http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

V redakcii sme sa vozili hádam už na všetkých modeloch radu NC, čo kedy vyšli na cesty tohto sveta. Najnovšia NC750X 2018 s dvojspojkou nás teda nemala čím prekvapiť, lenže... Lenže keď sa väčšinu času vozíš na dvadsaťtisícových testovačkách so stopäťdesiatimi koňmi, a potom presadneš na takúto NC, potrápiš ju v meste a aj na diaľnici, a zistíš, že vlastne ti slúži podobne než trojnásobne drahé motorky, tak...

Text: Matej Mularčík - Muli, Peter Herghott Fischer
Foto: Peter Herghott Fischer

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

Poďme však pekne po poriadku. Dvojvalcový radový motor, ktorý v sebe ukrýva NC750X, je už notoricky známy. Má výkon 40,3 kW (54,8 koní) a krúťak 68 Nm. Náš testovací kus je s automatickou dvojspojkovou prevodovkou, zadným kufrom, prednými hmlovkami, ochranným rámom, krytmi rukovätí, aj hlavným stojanom. Na pohľad vyzerá ako dospelý turista, čo mu pridáva body. Palubovke dominuje displej, na ktorom sa zobrazujú všetky potrebné údaje. Je prehľadný a čitateľný v každom počasí, aj za ostrého slnka. Ukazuje aj zaradený prevodový stupeň, čo oceníte najmä v manuálnom režime. Tlačidlá na prepínanie zobrazenia údajov sa nachádzajú na okrajoch displeja.

Ako to pri dvojspojkách býva, na riadidlách chýba spojková páčka, zato je tu ručná brzda. Je to užitočná vec, najmä keď zastavíte v kopci. Takisto sa tu po novom ovláda aj nastavenie trakcie, ktoré má dva stupne a ešte sa dá úplne vypnúť. Dvojspojková prevodovka sa dá prepnúť aj do manuálneho režimu, kedy sa dá radiť tlačidlami pri ľavej rukoväti. Dá sa sem však dokúpiť aj dodatočná nožná radiaca páčka, ktorá tieto tlačidlá nahrádza, a s ktorou sa radí ako s klasickou radičkou, ibaže nemusíte stláčať spojku a púšťať plyn. Čisto automatický režim má štyri úrovne v akých dokáže preraďovať.

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

22.04.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19572 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda NC750X 2016 – rande s automatom v Andalúzii

Séria NC priniesla pri svojom debute množstvo nových nápadov a dnes jej modely patria medzi najpredávanejšie v Európe. Pre rok 2016 dostali kopu vylepšení, ktoré sme si mohli vyskúšať na cestách v španielskej Andalúzii.

 

Pod displejom sa zapínajú príplatkové hmlovky, ktoré sú neoceniteľný pomocník najmä v tom, aby vás registrovali plechovkári. Hneď za riadidlami je ďalší otvor na kľúč, kde sa otvára buď prístup ku tankovaciemu otvoru, alebo odkladací priestor, ktorý je na mieste nádrže. Veľmi šikovné, najmä keď potrebujete mať niečo poruke. Príplatkový zadný kufor má šikovný tvar, zmestí sa doň dosť batožiny alebo dve integrálky a má aj popruhy, ktoré zabraňujú pohybu batožiny. Veterný štít vpredu je síce menší, ale plní svoju funkciu dostatočne, znižuje nápor vetra priamo na jazdca. Svetlá sú full LED aj s hmlovkami, vyzerá to dobre, a zatmavené blinkre sú štýlové.

Je skoro ráno po dni kedy zatopilo Bratislavu, rozmýšľal som či skôr neurobíme test ponorky, ale už je to ráno suché, iba sem tam nejaká mláka. Beriem si NC750X v krásnej modrej farbe, táto farebná kombinácia jej vážne pristane. Hádžem do kufra ruksak, na hlavu dávam prilbu a vyrážam. Inokedy by som napísal, že radím jednotku a vpred, ale tu stlačím tlačidlo a volím režim D a už sa nemusím o nič starať, žiadne spojkovanie, preraďovanie. V dnešnej dobe je to od Hondy skvelá ponuka, keď si môžete vybrať medzi manuálom alebo automatom, najmä pre pohodlných ľudí. Hneď sa dostávam do zápchy, kde sa vďaka úzkej stavbe krásne preštrikujem dopredu. V zápche radšej volím otáčkovejší režim S, aby prevodovka viac podržala jednotlivé stupne, lebo v režime D radí vyššie prevodové stupne dosť skoro, hlavne aj kvôli spotrebe. Tú ešte spomeniem neskôr, no je kráľovská.

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!
Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!
Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!
Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

Po práci idem domov a potom cvičiť, tak si doma len prehadzujem veci a hor sa smer posilka. V Pezinku, resp. v Grinave chytám klasickú poobednú zápchu, ale je mi to šumák, veď mám motorku. Podvozok mi na pezinských rozbitých cestách dáva vedieť, že je absolútne komfortne nastavený a filtruje nerovnosti s úplnou ľahkosťou. Jednoduchosť, akou sa ovláda toto NC, by som prirovnal ku skútrom, čo ale myslím v pozitívnom zmysle (spotreba, ovládanie, automat). Výhodou oproti skútrom je, že sedíte ako na normálnej motorke. V zákrutách sa s Hondičkou narába krásne, perfektne drží stopu a s náklonmi nemá problém. Brzdy sú na jej výkon dostatočné, takže si to užívam. Pred posilkou parkujem v kopci a tu využívam „ručnú brzdu“, ktorá zabraňuje pohybu (zišla by sa aj na iné motorky).

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

Keď docvičím, tak pekne trielim domov, ale na výjazde z Vinosadov vidím ceduľu Pernek/Malacky. Mnohí z vás vedia, že to je odbočka na Pezinskú Babu. Ach jaj, zas som sa nechal stiahnuť silou pokušenia, nevadí, dobre je :) Volím režim S a začnem tlačiť na pílu. Prvá ostrá zákruta, brzdy sa zakusujú, prevodovka v tomto režime radí správne a vyhovuje to aj mne, na výjazde mám dvojku a pekne podrží otáčky až po červené, akoby vedela, že som na Babe a chcem využiť celé spektrum otáčok. Do zákrut sa skláňa s ľahkosťou. Na heliporte nás strážia policajti, aby sme náhodou nevyleteli za čiaru, inak nám to radi pripomenú za menší poplatok :D Hore si volím režim manuál, ale po chvíli zisťujem, že režim S robí všetko to, čo robím aj sám v manuálnom režime. Ešte sa trošku pojaším v zákrutách a beriem roha. Teším sa, že som si tu zajazdil po cvičení s plne naloženým kufrom a na pohodu. Pozriem si stav nádrže a neverím vlastným očiam, tá motorka snaď jazdí na vzduch. Výrobca udáva spotrebu 3,5 litra a mám pocit, že tento údaj je ľahko dosiahnuteľný. Na Babe som sa nedostal cez 5,5 litra, čo je na športovú jazdu paráda.

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

Ešte spomeniem diaľničnú jazdu a tempo. Nenútene sa vyšplhá na 130 km/h, ľahko ťahá až do 160, potom niekde pri 180 je maximálka. Na túto kategóriu je to dostatočná rýchlosť. Večer sa vytešujem z LED osvetlenia, ktoré by podľa mňa mala mať už každá nová motorka. Okrem toho, že lepšie vidíte večer, tak aj cez deň vás autá vnímajú inak, no tu je to umocnené aj prídavnými svetlami (hmlovkami), ktoré vzbudzujú rešpekt.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Názor druhého redaktora:

Peter Herghott Fischer

Kým kolega Muli dral NC750X najmä v meste a na Babe, ja som ju v rámci služobky vzal na rýchly diaľničný výlet spojený s kratučkým presunom po celkom peknom meste; žiaľ, nie Slovenskom, pretože takých tu máme žalostne málo. Išiel som do Brna na superbajky. V čase odchodu mi doma stáli štyri motorky s objemom motora 1 200 kubíkov a s turistikou v popise práce, ale ja som sadol na aký stroj? Áno, na NC750X. Vravím si, veď ma čaká hľadanie hotela v centre Brna a potom parkovanie medzi kopou natlačených motoriek na okruhu, vezmem teda ostrieľaného pracanta.

Toť hneď za domom som išiel na Babu, a kokso, už niekde v polke stúpania som musel zastaviť, aby som sa pozrel, aké sú tam gumy. Bridžky Battle Wingy. Perfektne držia v zákrutách! Určite tomu dopomáha aj kufor značne zaplnený vínom, hah. Ale vo všeobecnosti som mal zo správania sa podvozku v náklonoch veľmi dobrý pocit; tipol by som, že sú tam obuté o dosť športovejšie gumy. A tak nejako sa mi zdá, že toto X-ko je v zákrutách dokonca športovejšie než menší naháč NC750S, a celkom určite obratnejšie než Integra, ktorá má rovnaký základ.

Na diaľnici hneď naložím 180 km/h, na malú chvíľu zvoľním iba pri prechode hraníc. (Vážená prokuratúra, predošlú vetu som nepísal ja, niekto sa hackol do môjho konta, neviem ju ani vymazať.) Trochu sa mi nechce veriť, že NC vtedy žerie iba 5,5 litra na stovku. Proste sto kilákov idem vkuse plný kotel a z nádrže zmizne len niečo cez päť litrov. Keď si vezmeme, že v meste si táto motorka vypýta okolo 3,5 litra, pri plus mínus kombinovanej prevádzke je dojazd okolo 330 - 350 kilákov. A tá nádrž má pritom len 14 litrov! Čiže na pumpe dotankuješ plnú za necelých 20 petrošekelov a ďalších krásnych 350 kilákov je pred tebou.

Musíme si uvedomiť, že celý rad modelov NC bol primárne stavaný na vysokú praktickosť. Nejde o žiadnu evolúciu starších modelov, jednoducho motor a aj celý koncept vznikli v podstate nedávno, a to najmä za účelom takpovediac čo najviac zjednodušiť ľuďom život v jednej stope. Nikto z nej nebude odpadávať keď ju uvidí u teba na dvore, ale je možné, že budú odpadávať normálni motorkári, keď im porozprávaš koľko málo ťa stojí prevádzka takejto motorky. Mňa môj vysokorýchlostný brnenský trip vyšiel na plus mínus dvadsať éčiek. Ak by som šiel na "dospelej" motorke, tak odhliadnuc od toho, že by ma stála raz toľko peňazí, pri 180 km/h by zožrala určite viac.

praktickosť, premyslené detaily, neuveriteľná spotreba, výroba v Japonsku chcelo by to odvážnejší dizajn

Konkurencia

NC750X má troch úhlavných nepriateľov, aj keď s trochu inou cieľovou skupinou. Všetci sú z Japonska, a tam sa aj vyrábajú, čo je veľká devíza - Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650 a Yamaha Tracer 700.

Aj keď dizajn posudzuje každý subjektívne, hádam sa nenájde človek, ktorý by tvrdil, že NC750X poráža konkurentov vzhľadom. Celkom objektívne ich však poráža cenou (o 400 až 600 eur nižšou, a v tejto triede fakt rozhodujú stovky) a praktickosťou. A to ani nespomínam možnosť dvojspojkovej prevodovky (príplatok 800 eur) alebo napríklad veľmi bezpečné LED osvetlenie, ktoré žiaden z konkurentov nemá, alebo nízke prevádzkové náklady. Aj keď NC má spomedzi konkurentov najvyšší objem motora, má aj najnižší výkon, ale zas hodnotu krúťaku úplne na strope, a pritom položenú nizučko. Všetky motory NC boli vždy postavené na krúťaku, pretože to je veličina, ktorá je pri praktickom využívaní takéhoto typu stroja podstatná.

A je tu aj jeden interný konkurent: lacnejší a kompaktejší naháč NC750S. Ten má rovnaký motor a základ ako NC750X, ale cenu o 540 eur nižšiu. História nám však ukázala, že naháč v predajoch X-ko nikdy nepredbehol, a to nielen u nás, ale ani v Európe.

Záver

NC750X je motorka určená pre ľudí, ktorí vstupujú do kategórie motoriek určených na cestovanie. S jej vyšším podvozkom sa človek môže vybrať aj do ľahšieho terénu. So spotrebou na dlhé cesty budú majitelia extra spokojní. Výhodou sú aj rozmery, a tak sa v meste netreba báť, že sa človek neprešmykne pomedzi autá. Je to motorka, ktorá sa nestratí v meste, mimo mesta, na nespevnených cestách, v zákrutách, inak povedané absolútny univerzál. Je už len na vás, či si zvolíte manuál alebo automat - rozdiel medzi nimi je 800 eur, teda základ stojí 7 390 eur, dvojspojková verzia 8 190 eur.

Plusy, mínusy

praktickosť, spotreba, radenie v športovom režime ponárajúci sa predok pri brzdení, chýbajúca nožná radička (za príplatok)

Video: Honda NC750X 2016

Video: Test Honda NC750X 2016 - Malaga

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda NC750X DCT 2018

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 4,2 l/100 km
Objem nádrže 14,1 l
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h 2 000 ot. / 2 700 ot. / 4 000 ot.
Počet dealerstiev na Slovensku 8 (BA, TT, NR, TN, ZA, KE, PO)
Cena motorky 8 190 eur (verzia DCT)

Ceny vybraných doplnkov:

Zadný kufor (45 l) s nosičom 440 eur
Bočné kufre (2 x 29 l) 670 eur
Vyhrievané rukoväte 270 - 330 eur (podľa verzie)
Prídavné LED svetlá s rámom 790 eur
Hlavný stojan 176 eur
Padacie rámy 150 eur
Elektronická nožná radička 217 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 53,62 eur
Stupačka 72,33 eur
Spätné zrkadlo 76,88 eur
Smerovka 67,21 eur
Svetlomet 287,98 eur

Text: Matej Mularčík - Muli, Peter Herghott Fischer
Foto: Peter Herghott Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko.

Foto:
 Honda NC 750 X 2018 Kawasaki Versys 650 2018 Suzuki V-Strom 650 2018 Yamaha Tracer 700 2018 Honda NC 750 S 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKawasakiSuzukiYamahaHonda
Model:NC 750 XVersys 650V-Strom 650Tracer 700NC 750 S
Rok:20182018201820182018
Kategória:CestovnáCestovnáCestovné enduroCestovnáNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm649 ccm645 ccm689 ccm745 ccm
Max. výkon:54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot.70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 4750 ot.64 Nm / 7000 ot.62 Nm / 6500 ot.68 Nm / 6500 ot.68 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.8:111.2:111.5 : 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm83 x 60 mm81.0 x 62.6 mm80 x 68.6 mm77 x 80mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:153.5 mm150 mm150 mm137 mm120 mm
Zdvih vzadu:150 mm145 mm159 mm130 mm120 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm300 mm310 mm282 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70ZR17M/C (58W)110/80-R19120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm250 mm260 mm245 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60-17160/60ZR17M/C (69W)150/70-R17180/55-17160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:219 kg214 kg213 kg196 kg216 kg
Výška sedla:830 mm840 mm830 mm835 mm790 mm
Rázvor:1540 mm1415 mm1560 mm1450 mm1525 mm
Dĺžka:2210 mm2165 mm2275 mm2138 mm2195 mm
Šírka:840 mm840 mm835 mm806 mm780 mm
Výška:1285 mm1400 mm1405 mm1270 mm1130 mm
Svetlá výška:165 mm170 mm140 mm140 mm
Objem nádrže:14.1 l21 l20 l17 l14.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:185 km/h
Spotreba paliva:3.5 l/100km5.1 l/100km4 l/100km4.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 302 kmcca 308 kmcca 375 kmcca 296 km
Servisný interval:12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatokza príplatok
Iná výbava:nastaviteľný podvozok, USD vidla12V zásuvkaVoliteľná automatická prevodovka DCT
Poznámka:
Poznámka:Cena 07/2018: 7 390 eur
verzia s DCT: 8 190 eur
Cena 7/2018: 7 995 eurCena 7/2018: 7 990 eurAkciová cena 7/2018: 7 790 eurCena 7/2018: 6 850 eur, verzia s DCT: 7 650 eur

Pridané dňa: 11.07.2018 Autor: Muli

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk