Anketa:
Yamaha XV950 a XV950R - Sport Heritage
ZdieľaťPridané: 29.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 18924 [Novinky - Predstavujeme]
Začiatkom mesiaca Yamaha prestavila dvojicu motocyklov XV950 a XV950R. Dvojica motocyklov v štýle bobber vychádza z modelu Yamaha XVS950A avšak sú už na pohľad akousi "odľahčenou" a zjednodušenou verziou spomenutého modelu.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Tieto Yamahy znamenajú začiatok nového radu motocyklov, ktorý v sebe kĺbi moderné technológie so vzhľadom inšpirovaným z minulosti. XV950 a XV950R sú postavené v neo-retro japonskom štýle. Yamaha sa tak snaží priniesť nové motocykle, ktoré si bude môcť každý jazdec jednoducho upraviť podľa svojich predstáv.
Surový dizajn zdôrazňuje jednoduchosť motocyklov. Kvapkovitá nádrž o objeme 12.2 litra na sebe nenesie žiadne farebné výstrelky, akurát model XV950R má na nádrži aj jednoduchú líniu. Moderným avšak stále jednoduchým dojmom pôsobí zadné LED svetlo a digitálna LCD prístrojovka. Predné okrúhle svetlo je akousi klasikou a množstvo kovových doplnkov zvýrazňuje detaily motocyklov.
Dizajnovou súčasťou je bezpochyby aj motor. Vzduchom chladené Véčko má objem 942 ccm a dosahuje maximálny výkon 38.3 kW pri 5.500 ot./min. Krútiaci moment má hodnotu 79.5 Nm už pri 3.000 ot./min. Motor a zvlášť spojka je upravená hlavne pre použitie v meste, kde sa počíta s častým rozbiehaním. Yamaha teda pridala gumový tlmič zaisťujúci plynulejší prenos výkonu na zadné koleso. Upravený bol aj airbox, umiestnený na pravej strane motora. Všetky zmeny na motore a použite nového výfukového systému si vyžiadali aj vytvorenie novej palivovej mapy.
Rám je kolískový a motor v ňom je umiestnený napevno. Tlmením vibrácií sa teda pri týchto motocykloch veľmi netrápili a jazdec tak pocíti všetko doslova na vlastnej koži. Rázvor modelov XV950 je 1570 mm čo má zaručiť dobrú ovládateľnosť najmä v mestkej premávke. O odpruženie sa vpredu stará obyčajná 41 mm vidlica zatiaľ čo vzadu nájdeme dvojicu tlmičov. Model XV950R je naviac vzadu vybavený tlmičmi s externou nádobkou. Na modeloch XV950 a XV950R nájdeme 12 lúčové liate kolesá na ktorých budú obuté pneumatiky o rozmeroch 100/90-19 vpredu a 150/80-16 vzadu.
Brzdy sú jednokotúčové a majú vyhryzené brzdové kotúče o priemere 298 mm. Pri Yamahe XV950 je systém ABS dostupný za príplatok zatiaľ čo model XV950R má ABS už v sérii. Hmotnosť oboch modelov je 251 kg pri plne natankovaných strojoch, model XV950 bez systému ABS váži 247 kg. XV950 sa od eRka odlišuje aj použitím iného čalúnenia sedadla, ktoré je vo výške 690 mm.
Yamahy XV950 a XV950R by mali byť dostupné už na jeseň tohto roku. Yamaha XV950 bude dostupná vo farbách Competition White (biela) a Midnight Black (čierna), zatiaľ čo model XV950R sa bude predávať vo farbách Mat Grey (sivá) a Camo Green (zelená).
Video: Yamaha XV950R 2014
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha |
Model: | XV 950 | XV 950R |
Rok: | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |
Kategória: | Klasika | Klasika |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 942 ccm | 942 ccm |
Max. výkon: | 52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot. | 52.1 k (38.3 kW) / 5500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 79.5 Nm / 3000 ot. | 79.5 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.0 : 1 | 9.0 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 85.0 x 83.0 mm | 85.0 x 83.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň |
Zdvih vpredu: | 135 mm | 135 mm |
Zdvih vzadu: | 110 mm | 110 mm |
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-19M/C 57H | 100/90-19M/C 57H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 298 mm | 298 mm |
Pneu vzadu: | 150/80B16M/C 71H | 150/80B16M/C 71H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 247 kg | 247 kg |
Výška sedla: | 690 mm | 690 mm |
Rázvor: | 1570 mm | 1570 mm |
Dĺžka: | 2290 mm | 2290 mm |
Šírka: | 830 mm | 830 mm |
Výška: | 1120 mm | 1120 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 12 l | 12 l |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 9/2014 8.690,-EUR |
Pridané: 29.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Yamaha XV950 Racer 2015 - Café Racer v minimalistickom štýle - datadive
- Česká Jawa oživuje triapolu - JAWA 350 Retro - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora