[Testy a predstavenia - Test]
Už si rozhodne nemôžeme hovoriť že sme mladí, ale aj tak sa občas cítime ako malí chlapci, ktorí na parkoviskách nazerali motorkám na budíky a doma si listovali v nemeckom motokatalógu a dúfali, že niektoré z tých strojov možno niekedy uvidia naživo.
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Tak sa veru cítime pri pani motorke Aprilii Tuono. Ona má okolo seba neoddiskutovateľnú a objektívnu auru. Charizmu. Na niektoré motorky nedorastieš ani keby si ich vlastnil osem a za domom mal okruh. A ešte k tomu sme schytali verziu Factory. Pre istotu som si skontroloval, či mi ešte platí životné poistenie; operátorka na linke sa spýtala, že prečo to chcem vedieť. Nechcem spáchať samovraždu, ale mám doma Tuono, chápeš?
Zoznámenie, predstavenie modelu, aký typ motora, to mi napovedá redakčná predloha. Pche, to čo sú za otázky? Veď tu by malo byť Tuono ako archetyp motorky. Podľa mňa sa o ňom učia deti na základke. Aha, takto vyzerá dokonalá motorka, hovorí im učiteľka.
Samozrejme, Jožko zo zadnej lavice sa ozve, že to má príliš veľkú masku a akosi veľa kapotáží. Vieš, Jožko, je to taliansky stroj, tam platia trochu iné zákonitosti. Niečo ako v kvantovej fyzike, úplne iný svet, odpovie učiteľka a zasnene si spomenie, ako kedysi mala frajera, čo mal Tuono. A ako ju kvôli tej motorke opustil (chechtajúci sa smajlík).
Takže tak. Nepreháňam, ani nepatetizujem. Zhodou okolností je to 20 rokov, čo Aprilia na cesty tohto sveta vypustila prvé Tuono. Vtedy ešte s dvojvalcom Rotax, vychádzajúce, ehm, nie, vychádzajúce je nesprávne slovo, pozostávajúce zo superbiku RSV 1000 Mille bez bočných kapotáží. 126 koní, asi 211 kíl a presne nula asistenčnej elektroniky. Neskôr boli hodnoty čoraz väčšie a predné masky čoraz divokejšie, až prišiel rok 2012 a s ním motor V4 a veľký balíček jemne nastaviteľnej elektroniky APRC (Aprilia Performance Ride Control). Maska opäť divokejšia, niečo ako keď osa dostane zápchu. Až ostatná generácia, teda verzia Euro 5, priniesla zamračený fejs a výrazné ledkové denné svietenie. To má v sebe šikovne zakomponované aj smerovky.
„Tuňák“ bol pre mňa prvou testovačkou po péenke. Chápeš, tri týždne sa neviem postaviť na dochrámanú nohu a sadaj rovno na Tuono. Milé. Našťastie noha neobmedzuje v maximálke. Ten nový obchvat bol úplne prázdny, no nevyskúšaj to... Ehm, nejakých dvestoosemdesiat, kámo. V takýchto situáciách sa tá polokapota hodí, heh. S Pezinskou Babou to už bolo horšie. Nevedel som dobre radiť vyššie stupne, podobrať radičku. Tu sa krásne vykreslila elasticita V4 motora - ako sa nechá podtáčať v zákrutách a potom ťa z nich vytiahne ako raketoplán, och!
Len pripomeniem, že sme mali verziu Factory, ktorá má semiaktívny Öhlins. Obutie Diablo Supercorsa SP. Horúčava jak sviňa. A ja som nevedel riadne kvaltovať. Ale aspoň som cítil, ako ten podvozok všetko krásne vychytáva. Inak elektronika je od tejto ostatnej generácie náklonovo citlivá a celkom jemne nastaviteľná. Zásahy si vieš upravovať aj počas jazdy palcom alebo ukazovákom pod ľavou rukoväťou, kde má Aprilia dedikované a nerušiace tlačidlá. Dokonalosť.
Inak zvuk je taký, že vo vyšších otáčkach sa ti ani nezdá, že ide o V4 motor. Človek by skôr povedal, že počuje radový štvorvalec s crossplane pálením. V nízkych otáčkach, napríklad pri prejazdoch zákrutami, je však typicky brumivý. Sériová koncovka teda robí svoju prácu dobre, len sa mi zdá trochu veľká. Spolu s pomerne objemnou podsedlovou časťou z Tuona robí takú nejakú milfku. Ešte aj ten otvor pripomína ženské prirodzenie... Ale za výhodných 3 800 eur môžeš mať koncovku, opakujem, iba koncovku Akrapovič z originálneho príslušenstva. Jej prednosťou je, že spĺňa normu Euro 5. Ak si však pri zaspávaní spomenieš na tie tisíce prázdnych letov, ktoré musia aerolinky v čase pandémie prevádzkovať iba kvôli uspokojeniu tých úradníkov, čo diktujú euronormy (iný paradox, že?), tak si kúpiš nehomologovanú koncovku za menej než tretinovú cenu. Bude mať lepší zvuk a aj viac upraví výstupy motora. Dobré, čo?
Čiže keď si to zhrnieme, tak zistíme, že za 20 rokov svojej existencie Tuono posilnilo o 50 koní, má o dva valce a veľké kopy elektroniky viac, ale pritom váži menej než na začiatku. Je to veľmi kontrastný stroj; základná verzia má vyššie plexi aj riadidlá, zadný nosič a mechanický podvozok, pričom má rovnakých 175 koní a 209 kíl ako Factory, takže vlastne odjazdíš to isté, ibaže s estetikou turistického stroja, a z toho istého základu Aprilia vyrobila aj okruhové Tuono V4 X Limited Edition, kámo, s 221 koňmi a 166 suchými kilami. Ako to tá Aprilia robí? Mimochodom, Tuono v taliančine znamená búrka.
Keď už spomínam ten turistický stroj, tak za riadidlami Tuona mi neustále napádalo, že cestovné enduro v štýle Caponord s týmto V4 motorom by bolo geniálne. Keď Aprilia podstatne zväčšila technické rozdiely medzi základným Tuonom a Factory, zľakol som sa, že také enduro nepríde, lebo by bolo jednoducho príliš podobné, ale rôzne šumy a ruchy prichádzajú zo všetkých strán, takže verím, že tento svet zažije veľké cestovné enduro od Aprilie s motorom V4 ešte predtým, než zakážu spaľovacie motory.
Dochrámaná noha ma dostala do situácie, kedy som sa ocitol v koži opatrného a neskúseného jazdca (tri týždne som nesedel na motorke a nevedel som poriadne chodiť). A vtedy som sa upokojil, že Tuono, ktoré prešlo modernizáciou a spĺňa normu Euro 5, je stále svojská a nie úplne poddajná motorka. Chystanie pred zákrutou a potom aj dotyk s apexom sú také tuhšie, akoby to nebol jazdec ale Tuono, kto udáva tempo. Na základnej verzii by som si to možno ani nevšimol, ale mať Factory a nevziať ju športovať, to je také čudné...
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Aprilia |
Model: | Tuono V4 1100 Factory |
Rok: | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1077 ccm |
Max. výkon: | 175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot. |
Max. krútiaci moment: | 121 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 13,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 52.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg |
Výška sedla: | 837 mm |
Rázvor: | 1452 mm |
Dĺžka: | 2070 mm |
Šírka: | 810 mm |
Objem nádrže: | 17.9 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 6.67 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 201 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
Quick-shift: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 3/2022: 16 999 eur |
Tí, čo ho poznajú, ho slangovo volajú „tuniak“. Prvé, čo som si na ňom hneď všimol boli pneumatiky, a to Pirelli Diablo Supercorsa SP. Ako mnohí viete, tak už to je záruka zábavnej motorky, ktorá je pripravená na zákruty a okruh. Tuniak patrí do kategórie naháč, ale veľa ľudí mu vyčíta príliš veľa kapotáže a napríklad predná maska ostáva nehybná, a to je dôvod, prečo si ju veľa ľudí pomýli so superšportom. Mne osobne sa dizajn veľmi pozdáva a nové svetlá vpredu majú denné svietenie, ktoré vyzerá famózne. Ten svetelný podpis keď uvidíte v späťáku, tak sa odpracte z cesty. Farebná kombinácia s červenými kolesami je ladením detailov do dokonalosti. Zadok je štíhly a dotvára výborný dojem o aerodynamickom nastavení motocykla. Vpredu sú aj prítlačné krídelká, ale sú zakomponované v kapotáži. Tuono má šialených 175 koní a 121 Nm. V4 motor je zárukou ťahu v spodných otáčkach, ale aj vo vrchnom pásme. Zvuk V4 je špecifický, ktorý musíš počuť. Ani z koncovky to nie je až také zlé vzhľadom na to, že Tuniak už spĺňa prísnu euro normu 5.
Prvé usadenie je pre mňa zaujímavé, posed je čo sa týka stupačiek ako na superšporte. Riadidlá sú oproti superšportu rovnejšie, takže nejaký kompromis tu predsa len je, ale nohy si hlavne vyšší jazdci musia poskladať.
Zaradím jednotku a otočím plyn, Tuniak krásne vystrelí dopredu. Ešte mám za sebou iba prvé metre a môj úsmev je už pod helmou neskrývateľný. Utekám sa domov prezliecť z kevlarových riflí do kombinézy a poďho na PK Babu. Motorku mám v športovom režime a letím hore kopcom ako blázon, lenže nie je to motorka, kto za to môže. Aké jednoduché je ísť na ňom nelegálnymi rýchlosťami, veď v techničáku má napísanú maximálnu rýchlosť 270 km/h. Wau, naháč čo môže ísť rýchlosťou superšportu, to už je sila.
Brzdy sú ako inak od výrobcu Brembo, fungujú presne tak ako by človek od nich očakával, veď ten výkon treba niečím aj skrotiť. Podvozok od Öhlinsu na Babe pohltí každú nerovnosť a dopomôže vykresliť ideálnu stopu aj v plnej premávke. Už chápem chalanov, čo keď si kúpili Apriliu Tuono, prečo už nič iné nechceli. Je to mierne pohodlnejší superšport, ktorý sa dá využiť bez problémov aj na ceste a večer si s ním môžete vybehnúť na okruh ponaháňať sekundy, ktoré chcete vylepšiť. Univerzál ako vyšitý.
silný motor, skvelý podvozok, obutie | krčiaci sa poťah sedadla, ľudia si ju mýlia so superšportom |
Tuono skutočne patrí do extraligy hypernaháčov. Je to aj streetfighter, aj okruhový stroj. Jediný z triedy, ktorý vyzerá tak, že sa na okruhu narodil, a že tam prirodzene patrí.
Keď pôjdeme tvrdo po parametroch a cenách, tak Aprilia z nich nevyjde víťazne. Lenže my nie sme taxikári alebo kuriéri, aby nás takéto veci zaujímali, a stále sa skôr riadime tým motorkárskym srdcom, a práve tu Aprilia víťazí - chytí ťa za gule presne tým, čo sa nedočítaš v technických údajoch. Charakterom motora, spracovaním, aurou, svojím vlastným menom; stačí niekde povedať, že máš Tuono, a príčetný motorkár ťa hneď vie zaradiť. Tuono je podľa mňa značka sama osebe, viac než Aprilia.
Cena Aprilie Tuono V4 v príplatkovej verzii Factory je 16 999 eur. Cena základnej a menej výraznej verzie, ktorá je o niečo turistickejšia, s mechanickým podvozkom Sachs, je presne o dve tisícky nižšia. Obe tieto ceny sú vzhľadom na tie množstvá adrenalínu a dopamínu, ktoré vie Tuono zabezpečiť, až nesmierne výhodná ponuka. Základnú verziu ber keď jazdíš dlhšie trasy aj s frajerkou, Factory keď už si niekedy v živote zodral aspoň jedny slajdre.
motor (!!!), charizma, netuctovosť, spracovanie, cena | Mínusy? Aké mínusy? |
Servisný interval | 10 000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba | presne to nerieš na 100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 17,9 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | fakt ťa to zaujíma? |
Cena motorky | základ 14 999 eur, Factory 16 999 eur |
Koncovka Akrapovič | 3 838 eur (tam nie je preklep) |
Kované kolesá (obe) | 3 154 eur |
Lítiový akumulátor | 344 eur |
Interiérová krycia plachta | 173 eur |
Bočné tašky s nosičmi | 1 050 eur |
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel zapožičala spoločnosť Faber, s. r. o.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Aprilia | Ducati | MV Agusta | Kawasaki | Triumph |
Model: | Tuono V4 1100 Factory | Streetfighter V4 S | Brutale 1000 RR | Z H2 SE | Speed Triple 1200 RS |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) | vidlicový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec s kompresorom (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1077 ccm | 1103 ccm | 998 ccm | 998 ccm | 1160 ccm |
Max. výkon: | 175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot. | 208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot. | 208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot. | 200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot. | 180.1 k (132.4 kW) / 10750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 121 Nm / 9000 ot. | 123 Nm / 9500 ot. | 116.5 Nm / 11000 ot. | 137 Nm / 8500 ot. | 125 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 13,5:1 | 14.0:1 | 13,4:1 | 11.2:1 | 13.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 52.3 mm | 81 x 53.5 mm | 79 x 50,9 mm | 76.0 x 55.0 mm | 90.0 x 60.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie hrdlo 50 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm | 120 mm | 134 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvojkotúčová Brembo Stylema | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová Brembo Stylema |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 330 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70 ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 245 mm | 210 mm | 260 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 ZR 17 | 200/60 ZR17 | 200/55-ZR17 | 190/55ZR17 M/C 75 | 190/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | 186 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg | 199 kg | 240 kg | 198 kg | |
Výška sedla: | 837 mm | 845 mm | 845 mm | 830 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1452 mm | 1488 mm | 1415 mm | 1455 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2070 mm | 2065 mm | 2080 mm | 2085 mm | 2090 mm |
Šírka: | 810 mm | 1031 mm | 815 mm | 775 mm | |
Výška: | 1130 mm | 1130 mm | 1070 mm | ||
Svetlá výška: | 141 mm | 130 mm | |||
Objem nádrže: | 17.9 l | 16 l | 16 l | 19 l | 15.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 302 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 6.67 l/100km | 7.6 l/100km | 6.7 l/100km | 5.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 201 km | cca 157 km | cca 179 km | cca 207 km | |
Servisný interval: | 12000 km (ventily 24000km) | 16 000 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP | el. podvozok Öhlins NIX-30, TTX 36, Öhlins Smart EC 2.0, el. tmič riadenia Öhlins, kované kolesá Marchesini | USD vidlica Öhlins NIX, tlmič Öhlins TTX | preplňovanie | Li-On batéria |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 3/2022: 16 999 eur | Cena 1/2022: 23 790 eur Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Öhlins EURO 5 | Cena 1/2022: približne 32 000 eur | Cena 1/2022: 19 995 eur el. podvozok Showa Skyhook | Cena 1/2022: 17 195 eur Öhlins 43 mm NIX30 USD a tlmič Öhlins TTX36, EURO 5 |
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Aprilia | KTM | Yamaha | BMW |
Model: | Tuono V4 1100 Factory | 1290 Super Duke R | MT-10 SP | S1000R |
Rok: | 2021 | 2021 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec V75° (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1077 ccm | 1301 ccm | 998 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot. | 179.5 k (132.0 kW) / 9500 ot. | 165.9 k (122.0 kW) / 11500 ot. | 164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 121 Nm / 9000 ot. | 140 Nm / 8000 ot. | 112 Nm / 9000 ot. | 114 Nm / 9250 ot. |
Kompresný pomer: | 13,5:1 | 12.0 : 1 | 12.5:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 81.0 x 52.3 mm | 108 x 71 mm | 79.0 mm x 50.9 mm | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 125 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 140 mm | 120 mm | 117 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna Brembo Stylem | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 240 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 ZR 17 | 200/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 M/C (75W) | 190/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 189 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg | 212 kg | 199 kg | |
Výška sedla: | 837 mm | 835 mm | 835 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1452 mm | 1497 mm | 1405 mm | 1450 mm |
Dĺžka: | 2070 mm | 2095 mm | 2090 mm | |
Šírka: | 810 mm | 800 mm | 812 mm | |
Výška: | 1110 mm | |||
Svetlá výška: | 160 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 17.9 l | 16 l | 17 l | 16.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.2 s | |||
Spotreba paliva: | 6.67 l/100km | 5.57 l/100km | 6.83 l/100km | 6.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 201 km | cca 215 km | cca 186 km | cca 199 km |
Servisný interval: | 15 000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | za príplatok | ||
Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP | elektronické odpruženie (ERS) značky Öhlins | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 3/2022: 16 999 eur | Cena 1/2022: 18 090 eur | cena 1/2021: 15 560 eur | Cena 1/2022: 14 450 eur (M paket 2 800 eur) |
Pridané dňa: 07.03.2022 Autor: Herghott