Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1869 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29776
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17601)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12175)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - Landal

Login: Landal Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Edvenčr - alebo Dobrodruh. Cestujem väčšinou mimo civilizácie, nezľaknem sa off-roadu...
Skúsenosti: Jazdím pre relax, jazdím 16 rokov, ročne najazdím v priemere 8000 kilometrov
Motorka: KTM LC4 640 Adventure 2000
Mesto: Lučenec (Slovensko)
Čas registrácie: 23.03.2009 17:48
Posledne prihlásený: 23.11.2023 22:30

Ďalšie motorky:

Motorka:
Aprilia Pegaso 650 2000
Yuki 200 Cross 2002
MZ ETZ 150 1990
Honda XRV 750 Africa Twin 1998
KTM 200 EXC 2000

Niečo o sebe:

Nadšený dobrodruh, hlavne mimo asfalt. Prešiel som od MZ150 cez Pegaso 650 k súčasnej LC4 (na hobby-preteky) a Afrike (na diaľkovú turistiku). Ideálny trip je viacdňovka off-road niekde mimo SR.

Štatistika

Motorky v rubrike Vaše stroje:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.

25.03.2014 - Landal Čitatelia: 6615 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Čo mi dáva moja kozenka - KTM EXC200

EXC200 je u mňa už skoro 5 mesiacov. Padla do toho zima aj obdobie bez tréningov kvôli zdravotným problémom, ale už sa dá hodnotiť. Tak hodnoťme.

 

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 2.

16.05.2012 - Landal Čitatelia: 10923 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

GoPro Chernobyl Tour 2012 II. časť, alebo „V teréne si vypni ESP!“

Pokračovanie a zároveň dokončenie nášho putovania západnou Ukrajinou.

 

03.05.2012 - Landal Čitatelia: 14783 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

GoPro Chernobyl Tour 2012 I. časť alebo „My sme Tí inžinieri, čo Vám prišli zatepliť sarkofág!“

Mesiac intenzívnych príprav. Plán na 7 dní a cca. 2300 km. 9 jazdcov, od dvadsaťročného až po päťdesiatnika, ktorí sa predtým nevideli. Špeciálne povolenia na vstup do zakázanej Zóny. Skorý jarný termín. Bál som sa, ako to celé dopadne... Bolo z toho 9 dní, okolo 2700 km a kopec srandy.

 

Zoznam členov Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »