[Testy a predstavenia - Test]
Motorka mnohých superlatívov, majestátny Rocket, sa vracia po niekoľkoročnej "emisnej" pauze. Ľahší, krajší a silnejší než kedykoľvek predtým. A musíme uznať, že ohúril aj nás, čo sme vyskúšali už stovky strojov...
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Rocket vždy patril medzi motorky, ktoré by každý motorkár mal vyskúšať aspoň raz za život. Aby pochopil ten maximalizmus, alebo aspoň tú extrémnu stranu všetkých možných parametrov. Niežeby podobné stroje neexistovali, ale Rocket robí Rocketom práve jeho motor - najväčší sériovo vyrábaný motocyklový motor na svete. Z objemu 2,5 litra vyplývajú naozaj superlatívne parametre, veď 165 koní pri 6 000 otáčkach a 221 Nm pri 4 000 otáčkach, to nenájdeš v žiadnej inej motorke.
Samozrejme, obrovskému motoru a mase železa musí stíhať všetko naokolo, a tak anglickí inžinieri nenechali nič na náhodu. Základom je plne nastaviteľný podvozok Showa, predné 4-piestikové monobloky Brembo M4.30 Stylema s radiálnou pumpou, a pozor, 4-piestikový monoblok je aj vzadu! ABS s trakčnou sú náklonové, čo ťa určite poteší pri výjazde zo zákruty.
Aj ďalšia elektronická výbava je viac ako užitočná: plné LED osvetlenie vrátane denného svietenia, štyri jazdné režimy, bezkľúčové ovládanie, tempomat, asistent rozjazdu do kopca či za príplatok praktická konektivita pre mobil či GoPro kameru, ktorá zobrazuje potrebné informácie na prístrojovke (vrátane prípadných navigačných pokynov) a dovoľuje pohodlné ovládanie cez ovládače pri ľavej rukoväti. Táto farebná TFT prístrojovka je pritom jedna z najlepších, aké sme na dnešných motorkách videli. Je jasná, prehľadná, logicky usporiadaná a s nastaviteľnou grafikou. Tu naozaj musíme dať klobúk dole!
A ako sme si už pri Triumphe zvykli, estetika, a najmä detaily, sú tu na extra vysokej úrovni. Všimni si napríklad, že všetky káble z ovládačov sú schované v riadidlách, alebo aj že ostatné hadice a káble sú dole pri motore takpovediac nebadateľné. Všetko, čo vyzerá ako brúsený hliník, je naozaj brúsený hliník alebo antikor, a je to príjemné na dotyk. Celkové spracovanie alebo detaily na motore sú až nadčasové. Zadné letmo uchytené koleso s 240-mm gumou tiež pekne poteší oko. Komu by to bolo málo, môže svoje potreby ukojiť cez kopec originálnych doplnkov, ktoré Triumph ponúka. A nie sú to len štýlové drobnosti, ale aj praktické veci na cestovanie či športovanie.
Človek by si mohol myslieť, že také porcie výkonu a krúťaku budú pri mestskej jazde na obtiaž, lenže tu je to presne naopak. Krúťak je jemnučký, celé mesto by si mohol prejsť trebárs aj na najvyššom kvalte a potom na výpadovke iba riadne otočiť plynom a nechať za sebou všetko. Keď narazíš na zákruty, Rocket sa rád nechá vytáčať a dovolí ti kvaltovať koľko len chceš.
Obrovská mechanická hmota v motore sa občas pripomenie, napríklad pri pridaní plynu na voľnobehu kývne celou motorkou, alebo pri zaradení jednotky riadne buchne. Podvozku naozaj nemáme čo vytknúť, je naozaj dobre naladený, na naše cesty možno až príliš tvrdo. Manipulácia s Rocketom na mieste nie je napriek vysokej hmotnosti až taká zlá, a to najmä vďaka nízko uloženému ťažisku a "ponorenému" sedlu.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Jazdiť Rocket bolo niečo, čo som dlhé roky mal iba na zozname nesplnených želaní. Predchádzajúcu generáciu tohto "minibiku" sa mi vyskúšať nikdy nepodarilo, a tak na toto dva a pol litrové monštrum som sa nesmierne tešil. Tak trochu som čakal neobratné čudo s nadváhou a neskutočnou silou. O to viac ma potešila verzia R s športovým naháčovským posedom.
Tá motorka na to nevyzerá, ale je vskutku skvele ovládateľná a obratná. Už jazda v meste bola príjemná až na ten trochu tvrdšie a športovo naladený podvozok. Motor má však neskutočnú pružnosť, v meste sa krásne plynulo jazdí aj na vyššie kvalty. Oveľa viac ma však bavilo užívať si neskutočnú silu tohto motora na okreskách. To zrýchlenie, aké vám dodá 221 Nm, je neskutočne nákazlivé a neviete sa ho celú jazdu nabažiť. Elektronika odvádza dobrú prácu, taká trakčná kontrola tu má veru čo robiť - ale vďaka nej si jazdec môže tie zrýchlenia užívať bez veľkého stresu.
Rocket je jednoducho motorka, aká nemá páru. Aj konkurencia sa jej hľadá veľmi ťažko. Pýtate sa ma či potrebujem 2,5 litra medzi nohami aby som sa dobre povozil? Nie nepotrebujem... Ale chcem!!! :-) Ak môžeš, Rocketa si vyskúšaj! A ak môžeš, tak si ho aj kúp!
motor z lokomotívy, neskutočný krútiak, krásne spracovanie detailov, perfektná prístrojovka, športový podvozok | tvrdšie naladený podvozok |
Tak ako Rocket je motorka, ktorú nevidíš každý deň, asi ani vhodného majiteľa Rocketa nenájdeš len tak hocikde. Mal by to mať v hlave v poriadku, a hlavne musí mať poruke pekný balík peňazí, konkrétne aspoň 22 295 éčiek, kde cena Rocketa začína.
Tento Triumph nie je niečo ako "veľmi silný Harley", alebo dragster v tom zmysle, ako dragstre poznáme. Ide o svalovca, ktorý sa ku svojej sile dopracoval poctivým cvičením, a nie sypaním steroidov. A vďaka tomu, že Triumphy u nás nie sú až tak opozerané, si určite udrží svoju cenu pekne dlho.
motor, jedinečnosť, spracovanie, detaily | žiadne! |
Servisný interval | 16 000 km alebo 1 rok |
Spotreba (oficiálny údaj) | 5,2 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 18 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 290 km |
Cena motorky | od 22 295 eur |
Nosič kufra topcase | 230 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | 388 + 529 EUR |
Vyhrievané rukoväte (verzia GT v základe) | 252 EUR |
Turistické plexi | 191 EUR |
Tankvak | 176 EUR |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse, s. r. o. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held, a prilba Touratech od firmy Touranbike.
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Triumph | Triumph |
Model: | Rocket 3 R | Rocket 3 GT |
Rok: | 2020 | 2020 |
Novinka: | NOVINKA 2020 | NOVINKA 2020 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 2458 ccm | 2458 ccm |
Max. výkon: | 167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot. | 167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 221 Nm / 4000 ot. | 221 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 110.2 x 85.9 mm | 110.2 x 85.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 107 mm | 107 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 150/80-V 17 | 150/80-V 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vzadu: | 240/50 R16 V | 240/50 R16 V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 291 kg | 291 kg |
Výška sedla: | 773 mm | 773 mm |
Rázvor: | 1677 mm | 1677 mm |
Dĺžka: | 2500 mm | 2500 mm |
Šírka: | 889 mm | 889 mm |
Výška: | 1065 mm | 1065 mm |
Objem nádrže: | 18 l | 18 l |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | 47-mm USD Showa | 47mm USD Showa |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 8/2021: od 22 295 eur | Cena: 22 995 eur (február 2021) GT verzia má vyššie plexi, dopredu predsunuté stupačky, vyhrievané rukoväte, iné sedlo a opierku spolujazdca. |
Pridané dňa: 07.02.2021 Autor: Herghott