[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Dlhočizných šesť rokov uletelo od nášho posledného testu veľkého Tigra, vtedy ešte s prívlastkom Explorer. Dnes už je to iba Tiger 1200 - a fabrika na ňom zmenila zhruba sto vecí. Ako sme pri Triumphe zvyknutí, iba k lepšiemu. Opäť tu máme ašpiranta na povozenie roka, anglický adventure trojvalec Triumph Tiger 1200 v plnej cestnej verzii XRT.
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 80 kg), Tomáš Hajduch - Awia (182 cm, 76 kg)
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Keď som sa na dvanástkovom Tajgri povozil v roku 2012, vtedy som si ešte ako šťastný majiteľ starého karburátorového Varadera povedal, že Tiger je asi jediný stroj v tejto triede, ktorý nie je zakrpatený a nepodľahol minimalizmu. Neskôr som sa bál, že keď ho bude Triumph inovovať, že ho podľa aktuálneho trendu rozmerovo zmenší a výkonovo príliš nafúkne, ale ani jedno sa našťastie nestalo. Triumpháci sú rozumní echt motorkári, takže veľký Tiger dostal skutočne užitočné vylepšenia - LED osvetlenie vrátane denného a zákrutového, zopár koníkov navyše, farebnú TFT prístrojovku, elektricky nastaviteľné plexi a kopec, fakt kopec elektroniky vrátane bezkľúčového ovládania. Väčšina týchto vecí platí našťastie aj pre menší Tiger 800, ktorého test zverejníme neskôr.
V najupršanejšie ráno tohto roka preberáme Tigra 1200 v najvyššej verzii XRT a vyrážame s ním na známe cesty, kam jazdíme s väčšinou testovačiek. Ľahšie sa nám tak porovnávajú rozdiely a bla bla bla lewfjlerifurfj wlkfjwleifuweilfu kokosss čo je toto za stroj? Veď sme neprešli ani kilometer od predajne a... Akože už pri statickej zoznamovačke mi bolo jasné, že Tigru nechýba doslova vôbec nič, ale že tento celok bude takto dobre fungovať, to sa mi ani nesnívalo. Prosím vás pekne, semiaktívny podvozok krásne spolupracujúci s quickshifterom, aby sa motorka pri preraďovaní nehúpala hore dole? Detto predok tvrdý ako betón pri brzdení? A to sme ešte fakt neprešli ani kilometer...
Nanešťastie nám ešte popŕcha a musíme sa celkom krotiť. O to viac času mám na zoznamovanie sa s funkciami - a veru nie je ich málo. Napríklad plnofarebná TFT prístrojovka sa dá naklápať, aby si v nej nemal odrazy, a môžeš si vybrať asi zo šiestich rôznych štýlov zobrazenia údajov. Dosť široké sú potom osobné nastavenia; idú fakt až do takých detailov ako niekoľko módov automatického vypínania smeroviek a podobne. Je to naozaj slušne veľký stroj tento Tiger, pocitovo mám prístrojovku od seba asi najďalej ako som kedy videl. A ako jemnučko pradie ten trojvalec! Vzadu máme dokonca Arrow, a ten asi dopomáha krúťaku, ale Tiger je aj tak nazákerný a solídny. Teraz budem znieť ako keby som objavil teplú vodu, ale dvanástkový trojvalec má správanie presne medzi veľkým radovým dvojvalcom a menším radovým štvorvalcom. Prekvapujúce, čo?
Po čase konečne prestalo liať a vyschli aj cesty. Šup ho teda hore na Babu! Tam je však dosť kosssa :) Zapínam teplé ruky aj teplý zadok (vyhrievané rukoväte a vyhrievané sedlo), cez plexi v najvyššej polohe na mňa vôbec nefúka, dokonca tu pribudli deflektory po bokoch... Kokso, samé užitočné vecičky. Nemám rád, keď niekto postaví motorku tak dobre, že jej nemám čo vytknúť :) Ok, trochu mi vadí, že elektrické plexi nemá svoje vlastné tlačidlo, ale treba sa k nemu preklikať v menu, lenže plexi si nastavuješ tak možno trikrát do roka... Aha, áno, ako esteticky cítiaceho poloautistu ma mierne vytáčajú spätné zrkadlá. Vôbec sa k tejto motorke nehodia, ale výhľad dozadu je v nich dobrý.
Obrovskú radosť mi robil semiaktívny podvozok. Je od firmy WP a jazdec si na prístrojovke môže naklikať deväť úrovní od najmäkšieho po najtvrdší. Zadok si sám odmeria zaťaženie, a keď je potrebné, sám pritvrdí. Ako som spomínal vyššie, podvozok citeľne eliminuje húpanie motorky pri preraďovaní kvaltov, jazda je tak neuveriteľne plynulá. Zároveň má jazdec stále dostatok informácií od predku; normálne som až musel krútiť hlavou ako tento WP dobre funguje. Pri nastavení na mäkko sa z Tigra stáva doslova obývačkové kreslo, ktoré od jazdcovho zadku úplne odfiltruje nerovnosti z cesty. Občas som mal pocit, že ten zadný tlmič musí byť vzduchový. Prekvapilo ma iba to, že mierna húpavosť zadku zostala aj pri najtvrdšom nastavení, pretože inak Tiger zvláda športovanie bez problémov. Má svojich 143 koní, krúťak plochý ako Zem v hlave Emmy Drobnej, a sériové obutie Pirelli Scorpion Trail dvojky je viac ako zodpovedný výber. Možno by sa dozadu viac zišla taká stoosemdesiatka... Vo všeobecnosti mám pocit, akoby táto motorka trpela nedostatkom sebavedomia. Ona má skutočne čo ponúknuť (kokso, zadný nosič má asi miliardu možností uchytenia popruhov), ale má tepláky a vyťahané tričko namiesto minisukne a výstrihu. Mali by si tí Angláni pozvať na pár týždňov nejakých talianskych dizajnérov...
Odkladací priestor pod sedlom - áno. Výskovo nastaviteľné sedlo - áno. Palivové mapy - áno. Pri Tajgri je na všetko odpoveď áno. Veľmi dobre je vymyslené aj listovanie na prístrojovke, väčšina vecí sa rieši päťsmerovým ovládačom pri ľavej rukoväti. Vo všetkom sú títo triumpháci o dva kroky vopred pred jazdcovými očakávaniami. Ok, trochu som nepochopil to elektrické plexi - zbytočne to predražuje motorku, napríklad malý Tiger 800 má manuálny posun vyriešený asi najpraktickejšie ako sa vôbec dá, ale to sa dozviete až z ďalšieho testu.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: názor druhého redaktora, konkurencia, záver a technické parametre.
Veľký Tiger prešiel množstvom zmien a Angličania odviedli naozaj dobrú prácu. Majestátny veľký tourer v plnej verzii XRT je zameraný viac na asfalt ako do terénu, a tak k nemu aj pristupujem. Všade okolo mňa luxus, elektronika, elektrické plexi, vyhrievané ruky i zadok, LEDky, parádna prehľadná prístrojovka a semiaktívny podvozok od WP.
Práve podvozok je naozaj vydarený, nastaviteľný až v deviatich stupňoch. V maximálnom komforte ide Tiger ako lietajúci koberec, fakt filtruje diery našich ciest famózne, ale pri športovejšej jazde je trochu uhúpaný. Medzi nastaveniami sú však citeľné rozdiely, stačí pár klikov do ovládača a máš tam športovo tvrdý podvozok.
Trojvalec má výkonu na rozdávanie, na ceste ma naozaj baví, naviac tu jeho zvuk parádne dokresľoval výfuk Arrow. Ten je v nízkych otáčkach tichučký, ale nad 5 - 6000 otáčkami sa prebúdza jeho rev. Je to hodne návykové.
Zabrúsil som XRT-éčkom aj trošku do terénu a napriek tomu, že nie je celkom na to stavaný (Triumph má v ponuke terénnejšie XC), tak si viedol pomerne dobre. Také typické vozenie s ťažkou mašinou (na hladkých gumách) v teréne, trochu neobratný, trochu ťažkopádny v malých rýchlostiach, ale všetko sa mení keď sa to rozbehne. Režim Enduro Pro som zapol rýchlo a musím povedať, že aj elektronika bola hneď fajn nastavená, rozumne reagovala trakčná a povolila dlhšie preklzy a k tomu ABS na zadku vypnuté. Teda bez veľkého nastavovania som hneď mal to, čo som chcel.
Tiger vyzerá ako dokonalý veľký turista, pre dvoch, luxusne, pohodlne a ďaleko. Napriek tomu čo dokáže mám pocit, že vždy stojí tak nejako v kúte... A to by nemal.
premyslené a prepracované detaily, skvelá prístrojovka a ovládanie, podvozok WP, výkon, brzdy, kardan | do terénu možno trochu neohrabaný (pozri verziu XC) |
Dvanástkový tajger sa podľa mňa môže porovnávať aj s čisto cestnými strojmi na sedemnástkach, ako napríklad Ducati Multistrada alebo BMW XR. Plus má kopec protivníkov s devätnástkami vpredu - keďže cestovné endurá fičia ako teplé rožky, potenciálny zákazník má veru široký výber. Najväčšia výhoda veľkého Tigera spočíva v jeho neopozeranosti a v tom, že sa vyrába až v šiestich výbavových verziách, takže človek nemá šancu nevybrať si. Pritom už základná výbava obsahuje tempomat, elektricky nastaviteľné plexi, centrálny stojan, zásuvky, imobilizér a podobne. Keď si vezmeme, že najdostupnejší hráč v tejto triede, Suzuki V-Strom 1000 stojí 11 490 eur, a najdrahší stojí o päťtisíc viac (KTM 1290 Super Adventure S), tak Triumph je so svojou základnou verziou cenovo zhruba niekde v strede, výbavu má však dosť na úrovni. Napríklad morálne zastaralý Crosstourer stojí rovnako čo základný Tiger XR.
Keby som mal porovnávať všetky verzie a výbavy modelov spadajúcich do tejto kategórie, asi by som mal dosť nadčasov. Človek si musí vybrať podľa srdca, svojich potrieb, a najmä peňaženky. Dá sa tu dobre nakúpiť už za 12 litrov, výborne za necelých 15, ale dá sa tu otrieskať aj 25.
Cena Triupha Tiger 1200 začína na 14 440 eurách. To je holá cestná verzia XR. Ku nej spadajú dve vyššie výbavy (XRX a XRT), každá vždy o dve tisícky drahšia. Potom sú tu dve terénnejšie výbavy na vypletaných kolesách: XCX a XCA, pričom XCA má v cenníku najvyššie miesto - stojí 19 595 eur.
To je však úplne jedno. Triumpha si treba vyskúšať, lebo to ani zďaleka nie je bežná motorka. A keď už ho vyskúšaš, tak je dosť možné, že tie prachy s radosťou niekde zoženieš. On sa ti nebude ponúkať sám - celý čas som si hovoril, že aká je to dobrá motorka, a pritom ju vídať tak málo. Je to tichý Angličan, čo stojí opodiaľ, nevenuje pozornosť hádke medzi Talianmi, Rakúšanmi a Nemcami, nebude ťa presviedčať, že mnoho vecí vie lepšie. Na to musíš prísť sám.
motor, podvozok, premyslené detaily, slušná výbava už od základu | možno iba estetická strohosť |
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 80 kg), Tomáš Hajduch - Awia (182 cm, 76 kg)
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse, s. r. o. Redaktori jazdili v oblečení Klim a Rev'it, čižmách Touratech a TCX od spoločnosti Styx a prilbách Touratech a AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Triumph | Honda | Kawasaki | BMW | Suzuki |
Model: | Tiger 1200 Explorer XRT | Crosstourer | Versys 1000 | R 1200 GS | V-Strom 1000 |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | V4 76° (4T) | radový štvorvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1215 ccm | 1237 ccm | 1043 ccm | 1170 ccm | 1037 ccm |
Max. výkon: | 141.4 k (104.0 kW) / 9350 ot. | 129.2 k (95.0 kW) / 7750 ot. | 120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 122 Nm / 7600 ot. | 126 Nm / 6000 ot. | 102 Nm / 7500 ot. | 125 Nm / 6500 ot. | 101 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0:1 | 12:1 | 10.3 :1 | 12.5:1 | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 71.4 | 81 x 60mm | 77 x 56 mm | 101.0 x 73.0 mm | 100 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Unicam (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | reťaz | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 150 mm | 190 mm | ||
Zdvih vzadu: | 193 mm | 150 mm | 200 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 310 mm | 310 mm | 305 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/80 R19 | 110/80-R19 | 120/70ZR17M/C | 120/70-ZR19 | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 276 mm | 250 mm | 276 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 170/60 R17 | 150/70-R17 | 180/55ZR17M/C | 170/60-ZR17 | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 243 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 275 kg | 250 kg | 244 kg | 228 kg | |
Výška sedla: | 835 mm | 850 mm | 845 mm | 850 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1595 mm | 1520 mm | 1507 mm | 1555 mm |
Dĺžka: | 2230 mm | 2285 mm | 2240 mm | 2207 mm | 2285 mm |
Šírka: | 962 mm | 915 mm | 895 mm | 953 mm | 865 mm |
Výška: | 1470 mm | 1335 mm | 1400 mm | 1450 mm | 1410 mm |
Svetlá výška: | 180 mm | 150 mm | 165 mm | ||
Objem nádrže: | 20 l | 21.5 l | 21 l | 20 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | ||||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | 6.13 l/100km | 5.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 263 km | cca 286 km | ||
Servisný interval: | 16 000 | 12000 km | 10 000km | 12 000 | |
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | nie | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok | nie | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | za príplatok | nie | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | nie | ||
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | nie | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | za príplatok | nie | ||
El. Podvozok: | áno, v sérii | za príplatok | nie | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | áno, v sérii | za príplatok | |||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok | ||
Vyhrievané sedlo: | áno, v sérii | ||||
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | ||||
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | za príplatok | |||
Iná výbava: | semi-aktívny podvozok WP | za príplatok vypletané kolesá | 12V zásuvka | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | kolesá z ľahkých zliatin | Cena 2/2017: 14 190 EUR Verzia DCT: 15 190 EUR | Cena 10/2018: od 12 690 eur | Cena 10/2017: 15 250 eur | Cena 10/2018: 11 490 eur |
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Triumph | Ducati | KTM | BMW | Yamaha |
Model: | Tiger 1200 Explorer XRT | Multistrada 1260 S | 1290 Super Adventure S | S1000XR | XT1200Z Super Ténéré |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | L-kový dvojvalec DVT (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1215 ccm | 1262 ccm | 1301 ccm | 999 ccm | 1199 ccm |
Max. výkon: | 141.4 k (104.0 kW) / 9350 ot. | 158.0 k (116.2 kW) / 9500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 9500 ot. | 164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot. | 112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 122 Nm / 7600 ot. | 129.5 Nm / 7500 ot. | 140 Nm / 6750 ot. | 114 Nm / 9250 ot. | 117 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0:1 | 13 : 1 | 13.1 : 1 | 12.0:1 | 11.0 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 71.4 | 106 x 71.5 mm | 108 x 71 mm | 80 x 49.7 mm | 98 x 79.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | reťaz | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 170 mm | 200 mm | 150 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 193 mm | 170 mm | 200 mm | 140 mm | 190 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/80 R19 | 120/70-ZR17 | 120/70-19 | 120/70 ZR 17 | 110/80 19M/C 59V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 265 mm | 268 mm | 265 mm | 282 mm |
Pneu vzadu: | 170/60 R17 | 190/55 ZR17 | 170/60-17 | 190/55 ZR 17 | 150/70 17M/C 69V |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 243 kg | 212 kg | 215 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg | 228 kg | 257 kg | ||
Výška sedla: | 835 mm | 825 mm | 860 mm | 840 mm | 845 mm |
Rázvor: | 1520 mm | 1585 mm | 1560 mm | 1548 mm | 1540 mm |
Dĺžka: | 2230 mm | 2190 mm | 2183 mm | 2250 mm | |
Šírka: | 962 mm | 1000 mm | 940 mm | 980 mm | |
Výška: | 1470 mm | 1495 mm | 1470 mm | ||
Svetlá výška: | 220 mm | 190 mm | |||
Objem nádrže: | 20 l | 20 l | 23 l | 20 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | ||||
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km | 5.2 l/100km | 5.6 l/100km | 6.7 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 288 km | cca 308 km | cca 223 km | |
Servisný interval: | 16 000 | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 15 000km | 10 000 km | |
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok | ||
Vyhrievané sedlo: | áno, v sérii | ||||
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | ||||
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | semi-aktívny podvozok WP | v sérii nosiče kufrov, kryty rukovätí. | semiaktívny podvozok | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | kolesá z ľahkých zliatin | Touring pack (bočné kufre 58L, vyhrievané rukoväte, centrálny stojan) Sport pack (homologovaná karbónová koncovka výfuku Termignoni, karbónový predný blatník, hliníkový kryt spojkovej nádržky a nádržky prednej brzdy) Urban pack (zadný kufor 48L, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, stupačky off-road, kryt vodného chladiča, padací rám, rozšírenie bočného stojanu) | Cena 2/2017: 16 190 EUR | Cena 9/2017: 15 400 eur | Cena 04/2014: 14 990,- EUR |
Pridané dňa: 05.07.2018 Autor: Herghott