http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Aprilia. Tuono. V4. Factory. Nech sa páči!

[Testy a predstavenia - Test]

Už si rozhodne nemôžeme hovoriť že sme mladí, ale aj tak sa občas cítime ako malí chlapci, ktorí na parkoviskách nazerali motorkám na budíky a doma si listovali v nemeckom motokatalógu a dúfali, že niektoré z tých strojov možno niekedy uvidia naživo.

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Tak sa veru cítime pri pani motorke Aprilii Tuono. Ona má okolo seba neoddiskutovateľnú a objektívnu auru. Charizmu. Na niektoré motorky nedorastieš ani keby si ich vlastnil osem a za domom mal okruh. A ešte k tomu sme schytali verziu Factory. Pre istotu som si skontroloval, či mi ešte platí životné poistenie; operátorka na linke sa spýtala, že prečo to chcem vedieť. Nechcem spáchať samovraždu, ale mám doma Tuono, chápeš?

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

La motocicletta

Zoznámenie, predstavenie modelu, aký typ motora, to mi napovedá redakčná predloha. Pche, to čo sú za otázky? Veď tu by malo byť Tuono ako archetyp motorky. Podľa mňa sa o ňom učia deti na základke. Aha, takto vyzerá dokonalá motorka, hovorí im učiteľka.

Samozrejme, Jožko zo zadnej lavice sa ozve, že to má príliš veľkú masku a akosi veľa kapotáží. Vieš, Jožko, je to taliansky stroj, tam platia trochu iné zákonitosti. Niečo ako v kvantovej fyzike, úplne iný svet, odpovie učiteľka a zasnene si spomenie, ako kedysi mala frajera, čo mal Tuono. A ako ju kvôli tej motorke opustil (chechtajúci sa smajlík).

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Takže tak. Nepreháňam, ani nepatetizujem. Zhodou okolností je to 20 rokov, čo Aprilia na cesty tohto sveta vypustila prvé Tuono. Vtedy ešte s dvojvalcom Rotax, vychádzajúce, ehm, nie, vychádzajúce je nesprávne slovo, pozostávajúce zo superbiku RSV 1000 Mille bez bočných kapotáží. 126 koní, asi 211 kíl a presne nula asistenčnej elektroniky. Neskôr boli hodnoty čoraz väčšie a predné masky čoraz divokejšie, až prišiel rok 2012 a s ním motor V4 a veľký balíček jemne nastaviteľnej elektroniky APRC (Aprilia Performance Ride Control). Maska opäť divokejšia, niečo ako keď osa dostane zápchu. Až ostatná generácia, teda verzia Euro 5, priniesla zamračený fejs a výrazné ledkové denné svietenie. To má v sebe šikovne zakomponované aj smerovky.

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)


„Tuňák“ bol pre mňa prvou testovačkou po péenke. Chápeš, tri týždne sa neviem postaviť na dochrámanú nohu a sadaj rovno na Tuono. Milé. Našťastie noha neobmedzuje v maximálke. Ten nový obchvat bol úplne prázdny, no nevyskúšaj to... Ehm, nejakých dvestoosemdesiat, kámo. V takýchto situáciách sa tá polokapota hodí, heh. S Pezinskou Babou to už bolo horšie. Nevedel som dobre radiť vyššie stupne, podobrať radičku. Tu sa krásne vykreslila elasticita V4 motora - ako sa nechá podtáčať v zákrutách a potom ťa z nich vytiahne ako raketoplán, och!

Len pripomeniem, že sme mali verziu Factory, ktorá má semiaktívny Öhlins. Obutie Diablo Supercorsa SP. Horúčava jak sviňa. A ja som nevedel riadne kvaltovať. Ale aspoň som cítil, ako ten podvozok všetko krásne vychytáva. Inak elektronika je od tejto ostatnej generácie náklonovo citlivá a celkom jemne nastaviteľná. Zásahy si vieš upravovať aj počas jazdy palcom alebo ukazovákom pod ľavou rukoväťou, kde má Aprilia dedikované a nerušiace tlačidlá. Dokonalosť.

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Inak zvuk je taký, že vo vyšších otáčkach sa ti ani nezdá, že ide o V4 motor. Človek by skôr povedal, že počuje radový štvorvalec s crossplane pálením. V nízkych otáčkach, napríklad pri prejazdoch zákrutami, je však typicky brumivý. Sériová koncovka teda robí svoju prácu dobre, len sa mi zdá trochu veľká. Spolu s pomerne objemnou podsedlovou časťou z Tuona robí takú nejakú milfku. Ešte aj ten otvor pripomína ženské prirodzenie... Ale za výhodných 3 800 eur môžeš mať koncovku, opakujem, iba koncovku Akrapovič z originálneho príslušenstva. Jej prednosťou je, že spĺňa normu Euro 5. Ak si však pri zaspávaní spomenieš na tie tisíce prázdnych letov, ktoré musia aerolinky v čase pandémie prevádzkovať iba kvôli uspokojeniu tých úradníkov, čo diktujú euronormy (iný paradox, že?), tak si kúpiš nehomologovanú koncovku za menej než tretinovú cenu. Bude mať lepší zvuk a aj viac upraví výstupy motora. Dobré, čo?

Čiže keď si to zhrnieme, tak zistíme, že za 20 rokov svojej existencie Tuono posilnilo o 50 koní, má o dva valce a veľké kopy elektroniky viac, ale pritom váži menej než na začiatku. Je to veľmi kontrastný stroj; základná verzia má vyššie plexi aj riadidlá, zadný nosič a mechanický podvozok, pričom má rovnakých 175 koní a 209 kíl ako Factory, takže vlastne odjazdíš to isté, ibaže s estetikou turistického stroja, a z toho istého základu Aprilia vyrobila aj okruhové Tuono V4 X Limited Edition, kámo, s 221 koňmi a 166 suchými kilami. Ako to tá Aprilia robí? Mimochodom, Tuono v taliančine znamená búrka.

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Keď už spomínam ten turistický stroj, tak za riadidlami Tuona mi neustále napádalo, že cestovné enduro v štýle Caponord s týmto V4 motorom by bolo geniálne. Keď Aprilia podstatne zväčšila technické rozdiely medzi základným Tuonom a Factory, zľakol som sa, že také enduro nepríde, lebo by bolo jednoducho príliš podobné, ale rôzne šumy a ruchy prichádzajú zo všetkých strán, takže verím, že tento svet zažije veľké cestovné enduro od Aprilie s motorom V4 ešte predtým, než zakážu spaľovacie motory.

Dochrámaná noha ma dostala do situácie, kedy som sa ocitol v koži opatrného a neskúseného jazdca (tri týždne som nesedel na motorke a nevedel som poriadne chodiť). A vtedy som sa upokojil, že Tuono, ktoré prešlo modernizáciou a spĺňa normu Euro 5, je stále svojská a nie úplne poddajná motorka. Chystanie pred zákrutou a potom aj dotyk s apexom sú také tuhšie, akoby to nebol jazdec ale Tuono, kto udáva tempo. Na základnej verzii by som si to možno ani nevšimol, ale mať Factory a nevziať ju športovať, to je také čudné...

Video: Test Aprilia Tuono V4 Factory (2021) - absolútna šialenosť!

Občas som si predstavoval, že táto Factory je moja, a že bývam v garáži kúsok od okruhu, mám tam kvalitné repráky a všetky svoje gitary a posteľ iba pre jedného človeka, pretože aj tak by som každú hneď poslal preč, motorka by bola vyšperkovaná a vždy čistá, áno, dosť som sa ukájal nad touto predstavou, no a nesedela mi tam len jedna jediná vec. Poťah sedla. Akože haló, vysypal som 17 litrov za krásne Tuono, ktorého poťah na sedle je po každej jazde vyťahaný ako predkožka pornoherca po nočnej šichte? Po nejakom čase sa vráti naspäť, lenže... Lenže aj toto považujem za výhodu :) Objednal by som si krásne alcantarové sedlo. Alebo rovno karimatku, ak by som bol často na okruhu.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Aprilia
Model:Tuono V4 1100 Factory
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)
Objem:1077 ccm
Max. výkon:175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot.
Max. krútiaci moment:121 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:13,5:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 52.3 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monobloky
Priemer bŕzd vpredu:330 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:200/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:209 kg
Výška sedla:837 mm
Rázvor:1452 mm
Dĺžka:2070 mm
Šírka:810 mm
Objem nádrže:17.9 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.67 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MP
Poznámka:
Poznámka:Cena 3/2022: 16 999 eur

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík

Tí, čo ho poznajú, ho slangovo volajú „tuniak“. Prvé, čo som si na ňom hneď všimol boli pneumatiky, a to Pirelli Diablo Supercorsa SP. Ako mnohí viete, tak už to je záruka zábavnej motorky, ktorá je pripravená na zákruty a okruh. Tuniak patrí do kategórie naháč, ale veľa ľudí mu vyčíta príliš veľa kapotáže a napríklad predná maska ostáva nehybná, a to je dôvod, prečo si ju veľa ľudí pomýli so superšportom. Mne osobne sa dizajn veľmi pozdáva a nové svetlá vpredu majú denné svietenie, ktoré vyzerá famózne. Ten svetelný podpis keď uvidíte v späťáku, tak sa odpracte z cesty. Farebná kombinácia s červenými kolesami je ladením detailov do dokonalosti. Zadok je štíhly a dotvára výborný dojem o aerodynamickom nastavení motocykla. Vpredu sú aj prítlačné krídelká, ale sú zakomponované v kapotáži. Tuono má šialených 175 koní a 121 Nm. V4 motor je zárukou ťahu v spodných otáčkach, ale aj vo vrchnom pásme. Zvuk V4 je špecifický, ktorý musíš počuť. Ani z koncovky to nie je až také zlé vzhľadom na to, že Tuniak už spĺňa prísnu euro normu 5.

Prvé usadenie je pre mňa zaujímavé, posed je čo sa týka stupačiek ako na superšporte. Riadidlá sú oproti superšportu rovnejšie, takže nejaký kompromis tu predsa len je, ale nohy si hlavne vyšší jazdci musia poskladať.

Zaradím jednotku a otočím plyn, Tuniak krásne vystrelí dopredu. Ešte mám za sebou iba prvé metre a môj úsmev je už pod helmou neskrývateľný. Utekám sa domov prezliecť z kevlarových riflí do kombinézy a poďho na PK Babu. Motorku mám v športovom režime a letím hore kopcom ako blázon, lenže nie je to motorka, kto za to môže. Aké jednoduché je ísť na ňom nelegálnymi rýchlosťami, veď v techničáku má napísanú maximálnu rýchlosť 270 km/h. Wau, naháč čo môže ísť rýchlosťou superšportu, to už je sila.

Brzdy sú ako inak od výrobcu Brembo, fungujú presne tak ako by človek od nich očakával, veď ten výkon treba niečím aj skrotiť. Podvozok od Öhlinsu na Babe pohltí každú nerovnosť a dopomôže vykresliť ideálnu stopu aj v plnej premávke. Už chápem chalanov, čo keď si kúpili Apriliu Tuono, prečo už nič iné nechceli. Je to mierne pohodlnejší superšport, ktorý sa dá využiť bez problémov aj na ceste a večer si s ním môžete vybehnúť na okruh ponaháňať sekundy, ktoré chcete vylepšiť. Univerzál ako vyšitý.

silný motor, skvelý podvozok, obutie krčiaci sa poťah sedadla, ľudia si ju mýlia so superšportom

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Konkurencia

Tuono skutočne patrí do extraligy hypernaháčov. Je to aj streetfighter, aj okruhový stroj. Jediný z triedy, ktorý vyzerá tak, že sa na okruhu narodil, a že tam prirodzene patrí.

Keď pôjdeme tvrdo po parametroch a cenách, tak Aprilia z nich nevyjde víťazne. Lenže my nie sme taxikári alebo kuriéri, aby nás takéto veci zaujímali, a stále sa skôr riadime tým motorkárskym srdcom, a práve tu Aprilia víťazí - chytí ťa za gule presne tým, čo sa nedočítaš v technických údajoch. Charakterom motora, spracovaním, aurou, svojím vlastným menom; stačí niekde povedať, že máš Tuono, a príčetný motorkár ťa hneď vie zaradiť. Tuono je podľa mňa značka sama osebe, viac než Aprilia.

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)
Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Záver

Cena Aprilie Tuono V4 v príplatkovej verzii Factory je 16 999 eur. Cena základnej a menej výraznej verzie, ktorá je o niečo turistickejšia, s mechanickým podvozkom Sachs, je presne o dve tisícky nižšia. Obe tieto ceny sú vzhľadom na tie množstvá adrenalínu a dopamínu, ktoré vie Tuono zabezpečiť, až nesmierne výhodná ponuka. Základnú verziu ber keď jazdíš dlhšie trasy aj s frajerkou, Factory keď už si niekedy v živote zodral aspoň jedny slajdre.

Plusy, mínusy

motor (!!!), charizma, netuctovosť, spracovanie, cena Mínusy? Aké mínusy?

Video: Test Aprilia Tuono V4 Factory (2021) - absolútna šialenosť!

Video: Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Video: Aprilia Tuono 660 (2021) - šťuka medzi strednými naháčmi

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Aprilia Tuono V4 Factory (2021)

Servisný interval 10 000 km (alebo 1 rok)
Spotreba presne to nerieš na 100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 17,9 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) fakt ťa to zaujíma?
Cena motorky základ 14 999 eur, Factory 16 999 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Koncovka Akrapovič 3 838 eur (tam nie je preklep)
Kované kolesá (obe) 3 154 eur
Lítiový akumulátor 344 eur
Interiérová krycia plachta 173 eur
Bočné tašky s nosičmi 1 050 eur

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel zapožičala spoločnosť Faber, s. r. o.

Foto:
 Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2021 Ducati Streetfighter V4 S 2021 MV Agusta Brutale 1000 RR 2021 Kawasaki Z H2 SE 2021 Triumph Speed Triple 1200 RS 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:ApriliaDucatiMV AgustaKawasakiTriumph
Model:Tuono V4 1100 FactoryStreetfighter V4 SBrutale 1000 RRZ H2 SESpeed Triple 1200 RS
Rok:20212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)vidlicový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec s kompresorom (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1077 ccm1103 ccm998 ccm998 ccm1160 ccm
Max. výkon:175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot.208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot.208.1 k (153.0 kW) / 13000 ot.200.1 k (147.1 kW) / 11000 ot.180.1 k (132.4 kW) / 10750 ot.
Max. krútiaci moment:121 Nm / 9000 ot.123 Nm / 9500 ot.116.5 Nm / 11000 ot.137 Nm / 8500 ot.125 Nm / 9000 ot.
Kompresný pomer:13,5:114.0:113,4:111.2:113.2:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 52.3 mm81 x 53.5 mm79 x 50,9 mm76.0 x 55.0 mm90.0 x 60.8 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie hrdlo 50 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm130 mm120 mm134 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monoblokydvojkotúčová Brembo Stylemadvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčová Brembo Stylema
Priemer bŕzd vpredu:330 mm330 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70 ZR17120/70-ZR17120/70ZR17M/C (58W)120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm245 mm210 mm260 mm220 mm
Pneu vzadu:200/55 ZR 17200/60 ZR17200/55-ZR17190/55ZR17 M/C 75190/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg186 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg199 kg240 kg198 kg
Výška sedla:837 mm845 mm845 mm830 mm830 mm
Rázvor:1452 mm1488 mm1415 mm1455 mm1445 mm
Dĺžka:2070 mm2065 mm2080 mm2085 mm2090 mm
Šírka:810 mm1031 mm815 mm775 mm
Výška:1130 mm1130 mm1070 mm
Svetlá výška:141 mm130 mm
Objem nádrže:17.9 l16 l16 l19 l15.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:302 km/h
Spotreba paliva:6.67 l/100km7.6 l/100km6.7 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 kmcca 157 kmcca 179 kmcca 207 km
Servisný interval:12000 km (ventily 24000km)16 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MPel. podvozok Öhlins NIX-30, TTX 36, Öhlins Smart EC 2.0, el. tmič riadenia Öhlins, kované kolesá MarchesiniUSD vidlica Öhlins NIX, tlmič Öhlins TTXpreplňovanieLi-On batéria
Poznámka:
Poznámka:Cena 3/2022: 16 999 eurCena 1/2022: 23 790 eur

Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO, Auto tyre calibration, Ducati Power Launch (DPL), tlmič riadenia Öhlins
EURO 5
Cena 1/2022: približne 32 000 eurCena 1/2022: 19 995 eur

el. podvozok Showa Skyhook
Cena 1/2022: 17 195 eur

Öhlins 43 mm NIX30 USD a tlmič Öhlins TTX36, EURO 5
Foto:
 Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2021 KTM 1290 Super Duke R 2021 Yamaha MT-10 SP 2021 BMW S1000R 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:ApriliaKTMYamahaBMW
Model:Tuono V4 1100 Factory1290 Super Duke RMT-10 SPS1000R
Rok:2021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec V75° (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1077 ccm1301 ccm998 ccm999 ccm
Max. výkon:175.4 k (129.0 kW) / 11350 ot.179.5 k (132.0 kW) / 9500 ot.165.9 k (122.0 kW) / 11500 ot.164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:121 Nm / 9000 ot.140 Nm / 8000 ot.112 Nm / 9000 ot.114 Nm / 9250 ot.
Kompresný pomer:13,5:112.0 : 112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 52.3 mm108 x 71 mm79.0 mm x 50.9 mm80 x 49.7 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 48 mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm125 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm140 mm120 mm117 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová 4 piestiková radiálna Brembo Stylemdvojkotúčovádvojkotúčová radiálna 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:330 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70 ZR 17120/70 ZR17M/C (58W)120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm240 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:200/55 ZR 17200/55 ZR 17190/55 ZR17 M/C (75W)190/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg212 kg199 kg
Výška sedla:837 mm835 mm835 mm830 mm
Rázvor:1452 mm1497 mm1405 mm1450 mm
Dĺžka:2070 mm2095 mm2090 mm
Šírka:810 mm800 mm812 mm
Výška:1110 mm
Svetlá výška:160 mm135 mm
Objem nádrže:17.9 l16 l17 l16.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.2 s
Spotreba paliva:6.67 l/100km5.57 l/100km6.83 l/100km6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 201 kmcca 215 kmcca 186 kmcca 199 km
Servisný interval:15 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiza príplatok
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, telemetria V4-MPelektronické odpruženie (ERS) značky Öhlins
Poznámka:
Poznámka:Cena 3/2022: 16 999 eurCena 1/2022: 18 090 eurcena 1/2021: 15 560 eurCena 1/2022: 14 450 eur (M paket 2 800 eur)

Pridané dňa: 07.03.2022 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk