Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1254 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29781
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17604)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Profil člena - matus

Login: matus Offline

Ikona

Meno: Utajené
Môj štýl: Edvenčr - alebo Dobrodruh. Cestujem väčšinou mimo civilizácie, nezľaknem sa off-roadu...
Skúsenosti: Som začiatočník, jazdím 24 rokov, ročne najazdím v priemere 7000 kilometrov
Motorka: Yamaha TRX 850 1996
Mesto: Bratislava (Slovensko)
Darca krvi: Darca Krvi daroval som krv 24 krát.
Čas registrácie: 07.02.2004 02:19
Posledne prihlásený: 17.01.2024 13:57

Ďalšie motorky:

Niečo o sebe:

"...niet vacsej chyby ako prestat skusat."
Goethe

Štatistika

Cestopisy:

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 12.

02.01.2018 - matus Čitatelia: 7721 Strany: 2 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Maroko na ľahkých endurách

V roku 2015 sme uskutočnili 3 týždňový výlet Marokom. Cieľom cesty bola ako inak samotná cesta, poznanie krajiny a nejaké to pieskové jazdenie, keď už nie sú tie Sandrally :)

 

09.03.2015 - matus Čitatelia: 9551 Strany: 3 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

5.000 km okolo Ománu - tretia časť

V minulej časti ste si mohli prečítať o náročných prejazdoch púšťou Wahiba a Wádí Salafan. Dostali sme sa až do Salalahu, do najvzdialenejšieho miesta našej cesty po Ománe. Zatiaľ nám všetko vychádza, len Rišo sa trochu trápi s boľavým ramenom, ktoré si narazil vo Wahibe.

 

03.03.2015 - matus Čitatelia: 8309 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

5.000 km okolo Ománu - druhá časť

V minulej časti ste si mohli prečítať o prípravách, o príchode do Ománu a o postupnom presune cez pohorie Hajar až ku nevyspytateľnej Wahiba sands.

 

23.02.2015 - matus Čitatelia: 11955 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

5.000 km okolo Ománu - prvá časť

Čas letí a je to už viac ako rok, čo sme sa vrátili z Ománu. Našu cestu ste vtedy mohli sledovať „naživo“ aj tu na Motoride, ale samozrejme nebolo v našich možnostiach poskytovať detailnejšie informácie.
O to sa pokúsim týmto cestopisom, ktorým nielen priblížim môj pohľad na to, ako to všetko bolo, ale poskytnem aj niektoré zaujímavé fakty o tejto krajine.

 

03.02.2014 - matus Čitatelia: 12046 Strany: 2 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]

-

21-dňová cesta okolo Ománu 2014 - zápisky priamo z cesty

O Ománe sme často snívali, občas teoretizovali nad možnosťami, a ani neviem presne ako sa to celé vykryštalizovalo a v Októbri sme naložili pripravené motorky do požičaného Sprintera, aby odplávali smer Omán. A 12. januára ráno začíname v Muškate taký náš Dakar - našu 21 dňovú cestu okolo Ománu.

 

03.01.2014 - matus Čitatelia: 8627 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Pyreneje - od Atlantiku po Stredozemné more

Štyri motorky a päť priateľov stojí na pláži, ktorú obmýva Atlantický oceán. Päť ľudí, päť rôznych myšlienok, ale jeden spoločný cieľ – zažiť dobrodružstvo na ceste cez Pyreneje. Od Atlantiku po Stredozemné more.

 

02.08.2011 - matus Čitatelia: 16677 Strany: 3 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Lago di Garda 2011

“Poď s nami na Lago di Garda,“ vraví mi Rišo (babci) a tým to vlastne celé začalo. Nikdy som o Garde nepočul, a nemal som moc chuť tam ísť. Na 10 dní k nejakému jazeru?! Rišo však vytiahol tromf vo forme obrázkovej knihy, no a keď mi potom v Mapsource ukazoval tie serpentíny na okolí, tak som sa nevedel dočkať. A nevedel som sa dočkať tak, že som vyrazil o 5 dní skôr, ako oni.

 

16.06.2011 - matus Čitatelia: 8326 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Videocestopis - Tunis 2010

Čas pomaly ubieha a po písanom cestopise uzrel svetlo sveta aj videocestopis o našej ceste Tuniskom.

 

15.11.2010 - matus Čitatelia: 19908 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Tunis 2010

Piesok mám v rukaviciach, čižmách, očiach, ušiach, zadku, zámkoch, prepínačoch a škrípe mi medzi zubami. Toto som chcel? Asi áno, lebo na túto fotografiu, ktorú som videl pred rokmi v cestopise od Zeno, som nemohol zabudnúť. Teraz už rozumiem, prečo ľudom Afrika učarovala. Aj ja sa tam chcem vrátiť. Ale poďme pekne poporiadku.

 

13.08.2010 - matus Čitatelia: 14479 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Alpy 2010 – hľadanie šotoliniek

Začiatkom Júna 2010 sa dozvedám, že Rumunsko prekladáme až na August. Veď to je o 3 mesiace! Čo budeme dovtedy robiť?

 

11.08.2008 - matus Čitatelia: 27037 Strany: 6 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Offroadové Alpy

O tom, ako budu naše tohtoročné Alpy vyzerať, bolo jasné už viac ako rok – pôjdeme offroad.

 

26.12.2005 - matus Čitatelia: 17077 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

-

Ako z Bratislavy do Vysokých Tatier

Priznám sa, že ako Blavák som zatiaľ veľa zo Slovenska nevidel a preto som sa tohto roku rozhodol, že obmedzím jazdenie po krásnej Myjave a Záhorí a

vyberiem sa kúsok ďalej - do Vysokých Tatier.

 

Zoznam členov aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »