Pridané: 12.04.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Bleskovky - Predstavujeme]
Október roku pána 2005, na Tokyjskej výstave Honda predstavuje štúdiu DN-01. Málokto vtedy veril, že sa dostane do sériovej výroby.
Neprešli však ani tri roky a Honda ukázala minulú jeseň v Miláne sériovú podobu Dé eN jednotky a dnes ju už máme v rukách v redakčnom teste.
![]() |
Motorka púta pozornosť kdekoľvek sa s ňou ukážeme. Mám za sebou už viac ako 500 km na ceste z Bratislavy na ďaleký východ. Pochopiteľne najviac pozornosti (jazdca) priťahuje prevodovka HFT (Human-Friendly Transmission) - pozor, netreba si ju mýliť s klasickou automatikou zo skútrov, táto má hydraulickú spojku (ale páčku pri rukoväti nehľadaj). Radenie prevodovky je extrémne jemné a preraďovanie stupňov v režime D (Drive) je naozaj ťažké rozonať. Netreba sa ale obávať, k dispozícii je aj športový režim alebo úplný manuál.
![]() |
![]() |
DN u nás pobudne ešte celý týždeň, kompletný redakčný test prinesieme potom. Teraz len poviem, že toľko kritizovaná vyššia hmotnosť nečiní absolútne žiadny problém a motorka sa vďaka nízkemu ťažisku a posedu ala cruiser ovláda hračkársky ľahko. Motor známy napríklad z turistu Deauville má dostatočný výkon a v spolupráci s bleskovo rýchlou prevodovkou šprintuje tento futuristický stroj naozaj ukážkovo. Pre zarytých čoprákov DN-01 asi nebude to pravé orechové, ale ja dávam Honde palec hore zato, že mala odvahu niečo takéto priviesť do sériovej podoby! Nech je ten náš motorkársky svet rozmanitejší.
P.S.: Už sa ani nedivím, že si chcel campa svoje spolužitie s týmto netradičným strojom predĺžiť. :-)
![]() |
Pridané: 12.04.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať