http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Otestovali sme „baby“ bobber za krásne peniaze - Honda CMX500 Rebel 2017

[Testy a predstavenia - Test]

Norma Euro4 Honde pochovala staré známe Shadowy, a tak musela niečo "čoproidné" postaviť z existujúcich a dostatočne moderných modelov. Použitie dvojvalcového pollitra bolo v tomto prípade viac menej logické.

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Honďácky názov Rebel si už určite niekde počul, na scéne je už viac ako 20 rokov. Vždy išlo o malé motorky (125 a 250 kubíkov; na krátky čas bola aj 450) a až doteraz boli všetky dvojvalcové a chladené vzduchom. Keďže Rebel bol vždy viac americkou než európskou záležitosťou, aj tento ostatný bol predstavený v Amerike. Tam sa predáva aj v tristovkovej jednovalcovej verzii. Pollitrový dvojvalec pôvodom z modelového radu CB500 tu nebol zvolený len tak náhodou, ako jediný z aktuálneho agregátového portfólia Hondy sa totiž hodí k menu Rebel, pretože tieto stroje mali vždy radové dvojvalce s vyššou, takmer zvislou architektúrou. Ku motoru sa potom iba doladil rám a zvyšok motorky a moderný Rebel bol na svete.

Video: Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Rebel pôsobí veľmi kompaktne. Je to malý stroj s nízkym posedom, len 690 mm nad zemou, čím sa stáva vhodným aj pre väčšinu žien. A keďže má do 35 kW, tak aj pre všetkých s vodičákom A2. Ako som načrtol už v nadpise, má aj prívetivú cenovku, čiže keď si to všetko spočítame, Rebel je dostupná a vhodná motorka pre širokú cieľovú skupinu.

Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Zvolený pollitrový motor pracuje aj v modeloch, ktoré majú na priebeh výkonu a krúťaku až protichodné požiadavky: naháč CB500F a endruko CB500X, športovec CBR500R a teraz aj Rebel. Ten má však ako jediný nepatrne menší výkon a vyšší krúťak, ktorý má vrchol v nižších otáčkach, čo sa pri takomto type motorky priam vyžaduje. Zo svojho charakteru si však veľa zachoval, a tak Rebel je skôr taký športovejší bobber. Ale inak z neho cítiť istú svojskosť, pretože napríklad ako jediný má úplne iné ovládače (pre veľké americké prsty) a ako takmer jediná Honda je celkom rýchlo prerobiteľný na jednosedadlový stroj bez toho, že by vôbec niekto tušil, že by tam to druhé sedadlo mohlo byť. Netuctovou záležitosťou je aj čierna farba úplne všade. Až na pár kovovo lesklých alebo sivých detailov je pri nami testovanom čiernom prevedení fakt všetko čierne.

Je tu aj zopár ďalších dizajnových vychytávok, pozri si napríklad unášač predného brzdového kotúča - jeho lúče sa prekrývajú s lúčami kolesa, inak dizajnovo veľmi peknými. Alebo sú tu nezvyčajne dlhé konzoly stupačiek, ktoré konštruktéri museli použiť, aby posed nebol vyslovene športový. Veľmi by sa sem hodili aj predkopnuté stupačky, ale keďže rám je chrbticový a nie kolískový, nebolo ich kde uchytiť. Stupačky si vyžiadali aj ďalšiu nezvyčajnosť, a to dodatočný plastový kryt spojkového kartra, aby si jazdec nespálil nohu. Pravá stupačka je totiž presne pri tomto kartri, ktorý takpovediac vytŕča z úzkej stavby stroja, takže jazdec má tendenciu si na tomto mieste oprieť nohu. Posed je inak v kontraste s veľkými ovládačmi priam určený pre menšie postavy - ľahko sa nastupuje aj vystupuje, nohami musí na zem dočiahnuť každý, netreba tu byť ani veľmi predkolenený.

Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze
Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze
Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze
Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Spínačku má Rebel na ľavej strane medzi nádržou a valcami; riadidlá sa odomykajú iným zámkom na opačnej strane. Jazdca privíta minimalistický budík a klasické bublanie radového dvojvalca. Cvak za jedna a poďme za mesto. Aha, vlastne sa ešte prepliesť zápchou... Ale veď tú zvláda Rebelík celkom vpohodke, riadidlá nie sú široké, a dá sa na ňom poprdkávať pomaličky na jednotke či dvojke. Vďaka nízkemu posedu máš vždy istotu, že došliapneš nech sa deje čokoľvek.

Za mestom konečne môžeme trochu popustiť uzdu. Rebel sa nechá celkom svižne viesť, pôvod jeho motora sa nezaprie. Niekto by určite povedal, že na bobbera je takýto prejav príliš otáčkový a športový. Vývojári odviedli dobrú prácu pri výfuku, ktorý vo finále vytvára dunivý zvuk tam, kde by inak nebol.

Predné odpruženie nie je nastaviteľné, ale celkom úprimne môžem povedať, že ho ani nepotrebuje. Na tomto stroji budeš jazdiť takmer stále sólo, a ani nejaké veľké športovanie, pri ktorom by predok trpel pod silnými brzdami alebo v náklonoch, sa tu nedá očakávať. Vzadu sa na dvoch klasicky zvonku umiestnených tlmičoch dá upraviť predpätie. Predpokladám, že majiteľ to využije vtedy, keď priloží batožinu, lebo k Rebelu sa predávajú aj štýlové bočné brašne.

Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze
Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze
Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze
Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Nuž a keď prídu zákruty, tak v nich je všetko podriadené gumám a stupačkám. Obe pneumatiky sú 16-palcové, s vysokým profilom, a vpredu aj značnou šírkou 130 mm. Vzadu je stopäťdesiatka. Samotné gumy by zvládli aj športovejšie zaobchádzanie, to však nedovolia stupačky. Už v kruháči ich budeš ťahať pár centimetrov alebo milimetrov nad zemou, a v rýchlejších zákrutách ich skôr či neskôr škrtneš. Dá sa z nich inak vybrať guma a môžeš ich tak mať pekne endurácky zubaté. Motoru sa tiež páči vytáčanie a dynamická jazda (ešte poznámočka - nie je tu žiadny otáčkomer, budík na riadidlách je veľmi skromný), takže keď chceš nakladať a kvaltovať, nebude proti, ale rovnako znesie aj pohodovú jazdu na päťke/šestke. Od toho bude závisieť aj spotreba, ale neboj, bude kolísať vo veľmi malom rozmedzí. Doslova od 3,9 litra až po zhruba 4,5. Pri návšteve pumpy ti zostane aj na kávu a keksík, lebo do nádrže zvyčajne nenatankuješ viac ako desať litrov.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Honda predstavila Rebel tak trochu mimo bežného "výstavného" cyklu, a to v Kalifornii. Rebel bol vždy synonymom malého nenáročného biku s menším motorom, ale o to väčším štýlom, zameraný pre začiatočníkov či nežnejšie pohlavie. Tak je tomu aj dnes. Napriek tomu sme si s ním užili kopu srandy.

Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Pretože v dnešnej dobe hi-tech hyper vybavených tourer modelov je Rebel stelesnením jednoduchosti a minimalizmu vo všetkých smeroch. A taká je aj jazda na ňom. Proste bobberovský posed "proklate nízko", motor a dve kolesá, nič navyše. Priam hračkárske jazdné vlastnosti, príjemný zvuk, ktorý by sa dal ešte poladiť, a zábavná jazda v meste aj v okolí. Rebel nie je postavený k dokonalosti, karter na pravej strane trochu vytŕča, stupačky naširoko, žiadna ochrana jazdca, a aj ten motor skôr športovejšieho prejavu... A možno aj preto bolo jazdenie na ňom taká sranda...

Super outfit, šéfko! :) - Na rebelantskú motorku patrí rebel jazdec :) - Honda Rebel 500 2017

Svojím zameraním vhodný pre začiatočníkov, ženy, ale aj ako nenáročný základ na nejakú customizáciu do podoby motorky, ktorá bude vytŕčať z davu. To je jednoducho Rebel - motorka, z ktorej som vždy vystupoval s nevysvetliteľným úsmevom na tvári :-)

nízky posed, extra ľahká ovládateľnosť, jednoduchosť, doladené detaily, cena motor športovejší na bobber zameranie - je to vôbec mínus? :-)

Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Konkurencia

Rebel nemá vyslovene priamych konkurentov, ktorí by mali podobný objem alebo vzhľad. A jediný, ktorý má 35 kW bez špeciálneho objednávania, je Ducati Scrambler Sixty2, čo je štyristovková verzia Scramblera. V objemoch aj cenách sú tu pomerne veľké rozdiely, rovnako ako v obutiach - od pätnástok až po osemnástky.

Ducati má pri svojom menšom motore samozrejme aj menší výkon a krúťak, a to s cenovkou o 1 500 eur vyššou než má Rebel. Pre fajnšmekrov je tu aj väčšia osemstovková verzia Scramblera, ktorá sa dá bez príplatku objednať v 35-kW verzii, ale to s cenou už o 2 500 eur vyššou. V "ádvojkovej" úprave sa dá objednať aj Yamaha XSR700, Kawasaki Vulcan, aj Triumph Street Twin.

Ale ak sa máme baviť o plných výkonoch, tak najsilnejším rivalom je plná verzia Yamahy XSR700 s takmer 75 koňmi. Tá to berie pomerne dosť japonsky, pretože XSR má úplne štandardné 17-palcové kolesá, ale periférne časti sa tvária štýlovejšie. Pracuje v nej tiež radový dvojvalec, známy najmä z modelu MT-07. Cenu má o rovne dve tisícky vyššiu než Rebel. Ak to vezmeme z iného konca, navyšší krúťak má Triumph Street Twin, a to až 80 Nm pri nizučkých 3 230 otáčkach. Tiež je to radový dvojvalec, má objem 900 kubíkov, výkon 55 koní, ale celá motorka je o viac ako 2 500 eur drahšia. Zo starej školy tu máme Taliana Moto Guzzi V7 III, najskôr asi vo verzii Stone. Tá má pri objeme 744 kubíkov 52 koní a 60 ňútnov pri 4 900 otáčkach (spolu so štvorkilovým Scramblerom je to jediný čistý vzducháč zo spomínaných), a cenu približne o 1 500 eur vyššiu.

Zostávajú nám najčoprovejší rivali, a to z opačných strán sveta: americký Harley-Davidson Street 750 (ale vyrobený v Indii), a japonská Kawasaki Vulcan S. Harley má objem rovnaký ako má v názve, a to usporiadaný samozrejme do dvoch valcov s rozovretím 60 stupňov, Vulcan je radová dvojvalcová šesťstopäťdesiatka, ktorú poznáme napríklad z novej Z650, predtým ER-6n. Obe tieto motorky sú logicky silnejšie než Rebel, a aj drahšie: Američan o vyše 1 100 eur, Japonec o 1 600 eur. Harley je zo všetkých provnávaných najťažší, má 230 kg pohotovostných.

Ak by som to mal úplne skrátiť, mohol by som napísať iba to, že Rebel je zo všetkých najdostupnejší, takmer najľahší, a že má úplne najnižšie sedlo.

Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Záver

Rebel sa môže zdať ako sivá myška. Má dobrú cenu, nič nežerie, každý deň ťa odvezie do práce... Ale štýlu má viac než nejaký naháčik, a keby si sa pustil do estetických úprav, tak o sivej myške nemôže byť ani reč - veď len samotná nádrž je tu doslova papier nepopísaný (inak naši kamaráti v Amerike si ho môžu kúpiť aj s červenou alebo zelenokrikľavou nádržou), tie bočné plastíky pod ňou tiež, čo všetko by sa dalo spraviť so zadným blatníkom... A nemusí to byť ani drahé, stačí len trochu nápadu a originality. Inšpirovať sa môžeš opäť v Amerike, kde Rebela upravujú na milión spôsobov.

Cena bejby bobbera Honda CMX500 Rebel je 5 990 eur.

Plusy, mínusy

cena, štýl, nízky posed trochu čudný posed - vytŕčajúci spojkový karter

Video: Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Video: Honda CMX500 - Rebel

Pozadie / Wallpaper:

Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze
Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze
Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze
Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CMX500 Rebel 2014

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 4,1 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 11,2 l (3 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 200 km
Cena motorky 5 990 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Bočné brašny s nosičom 390 + 215 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 22,60 EUR
Stupačka 75,70 EUR
Spätné zrkadlo 62,30 EUR
Smerovka 49,50 EUR
Svetlomet 478 EUR

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktor jazdil v oblečení KLMwear, rukaviciach 4SR a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Honda Rebel 500 2017 Harley-Davidson Street 750 2017 Kawasaki Vulcan S 2017 Yamaha XSR700 2017 Ducati Sixty2 2017 Triumph Street Twin 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHarley-DavidsonKawasakiYamahaDucatiTriumph
Model:Rebel 500Street 750Vulcan SXSR700Sixty2Street Twin
Rok:201720172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserChopper/CruiserNaháčKlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:471 ccm749 ccm649 ccm689 ccm399 ccm900 ccm
Max. výkon:45.6 k (33.5 kW) / 8500 ot.61.2 k (45.0 kW) / 7500 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.40.1 k (29.5 kW) / 8750 ot.55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot.
Max. krútiaci moment:44.6 Nm / 6000 ot.59 Nm / 4000 ot.63 Nm / 6600 ot.68 Nm / 6500 ot.34.6 Nm / 8000 ot.80 Nm / 3230 ot.
Kompresný pomer:10.7:111:110.8:111.5 : 110.7:110.55:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 66.885 x 66 mm83 x 60 mm80 x 68.6 mm72 x 49 mm84.6 x 80 mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanie Mikuni 38mmvstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (2V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (2V)DOHC
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazremeňreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm150 mm120 mm
Zdvih vzadu:80 mm130 mm150 mm120 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovádvojkotúčovájednokotúčová, 2 piestikyjednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm282 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:130/90-16M/C 67H100/80-17120/70-18120/70-17110/80 R18100/90-18
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm245 mm245 mm255 mm
Pneu vzadu:150/80-16M/C 71H140/75-15160/60-17180/55-17160/60 R17150/70 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:223 kg167 kg198 kg
Hmotnosť s náplňami:190 kg229 kg225 kg186 kg183 kg
Výška sedla:690 mm710 mm705 mm815 mm790 mm750 mm
Rázvor:1488 mm1534 mm1575 mm1405 mm1460 mm1439 mm
Dĺžka:2188 mm2225 mm2310 mm2075 mm2100 mm2090 mm
Šírka:820 mm880 mm820 mm845 mm785 mm
Výška:1094 mm1100 mm1030 mm1150 mm1114 mm
Svetlá výška:136 mm145 mm130 mm140 mm
Objem nádrže:11.2 l13.1 l14 l14 l14 l12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.85 l/100km4.6 l/100km4.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 218 kmcca 213 kmcca 228 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:za príplatok
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2017: 5 990 eurCena 7/2017: od 7 164 eurCena 7/2017: 7 645 eurCena 6/2018: 7 290 eurCena 7/2017: 7 490 eurCena 8/2017: 8 510 eur

Pridané dňa: 13.07.2017 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk