http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Test Ducati Scrambler Full Throttle 2016

[Testy a predstavenia - Test]

Konečne sa nám do papŕč dostáva Scrambler, pre Ducati veľmi dôležitý model. V dávnejšej histórii ho totiž predávali na kvantá, a v súčasnosti im tiež prináša slušné čísla. A to celkom zaslúžene!

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Úplne prvý Scrambler sa objavil v roku 1962, mal dvestopäťdesiatkový jednovalcový motor a bol určený na trh USA. Tam sa mu veľmi darilo, a s určitými obmenami a zväčšnými objemami motorov sa tam predával až do roku 1974. V Taliansku ho Ducati začala predávať v roku 1968 a v histórii zostane zapísaný ako jeden z najobľúbenejších motocyklov v tejto krajine.

Ducati Scrambler 1968
Ducati Scrambler 1968

Dnešný Scrambler, predstavený na jeseň 2014, má už dvojvalcový motor s osemsto kubíkmi, a chladeniu dopomáha malý olejový chladič. Tvar nádrže úplne jasne odkazuje práve na model, ktorý sa v roku 1968 začal predávať v Taliansku - kvapka s dvoma panelmi po bokoch. Pravdu povediac, nielen tvar nádrže, ale aj takmer nekonečné množstvo merchandisingu, ktoré je jasne ladené v retro štýle. Ducati sa do Scramblera marketingovo oprela veľmi silno; v modernej histórii azda žiadny iný model nemal takú masívnu podporu. A to spolu s dobre nastavenou cenou samozrejme prinieslo svoje ovocie: Scrambler prepisoval predajné rekordy Ducati najmä v USA, ale aj vo svojej rodnej krajine.

Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016

Minulú sezónu nám Scrambler unikol len o vlások, ale teraz, keď sa mi už pod zadkom zohrieva, mi ho nevezme nik. Je to inak najmenšia a najmenej športová Ducati. Ortodoxných ducatistov možno tá kompaktnosť zaskočí, rovnako aj nenastaviteľná predná vidlica či len jeden brzdový kotúč vpredu. Taliansky dizajnérsky rukopis je tu však absolútne neodškriepiteľný; Scrambler zaujme mnohými peknými malými detailami a veľmi fotogenickými zákutiami, až má človek chuť hneď ich všetky nafotiť a šupnúť na hipsterský Instagram. Empiricky dokázané :)

Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016

Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016

My sme na testík vyfasovali strednú verziu Full Throttle s peknučkou Termignoni koncovkou (v ponuke je ďalších päť verzií, plus štyristovka Sixty2). Tieto Termignoni majú veľmi kultivovaný zvuk. Vlastne celý Scrambler je veľmi kultivovaný, slušný, akoby nabádal na cestu do práce v saku a malej žaluďovke. Na Ducati celkom netypické... Ale nemusíme chodiť okolo horúcej kaše, reinkarnácia Scramblera prišla pravdepodobne ako odpoveď na Harley-Davidson Street 750, ktorý je čisto tzv. "entry model", čiže akési lákadlo pre bežnejších motorkárov, aby vďaka nižšej cenovke prišli "do rodiny", a potom presedlali na niečo väčšie a samozrejme drahšie. Ducati takýto model tiež potrebovala, a nielen preto, že Harley-Davidsonu sa v Európe darí, ale aj preto, že nemohla donekonečna loviť iba v cieľovej skupine boháčov. Cena Scramblera začína na 8 490 eurách, čo z neho robí najdostupnejšiu Ducati.

Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016

Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016

Ok, poďme konečne na cestu. Prvé, čo scramblerovského panica prekvapí, je pravdepodobne šírka riadidiel. Tu teda Ducati nezostáva nič dlžná názvu a určeniu, s týmito širokánskymi riadidlami sa ľahučko korigujú výkyvy predného kolesa na nespevnenej ceste. Zaujme aj minimalistický jeden jediný budík, ktorý však ukrýva všetko podstatné - otáčkomer, rýchlomer, všetky bežné kontrolky a aj malý palubný počítač. A to všetko tak, aby nič extra nekričalo. V podobnom duchu je v prednom svetlomete schované denné LED svietenie - po obvode, teda pri vypnutom stave je takmer neviditeľné.

Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016

Scrambler je tak prívetivá motorka, že by na nej mohli jazdiť aj začiatočníci. Nemá čím vystrašiť. Má svojich 75 koníkov, ale až niekde nad 8 000, kam sa podľa mňa nikomu nebude chcieť točiť. Takých 7 000 je na tento osemstovkový vzducháčik plus mínus optimálny strop, aj keď otáčkomer končí pri 12 000. Krútiak je tiež v pohode, 68 Nm pri 5 750 otáčkach, to je tak akurát - žiadne náhle kopance. Vlastne isté prekvapenia pri rozbehoch tu sú, a to pre akosi rýchlo zaberajúci plyn. Akoby tam bol rýchlopal z okruhovej motorky. Plynová rukoväť jednoducho zozačiatku zaberá netypicky rýchlo, čo je najmä pri nízkych kvaltoch a rýchlostiach aj trochu nepohodlné. Spojka má tiež extra dlhý chod a zaberá celkom vysoko (ok, to je nastaviteľné). Nebyť týchto dvoch vecí, na Scramblera by mohla sadnúť pokojne aj tetuška, čo nikdy nešoférovala nič iné než Fabiu HTP. To sa nedá povedať o žiadnej inej Ducati.

Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016

Ale inak je radosť prepletať sa na Scrambleríku premávkou, pridávať a uberať, mať rôznu dynamiku. Na veľké rýchlosti totiž stavaný nie je, preto mu mestské prepletačky či zákruty veľmi vyhovujú. Termignoni dole pekne bublocú, občas si odchrchlú, ale nie je to nič, čo by strašilo malé deti pri ceste. Na tejto motorke jednoducho pôjdeš radšej vedľajšími cestami, a plánovane ti to zaberie viac času, pretože sa zastavíš aj na niekoľko cigariet, kávičiek či kofol.

Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016

Prísna štýlovosť si však vyberá svoju daň. Na Scrambleri nenájdeš žiadny iný odkladací priestor než malý kvádrik pod sedadlom, kam sa vojde iba malá lekárnička. Čiže na mestské vybavovačky to chce aspoň ruksak na chrbát. A, samozrejme, ochrana pred počasím je nulová. Predný miniblatníček nezachytí takmer nič, a ak nabehneš na prach alebo jemný štrk, predné koleso ho bude vyhadzovať do výšky pred motorku. Vzadu to nie je o nič lepšie, tam sa vlastne o žiadnom blatníku ani hovoriť nedá. To sa však nedá nazvať nedostatkami, sú to jednoducho veci, ktoré sú na takomto type motorky normálne.

Spotreba sa nám počas testu pohybovala od 4,9 do 5,2 litríka na stovku. Jazdili sme však takmer výhradne iba okresky, a to lajtovým výletným tempom.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Scrambler prichádzal na trh po masívnej mediálnej masáži, postupným odhaľovaním rôznych videí. Ducati s ním sledovala dve veci, ako využiť starý overený L-kový vzduchom chladený motor a ako prilákať mladých jazdcov. Myslím, že oboje sa podarilo.

Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016

Scrambler má (na Ducati) priaznivú cenu a ponúka sa vo viacerých štýlových prevedeniach, ktoré sa vezú na aktuálnej "retro" vlne. Tu si asi vyberie každý. Je to štýlové povozenie do mesta, všetko sa ľahko ovláda, ťažisko i posed je nízko. Hravo zvládne i presun po nespevnenej ceste, niekam na pláž či na výlet. Je to jednoducho bezstarostná jazda.

Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016

Myslím, že tu nik nerieši nastaviteľný podvozok či okruhové brzdy. Minimalistický stroj je hlavne zdrojom zábavy, ktorú prináša jazda. Scrambler dokáže zmeniť i cestu do roboty na bombastický zážitok, a o tom to asi celé je.

jednoduchý motor vzducháč, mnoho prepracovaných detailov, „retro“-moderný dizajn, ľahké ovládanie pre fanúšikov café-racer / scrambler asi až príliš moderná strojovňa, výfuk by mohol mať aj lepší zvuk :-)

Konkurencia

Uf, tak tu je to husté! Hipsterské retromotorky sú dnes v móde. Mnohým z vás určite napadnú ako prví konkurenti dva Triumphy - Bonneville T100 a Scrambler. Tí sa však už nevyrábajú v 900-kubíkových verziách, po novom iba tisícdvestovkových. Jediný aktuálny konkurent z Britských ostrovov je model Street Twin, ktorý má veľmi porovnateľnú cenu, deväťstovkový motor a krútiak 80 Nm pri krásnych 3 200 otáčkach.

Aj doma má Scrambler slušných konkurentov - Moto Guzzi V7 II, ale aj V9. V7 II sa robia vo viacerých verziách, najscramblerovitejšia je však tá s názvom Stornello, ktorá stojí rovných desať tisíc bez jedného eura. Motory majú rovnaké, teda 744 kubíkov, a všetky sú 35-kilowattové. Krútiak má maximálnu hodnotu 59 Nm pri pekných 3000 otáčkach. V9 sa robí v dvoch verziách, bližšie ku Scrambleru má tá s názvom Roamer.

Dosť rivalov tu máme aj z Japonska; Yamaha hneď s troma kúskami - XSR v sedemstovkovej alebo deväťstovkovej verzii, či XV950, prípadne oveľa väčšiu klasiku Kawasaki W800. Yamahy začínajú na 7 990 eurách za sedemstovku, ktorá má rovnakých 75 koní ako Ducati (k dispozícii aj A2 výkon), a o deväťsto eur drahšia deväťstovka má až 115 koní. XV950 má veľmi podobnú cenu ako Ducati, vytŕča však pekelne nízko uloženým krútiakom, takmer 80 Nm pri 3000 točkách. Kawasaki W800 je stará známa klasika. Je o dve stovky lacnejšia, ale má len 35 kW, iba päťkvalt, a napríklad konvenčnú vidlicu vpredu. No a okrem toho jej výroba už končí.

Vyššie som spomínal Harley-Davidson Street 750. Ten je zo všetkých najlacnejší, vychádza na 7 740 eur. Nie je to však priamy konkurent, skôr tu ide iba o boj značiek o trhový podiel. H-D má vzadu dokonca iba 15-palcové koleso a hmotnosť už tradične vysokú - 223 kg bez náplní!

Záver

Ducati prišla so Scramblerom v pravom čase, keď sú takéto motorky a hipsterizmus a onlajnový ošiaľ okolo takéhoto životného štýlu na vzostupe. Je to stroj aj pre menej skúsených bikerov, ale neurazí ani tých ostrieľaných - i keď tí ho pravdepodobne kúpia skôr manželke alebo synovi. Nehovoriac o tom, že Scrambler je veľmi vhodnou prípravou na prechod ku väčším modelom Ducati; a to aj s "ádvojkovým" vodičákom, pretože je k dispozícii aj v 35-kilowattovej variante. A za tú výbornú štartovaciu cenu nie je o čom...

Plusy, mínusy

cena, štýl, detaily, kultivovanosť divoká reakcia na pridanie plynu v nízkych rýchlostiach

Video

Video: Ducati Scrambler Full throttle and Enduro - Official Ad

Pozadie / Wallpaper:

Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016
Ducati Scrambler Full Throttle 2016

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Ducati Scrambler Full Throttle 2016:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba cca 5 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 13,5 l (3,5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 200 km
Otáčky motora pri 50 a 90 km/h 2 200 ot. / 4 800 ot.
Cena motorky 8 790,- EUR (základ od 8 490,- EUR)

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase -
Kufor topcase -
Nosič bočných kufrov + kufre 728,4 EUR
Príplatok ABS v sérii
Vyhriavané rukoväte 205,2 EUR
Turistické plexi 238,8 EUR
Tankvak 181,2 EUR
Padacie rámy 238,8 EUR
Ochrana motora 108,3 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 108 EUR
Stupačka 13,5 EUR
Spätné zrkadlo 66,56 EUR
Smerovka 24,33 EUR
Svetlomet 297,6 EUR

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Ducati Slovakia. Redaktor Motoride.sk oblečený vo 4SR, s prilbou AGV od firmy Motostore.

Foto:
 Ducati Scrambler Full Throtlle 2016 Triumph Street Twin 2016 Yamaha XV 950 2015 Harley-Davidson Street 750 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiTriumphYamahaHarley-Davidson
Model:Scrambler Full ThrotlleStreet TwinXV 950Street 750
Rok:2016201620152015
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:NaháčKlasikaKlasikaChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:803 ccm900 ccm942 ccm749 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot.55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot.52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 5750 ot.80 Nm / 3230 ot.79.5 Nm / 3000 ot.59 Nm / 4000 ot.
Kompresný pomer:11:110.55:19.0 : 111:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 66 mm84.6 x 80 mm85.0 x 83.0 mm85 x 66 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie Mikuni 38mm
Rozvod:Desmodromický rozvod (2V)DOHCSOHC (4V)
Chladenie:vzduchomkvapalinouvzduchomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazremeňremeň
Zdvih vpredu:150 mm120 mm135 mm
Zdvih vzadu:150 mm120 mm110 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:330 mm310 mm298 mm
Pneu vpredu:110/80-18100/90-18100/90-19M/C 57H100/80-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm255 mm298 mm
Pneu vzadu:180/55-17150/70 R17150/80B16M/C 71H140/75-15
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:170 kg198 kg206 kg
Hmotnosť s náplňami:186 kg247 kg222 kg
Výška sedla:790 mm750 mm690 mm709 mm
Rázvor:1445 mm1439 mm1570 mm1534 mm
Dĺžka:2100 mm2090 mm2290 mm2225 mm
Šírka:845 mm785 mm830 mm
Výška:1150 mm1114 mm1120 mm
Svetlá výška:130 mm145 mm
Objem nádrže:13.5 l12 l12 l13.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 228 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 2016 8.510,-EURCena 9/2014 8.690,-EURCena 9/2014 7.680,-EUR

Pridané dňa: 19.07.2016 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk