[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Rocketa, motorku s najväčším sériovo vyrábaným motorom, sme testovali takpovediac nedávno, ibaže teraz sme dostali cestovnejšiu verziu GT. V istom smere je aj krajšia, a celkom určite praktickejšia. Lúčilo sa nám s ňou ťažko, veď dvaapollitrový motor nemáš medzi nohami každý deň...
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer
Rozdielov medzi "naháčovskou" verziou R a týmto GT nie je veľa - už len písmená GT naznačujú cestovnejšie zameranie, a tomu zodpovedajú aj prvky navyše: pohodlnejšie sedlo pre spolujazdca aj s opierkou, predkopnuté stupačky, pohodlnejšie riadidlá a teplé ruky, teda vyhrievané rukoväte. Plus jedna čisto estetická, ale nadmieru luxusná záležitosť, a to zadné koleso s plochami kovovej farby, ktoré krásne kontrastujú s čiernym zvyškom. Dokonale to zvýrazňuje letmé uchytenie.
Rocket je sám osebe pojem, ktorý si v motocyklovej encyklopédii zaslúži vlastnú kapitolu, veď aha:
Inak pohotovostná hmotnosť ľahko cez 300 kg neznie až tak zle, pretože predchodca mal presne o 40 kg viac :) Len na samotnom motore vývojári ušetrili 18 kg. Aj s touto hmotnosťou má Rocket zrýchlenie z nula na 100 km/h za 2,8 sekundy, bratm.
Triumph vyrába aj špeciálne edície Rocketa s názvom 221, ktoré odkazujú na ten brutálny krúťak. Veľké číslo 221 majú priamo na boku nádrže. Pri všetkej skromnosti si nespomínam na motorku, ktorá by sa tak ostentatívne chválila nejakým parametrom. Klobúk dole! Mimochodom, taká porcia zabezpečí, že na šestke prejdeš od neuveriteľných 1 400 otáčok až po červené úplne všetko. A ani pritom veľmi nezáleží, že či na Rockete vtedy sedíte dvaja alebo či sú cesty kopcovité.
07.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 13915 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Motorka mnohých superlatívov, majestátny Rocket, sa vracia po niekoľkoročnej "emisnej" pauze. Ľahší, krajší a silnejší než kedykoľvek predtým. A musíme uznať, že ohúril aj nás, čo sme vyskúšali už stovky strojov...
Ako sme sa presvedčili už na verzii R, Rocket má rád aj zákruty a drsnejšie zaobchádzanie. Ani predkopnuté stupačky gétečka nechytíš v náklone len tak, len si prosím daj bacha na pravú ruku vo výjazde, lebo aj napriek všetkej možnej elektronike vrátane náklonovej sa zadok pri zrýchľovaní dokáže odtrhnúť. Tomu sa pri toľkých newtonmetroch nemôžeme čudovať :) Sme radi, že páni v Hinckley nespravili Rocketa ako nejakého jednoúčelového dragstera, ale že má podobný charakter ako ostatné modely, teda že je to skutočná motorka pre normálnych vyjazdených chlapov a nie instagramových rýchlokvasených influencerov.
Nuž a GT ide ešte ďalej, lebo pridáva isté pohodlie. Žena ti už nebude nadávať, že vzadu sa nedá sedieť, a vďaka opierkeEšte raz spomeniem to zadné koleso, ktoré len pridaním kovových plôch nielenže opeknelo o 235 %, ale aj nekonečne zvýraznilo zadok motorky s letmým uchytením kolesa. Přitom taková blbost, niekto by povedal. Triumph má extra dotiahnuté detaily - aj náboj zadného kolesa je krásny, motor je doslova dizajnový kúsok, prístrojovka je ako z učebnice Tvoríme dokonalú motocyklovú TFT obrazovku.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | Rocket 3 GT |
Rok: | 2022 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 2458 ccm |
Max. výkon: | 167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 221 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 110.2 x 85.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 107 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 150/80-V 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm |
Pneu vzadu: | 240/50 R16 V |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 291 kg |
Výška sedla: | 773 mm |
Rázvor: | 1677 mm |
Dĺžka: | 2500 mm |
Šírka: | 889 mm |
Výška: | 1065 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | 47mm USD Showa |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena: 23 595 eur (4/2022) |
Moja prvá motojazda tento rok a hneď bum 2,5 liter s 221 Nm krúťakom :) Celkom fajné na rozjazdenie. Ako vždy, začnem dizajnom. Predné svetlá sú ako z nákladiaku a nechcel by som, aby sa mi tlačili na nárazník. Zboku sa nám ukazujú tri mohutné valce a pozorné oko zbadá aj 3 koncovky výfuku (jedna koncovka je na ľavej strane). Uhladený dizajn a čisté línie sú dominantou Triumphov, všetko krásne zapadá. Musím upozorniť na výborné spätné zrkadlá, ktoré nielenže vyzerajú super, ale vôbec nevibrujú pri extrémnych rýchlostiach. Angličania vedia robiť dizajn a mne sa páči ako tu má všetko svoje miesto, nič tu nikde nevytŕča a nezavadzia. Zadné stupačky budete chvíľku hľadať, lebo aj tie sú tak krásne zapracované, že o nich ani nebudete vedieť.
Tak sa pozrime na jazdu. Budete možno trochu sklamaní zo zvukového prejavu výfuku, ale prísne euronormy nám to limitujú. Kašlať na prejav výfuku. Volím športový režim a vyrážam na záťah a ten záťah píšem preto zámerne, lebo pri každom otočení pravým zápästím sa na vás vyhrnie obrovská porcia newtnákov a snaží sa roztrhať zadné koleso spolu s podložím, po ktorom sa pohybujete. Je mi trošku smutno, že je iba jarných 14 stupňov, čo znamená stále studený asfalt a všade prítomný bordel po zime. Aj tak som si to namieril na Pezinskú Babu. Mal som trošku ale problém so šmýkaním zadnej gumy, ľudia, na 6ke pri 140ke keď som otočil plynom naplno, tak mi začalo tancovať zadné koleso pod riťou, to je šialené.
Prvé zákruty som šiel s absolútnym rešpektom a nevyskakoval som si, ale po chvíli sa dalo ťahať a priznám sa, že rovinky na Babe vám zmiznú a vidíte iba zákruty. Rovné úseky Rocket pohltí a vyparia sa zo zemského povrchu. Brzdy s názvom Brembo musia byť jednotkou, ale v kombinácii so zadnou 4-piestikovou viete zastaviť na milimetri štvorcovom. Posed je pre mňa dobrý až na tie predkopnuté nohy, ale po chvíli som si na to zvykol, no v zákrutách vás to limituje. Po prebehnutí Baby som si vyskúšal aj dedinské cesty a vybehol som aj na diaľnicu (top speed 236 km/h).
Bol som prekvapený, že ani raz som sa necítil ako keby som bol padák, čomu napomáhalo asi malé plexi, ktoré je súčasťou výbavy GT. Chod motora je nádherné hladký a nevibruje ani keď ho podtáčate. Kto by ale sakra podtáčal taký výkonný motor. Pekne v meste treba držať dvojku alebo trojku a pripraviť sa na raketový záťah hneď pri tabuli koniec dediny. Už chápem názov Rocket.
Myslím si, že kľudne sa môžete v helme vysmievať aj superšportom. Je jasné, že to nie je ich konkurent, ale sem tam sa ponaháňať môžete. Podvozok je naladený tvrdšie, ale vzhľadom na výkony, ktoré Rocket ponúka to je ospravedlniteľné, aspoň drží v zákrutách stopu a nevlní sa, dokonca ani na rozbitej Pezinskej Babe.
Keď som prišiel hore na Babu, tak zrazu všetci upriamili pohľad na Triumpha, až som sa červenal, vďaka bohu za kuklu a helmu :) Takže je to stroj určený pre extrovertov, ktorí chcú ukázať svoju svalnatú motorku. My čo ju nevlastníme, musíme makať v posilke. Povozenie na Rockete sa mi páčilo a predčilo všetky moje očakávania. Možno mi ostala len jedna myšlienka vŕtať hlavou. Ako asi jazdí, keď je krásny slnečný deň a zohriaty asfalt...
mamutí záťah motora, brzdy, spätné zrkadlá | predkopnuté stupačky |
Dlho sme sa škrabali za ušami, až sme zistili, že Rocket jednoducho konkurenciu nemá. Ducati Diavel? Tá má o polovicu menší motor a je podstatne športovejšia. BMW R 18? Športovosť nula a zámerné retro vibrácie. A nech sa pozrieš na akýkoľvek Harley-Davidson s motorom 117, Triumph ho zatieni v úplne všetkých parametroch aj vlastnostiach.
Môžeme jedine zopakovať, čo sme povedali pri Rockete 3 R: je to motorka, ktorú nevidíš každý deň, a vďaka tomu si určite udrží svoju cenu aj po rokoch. Nemá ani konkurenta. Nepotrebuješ si naň ani nič dokúpiť. A všade kam prídeš, padnú ľuďom klapačky. Triumph Rocket 3 GT môže byť tvoj za 23 595 eur.
motor, unikátnosť, imidž, spracovanie | tvrdý zadok |
Servisný interval | 16 000 km (alebo 1 rok) |
Reálna spotreba | 6,5 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 18 l (3 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 230 km |
Cena motorky | od 23 595 eur |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse, s. r. o.
Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbách AGV.
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Triumph | Triumph |
Model: | Rocket 3 GT | Rocket 3 R |
Rok: | 2022 | 2022 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 2458 ccm | 2458 ccm |
Max. výkon: | 167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot. | 167.3 k (123.0 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 221 Nm / 4000 ot. | 221 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 110.2 x 85.9 mm | 110.2 x 85.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 107 mm | 107 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 150/80-V 17 | 150/80-V 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vzadu: | 240/50 R16 V | 240/50 R16 V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 291 kg | 291 kg |
Výška sedla: | 773 mm | 773 mm |
Rázvor: | 1677 mm | 1677 mm |
Dĺžka: | 2500 mm | 2500 mm |
Šírka: | 889 mm | 889 mm |
Výška: | 1065 mm | 1065 mm |
Objem nádrže: | 18 l | 18 l |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | 47mm USD Showa | 47-mm USD Showa |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena: 23 595 eur (4/2022) | Cena 4/2022: od 22 795 eur |
Pridané dňa: 18.04.2022 Autor: Herghott