[Testy a predstavenia - Test]
Kombinácia silného trojvalca, obrovskej kapotáže a množstva elektroniky robí z Triumphu Trophy SE dravého avšak pohodlného cestovateľa. Angláni veru majú svoj charakter a tak Trophy SE, aj keď sa mnohým zdá iba ako kópia konkurencie, je svojským modelom, ktorý si svoje miesto medzi ostatnými asfaltovými turistami nájde.
Triumph sa posledné roky vydáva cestou, kde popri svojich klasikách vyrába aj modely, ktoré si trh vyslovene pýta, ktoré sú momentálne in a ktoré by mali znamenať zisk. Veď predsa, ktoré normálne vedenie firmy by to tak nerobilo? Následkom toho sa niektoré modely anglického výrobcu motocyklov považujú za iba akúsi kópiu konkurencie. Podobne vnímaný je aj model Triumph Trophy a aj keď mu nemožno zaprieť isté črty, ktoré zdieľa s už zabehnutými modelmi v tejto kategórii, je na ňom predsa len čosi iné (no tie dve veľké okále ako mal predchodca sa mohli výraznejšie premietnuť v dizajne). Tým rozdielom medzi Triumphom a ostatnými bude zrejme vždy motor a práve ten dodáva tejto motorke istý nezameniteľný charakter.
Pri pohľade na Triumph Trophy SE sa ťažko strániť slovu megalomanský. Ono sú aj väčšie mašiny, ale tá stena chrániaca jazdca pred vetrom spolu s obrovskými svetlometmi tak proste pôsobí. A k tomu veľké zadné kufre, ktoré nijako nenarúšajú celkový dizajn motorky, na pohľad rozmerné pohodlné sedadlá, skrátka neexistuje pohľad, z ktorého by sa človeku natislo do úst slovo malý.
![]() |
Či už je Triumph Trophy SE pekný, to už je vec čisto subjektívna. Prednej časti som na chuť nejako neprišiel, teda pokiaľ sa bavíme o jej estetickom prínose, pretože praktický pohľad na ňu už bol o čomsi úplne inom. Pohľad z boku ma pre zmenu potešil. Plasty nepôsobia jednoliato a sú rozbité obrovskými prieduchmi. Kufre zase opticky vyvážili zadnú časť voči ťažkému predku. Bez nich Trophy pôsobí nedokončene. Len škoda, že všetka tá ochrana jazdca ukrýva ostatné detaily mašiny, ale tak to už u turistov býva.
Pod tými všetkými modrými plastami Triumph Trophy SE skrýva trojvalcový motor o objeme 1215 ccm., ktorý poznáme z modelu Triumph Tiger Explorer. Oproti veľkému Tigrovi má Trophy výkon motora znížený o 2 kW (na 99 kW) a 3 Nm (na 118 Nm). Prenos sily motora na zadné koleso je pomocou kardanového hriadeľa. 25 litrová nádrž dáva tušiť, že to Trophy s cestovaním myslí vážne, len tých 301 kilogramov s náplňami nevyzerá na papieri príliš vábne. K elektronike, ktorá je už neoddeliteľnou súčasťou moderných strojov a zvlášť cestovných mašín, sa dostávam od podvozku. Triumph Trophy SE je totiž vybavený elektronicky nastaviteľným podvozkom značky WP.
Koho zaujíma ako Triumph Trophy SE jazdí, nech nasledujúce odstavce preskočí a preklikne sa na druhú stranu testu. Toto bude nuda. :-)
Všetko elektronické musí byť dobre kontrolovateľné, teda začnem prístrojovou doskou. Tej dominuje dvojica analógových budíkov, v ktorých sú zakomponované výstražné kontrolky. Medzi nimi je LCD displej zobrazujúci všetko ostatné. Ako celok prístrojovka pôsobí decentne a možno by zniesla trochu viac dizajnérskej odvahy.
Centrálny LCD displej zobrazuje fixne po stranách stav paliva v nádrži a teplotu motora. V hornej časti to je zase čas, zaradený rýchlostný stupeň a vonkajšia teplota. V dolnej časti displeja sa zobrazujú v prípade potreby výstražné informácie (strata tlaku v pneumatikách, pokles vonkajšej teploty pod 4 stupne, po otočení kľúčom výstraha o kalibrovaní motocykla a iné chybové hlášky). Ináč je v dolnej časti zobrazené menu rádia. V prípade ak je motocykel vybavený vyhrievanými rukoväťami (tlačidlo na ich ovládanie je prítomné aj keď nie sú súčasťou štandardnej výbavy) a vyhrievanými sedadlami, v dolnej časti po bokoch displeja sa zobrazujú ikonky oznamujúce stupeň zvoleného vyhrievania. Tieto informácie sú vopred preddefinované a nie je možné ich v menu zmeniť.
Stredná časť displeja je rozdelená do troch riadkov a každý z riadkov je možné si nastaviť. Horný a dolný potom po otočení kľúčom zobrazujú fixne zvolené hodnoty, stredným je možné sa preklikávať aj počas jazdy. Zobrazenie stredovej časti je viazané na zvolený trip A alebo B a teda môžu byť na ňom zvolené iné fixne zobrazené hodnoty. V tejto časti si vie jazdec prezerať bežné hodnoty zobrazujúce sa na palubných počítačoch, (odjazdené km na trip, priemerná rýchlosť, aktuálna a priemerná spotreba paliva, čas jazdy...) ale aj tlak v pneumatikách (systém TPMS) a nastavenie motocykla (podvozok, trakčná kontrola...). Dve z týchto hodnôt si jazdec zvolí ako fixne zobrazené, ostatnými sa vie preklikávať v strednom riadku.
Ovládanie menu displeja nie je zložité a aj bez zaškolenia som sa s ním zoznámil behom piatich minút. Preklikávanie je intuitívne a deje sa pomocou dvojice tlačidiel na ľavej rukoväti. Tam nájdeme tlačidlo označené ako „i“, ktoré funguje ako potvrdzovacie tlačidlo, a dvojtlačidlo so šípkami slúži na posun v menu.
Konfigurácia začne zvolením jedného z dvoch profilov. Triumph Trophy SE si tak možno nastaviť jednoducho pre dva rôzne druhy jazdenia (alebo pre dvoch rôznych jazdcov). Pri neskoršom prenastavovaní konfigurácie za jazdy, však nie je nutné sa vždy preklikávať v menu k zvoleniu profilu. Zmeny si proste robíte v aktuálne zvolenom profile.
Prekvapením dnešnej doby je to, že Triumph Trophy SE neponúka nastavenie rôznych palivových máp. Popravde ma to aj potešilo, vždy totiž končím po pár kilometroch na tej najvýkonnejšej.
Začneme nastavením podvozku TES (Triumph Electronic Suspension). Záťaž motocykla sa dá nastaviť iba pri nenaštartovanom motocykli. K dispozícii je zobrazenie klasickými prilbičkami a kufrom, teda nastavenie jazdy sólo, so spolujazdcom, s batožinou a so spolujazdcom a batožinou. Štýl odpruženia Sport, Normal a Comfort je ďalej možné meniť aj počas jazdy.
Ďalej si jazdec môže zvoliť či chce mať kontrolu trakcie zapnutú alebo vypnutú, zvoliť sa dá aj automatické vypínanie smeroviek. Nastavenie výšky svetlometov je možné iba pri naštartovanej motorke, nastavenie výšky štítu (samostatným dvojitým tlačidlom) si zapnutý motor nevyžaduje. Cestovateľ si ešte vie k tripu B navoliť automatické vynulovanie po 1 až 8 hodinách. Celú konfiguráciu si motocykel ukladá do pamäte samostatne ku každému profilu. Po otočení kľúčom sa sám nastaví do zvolených hodnôt, vrátane nastavenia výšky veterného štítu.
Triumph Trophy SE je cestovateľ, ktorý si tempomat vo svojej výbave vyslovene zaslúži. Ovláda sa na pravej rukoväti. Najprv sa zapne pomocou potvrdzovacieho tlačidla, a potom na dvojitom tlačidle podržaním jeho dolnej časti dôjde k jeho aktivácii. Rýchlosť na tempomate sa samozrejme dá doladiť dvojitým tlačidlom. Zvolená rýchlosť je na chvíľu zobrazená v dolnej časti LCD displeja, potom je jazdec o aktivácii tempomatu upozornený kontrolkou na budíkoch. Deaktivácia prebehne buď to vypnutím kontrolným tlačidlom na rukoväti alebo klasicky pri zásahu do riadenia motocykla (brzda, plyn, stlačenie spojky).
Triumph Trophy SE je vybavený rádiom s dvomi 20 W reproduktormi. Kompletné nastavenie rádia si vyžaduje trochu času. K dispozícii je klasické rádio prijímajúce rádiové vlny FM/LW/MW, prepojenie s produktmi firmy Apple pomocou bluetooth, a možné je pustiť si svoje obľúbené MP3 skladby z USB kľúča, ktorý sa vkladá do zásuvky v uzamykateľnej skrinke, umiestnenej pod ľavou rukoväťou. Rádio má tiež funkciu prehrávania dopravných správ (RDS). Predvoliť sa dá 15 rádiových staníc. Pri zrýchľovaní sa automaticky zvyšuje hlasitosť rádia, čo má na starosti systém AVC (Automatic Volume Control), nastaviteľný do troch hodnôt rýchlosti zvyšovania hlasitosti.
A tak sa môžem konečne uvelebiť medzi rozmerný predok, a veľké kufre, otočiť kľúčom, a čakať kým mi Triumph Trophy SE dovolí po kontrole, a kalibrácii, všetkej elektroniky naštartovať, a rozbehnúť sa. Že to občas trvalo až príliš dlho, mu odpustiť neviem.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Jazda a testovanie, Konkurencia, Záver Plusy a mínusy, Video, Pozadia/Wallpaper a Technické parametre.
Triumph Trophy SE preberám po celom dni strávenom v sedle motorky. Posledné čo som chcel je ďalšie vozenie sa ale... Usadený v pohodlnom sedle (výškovo nastaviteľné 800 - 820 mm, nepodarilo sa mi ale dostať do priestoru pod sedadlom vďaka umiestneniu ŠPZ), pekne vzpriamený bez nepríjemne pokrčených kolien, nuž akoby som chytil druhý dych.
Na to, že papierová hmotnosť Triumphu Trophy SE prekračuje tri stovky sa s ním na mieste celkom dobre manévruje. Zvýšená pozornosť je tu ale na mieste, ak by vás Trophy raz prevážil asi by ste to neustáli, a zložiť na zem takúto kopu plastu, ej to by zaváňalo veľkými odreninami. No po rozjazde platí klišé o váhe, ktorú vôbec nie je cítiť. A fakt, stačí byť aspoň v pomalom pohybe a Trophy je zrazu svižným vozidlom, ktorému veľmi nevadí ani motanie sa v zápche.
Jasné nie je to skúter a treba brať ohľad na väčšie rozmery. No výhľad vpred ponad posúvajúce sa vozidlá je skvelý a keď na niekoho zablikáte tými obrovskými kukadlami, uhne sa (väčšinou). Myšičky pomedzi autá sú tiež hračkou vďaka pocitovo nízko uloženému ťažisku. Len tých kufrov som sa občas pri letmom pohľade do späťákov zľakol, až ma občas trhlo, ako blízko je na mne ktosi nalepený. Ináč je výhľad dozadu dobrý, akurát je problém si spätné zrkadlá nastavovať za jazdy, potešilo by ich elektrické nastavovanie.
Motorka a diaľnica to je väčšinou nudná kombinácia. Na Triumphe Trophy SE sa však aj toto nutné zlo dalo zvládnuť v pohode. Pustené rádio zabilo nudu a dokonca aj ušetrilo nejaké „drobné“ vďaka dopravnému servisu. Systém AVC fungoval dobre pri nastavení low, ostatné nastavenia pridávali hlasitosť až príliš.
Triumphu Trophy SE takáto jazda tiež sedela. Motor si pri 130-tke točil 4.500 ot./min. a z tejto rýchlosti zvládal obyčajným otočením plynovej rukoväte svižne pridať. Sily má veru na rozdávanie a ani vyššie rýchlosti mu nerobili problém. To všetko za rovných 6 litrov na 100 kilometrov, na taký kolos a poskytnutú dynamiku jazdy, slušné.
So zdvihnutým štítom to nebol ani boj s nepríjemným vetrom. Chod štítu je až 16.4 centimetra a v najvyššej polohe tvorí pred jazdcom doslova nepreniknuteľnú stenu. Škoda len, že na prúdení vzduchu v Triumphe nepopracovali viac. Prúd vzduchu je síce bezpečne odvedený až za jazdca, no tam vznikajú turbulencie, ktoré už doslova tlačia osadenstvo motorky vpred. To sa však prejavovalo až vo vyšších rýchlostiach.
Dať na otočku Chorvátsko s veľkým podielom diaľničného presunu nebude na tomto cestovateľovi problém. Cesta zbehne relatívne rýchlo, hlavne však pohodlne. Ani dážď nebude vadiť. So zdvihnutým štítom jazdec ostáva v suchu. Kapotáž dobre chráni aj nohy a žiadne jazierka v topánkach sa nekonajú.
Čo by to bolo za turistickú mašinu ak by jej chýbal úložný priestor? Neoddeliteľnou (nie doslova) súčasťou Triumphu Trophy SE je preto dvojica kufrov a uzamykateľná schránka v kapotáži pod ľavou časťou riadidiel.
Pomerne objemná schránka sa automaticky uzamyká po otočení kľúča do polohy off alebo po rozbehnutí motocykla (ak ju necháte pred rozbehnutím otvorenú automaticky sa nezavrie). Jej súčasťou je zásuvka pre USB kľúč a klasická 12V zásuvka. Do jej priestoru hravo vložíte trebárs aj GPS navigáciu a k nej sa zmestí aj zopár ďalších drobností.
Bočné kufre sú k Trimphu Trophy SE pripojené pomocou systému TDLS (Triumph Dynamic Luggage System), ktorý kufre prepája a umožňuje ich synchrónne nakláňanie sa počas jazdy o 5 stupňov. To nemení nič na tom, že kufre sa z motorky skladajú jednoducho, bez nutnosti špeciálnej montáže.
Kufre, aj keď dizajnovo motorku nenarúšajú, majú praktický tvar (i keď krabice to nie sú). Pohodlne do nich vlezie celá integrálna prilba, pri troške snahy aj veľký notebook v taške. Otváranie a odnímanie je klasické, pomocou kľúča a zámku. V jednej polohe je kufor uzamknutý, v druhej je možné ho otvoriť stlačením „klapky“ pri rukoväti (v tejto polohe treba kľúč podržať, ináč sa automaticky vráti do uzamknutej polohy) a v tretej odobrať od motorky. Systém uzamykania nikdy nesklamal a nestalo sa mi aby som jazdil s odomknutými kuframi.
Potešil systém zaklápania veka s dvomi zaisťovacími zubami. Pri otvorení kufrov som kľúč v zámku nechal v polohe uzamknuté a vybral ho. Následne bolo možné kufor privrieť o jeden zub a kufor sa stále dal otvoriť stlačením „klapky“. Až po úplnom dotlačení veka (o dva zuby) sa kufor úplne uzamkol a bolo potrebné opätovne siahnuť po kľúči. Praktická vec pre baličov ako ja, ktorý večne čosi kontrolujú, zabúdajú, pridávajú...
Pri ležérnom jazdení krajinou Triumph Trophy SE čosi tomu správnemu pocitu upiera. Aj keď si štít pustím úplne dole aby ma ovieval vietor, aj keď vypnem rádio aby to celé bolo hlavne o motorkovaní, vždy budem až príliš dobre chránený pred okolitými vplyvmi.
Nedá sa však povedať, že sa s týmto cestovateľom voziť takýmto štýlom nedá. Niekomu to bude vyhovovať práve takto. Silný motor nepotrebuje agresívne točenie šulcom aby niekde v strmom výjazde neskapal. Práve naopak, trojvalec poskytuje už od dvoch tisícok otáčok dostatočný ťah, jazdca neznervózňuje "ucukaným" chovaním a nie je vyslovene hladný po otáčkach.
S podvozkom nastaveným na Comfort je jazda príjemná, motorka zbytočne nedrnčí na nerovnostiach, je skôr príjemne ukolísaná, akoby som šiel na vzduchom vankúši. Podvozok nekiksuje ani pri nútenom rýchlom prejazde utiahnutou zákrutou a pri brzdení je to taktiež v pohode, avšak motorka sa pri vyslovenom skoku na brzdy troška rozhádže. Všetko však v rámci normy s ohľadom na váhu stroja.
Všetko je však ináč pokiaľ Triumph Trophy SE zacíti kvalitný asfalt a zábavné zákruty. Za jazdy preklikávam nastavenie podvozku na Sport, zabliká kontrolka informujúca o kalibrácii a už aj podradzujem o dva stupne nadol.
Spod kapotáže sa zrazu vyhrnie úplne iný zvukový prejav motora. Tie tri hrnčeky už nevydávajú akýsi chrapot ale doslova revú ako nabrúsená šelma. Asphalt Tiger, tento názov by sa Trophy-mu hodil viac. Stále to však nie je brutálny výkonnostný skok, ktorý by mohol niekoho rozhodiť. Je to plynulý prechod od ležérneho turistu k plnohodnotnému športovcovi. Čosi ako maratónec, ktorý vie podávať vysoký výkon počas dlhého časového úseku. Nie je to šprintér, ktorý je síce extrémne rýchly, no nevydrží dlho podávať svoj top výkon.
Cítiť aj prenastavenie podvozku. Režim Sport z tejto mašiny robí čosi úplne iné. Žasnem nad tým čo sa s týmto hebedom dá robiť na ceste. Ani rýchle preklápačky nie sú trápením, stroj ide kam chcem, nevlní sa, neprotestuje. Odozva od kolies je dobrá, v riadidlách cítiť nerovnosti, už to nie je mäkučké plachtenie, no stále sedím na turistovi, ktorý zbytočne neunavuje. Len pozor na príliš rýchle prejazdy zákrut, vysoká hmotnosť stroja spôsobuje citeľné vynášanie zo zákrut. Darmo fyziku neo....e ani elektronika.
A až pri takejto jazde plne oceňujem brzdový systém. Neohúri tým, že by používal top brzdy s radiálne montovanými strmeňmi, ale funguje perfektne. Predné 320 mm kotúče so 4 piestikovými strmeňmi sú prepojené so zadnou brzdou. Výsledkom je vyvážené brzdenie, kedy ani pri prudkom zatlačení len na prednú brzdu sa motorka vyslovene neponára. Stabilita pri brzdení dodáva odvahu a tak je limitom opäť až hmotnosť vynášajúca bike zo zákrut.
Spotrebu na diaľnici som spomínal, tá mala hodnotu rovných 6l/100km. Spotreba počas testu sa však ustálila na 5.4l/100km. Tá znamenala kombináciu jazdy po diaľnici a z väčšej časti športovej jazdy, takže by sa dala aj trošku stlačiť. Aj v tomto prípade je však dojazd mašiny slušný, vzhľadom na veľkú 25 litrovú nádrž, teda okolo 370 kilometrov po kontrolku rezervy. Kontrolka rezervy sa rozsvieti pokiaľ v nádrži zostáva už iba 5 litrov benzínu. Vtedy sa na LCD displeji automaticky zobrazí údaj informujúci o dojazde na nádrž, teda začne sa odrátavať od zhruba 92 km. Ďalej by už Triumph Trophy SE na vlastný pohon nedošiel.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver Plusy a mínusy, Video, Pozadia/Wallpaper a Technické parametre.
Najvážnejšími konkurentami pre Triumph Trophy SE bude zrejme dvojica BMW R1200RT a Yamaha FJR1300AS.
Keďže cestovateľ BMW R1200RT už dostal nový, čiastočne kvapalinou chladený, motor boxer, tak sa dynamikou jazdy trošku priblížil viac valcovým konkurentom. Boxer je však stále cenený hlavne pre svoj ťah od spodných otáčok a chýba mu práve ten charakter, ktorý vie poskytnúť trojvalec pri jazde vo vyšších otáčkach. Základná cena baworáka je však o pár stoviek nižšia oproti anglánovi, no chýba aj výbava v podobe elektronicky nastaviteľného podvozku, tempomatu, kontroly tlaku v pneumatikách a rádia. BMW zase v štandarde prináša možnosť voľby palivových máp. Ak sa však má výbavou priblížiť Triumphu Trophy SE, jeho cena poskočí nad 19.000,-EUR, avšak elektronický ovládaný podvozok Dynamic ESA, ponúka aj prispôsobovanie sa jazdným podmienkam, čo podvozok Triumphu nedokáže. Naviac je BMW možné obohatiť o výbavu ktorú Triumph neponúka a to asistent radenia rýchlosti, asistent rozbehu do kopca, a o vstavaný držiak GPS v palubnej doske. Vtedy však Triumph konkurenta jasne podlezie cenou.
Yamaha FJR1300AS prichádza s výkonnejším a silnejším motorom, avšak čo môže niekomu vadiť, iba s 5 stupňovou prevodovkou. Ostatná výbava je podobná Triumphu Trophy SE, teda, elektronicky nastaviteľný podvozok, tempomat, ABS, kontrola trakcie... Yamaha FJR1300AS však prichádza s elektronicky ovládanou prevodovkou, avšak v jej výbave nenájdeme rádio. Cenovka Yamahy FJR1300AS je však navzdory absencii rádia vyššia.
Viac športovejšie založeným konkurentom môže byť pre Triumph Kawasaki 1400GTR. Tá nemá ani zďaleka takú bohatú výbavu ako Triumph Trophy SE, chýba elektronicky ovládaný podvozok, rádio, tempomat... Avšak kontrola tlaku v pneumatikách, vyhrievané rukoväte ako aj asistenčné systémy ABS či kontrola trakcie sú súčasťou sériovej výbavy Kawasaki. Výkonnejší a silnejší motor Kawasaki 1400GTR je dostupnejší aj za nižšiu cenu ako trojvalec.
Konkurentov Triumphu Trophy SE môžu tvoriť aj maxi turisti ako BMW K1600GTL a Honda Gold Wing. Tu je však jasný výrazný cenový rozdiel spôsobený samotnou výbavou konkurentov. Väčšie, luxusnejšie a bohatšie vybavené strojovne však znamenajú aj iný zážitok z jazdy. Jazdu na Honde Gold Wing totiž nemožno porovnávať s tým, čo poskytujú vyššie spomenutý konkurenti.
Na príležitostné kochačky krajinou budem mať v garáži isto iný stroj. Ak som však turista a off-road mi veľmi nevonia, Triumph Trophy SE sa ukazuje ako správna voľba. Výzor hltača diaľničných kilometrov však prudko nekorešponduje s tým čo vie tento anglán vystrojiť v zákrutách. A tak kombinácia rýchleho diaľničného presunu do oblasti s množstvom zákrut, kde si chcem schuti zajazdiť, bude presne tým pravým orechovým pre tento kolos. Hlavne pohodlne, rozmaznane, avšak stále so športovým duchom pod kapotami.
Komfort, Charakter motora, Podvozok, Brzdy, Kufre (ich obsluha), Intuitívne ovládanie menu | Dlhé čakanie na konfiguráciu pred naštartovaním, Hmotnosť, Pri zdvihnutom štíte vzduch tlačí jazdca vpred, Dizajn prednej časti by mohol byť charakteristickejší pre Triumph |
Servisný interval | 16.000 km |
Spotreba | 5.4 l/100km |
Objem nádrže | 26 l |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2.000 ot. (5.st.)/ 3.000 ot. / 4.500 ot. |
Cena motorky | 17.600,- EUR |
Topcase s 12V zásuvkou | 350.86 EUR |
Vyhriavané rukoväte | 191.47 EUR |
Tankvak | 147.41 EUR |
Ešte vyšší čelný štít | 222.52 EUR |
Držiak GPS | 53.82 EUR |
Alarm | 361.21 EUR |
Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse - Triumph Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() Pridaj obrázok |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | BMW | Yamaha | Kawasaki |
Model: | Trophy SE | R 1200 RT | FJR1300AS | 1400 GTR |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |||
Kategória: | Cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1215 ccm | 1170 ccm | 1298 ccm | 1352 ccm |
Max. výkon: | 134.6 k (99.0 kW) / 8900 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 146.2 k (107.5 kW) / 8000 ot. | 159.1 k (117.0 kW) / 8800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 118 Nm / 6450 ot. | 125 Nm / 6500 ot. | 138 Nm / 7000 ot. | 136 Nm / 6200 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 10.8:1 | 10.7:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 71.4 | 101.0 x 73.0 mm | 79.0 x 66.2 mm | 84,0 x 61,0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 120 mm | 135 mm | 113 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 136 mm | 125 mm | 136 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70 ZR 17 | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 276 mm | 282 mm | 270 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 R17 | 180/55 ZR 17 | 180/55-ZR17 | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 301 kg | 274 kg | 289 kg | 300 kg |
Výška sedla: | 800 mm | 805 mm | 805 mm | 815 mm |
Rázvor: | 1542 mm | 1485 mm | 1545 mm | 1520 mm |
Dĺžka: | 2235 mm | 2222 mm | 2230 mm | 2230 mm |
Šírka: | 975 mm | 983 mm | 750 mm | 790 mm |
Výška: | 1555 mm | 1325 mm | 1345 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | 125 mm | ||
Objem nádrže: | 25 l | 25 l | 25 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | |||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 3.9 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 347 km | cca 480 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | nie | áno, v sérii | ||
El. Podvozok: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Iná výbava: | Rádio, Kontrola tlaku v pneumatikách, 3x 12V zásuvka, Elektronicky nastaviteľná výška svetlometov | Asistent preradzovania, Hill start control, GPS vstavané do prístrojovky, Kontrola tlaku v pneumatik | Systém radenia bez spojky Yamaha Chip Controlled Shift System (YCC-S) | Systém monitorovania tlaku v pneumatikách, Vyhrievané rukoväte |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 8/2014 17.600,-EUR | Cena 8/2014 17.050,-EUR | Cena 8/2014 18.990,-EUR | Eco indikátor, bočné kufre, bezkľúčový štart, elektrické plexi Cena 08/2014: 16.995,-EUR |
Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Triumph | BMW | Honda |
Model: | Trophy SE | K 1600 GTL | GL 1800 Gold Wing ABS |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Cestovná | Cestovná | Cestovná |
Motor: | |||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | šesťvalec (4T) | šesťvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1215 ccm | 1649 ccm | 1832 ccm |
Max. výkon: | 134.6 k (99.0 kW) / 8900 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 7750 ot. | 118.3 k (87.0 kW) / 5500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 118 Nm / 6450 ot. | 175 Nm / 5250 ot. | 167 Nm / 4000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 | 9,8 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 85 x 71.4 | 72 mm x 67.5 mm | 74 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 125 mm | |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 135 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R17 | 120/70-ZR17 | 130/70-R18 (63H) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 320 mm | 316 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 R17 | 190/55-ZR17 | 180/60-R16 (74H) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 321 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 301 kg | 348 kg | 413 kg |
Výška sedla: | 800 mm | 750 mm | 740 mm |
Rázvor: | 1542 mm | 1680 mm | 1690 mm |
Dĺžka: | 2235 mm | 2489 mm | 2630 mm |
Šírka: | 975 mm | 1000 mm | 945 mm |
Výška: | 1555 mm | 1465 mm | 1455 mm |
Svetlá výška: | 125 mm | ||
Objem nádrže: | 25 l | 26.5 l | 25 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | ||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 6.1 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 347 km | cca 307 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||
Tempomat: | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | nie | ||
El. Podvozok: | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | Rádio, Kontrola tlaku v pneumatikách, 3x 12V zásuvka, Elektronicky nastaviteľná výška svetlometov | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 8/2014 17.600,-EUR | Cena 8/2014 23.050,-EUR | Cena 8/2014 31.690,-EUR |
Pridané dňa: 28.08.2014 Autor: zeON