Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNovinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv - Diskusné fórum

Hodnotenie: (7 hodnotení)

Diskusia k článku: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
16.04.2015 9:18

Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Porobili dobre angláni... WP vidlica [dobre] elektro výbava dospelácka [dobre]


16.04.2015 9:56

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

owwidius
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

cenovky niesu este? kukam ze ani na SK stranke...


16.04.2015 10:19

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

datadive
 Kávičkár 

owwidius: www.triumph-motorcycles.sk/files/na-stiahnutie...


16.04.2015 11:19

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Aktuálne ceny som si vyžiadal od importéra:

TIGER 800XR 9 800,00 €
TIGER 800 XRx 10 880,00 €
TIGER 800XC 10 600,00 €
TIGER 800 XCx 11 700,00 €


16.04.2015 11:56

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

Landal
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Som jazdil veľkého, ale toto by som tiež chcel vyskúšať. WP vpredu [dobre]
XCx je rozhodne zaujímavý po všetkých stránkach.


16.04.2015 12:50

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

Sano
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Vsetky su zaujimave. Povedal som si, ze s objemom dole nepojdem, ale tu by som kludne urobil vynimku ;-) [dobre] [dobre]


16.04.2015 20:09

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

salli
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

pre mna idealna masina. xcx..krasne bude to zive ,zacinam setrit


16.04.2015 20:24

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

owwidius
 Turista 

Ikona

datadive, prave v tom cenniku tieto verzie nenajdes. ale dik awia za doplnenie. xrx, hmhm.


17.04.2015 11:12

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

PeterUK
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Super univerzalna motorka.

Testoval som XRx verziu (hoci napokon som sa rozhodol pre V-Strom 1000) a velmi ma prekvapila ako sa zlepsila.
Ride by wire plyn a odozva sa mi zda byt lepsia ako v predchodzom modeli.
Neviem ci menili nieco na brzdach ale ich brzdny ucinok mi vyhovoval viacej ako ked som testoval predchodziu verziu.
Pekny zatah motora, v podstate sa da jazdit na 3ke cely den.
Fakt dobre umiestnenie vahy, motorku sa super pohybuje a preklapa pod vami.
Posed nieco medzi sportovym (predklonom) a vzpriamenym posedom.
Dobre vyhrievane rukovate, ktore hriali dostatocne aj v zime (testovane pri 5 stupnoch s 3 sezonnymi rukaviciami)

Neprijemne na nej su:
neviem na kolko je ten trochu sportovy posed pohodlny a dlhe presuny na nej asi nebudu az take prijemne.
Predny stit je prilis vpredu a prilis nizko, takze pri vyssich rychlostiach dost fuka a citit turbulencie (moja vyska je 187cm) a vdaka tomu ako je nevyhovujuco urobeny obtek vzduchu, sa vam zda ze idete rychlostou o cca 25% vyssou nez v skutocnosti idete.

Pevne dufam ze vylepsili tu spotrebu, ktora nebola svetlou strankou motorky, tiez problemy s iddler stepperom, ktory sa lahko zanasal a potom nevedel drzat volnobeh. Odvod tepla z motora v lete (teplo bol znamy problem v lete a pri teplotach nad 20 stupnou bolo dost citit teplo od motora, co zase asi potesilo v zime).

Zhodonotenie na koniec - vynikajuci univerzalny bike ktory ma vyuzitie vsade (dochadzanie do roboty, dlhe vylety, okruh a XC verzie aj nejaky ten teren)



17.04.2015 12:37

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

dvenohy
 Turista 

Ikona

dokonala motorka....len keby to robila honda :-D


18.04.2015 0:15

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

owwidius
 Turista 

Ikona

PeterUK, a co v porovnani s tym litrovym stromom? toho som mal pozicaneho asi na hodinu, skus pls porovnat motor, brzdy, posed, ochrana pred vetrom, ... a preco si nakoniec siel donho. d'!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil owwidius (18.04.2015 0:17)


18.04.2015 8:22

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

salli
 Turista 

peter uk.to aj mna zaujima .super motorka a nechces.a pri tom na litrového stroma vzdy sa niekto stazoval co sa tyka jazdy sprevodovania.jedine ze mas posledny model.podla mna ten trojvalec je nakazlivy.


08.05.2015 11:11

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

PeterUK
 Turista 

Ikona

to salli a owwidius
Porovnanie velkeho noveho Stroma s T800 XRx:
Motor sa mi zda byt lepsi na Strome, vasci tah ako na T800 a taha velmi slusne uz od 3k. Charakter motora sa mi zda byt zabavnejsi na T800.
Rozsah otacok na Strome je nizzi ako na T800 (toci len do 8k, Tiger ide az za 10k)

Sprevodovanie je u oboch v pohode, mam ten pocit ze sprevodovanie na T800 menili (1 a 2ka) ale furt ho na dialnici musis dost vytacat. Velky Strom na otacky na sestke 5k pri 70mph, 6k pri 90mph. 1ka ide mam ten pocit ze do 50mph, dvojka do 75mph (takze pripojenie na dialnicu sa da urobit s fakt dobrym zrychlenim a cisto na 2ke).

Brzdy su pre mna lepsie na Strome (4 piestiky, neviem ake boli na predchodzej DL1000 ale na DL650LA boli iba 2 piestiky a robili mi problemy) , na zaciatku kusali uz od lahkeho dotyku, teraz sa trochu zjazdili a nastup nie je uz taky kusavy, ale furt netreba stlacat nijako intenzivne na zastavenie motorky. T800 bolo treba stlacat viacej na zastavenie z vyssich rychlosti.

Posed je indivudualna zalezitost.
Na T800 je sportovejsi, citis sa byt sucastou motorky. Na Strome je vzpriameny, pohodovy ale sedadlo nie je az take dobre a po 1.5h ma zacina boliet zadok (co na mojom predchodzom malom Strome nebolel). Myslim si ze T800 ma lepsi sedak ale nemam ho otestovaneho dlhodobo. Ja som to vyriesil zakupenim Airhawku.

Jazdenie s T800 je sportovejsie, vaha je tam rozhodena lepsie (plus vazi o 20kg menej), velmi prijemne sa prehadzuje v zakrutach. Strom v tomto nie je az taky dobry ale furt sa na nom dost zabavis. Jazdne vlastnosti planujem zlepsit prejdenim na ContiTrailAttack (ktore su okruhlejsie ako OEM pneu a lepsie idu do zakrut). Moznosti nastavenia podvozku su lepsie na Strome, kde sa da nastavit vsetko hoci ja som do toho zatial nesahal. Pre lepsi podvozok na T800 treba ist do XC verzie.

Co sa tyka ochrany pred vetrom tak jednoznacne Strom. Budiky so stitom su na T800 podunute hodne dopredu a dost dole, takze dost fuka. Ked som ho testovat, tak som mal pocit ze je zabavnejsi ako Strom a ze ako rychlo na nom idem az kym som nepozrel na tachometer. Pocitovo sa vdaka horsiej ochrane pred vetrom zda byt rychlost na T800 vacsia ako na Strome. Strom je velmi prijemny, pohodovy a tichy, takze pri nom som mal pocit ze ideme rychlejsie az pri rychlostiach o 10-20mph vyssych ako pri T800.
Strom som kupil s vyssim turistickym stitom, ale aj ten je o nicom a pri rychlostiach 80mph a vyssie je citit turbulencie. Stit som nahradil tym od Givi, kde sa to vyrazne zlepsilo.
Strom je ako Mondeo, dobry rychly stroj ktory je hrozne pohodlny aj pri vyssich rychlostiach.


Duovody pre ktore som siel do Stroma a nie T800 su: lepsi motor (zrychlenie), lepsia ochrana pred vetrom, lepsie brzdy, pohodlny posed, o nieco dlhsi servisny interval 7500 mil oproti 6000mil (hoci ked ho predstavovali tak servisne intervali mali iba 3500 co nechapem ako ich to napadlo (a neviem kto by ho kupil s takym nizkym servisnym intervalom))
Neprijemnosti - priemerna spotreba je 6.2l/100km, vascia vaha a s tym spojene posuvanie na parkovisku, OEM pneumatiky Bridgestone su o nicom, horsia vybava oproti T800 (ktory ma naviac vypinanie ABS, viac modov jazdy, cruise control, viac info ku jazde), nie prilis pohodlna sedacka, trochu vyssia cena, hlavne svetlo je len jedno (T800 ma dve, takze ked sa vypali jedna ziarovka este furt ti svieti to druhe, tak isto to bolo aj na mojej DL650LA) a pristup ku ziarovke je dost zly a treba rozobrat predny panel s budikmi (este som neskusal len som cital), lepsie sprevodovanie.

Dôvod úpravy: pridanie dalsich detailov

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterUK (08.05.2015 11:19)


08.05.2015 18:35

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

salli
 Turista 

peter uk.dobre rozpisane .dost pekne si to opisal ale momentalne by som sa nevedel uplne rozhodnut .musel by som sa previest.takze dve valce 1000 su silnejsie ako tri 800??podla man tiger ma vela plusov ,zabavnejsi spotreba bude podla mna stejna pocitam niekde od 5 do 6 pro normálnom jazdeni.a tiger je viac off zamerany aj ked by mi ho bolo luto trapit v terene a nicit .a dizajn tigra je pre mna ovela lepsi.zaujimave co vravis kamos ma v garazi stroma 1000 a starsieho tigra a vravi ze ten tiger ma neskutocny motor .neviem dat tolko penazi za funglovku a zle sa rozhodnut by ma slka trafilo.pre stroma hovori overeny bezproblemovy motor a hlavne asi servis diely dostupnost.najhorsie je ze cim viac ma clovek nasetrene tym viac problemov sa rozhodnut


11.05.2015 12:12

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

PeterUK
 Turista 

Ikona

To Salli:

T800 motor po update sa mi zda byt este lepsi ako bol napriek tomu ze ziskal len 1bph. Je to fakt velmi zabavna motorka. Vykonovo su si podobne (rozdiel medzi Stromom a T800 je asi 3.5kW), ale tah motora je lepsi na Strom-e (103Nm oproti 79Nm T800).
T800 XR je sportovejsi ako Strom (posed, spravanie sa motorky). Posed na XC je viacej adventure/vzpriameny, ale insi podvozok, sirsie riaditka a vascie predne koleso zhorsuje prejazd zakrut (moja stara DL650 bola lahsie preklapatelna v zakrutach ako XC ked som obe testoval pred vyse 3 rokmi).
Takze ak ti ide o preklapanie v zakrutach, tam je T800 XR lepsia ako novy velky Strom.
Muoj problem je ze na sportove jazdenie davam prednost sportovej motorke a tak neskuor asi kupim street tripple....

Udaje o rpm pri 70mph a 90 mph co som uviedol su zle, vcera som si vsimol ze su o 1000 rpm nizsie, takze 70mph tocim na 6ke pri 4000rpm a 90mph pri 5000rpm, co je minimalne o 1000rpm nizsie ako na T800 (a mojej starej DL650LA).

Plus zabudol som uviest ze spojka na Strome je hydraulicky ovladana a tiez je anithoping...


Dizajnovo by som povedal ze novy velky strom vyzera horsie ako moja stara DL650 a ta bola dost skareda :-). Ale kedze mne na dizajne nezalezi (preferujem na motorke jazdit a nie sa na nu pozerat), je mi to fuk.
Inac T800 vyzera lepsie ako Strom.

Problem so servisom velkeho Strom-a je ze mu dali nove sviecky ktore dost stoja. Do DL650 som kupoval NG sviecky za nejakych 16-20 libier 4, kdezto do noveho Stromu udajne nova sviecka (jedna) stoji 32 libier!!! Ale zase mam ten pocit ze vzuchovy filter je o nieco lacnejsi. Inac su servisne vydaje porovnatelne (co sa neda povedat o mojej starej DL650 kde pri 3.5km servisnom intervale som chodil do servisu ako na klavir :-( ).

Najlepsie informacie k T800 najdes tu: www.tiger800.co.uk/

Samozrejme, ryoznym jazdcom vyhovuju ruozne parametre/spravanie sa motorky, takze najlepsie bude ked si vyskusas obe a v jeden den.

Vsetko dobre pri kupovani novej motorky :-)! A kopec jazdenia...


15.07.2015 12:02

Re: Novinky 2015: Triumph Tiger 800 XR, XRx, XC a XCx - vyberte si tigríka podľa vašich predstáv

akoVanok
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

kto vie porovnat trigra800xc s bmw f800gs?
pride mi bmw viac doma v terene ako tiger800xc a pri rovnakej vybave je bmw drahsie cca o tisicku ak dobre pocitam..



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.