Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHusqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň - Diskusné fórum

Hodnotenie: (11 hodnotení)

Diskusia k článku: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
30.11.2011 10:31

Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Menton
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Krasne moto, zladene farby, spolahliva konstrukcia, ked bude za dobru cenu tak z nej moze byt stuka v rybniku triedy 600ccm. Ta Husqvarna chytila silny druhy dych... [dobre] >:-)


30.11.2011 11:25

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

menton - tam kde tito teraz objavuju nove moznosti sa KTM vala uz dlllhe roky. podobnymi masinami, no o 20 kilo lahsimi :-} ozaj by uz niekto mohol prist s niecim novym.. ma to aspon vykon 80 koni?


30.11.2011 11:29

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Menton
 Skútrista 

Ikona

ChesterTT: ktory konkretny model od KTM myslis ? Lebo 690SMC ma 140 kilo sucha, takze "mokra" plus cca 20kg a sme blizko 160, Strada bude okolo 170kg a to uz ten rozdiel priemerny jazdec nezbada. A KTM ma 43kW, dost daleko od 80 koni, takze ? >:-)
Ano, mas pravdu, vykon je najdolezitejsi parameter pre Xnastrocnych zaciatocnikov... [dobre] ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (30.11.2011 11:35)


30.11.2011 12:05

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Duzo
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

tá predná maska je humus inak to nevyzerá zle


30.11.2011 12:55

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

menton - "výšili výkon a ktorý dáva motorke so suchou hmotnosťou pod 170 kg slušnú dynamiku" ci ty si myslis, ze ta huska pobezi na tvoje pekne oci? :-))) :-)))

no a moj KTM duke rv 2008 (rovnaky motor ako SMC) ma 46 kw. je super sprevodovany. erkovy duke - 690 ccm ma 70 koni a 70 nm. a stale ma 148 kilo. ked chcu urobit nieco svetaborne, nieco, co je vo vyhode, tak musia vyrovnat vahovy deficit masiny. moj duke da podla testov pri sprinte (0-150 km/h) aj 95 konove dorsoduro od aprilie.

navyse u ktm by mala byt sucha hmotnost bez benzinu. ale s olejom - ktoreho tam aj tak ide chudobne mnozstvo 1.7 litra. k tomu 13 litrovu nadrz a dajme tomu pollitrovu kofolu do ruksaku. jasne, mozes priratat aj to deci brzdovej kvapaliny. no ja stale nenaratam dokopy 20 kilo ;-)

ja na masine vidim aj rozdiel prazdnej a plnej nadrze. a to sa nepokladam za nadpriemerneho jazdca. pri klopeni tu vahu schovas. ale neschovas ju pri brzdeni. a pri rovnakom vykone motora ju neschovas ani pri odpale..


30.11.2011 13:05

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Menton
 Skútrista 

Ikona

ChesterTT: jasne, niet nad skusenosti. [dobre] Skoda, ze tych KTM u nas po cestach jazdi len zopar. Nad Stradou mozeme podiskutovat objektivnejsie az ked ju tiez pojazdime... ;-)


30.11.2011 13:22

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

no toto cudo od husky by som rad vyskusal :-) ono je to tak, ked mas tazsiu masinu - napr moja MT-01 s 240 kilami a jej podobne (tvoje GS), tak je to ozaj jedno, co sa nadrze tyka. no ked mas take "bicyglo" co ma 150 kilo, tak tam citis aj tych par kilo na benzine. konstrukteri sa vedia pohrat s taziskom, aby si tu vahu po rozbehnuti necitil, no to je iba subjektivny pocit pri klopeni do zakruty. ked raz ma predna pneu ubrzdit 300 kilo alebo 200 kilo rozbehnutej vahy, tak tam sa to neda nikde zakamuflovat.

to ze KTM masiniek tu po svk beha malo bol jeden z dovodov, preco taku mam ;-)


30.11.2011 19:27

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

pitaz
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

velmi minimalisticky design.. taka je divna, az je zaujimava :-)))

chcelo by to mozno trosku farebne 'rozbit' tu velku cervenu plochu a uplne tip top [dobre]


30.11.2011 19:40

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

MajkyYamaha
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekna masinka no uvidime co to bude nazivo... Na nude sa mi hnusi lacny budik ako z blsaku, dufam ze tuna dotiahnu detaily do konca...


30.11.2011 19:42

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Menton
 Skútrista 

Ikona

Ujo Pitaz, na tu cerveno, bielo, ciernu koncepciu mi nesahaj, sak ta je na tej moto najsamlepsia... >:-) Inak skvela moto pre Mikulasa. Len na com jazdia soby? ;-)

ChesterTT: na eliminovanie velkeho pretazenia na prednom kolese sa pouziva sirsia pneu, lepsie brzdy, nastavitelne tlmice, alebo aj podvozok, co sa neponara... ;-) Inak suhlas...


30.11.2011 23:41

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Ďalšia Huska od BMW. Aspoň má kam montovať BMW tie čínske motory >:-)


30.11.2011 23:57

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Menton
 Skútrista 

Ikona

Papiboy: myslis tu firmu, co bola povodne zalozena na vyrobu suciastok na Hondu ? 8-)


01.12.2011 0:54

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Hej, tú. Keďže sa neosvedčila, teraz robí pre BMW... :-D


01.12.2011 0:55

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

agressor
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Konecne motorka, ktora by ma fakt bavila.


01.12.2011 10:22

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

PAPI : MENTON
2 : 1
>:-)
Ale motorečka je to pekná!


01.12.2011 11:25

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

zeze
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

noo, myslim ze je zamiesene na dalsi ukazkovy flop, podobne ako tie "nudy".

BMW sa zahrava s ohnom, pride v Husqvarne o slusne peniaze a onedlho to bude cele na predaj.
su to masiny so zaujimavym, odvaznym dizajnom (to bola aj Aprilia Motó 6,5), ale aj napriek stavebnicovemu principu je to hazard, ktory si koleduje o pruser.


01.12.2011 15:15

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

edelweiss
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

zeze: ... lebo ludia su gyciari a prd vedia co je pekna motorka. daju si napr. orla na predny blatnik, hm.


01.12.2011 17:37

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Menton
 Skútrista 

Ikona

Papiboy: trepes! ;-) Problem bol v importe zlozenych moto, dalej Kymco uz nechcelo byt len montaznou fabrikou a Honda nevedela spravit 150ccm motor pre Taiwansky trh. Takze si ten motor spravili sami, neskor aj skutre, moto, ATV a po cca 20 rokoch je z nich piaty najvacsi vyrobca skutrov na svete. A Honda prestala do nich investovat az ked sa ich trh saturoval, cize par rokov dozadu.

Quanto: niezeby islo o skore, ale oprav to. To posledne od Papiboy bol gol do vlastnej branky. Keby sa lepsie ucil... >:-)


01.12.2011 22:07

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

zeze
 Turista 

Ikona

edelweiss: ale Husqvarna ma tradiciu ako "terenna motorka", a nie taketo cuda. navyse, motocyklova verejnost pozna roky-rokuce tieto tvary pod menom Beta Alp. Tato nova Huska nema tradiciu Husqvarny, v clanku pisu ze je to cestna motorka, vyzera pritom ako trial s 2 vyfukmi...toto nemoze dopadnut dobre. ako tahak na veltrhu mozno ok, ale seriova vyroba je ekonomickou samovrazdou.


03.12.2011 10:43

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Zeze huska je jedna z najstarsich moto znaciek na svete, asi ako harley, robila cestne moto davno predtym

motoride.sk/obrazok.php?ID=33267&ctx=4170

Aj ktm bola "enduro" znacka a dnes maju celu skalu cestnych moto...

Beta alp? Trial? Pozerame na rovnake fotky?


03.12.2011 10:56

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

fokus
 Turista 

Ikona

nieje to povodny motor rotax bombarder 650?ten sa montuje hadam do všetkych jednobuchov už 20 rokov.


03.12.2011 11:05

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Menton
 Skútrista 

Ikona

Fokus: ano, teraz ho robia ako OEM v Azii a dali ho aj do noveho G650GS...


03.12.2011 11:38

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

fokus
 Turista 

Ikona

my mame v robote jawu 650 a tá ho ma tiež,aj môj freewind ho mal atd atd.a toto teraz vyrábaju dalej v čine?


03.12.2011 11:44

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

fokus
 Turista 

Ikona

jezuitska konšpiracia zasa ta čína :-D
www.novakoviny.eu/archiv/historie/484-ferdinand-verbies...


03.12.2011 11:55

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ani Freewind ani Jawa nemaju tento motor.

Jawa 650 ma Rotax Bombardier 650 motor, ktory bol pouzity v BMW a Apriliach okolo roku 96-97, takze je to o 2 generacie starsi motor (karburator).
V roku 2000 bol spraveny novy motor uz so striekackou a v pripade BMW aj s lepsou volnobezkou ako mala Aprilia a posledna modifikacia tohto motora prisla v roku 2004, kde motor dostal vylepsenu striekacku a 2 sviecky na valec a ine a od roku 2004 ho pouzival uz vyhradne len BMW.
V roku 2007 sa ukoncila vyroba jednovalcoveho F650GS a tento motor v EU skoncil.
BMW preniesla vyrobu tohoto motoru z Rakuskeho Rotaxu do Taiwanskeho Kymca, kde ho montovali dalej (uz v ciernej farbe) do USA. Pre velky uspech tohoto jednovalca, BMW znovu zacalo vyrobu jednovalcovych G 650 modelov s tymto motorom pre EU trh a teraz ho davaju aj do Husky (STRADA a koncept MOAB).

Upravené 2 krát. Naposledy upravil JuriK (03.12.2011 11:57)


03.12.2011 12:04

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

fokus
 Turista 

Ikona

dve ssviečočky ma aj naša firemna jawka


03.12.2011 13:23

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

fokus lenze Jawa 650 ma stary 2 svieckovy karburatorovy ROTAX motor z 90tich rokov. Inak ja som robil na Jawe 650 classic autoskolu :-)))
Ten motor ma 4 ventilovu hlavu a 2 sviecky.
V tom istom obdobi ten isty motor pouzivala aj Aprilia, lenze oni mali 5 ventilovu hlavu a 1 sviecku.
Jawa si tento 10 rocny (2 generacie stary) motor pozicala pre svoje modely.

Od roku 2000 uz Rotax mal striekacku a od roku 2004 vylepsene vstrekovanie a znova pouzite 2 sviecky na valec, len tazko by BMW dovolilo pouzit tento motor v Jawe.


Strada sa mi velmi paci, pre moje pouzitie by to bola perfektna volba, dokonca asi aj lepsia ako moj ex baworak F650 GS. Ciste linie, minimum nepotrebnych veci, vsetko lahko pristupne, kvalitnejsi podvozok a to vsetko s dobrou spotrebou a spolahlivostou a pouzitelne aj OFFROAD. :-*


04.12.2011 10:37

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

marek750
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Mne sa páčila aj staršia Derbi Mulhacén a táto Huska je tiež perfektná [dobre]

Jurik takže Jawy 650 môžu mať rovnaké problémy z voľnobežkou ako mala Aprilia Pegaso :-~


04.12.2011 11:25

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

Staré Pegasá mali Rotaxy 650 so štvorventilovou hlavou, nové (po cca 2004 ?) už majú Minarelli 660 štvorventil, je to vlastne motor vyvinutý v spolupráci s Yamahou a vyrába ho Minarelli v Taliansku aj pre XT 660 a od neho odvodené verzie.
Päťventilové Rotaxy s injektorom sa montovali aj do Pegasa stopro už v roku 2001... Či to "dovolil" BMW, to neviem - ale je to fakt. ;-)

Rotax po premiešaní kariet s Bombardier-CanAm groppou už ten motor nevyrába, preto to BMW rieši z Tajwanu (čo je vlastne po vypršaní "zmluvy" už znova Čína, aj keď jeden nikdy nevie... >:-) ).

Aj do nových Jawiek sa už montuje ten Minarelli 660, má ho ale o. i. aj Derbi Mulhacén 660...

Upravené 3 krát. Naposledy upravil papiboy (04.12.2011 11:39)


04.12.2011 11:29

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

marek750 podla mna Jawy problem s volnobezkou nebudu mat, lebo pouzivaju motor z BMW a nie Aprilie. Nikto nevedel vysvetlit preco Aprilie mali problem s volnobezkou v 90tich rokoch a BMW nie, ked pouzivali ten isty motor. Vysvetlenie je asi take, ze v BMW trochu ten ROTAX motor upravili. Tak ako si upravili hlavu (odobrali jeden ventil a pridali jednu sviecku) oproti Aprilii Pegaso, tak asi upravili aj tu volnobezku.

Pozri obrázok
Aj ked tam este chyba bocny stojan, svetla vyska je celkom fajn. Bude to pouzitelne aj OFFROAD.




04.12.2011 12:59

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Aprilia Pegaso 650 a BMW F650 sa vyrabali spolocne v talianskej fabrike Aprilia. Bola to kooperacia 3 znaciek. Obe znacky pouzivali rovnaky motor ROTAX, lenze Aprilia mala 5 ventilovu hlavu s jednou svieckou a BMW 4 ventilovu hlavu s 2 svieckami. BMW pouzivalo aj kvalitnejsiu volnobezku a lepsie loziska na klukovke a ine.

V roku 2000 si vyrobu F650 presunulo BMW do Nemecka. (GS a Dakar model)
BMW od roku 2000 sa vratili k jednej sviecke a pribudlo vstrekovanie.
Aprilia pouzivala stale (5 ventil + 1 sviecka) + pribudlo vstrekovanie.
V roku 2004 sa spolupraca Aprilie a Rotaxu skoncila.
Aprilia zacala montovat motory Minarelli 660 rovnako ako Yamaha.
BMW islo vlastnou cestou a Rotax motor vylepsili (zapalovanie + Twinkspark).

V roku 2008 BMW prenieslo vyrobu jednovalcoveho motora z Rakuskeho Rotaxu do Taiwanskeho Kymca, Kymco len montuje motory (diely su stale vyrabane v Rakusku), motory sa posielaju spat do Nemecka, kde sa dokoncuju cele motorky G650 rady.
Tieto motory su pouzite aj v Husgvarna Strada a koncept MOAB.


04.12.2011 20:33

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Tý rakúsky robotníci musia byť veľmi drahí ,keď to musia posielať na montáž až na druhú stranu zemegule na Taiwan :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (04.12.2011 20:34)


06.12.2011 6:14

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

blade
 Kávičkár 

Ikona

marek750: neviem co sa divis, kedze rakusky robotnik v priemysle resp. stavebnictve stoji svojeho zamestnavatela so vsetkymi nakladmi co k nemu patria, pokial ho zamestnava podla ic "socialistickych" kolektivnych zmluv kde ti zakon garantuje 13. a 14. plat (Urlaubsgeld + Weinachtsgeld), ktory sa len minimalne zdanuje ca 34,60 az 35,50 € /hodinu za jedneho pracovnika!!
Viem o com hovorim robim s nimi viac ako 7 rokov. Ved nie nadarmo ma Rakusko hodnotenie AAA od ratingovych agentur :-(((

Za to co usetria vTaiwane pri cene pracovnej sile 1€/hodinu moze tovar putovat aj 10 krat okolo zeme.


23.12.2011 11:37

Re: Husqvarna v Paríži predstavila koncept Strada - jednovalcový funbike na každý deň

sushi7474
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Konecne nahrada za nedostupny XChallenge!

Snad za lepsie peniaze, po miernych upravach idealne na light-weight adventure!

[dobre] [dobre] [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.