj. Riadidlá sú na mňa trochu nízko, napriek tomu postoj v stupačkách nie je žiadna tragédia. Absolútne niekde inde ako predchádzajúca generácia. Motorka je úzka, štíhla a dobre padne do ruky. S GS si od prvého momentu rozumiem a v stupačkách sa bavíme. Jediná vec čo mi prekáža je nízko nastavená páčka zadnej brzdy – ale to je vec nastavenia toho konkrétneho stroja. Za jazdy ju musím vždy hľadať a krútiť nohou okolo stupačky do nepríjemnej pozície...

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Na týchto vypaľovákoch sme jazdili svižne a napriek tomu som nemal žiadne pripomienky k podvozku. Na dorazy som nešiel a nebolo to ani nijako uhúpané. Z tohto mám pocit, že tu je oproti predchodcovi posun k lepšiemu, ale to sa bude treba pozrieť ešte do náročnejšieho terénu.

Ten prišiel keď sme dorazili do Enduro Parku BMW tu v Španielsku. Tu na nás boli pripravení inštruktori, vyskúšali sme si aj pomalý aj rýchly slalom, brzdenie s ABS Pro a niekoľko krátkych cvičení. Na blatistom teréne sa začali ukazovať hranice Enduro Pro trakčnej kontroly. Tá dokáže „tolerovať“ pomerne veľké preklzy, ale keď som v poriadne strmom výjazde pridal na doraz, už sa ozvala. No a keď sa ozve, tak na zhruba pol sekundy výrazne uberie plyn, pričom aj jazdec musí ubrať, aby sa dalo pokračovať. Samozrejme, trakčná reaguje celý čas, ale jej zásahy sú jemné a takmer neciteľné (bliká kontrolka). To už musí byť fakt prúser, aby zabrala týmto výrazným spôsobom.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Po silných dažďoch tu vládlo mazľavé šmykľavé blato, ale napriek tomu sa jazdilo skvele. Toto si však nemysleli všetci jazdci z našej skupiny a šli radšej na obed, kým mi s Vláďom sme si vypýtali bonus. S inštruktorom sme vybehli na ďalšie testovacie kolečko. Začalo nám aj pršať, šotolinky sa zmenili na blatisté, a napriek tomu v našej malej skupine stúplo tempo. Tu už sme začali blbnúť, lietalo blato, drifty boli divoké, pretože sme povypínali všetko (motorky mali pod sedlom príplatkový čip, čo znamená, že si pamätali aj vypnutie TC a ABS). Keď sme pri tom čipe: funguje to tak, že ak ABS alebo trakčnú vypneš, ostane vypnutá stále a vo všetkých režimoch a aj po vypnutí kľúčika. To je fajn vec a takpovediac nutnosť, ak chcem celý deň blbnúť v teréne, ale myslím, že by to bolo lepšie, keby to zostalo len v režime napr. Enduro Pro. Takto keď vylezieš na asfalt, tak si prepínaš režim a zapínaš ABS a trakčnú... A tak dookola. Dobrá správa je, že sa to vypína rýchlo a vlastným tlačidlom, netreba sa preklikávať nejakým menu.

Tento typ jazdy už znamenal aj pár krízoviek, takmer nedobrzdenia do zákruty a aj predná vidla sa niekedy pozrela na koniec svojho zdvihu :-) Zablatené motorky odovzdávame s úsmevom na tvári – F850GS je nepochybne fun bike, s ktorým ani v teréne nie je nuda.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Do terénu ale bike potrebuje doplnky – určite kvalitnú ochranu motora, kryty rukovätí a padacie rámy. Predsa len na boku je pomerne dosť plastov, ktoré sa aj pri menších pádoch dajú ľahko poškodiť. Tu chválim aj presunutie výfuku na pravú stranu – už tak nehrozí nejaké popálenie seba či oblečenia o horúci výfuk pri dvíhaní alebo tlačení motorky a podobne.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

F850 GS - a čo turistika?

Turistika asi bude hlavným využitím tohto modelu. Plexi štít je v sérii rovnako nízky ako u predchodcu. Tu však treba povedať, že bol navrhovaný v aerodynamickom tuneli a funguje naozaj dosť dobre. Myslím, že si ho treba vyskúšať a vyšší jazdci pravdepodobne siahnu po nejakom vyššom plexi.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Spotreba bola u predchodcu famózna. Konštruktéri o novom motore hovoria, že by ju mal ešte prekonať. Mne palubný počítač po jazdení na cestách ukázal hodnotu 4,9 l/100 km, čo je viac ako kvalitný prísľub. Toto teda môže byť čiastočne ospravedlnením malej 15-litrovej nádrže. Výrobca udáva spotrebu 4,1 l/100km, čo by malo činiť dojazd cca 270 km po rezervu.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Čo sa pohodlia týka, tak posed je celkom fajn a vyzerá dobre koncipovaný aj pre spolujazdca. Sediel je v ponuke niekoľko typov vrátane komfortného. My sme najazdili cca 200 km v zmiešaných podmienkach, takže sa neviem celkom zodpovedne k pohodliu sedla vyjadriť.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Konkurencia

Pokiaľ sa pozrieme na konkurenciu, nemôžem začať inak ako pri Honda CRF1000L Africa Twin. Podobný motor, výkon, hmotnosť a zameranie. Africa má vyššie zdvihy, nastaviteľný podvozok a pôsobí dojmom väčšej mašiny, a má voliteľný automat DCT. F850 má bezdušové kolesá, asi nižšiu spotrebu a bohatšiu voliteľnú výbavu. Cenovo je v „holý-bosý“ bavorák lacnejší.

Ďalší konkurent je z ostrovov, Triumph Tiger 800 XC. Výkon trojvalca identický, krútiak trochu menší, hmotnosť porovnateľná a znova podvozok nastaviteľný a na vyšších zdvihoch + možnosť doplnkov ako tempomat či farebná prístrojovka. Aj tu bavorák vynikne hlavne spotrebou a nižšou cenou.

A do tretice spomenie offroadovo zameranú KTM 1090 Adventure R 2018. Vyššia kubatúra prináša aj vyšší výkon a krútiak, u KTM samozrejme plne nastaviteľný podvozok, vyššie zdvihy, endurácke rozmery kolies (21 a 18 palcov) a pri 23-l nádrži porovnateľná hmotnosť. KTM je zo spomenutých najdrahšia, oproti F850GS si treba priplatiť 2000 eur.

Záver

F850GS ide s dobou, je evolúciou predchodcu v každom smere. Motor silnejší, športovejší, ovládateľnosť fajnová, v teréne asi lepšie postavená mašinka. Stále je to GS podľa toho ako si to predstavuje BMW, teda kompromis medzi cestou, športom, turistikou a offroadom. Má slušný potenciál v každej z týchto oblastí a v každej sa dokáže postaviť konkurencii čelom. Cena začína zhruba od 12 170 eur za motorku takmer bez výbavy, ale možnosť doplnkov je naozaj výnimočná.

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Plusy, mínusy

agilita, pocit o číslo menšej motorky, športový motor, elektro výbava, bezdušové kolesá, cena, bohatá volieľná výbava: quicskhifter Pro, Dynamic ESA nenastaviteľná vidlica, nízke plexi, slabá ochrana motora v sérii, malá nádrž, vysoká hmotnosť na papieri

Pokračovanie článku na ďalšej strane: F750GS, BMW Connectivity, Vaše otázky na konštruktérov BMW, Doplnkové príslušenstvo, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 BMW F 850 GS 2018 Honda CRF1000L Africa Twin 2018 Triumph Tiger 800 XC 2018 KTM 1090 Adventure R 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHondaTriumphKTM
Model:F 850 GSCRF1000L Africa TwinTiger 800 XC1090 Adventure R
Rok:2018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:853 ccm998 ccm800 ccm1050 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:92 Nm / 6250 ot.99 Nm / 6000 ot.79 Nm / 8050 ot.109 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:12,7:111.3:113.0:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 77 mm92 x 75.1 mm74 x 61.9 mm103 x 63 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:204 mm230 mm220 mm220 mm
Zdvih vzadu:219 mm220 mm215 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:305 mm310 mm305 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54 V90/90-R2190/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm256 mm255 mm267 mm
Pneu vzadu:150/70-R17 69 V150/70-R18150/70-17150/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg205 kg207 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg230 kg
Výška sedla:860 mm870 mm840 mm890 mm
Rázvor:1593 mm1575 mm1545 mm1580 mm
Dĺžka:2305 mm2335 mm2215 mm
Šírka:922 mm930 mm865 mm
Výška:1350 mm1475 mm1390 mm
Svetlá výška:250 mm250 mm
Objem nádrže:15 l18.8 l19 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.1 l/100km5.6 l/100km4.7 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 251 kmcca 303 kmcca 313 km
Servisný interval:10 000km12000 km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatoknieáno, v sériinie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:za príplatokáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokáno, v sérii
Vyhrievané sedlo:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:za príplatokáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:USD vidlicaplne nastaviteľný podvozoknastaviteľný podvozok WPplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2018: od 11 150 eurCena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eurCena 10/2018: od 13 100 eurCena 3/2018: 13 999 EUR

Pokračovanie článku na ďalších stranách: F750GS, BMW Connectivity, Vaše otázky na konštruktérov BMW, Doplnkové príslušenstvo, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

F750 GS – vstupná brána do sveta GS

Nasledujúci deň sa počasie ešte vylepšilo a my sme mali možnosť osedlať „entry bike“ - 750-tku. V prvom rade chcem povedať, že to nie je žiadny lacný príbuzný. Jeho smerovanie je úplne iné a cieli na inú skupinu zákazníkov. BMW k tomu pristupuje priam až z hrdosťou, že ponúka stroj, ktorý sadne aj začiatočníkom, nižším jazdcom alebo napríklad ženám a poskytne im zážitok zo sveta GS. Navyše k tomu aj za priaznivejšiu cenu.

Video: BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska

Všetko toto znamená, že F750GS má nižší výkon, nižšie zdvihy, vpredu klasickú vidlicu a 19-palcové koleso, kolesá z ľahkých zliatin, nižšie radidlá, plexi a sedlo, ktoré je vo výške len 815 mm v sérii s možnosťou zníženia až na 770 mm. Sériová výbava je podobná ako u 850, a rovnaká aj možnosť doplnkov. To znamená, že aj do biku tejto triedy si môžeš dať veci ako bezkľúčový štart, farebnú prístrojovku alebo Dynamic ESA.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Na ceste

Dojem z jazdy na 750-tke nie je úplne vzdialený od jeho väčšieho brata. Zamerám sa hlavne na rozdiely. Tým prvým je posed, ktorý je oveľa nižší. Po nasadnutí mám pocit, že sedlám nejaký naháč a dopomáha tomu aj pohľad na naozaj maličký predný plexi štít. Motorka nezaprie svoju jasnejšiu orientáciu na cestu. Riadidlá sú iné – 22-milimetrová rúra, a sú trochu nižšie. Ostrejší uhol zvierajú aj kolená. Evidentne tieto veci nahrávajú jazdcom nižšieho vzrastu.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Motor je naladený na nižší výkon, ale povedzme si pravdu, je to tá istá pohonná jednotka. Sú tam tie isté gény a určite sa nedá povedať, že to je zdochliak. Možno ho treba niekedy trochu viac vytočiť, ale dá sa zajazdiť naozaj športovo. Keď sme boli v zmiešanej skupine 750/850, nemal som absolútne žiadny problém držať krok aj s jazdcami na silnejších strojoch.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Podvozok na ceste odvádza dobrú prácu, ale trochu ma prekvapuje ťažkopádnosť riadenia – otáčania predného kolesa na mieste či pri rozbehu. Oba modely majú v sérii totiž tlmič riadenia, tak neviem či tu nebol nejaký pri tuhý. Za jazdy pracuje dobre a aj tu je možnosť pre fajnšmekra zvoliť si elektronický dynamický podvozok na zadné koleso – Dynamic ESA.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW eCall systém privolania pomoci v núdzi - BMW F 8550/750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Konektivita

Počas druhého dňa som mal oveľa viac času sa venovať voliteľnej farebnej prístrojovke a modulu BMW Connectivity, ktorý sa dokáže spojiť s mobilom, komunikátorom v prilbe, zobrazovať navigačné pokyny, prehrávať hudbu či telefonovať. Nainštaloval som si aj potrebnú aplikáciu do mobilu. Tu treba povedať, že ide o rovnakú technológiu, akú len prednedávnom BMW predstavilo pre vlajkovú loď R1200GS.

Voliteľná farebná prístrojovka BMW F750/850 GS 2018
Voliteľná farebná prístrojovka BMW F750/850 GS 2018

Proces párovania prebehol pomerne ľahko. Na systémové menu a jeho ovládanie som si musel trochu zvyknúť, ale potom to šlo. Mobil (Android) som napároval hneď, ale nechcelo mi to z neho načítať hudbu - načítanie kontaktov bolo hneď. Po druhom párovaní už bolo všetko v poriadku.

Info o stroji - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018
Info o stroji - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018

Rovnako bez problémov som prístrojovku spároval aj s interkomom (InterPhone), ale tu som narazil na problém. Jednoducho do slúchadiel interkomu nešiel žiadny zvuk. Neviem povedať, či bol problém v BMW alebo v interkome, avšak mojim kolegom s inými značkami interkomov to šlo. Tu treba povedať, že BMW garantuje 100 % funkčnosť len s vlastným interkomom, pričom sa snažia podporovať čo najviac jednotiek iných výrobcov.

Spárované zariadenia - BMW F750/850 GS 2018
Spárované zariadenia - BMW F750/850 GS 2018

Takže som sa musel zaobísť bez počúvania hudby a telefonovania – čo mi nečinilo žiadny problém, pretože nie som zrovna fanúšikom tejto zábavy. Napríklad telefonovanie je asi posledná vec, čo chcem na motorke robiť! Hudba nemusí byť na škodu, ale môže odvádzať pozornosť jazdca.

Prehrávanie hudby - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018
Prehrávanie hudby - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018

V rychlosti som si vyskúšal aj aplikáciu BMW v mobile, vďaka ktorej máte poruke informácie o svojej motorke. Tiež si v nej vieš naplánovať jazdu a odoslať ju do motorky a prístrojovka potom dokáže zobrazovať jednoduché navigačné pokyny. Funguje to tak, že naviguje ťa mobil, ktorý máš niekde vo vrecku a prístrojovka je len displejom, kde vidíš pokyny. Ak používaš GPS, toto asi nevyužiješ, na druhej strane mať to v motorke sa môže niekedy zísť.

Navigácia - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018
Navigácia - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018

Tieto moderné prístrojovky sú novinkou a je to asi smer, kam sa pôjde. Za mňa veľká pochvala smeruje k čitateľnosti displeja BMW, ktorý je rozhodne asi tým najlepším v tomto smere čo som videl, za akýchkoľvek svetelných podmienok. Rovnakú prístrojovku sme už vyskúšali na najväčšom GS.

Konkurencia

Ako prvú spomeniem Honda NC750X, ktorá zaujme zaujímavou konštrukciou s odkladacím priestorom namiesto nádrže, naozaj nízkou spotrebou, možnosťou voliteľného automatu a v neposlednom rade aj cenou. BMW má ale športovejší motor, lepšie brzdy, bohatšiu výbavu, ale aj cenu o takmer 2000 eur vyššiu.

Tradične silný v tejto kategórii je Suzuki V-Strom 650, ktorý má podobné kolesá aj zdvihy, väčšiu nádrž a napriek tomu je o 10 kg ľahší. Jeho výbava je však pomerne sparťanská. Za GS asi ale stále musíš priplatiť 1700 eur viac ako za Stroma.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Cestnejšie zamerané sú Kawasaki Versys 650 a Yamaha Tracer 700 na 17-palcových kolesách. Obe majú z menšieho motora trochu menší výkon, ale sú ľahšie (Tracer výrazne ľahší), majú väčšiu nádrž a stále cenovku o cca 1700 eur nižšiu.

Zo všetkých doteraz spomenutých má F750GS najvyšší výkon, ale aj zdvihový objem. Nakoniec spomeniem ešte Triumph Tiger 800 XR, ktorý je silnejší, má vyššie zdvihy a má už aj bohatšiu výbavu alebo vyššiu verziu XRx. Tu už sa ceny pomerne vyrovnávajú, GS je dokonca lacnejšie o cca 600 eur.

Záver

F750GS može byť skvelou voľbou v dvoch prípadoch: 1. buď vôbec nechceš jazdiť v teréne a hľadáš univerzálny šikovný bike na každý deň, ale aj na dovolenku. 2. si nižší a hľadáš niečo, kde zo sedla pohodlne dosiahneš na zem. V oboch prípadoch má 750GS čo ponúknuť. Je tu aj tretí faktor, a tým je cena, ktorá štartuje od 9 772 eur.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Plusy, mínusy

zameranie na cestu, nízke sedlo, bohatá voliteľná výbava: quickshifter Pro, Dynamic ESA nenastaviteľná vidlica, nízke plexi, žiadna ochrana motora v sérii, malá nádrž, vysoká hmotnosť na papieri

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Vaše otázky na konštruktérov BMW, Doplnkové príslušenstvo, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 BMW F 750 GS 2018 Honda NC 750 X 2018 Suzuki V-Strom 650 2018 Kawasaki Versys 650 2018 Yamaha Tracer 700 2018 Triumph Tiger 800 XR 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHondaSuzukiKawasakiYamahaTriumph
Model:F 750 GSNC 750 XV-Strom 650Versys 650Tracer 700Tiger 800 XR
Rok:201820182018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovnáCestovné enduroCestovnáCestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:853 ccm745 ccm645 ccm649 ccm689 ccm800 ccm
Max. výkon:77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 6000 ot.68 Nm / 4750 ot.62 Nm / 6500 ot.64 Nm / 7000 ot.68 Nm / 6500 ot.79 Nm / 8050 ot.
Kompresný pomer:12,7:110.7: 111.2:110.8:111.5 : 111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 77 mm77 x 80mm81.0 x 62.6 mm83 x 60 mm80 x 68.6 mm74 x 61.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:151 mm153.5 mm150 mm150 mm137 mm180 mm
Zdvih vzadu:177 mm150 mm159 mm145 mm130 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikjednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm310 mm300 mm282 mm305 mm
Pneu vpredu:110/80 R19120/70-17110/80-R19120/70ZR17M/C (58W)120/70-17100/90-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm240 mm260 mm250 mm245 mm255 mm
Pneu vzadu:150/70 R17160/60-17150/70-R17160/60ZR17M/C (69W)180/55-17150/70-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:199 kg
Hmotnosť s náplňami:224 kg219 kg213 kg214 kg196 kg
Výška sedla:815 mm830 mm830 mm840 mm835 mm810 mm
Rázvor:1559 mm1540 mm1560 mm1415 mm1450 mm1530 mm
Dĺžka:2255 mm2210 mm2275 mm2165 mm2138 mm2215 mm
Šírka:922 mm840 mm835 mm840 mm806 mm829 mm
Výška:1350 mm1285 mm1405 mm1400 mm1270 mm1350 mm
Svetlá výška:165 mm170 mm140 mm
Objem nádrže:15 l14.1 l20 l21 l17 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h185 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s
Spotreba paliva:4.1 l/100km3.5 l/100km4 l/100km5.1 l/100km4.3 l/100km4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 302 kmcca 375 kmcca 308 kmcca 296 kmcca 303 km
Servisný interval:10 000km12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériinieza príplatok
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiza príplatok
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiza príplatok
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:za príplatokza príplatok
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatokza príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:12V zásuvkanastaviteľný podvozok, USD vidla
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2018: od 9 150 eurCena 07/2018: 7 390 eur
verzia s DCT: 8 190 eur
Cena 7/2018: 7 990 eurCena 7/2018: 7 995 eurAkciová cena 7/2018: 7 790 eurCena 10/2018: 10 650 eur

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Vaše otázky na konštruktérov BMW, Doplnkové príslušenstvo, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Video

Video: BMW F850 GS 2018 - Prvý test v Španielsku

Video: Rýchla správa: Nové BMW F850 GS 2018 v teréne

Video: BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska

Video: BMW F 750 GS a F 850 GS 2018

Pozadie / Wallpaper:

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Vaše otázky na konštruktérov BMW F750/850 GS 2018 a odpovede:

Počas testovania v Španielsku ste mali možnosť sa pýtať čo vás zaujíma. My sme vaše otázky položili priamo ľuďom z BMW a tu sú doplnené otázky aj s odpoveďami.

1. Aký je ten motor, hlavne keď ho porovnáš s novou Afrikou? V čom sa líši, aký ma charakter?

Motor je úplne nový, dizajn, vývoj kompletne v Nemecku, dva roky vývoja. Je úplne iný, kompaktný, má dva vyvažovacie hriadele, posunutý kľukový hriadeľ, nepravidelné zapaľovanie. Teda prejav ako V2. Vyrába sa v továrni Loncin v Číne. Ná rovnaký výkon ako Afrika, ale športovejší prejav, ide ochotne a rýchlo do otáčok. Jazdí aj vo vyšších otáčkach.

2. Tak isto by ma zaujímal podvozok. Je to 50/50 ako Afrika, či viac v prospech asfaltu?

Podvozok je naladený fakt dobre, aj keď (čo je sklamanie najmä na F850) predná vidlica je nenastaviteľná. Vzadu sme mali doplnkový Dynamic ESA – elektronický podvozok. Inak na tlmičoch je logo ZF, je to teraz nové označenie ZF Sachs. Podvozok je nastavený na jazdca 75 kg a polovicu nádrže. Pri sólo jazde na ceste bol vynikajúci a prekvapivo dobre fungoval aj v teréne – jazdili sme piesok, rieku, brody a šotoliny – žiadny hard terén. Napriek nižším zdvihom bol super, na dorazy som ho dal asi len 1-2 krát. Otázka je aký bude pri plnom naložení alebo v ťažšom teréne.

3. Čitateľnosť toho TFT displeja namiesto klasických budíkov na slnku?

TFT displej je perfektne čitateľný vždy!

4. Či a kedy bude F 850 GS Adventure a akú veľkú nádrž bude mať?

Áno, určite bude, ale zvyšné informácie mi oficiálne nedali, lebo nemôžu. Iba z úsmevu na moje otázky sa dalo vydedukovať, že bude už o rok, nádrž bude väčšia. Či bude predná vidlica nastaviteľná? Nemohol mi povedať. (Ja dúfam, že áno.)

5. Či si konštruktéri nemyslia že hmotnosť novej 750/850 nie je tak trochu miesto na ďalšie vylepšenie (čítaj trapas), keď sa rovná hmotnosti starého vzducháča R 1200 GS?

Na toto som dostal takúto odpoveď: tento nový model je kompletne prepracovaná motorka. Nový motor dnes spĺňa EURO4 – čo znamená veľa vecí, ktoré pred 10 rokmi na R1200GS nebolo potrebné riešiť a spĺňať. Okolo motora je nový a veľmi pevný dvojitý rám. Aktuálny model je o 12 kg ťažší ako predchodca.

6. Prečo presun nádrže na klasické miesto?

Lepšie rozloženie hmotnosti, zaťaženie predného kolesa. Nádrž vzadu veľa ovplyvňovala zaťaženie zadného tlmiča, plná vs. prázdna. Takto keď je na klasickom mieste, tak zaťažuje rovnomerne predok aj zadok. Inak povedal, aj že motor potrebuje na funkciu airbox istého objemu. Ak nie je naň miesto, tak musí ísť nádrž inam – čo bol pravdepodobne tiež dôvod u predchádzajúceho modelu.

7. Je teda pod sedlom aspoň nejaký slušný odkladací priestor?

Pod sedlom je slušný odkladací priestor, viď foto – bolo tam náradie, lekárnička, reflexná vesta a doklady.

BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

8. Predné pruženie je nenastaviteľné? A zadné ESA? To ESA musí byť tak rozťahané po celom zadku?

Vzadu na ľavom boku je funkčný prvok ESA, viď foto:

V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

9. Načo je dobré prepojenie "držiakov riadidiel" keď nie sú na samostaných silentblokoch?

Je to dizajnová záležitosť – vyzerá to pekne + logo BMW.

10. Čo za meranie alebo čo je ten kanálik pod sacím kanálom?

Nevedel mi odpovedať na 100 %, pretože to nebol človek motorkár. Mal by to byť kanálik na recykláciu plynov, niečo pre ekológiu.

11. Pre trúbu sa fakt nedalo nájsť lepšie miesto?! (+ umiestnenie a ochrana výfuku)

Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Trúba – nevidel v tom problém. (Inak tá foto je z F750) F750 nemá v sérii žiadny kryt motora – výfukov. Kryt motora vyzerá takto.

12. Ma to podsedlový rám napevno alebo demontovateľný ako stará?

Podsedlovy rám je montovaný.

13. Nastavím si jazdný režim, trakciu atď. Jazdím terén a keď motor zdochne, tak po naštartovaní musím nastaviť opäť svoje nastavenie alebo to ostané ako bolo?

V sérii sa ABS a trakčná zapnú automaticky po vypnutí kľúčika (teda po zdochnutí motora nie). Tak ako u veľkého GS je možné dokúpiť Enduro Pro – ten keď je zasunutý v motorke, tak potom si motorka pamätá nastavenie a aj po vypnutí kľúčika zostáva ABS/trakčná vypnutá.

Pri štartovaní musím môžem mat rýchlosť a štartovať so spojkou?

Samozrejme, je možné štartovať s rýchlosťou.

Doplnkové príslušenstvo

Ako je u BMW zvykom, oba modely majú širokú škálu doplnkov, ktoré umožňujú si aj do biku strednej triedy dať výbavu z prémiových strojov. Možností je naozaj veľa, na čo najlepšie poslúži konfigurátor.

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW F 750/850 GS 2018:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 4,1 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 15 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 270 km
Cena F750GS od 9 772 EUR
Cena F850GS od 12 180 EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 161 EUR
Vyhrievané rukoväte 217 EUR
Bezkľúčový štart 267 EUR
Quickshift Pro 424 EUR
Connectivity 605 EUR
Dynamic ESA 454 EUR
Jazdné režimy Pro 408 EUR
Kontrola tlaku v pneu 227 EUR
Tempomat 338 EUR
Hlavný stojan 141 EUR

Konfigurátor F750GS
Konfigurátor F850GS

Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto a video: BMW.press a Tomáš Hajduch - Awia

Na akciu nás pozvala spoločnosť BMW Motorrad. Redaktor jazdil v oblečení KLIM a prilbe Touratech Aventuro Carbon, čižmách Touratech Destino.

Foto:
 BMW F 750 GS 2018 BMW F 850 GS 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMW
Model:F 750 GSF 850 GS
Rok:20182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:853 ccm853 ccm
Max. výkon:77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 6000 ot.92 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:12,7:112,7:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 77 mm84 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:151 mm204 mm
Zdvih vzadu:177 mm219 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:305 mm305 mm
Pneu vpredu:110/80 R1990/90-21 54 V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70 R17150/70-R17 69 V
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:224 kg229 kg
Výška sedla:815 mm860 mm
Rázvor:1559 mm1593 mm
Dĺžka:2255 mm2305 mm
Šírka:922 mm922 mm
Výška:1350 mm1350 mm
Objem nádrže:15 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s3.8 s
Spotreba paliva:4.1 l/100km4.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 274 km
Servisný interval:10 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatokza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokza príplatok
LED smerovky:za príplatokza príplatok
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatokza príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:USD vidlica
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2018: od 9 150 eurCena 10/2018: od 11 150 eur

Pridané dňa: 18.04.2018 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk