Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPatent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion - Diskusné fórum

Hodnotenie: (3 hodnotení)

Diskusia k článku: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
31.03.2015 14:34

Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Čo je na tom na patentovanie :-O


01.04.2015 7:09

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

Jawaro
 Veteránista 

Ikona

Tiež mi tam chýba hlavná myšlienka patentu, tzv vynálezcovský krok. Z uvedeného vyplýva, že je to iba aplikovaný známy [dobre] stav techniky na moto.


01.04.2015 8:26

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dúchadlo alebo kompresor (všeobecné zariadenia) zapracované do motora iným spôsobom aký je používaný iným výrobcom môže byť predmetom patentu.


01.04.2015 9:21

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

turbo v motorkach = zly sen


01.04.2015 10:52

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Asi nieje dôležité čo je predmetom patentu, môže to byť nejaká malá drobnosť pred našimi očami ukrytá. Asi dôležitejšia je info že si niečo dávajú patentovať a že teda robí vývoj, čo by mohlo naznačiť nový model do budúcnosti...


01.04.2015 10:53

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

satanokky
 Geriatrik 

Hodnotenie: Zlé

Noooo. Turbo by už bolo a teraz ho rýchlo narvať do Hayabusy a vrátiť sa na pozíciu najrýchlejšej, najvýkonnejšej a ešte neviem akej NAJ motorky.
Celkovo dávať turbo na benzínový motor (či auto, alebo motorka), ktorý je určený na bežnú premávku je podľa mňa scestné. U pretekárskych špeciálov nech si dajú aj tri turbá.
No hádam to kvôli emisným normám nedopadne ako u áut - mini objem motora a k tomu turbo aby to malo aký-taký výkon. A spoľahlivosť v predeli.


01.04.2015 12:14

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

Menton
 Skútrista 

Ikona

matus: este horsi sen je turbo naftak v motorke...


01.04.2015 12:23

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

miros139
 Ľadvinka 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ak to bude spolahlive a bude to mat hmotnost 580koveho dvojvalca ale s fajnym krutakom a zrychlenim,nemusi to byt na zahodenie koncept, akurat neviem ako sa spravali preplnane motorky z minulosti, predpokladam ze to muselo mat tocky aby rozkrutilo turbo do nejakych ucinnych otacok, takze je otazne ako sa bude motor prejavovat...sak nech jednu zicnu na vikend a povozime sa, im vyladime cely prototyp..hehe


01.04.2015 13:37

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

Menton
 Skútrista 

Ikona

miros139: ako suvisia maximalne otacky motora so schopnostou roztocit turbo? :-O nakladaky maju max. otacky okolo 2000/min a turbo roztocia uplne v pohode... ;-)


01.04.2015 13:44

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

Jawaro
 Veteránista 

Ikona

Hmm, Hayabusa 125, parada, vivat turba, kompresory a nasledny downsizing


01.04.2015 13:57

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

datadive
 Kávičkár 

... mne by sa ten koncept pacil aj bez turba :-) ... dizajnovo [dobre]


01.04.2015 14:29

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

Menton, ono to zavisi od objemu motora a naladenia sania a vyfuku,a uznas ze 580ccm je iny rezim ako motor nakladaku,ktory je navyse vznetovy, a podmienky pre energiu teplotu a tlak vyfukovych plynov ktore roztacaju turbinu su ine ako u maloobjemoveho vysokootackoveho benzinoveho motocykloveho dvojvalcoveho motora...ci?


01.04.2015 14:37

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Miros> zavisi a nezavisi.
Vsetko zavisi hlavne od toho, co konstrukter motora zamysla. Ci chce nizkotlake turbo, ktore bude male a bude rychlo reagovat a posilovat vykon v nizkych otackach a vo vysokych tam bude otvoreny obtokovy ventil, alebo da vysokotlake turbo, ktore bude bude velke, cize bude lagovat, ale zaroven vo vysokych otackach robit mamuti a tazko zvladnutelny vykon, alebo nieco medzi tym.
To ze su to len 2 valce a len 580ccm nie je problem, su aj mensie turbomotory (v prepocte objemu na 1 valec).

Kazdopadne uz dnes je jasne, ze hmotnost nemoze byt rovnaka ako u 580ccm motora bez turba.


01.04.2015 14:47

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

ano ano, nejde me tu vyratuvat vedomosti a tech specifikacie preplnovania, to prenecham skusenejsim, povedal som ze pre mna osobne je to zaujimavy koncept ak to bude mat hmotnost twinu ako cb500 sv 650 a pod. plus to bude mat nejake to turbo ktore ten motor posunie inam a na to som zvedavy...lebo asi z toho nechcu mat nieco ako duchadlovu hayabusu, preco by to potom pchali do tak maleho motora, jedine aby dohnali jeho objemovy handicap vo vztahu k vykonu nepreplnovaneho,neviem tak si to iba ja myslim, ak mate niekto cislo na nejakeho Sakehusiho Suzukishina, opytajte sa ho, mozno prezradi co to z kuchyne tohto modelu


01.04.2015 15:09

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

doplnim, kedysi davno bol myslim v casopise Motocykl clanok ako si myslim nejaky brit upravil jednovalcovu Yamahu xtz 660, namontoval kompresor pohanany remenom od kluky,medzichladic a malo to za ciel urobit z lahkej jednovalcovej masiny raketu v ramci jej povodneho otackoveho spektra,..do motora natlacil myslim 80+ koni a moment mu stupol pri 4000 ot/min tak zavratne ze mal problem nechodit po zadnom, samozrejme hmotnost vzrastla ale ak to bolo 10-15kg tak to beriem ako normalne, cize ak nieco podobne urobia v Suzuki s tymto bude to zaujimave nie, relativne lahky stroj s mnozstvom krutiaceho momentu ktory by normalne nevyzmykali z atmosferickeho motora vzhladom na objem motora.
samozrejme je rozdiel medzi kompresorom a turbom,ale snad sme sa pochopili


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (01.04.2015 15:10)


01.04.2015 15:18

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

hmotnost vzrastla iba o 10-15kg, ale zivotnost sa skratila o tolko percent, kolko tomu pridal koni.
Nadimenzuj motor tak, aby mal aj zivotnost a dostatocne chladenie, zvacsi objem nadrze, lebo spotreba pojde hore, a nebude to take optimisticke.

Neverim na zazraky.


01.04.2015 15:22

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

ved nahajme sa prekvapit, v minulosti mali znacne zivotnostne problemy vsetci styria japonski vyrobcovia ked instalovali turba do roznych modelov,..cx 500, gpz, a cojaviem co este, preto to znie zaujimavo, ze ci to dokazu dotiahnut do urovne nami,pouzivatelmi pozadovanej, tak si to myslel?


01.04.2015 15:48

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

egres2
 Bahniak 

Ikona

A Policajti už objednávajú Turboramery a Kaliňák Turbopokuty.


01.04.2015 16:31

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Miros, nie, myslim si, ze pre bezneho uzivatela to nema vyznam.
Je to komplikovanejsie na udrzbu a tazsie = nevidim v tom profit. Spotreba nizsia nebude, reakcia motora bude horsia, servisne ukony drahsie.

Pritom nema zmysel nahanat vykon, kazda kubatura ho ma dnes az az.

U aut to dopadlo tak, ze namiesto toho aby turbo bolo tam, kde je naozaj vhodne, tak teraz je skoro vsade a je to na skodu veci. Bojim sa, ze u motoriek to skonci rovnako.


01.04.2015 16:33

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Turbo - najhoršia možná varianta, ako natlačit do motora viac vzduchu. jde je kompresor alebo charger? prečo ho tam nedajú ako kawa? zbytočne ťahajú výfukové potrubie ako blbi a kurvia výsledný zvuk. toto je dalšie kurvítko.. [zle]


01.04.2015 16:38

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

Menton
 Skútrista 

Ikona

Matus: pouzitim turba spotreba nemusi byt automaticky vyssia a reakcia motora v najcastejsie pouzivanom pasme otacok bude urcite lepsia ako pri atmosfere... Ale inak suhlas, komplikovana konstrukcia a vaha su pre moto velke -... Ale zas litrovy vykon v tabulke... :-D


01.04.2015 16:41

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

neviem co povazujes za reakciu motora. Ja osobne to, kedy po pridani plynu pride reakcia. A aj pannamera turbo ma turbolag, hoci ma nizko tlake turba. Kazde turbo ma lag, niektore mensi, niektore vacsi, ale ma.

Spotreba bude nizsia iba vtedy, ak nebude vyuzivat potencial motora. To je fyzika. Ale taky clovek nepotrebuje turbo motorku...


01.04.2015 16:48

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

pannamera :-))) [dobre]


01.04.2015 16:49

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

Menton
 Skútrista 

Ikona

Matus: Porovnavaj si napriklad hladky dvojliter FSI a TFSI, alebo naftove SDI a TDI, hned pochopis, co myslim reakciou motora... Samozrejme oznacenie modifikuj podla vyrobcu... Turbodiera bude podla vyladenia motora, poctu a velkosti duchadiel, ale ani hladky motor nema priebeh vykonu a krutiaku ako priamka... Ziadny...


01.04.2015 16:51

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ano uz chapem rozpor - ty povazujes za reakciu motora nieco ine ako ja.


01.04.2015 20:39

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Tak už sa nebude na motorkách prvá kaziť elektronika.... predbehne ju turbo. >:-) :-D


01.04.2015 21:01

Re: Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

zdravim mam pridrete turbo...aaaa octavia manzelka po meste cooo....nie suzuki po lese



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.