Anketa:
Prvý test: šikovná dvojica od Hondy – CBR500R a CB500F
ZdieľaťPridané: 01.03.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 30964 [Testy a predstavenia - Test]
Postavené na rovnakom základe a predsa značne odlišné. To sú športovo ladené šidlá od Hondy, stvorené predovšetkým pre mladých riderov s vodičákom na stroje do 35 kW. No ako som si počas testovania uvedomil, šikovné päťstovky boli stvorené pre ďaleko širšie spektrum jazdcov.
Honda opäť priniesla na trh trojicu modelov, ktoré majú rovnaký rám, brzdy, mierne odlišný podvozok a samozrejme jednotný motor. Po úspešnej trojici radu NC, s motorom 670 ccm, a maximálnym výkonom 35 kW, sú tu oveľa zábavnejšie CéBečky, s točivým motorom s objemom 471 ccm a rovnako veľkou nádielkou kilowattov. Oba rady sú teda jasne zamerané na novovytvorenú skupinu vodičákov pre motorky s výkonom maximálne 35 kW, oba rady však oslovia úplne odlišné kategórie jazdcov.
Honda CBR500R 2013 |
Znovuzrodený dvojvalec od Hondy
Honda CB500 je aj dnes veľmi obľúbeným modelom. V inzercii je často dostupná ako škrtená na 25 kW, siahajú po nej mladí jazdci aj naše nežnejšie pohlavie. Teraz, keď sa zmenila legislatíva, Honda vzkriesila svoj koncept paralelného dvojvalca v triede do 500 kubíkov. No nejde o obyčajné „prekopanie“ motora, do nových modelov sa montuje úplne nový motor postavený od nuly.
Točivý motor je skutočne zábavný, pričom je veľmi vhodný pre začínajúcich jazdcov. Maximálny výkon sa nachádza tesne pred zásahom omedzovača, a to pri 8 500 otáčkach za minútu. Kto si teda chce vychutnať maximálnu porciu koníkov, bude sa musieť často hrať aj s radičkou. Celý kolotoč radenia a držania motora v otáčkach dáva jazde istý športový charakter. Neskutočne som si užíval zásah omedzovača po každom zarvatí za plyn.
Otáčky a výkon stúpajú pekne rýchlo nahor po prekonaní 3 500 ot./min. Pod touto hodnotou sa motor vyslovene trápil a dal to najavo miernym zatrepaním. Inak nebolo otáčok, pod ktorými by motorka nezačala plynule akcelerovať, z hoc ktorého zo šiestich prevodových stupňov.
Doslova som žasol nad celkovou uhladenosťou, akou sa dvojvalec prejavoval. Rýchlo som si zvykol na fakt, že môžem plynovou rukoväťou točiť akokoľvek silno a nič vážne sa mi nestane. Bez kontroly trakcie, bez elektronicky omedzeného výkonu, skrátka rýdzi, plynulý prísun koníkov. Kto jazdí srdcom a čaká, že si jazdu na motorke musí zaslúžiť, inak ho stroj vytrestá, nech sa na tieto Hondy ani neusádza. Točivý dvojvalec je síce zábavný, má istý športový charakter, no zároveň je vo svojej podstate bezpečný. Skĺbenie týchto vlastností s lineárnym nástupom výkonu tak prináša primerane výkonnú hnaciu jednotku do rúk mladých jazdcov.
Štýlový superšport a zábavný naháč
Dizajn je bezpochyby prvou vecou, ktorá udrie do oka záujemcovi o danú motorku. CBR500R aj CB500F vo mne pri prvom pohľade vôbec nevyvolali pocit, že sa jedná o malé rozpočtové motorky. Práve naopak, jednoduchý ostrý dizajn navodil dojem, že sa jedná o facelift veľkých litrových sestier CBR1000RR a CB1000R. Až bližší pozornejší pohľad jasne odhalí s čím tu máme dočinenia.
Okapotovaný superšport CBR500R so svojimi ostrými líniami ihneď láka k ostrej jazde. Agresívne vyzerajúca maska, ostrá zadná časť či decentne odhalené srdce stroja oslovia najmä mladých chalanov a baby túžiacich po dospelej mašine. Šikovne je zamaskovaná aj jednoduchá kyvka. Z jednej strany s ňou splýva vodítko reťaze, čím navodzuje dojem zložitejšej štruktúry, zatiaľ čo na strane opačnej ju maskuje klasicky zavesená koncovka výfuku.
Hondy CBR500R vystavené pred hotelom v Španielsku |
Hondu CB500F som na vlastné oči prvýkrát zbadal v červeným svetlom zaliatej miestnosti hotela. Čierny motor s lesklými skrutkami síce pripomínal inú značku, avšak výrazne naznačené umiestnenie bodov, kde sa nachádzali ukotvené vačkové hriadele, už jasne hovorili o tom, že motor má DNA značky Honda. Zadok rovnako ostrý ako eRko a „oholený“ predok vo mne hneď prebúdzajú moje sympatie k nahatým motorkám.
Hondy CB500F vystavené pred hotelom v Španielsku |
Zaujímavo určite vyzerá aj tretia z rady CB500, Honda CB500X, ktorú som síce v Španielsku nemal možnosť vyskúšať, no jej dizajn nápadne sa podobajúci na turistický model Crosstourer ju tak trošku predurčuje aj k cestovaniu. Oproti dvom jasne asfaltovo zameraným F a R je CB500X postavená na podvozku s vyššími zdvihmi. Okrem toho jej predná časť dáva už na pohľad pocit, že na nej bude aj ochrana pred vetrom o čosi lepšia a spolu s viac vystretým posedom dovolí prekonávať veľké diaľky vo väčšom pohodlí.
Video: V sedle: Honda CB500F a CBR500R 2013 v Španielsku
Praktický pohľad na nové CéBečky
Celý večer rozmýšľam nad tým, ako budem krotiť pristavené motorky. No keď niekde sneží asi tak raz za sto rokov, tak presne vtedy tam nesmiem chýbať! Okrem motoriek teda musím krotiť aj seba, námraza v zákrutách mi totiž hneď ukázala varovný prst. Zamračená obloha však vyčarí úsmev môjmu testovaniachtivému ja. Veď kde sa najlepšie otestujú praktické veci ako ochrana pred vetrom či funkcia ABSka, keď nie v brutálne nemotorkovom počasíčku?
Ako prvú chytám do rúk CBRku. Hneď zapínam doplnkovú výbavu a to vyhrievané rukoväte. Paradoxne až tu, vo „večne slnkom zaliatom“ Španielsku si uvedomujem pravú hodnotu tejto vychytávky. Zapínajú sa malým tlačidlom na ľavej rukoväti a šialene silno hrejú, až príliš, ale je mi to absolútne jedno, hlavne, že sú tu.
Honda CB500F 2013 |
Celkom ma prekvapila ochrana pred vetrom. Aj keď iba v rifliach a s pritlačenými nohami o stred motorky sa necítim byť nijako vyfúkaný. Čelný štít však mojej výške 182 cm celkom nesadol. Pokiaľ som nebol zaľahnutý na nádrži, mieril prúd vzduchu rovno na môj krk. Po presadnutí na CB500F som sa aj bál, že kompletne odmrznem, ochrana nôh však bola porovnateľná s eRkom a tvar nenápadne pridaného predného štítku taktiež odviedol istú robotu. Jasné, že ma ofúkalo o čosi viac, no prudký nápor vetra nastával až pri rýchlosti nad 100 km/h, dovtedy som sa cítil, vzhľadom na podmienky, komfortne aj na nahatej verzii.
Svoje si odpracovali aj brzdy. Vyhryzené kotúče nielenže dobre vyzerali, no v spojení so systémom ABS a strmeňmi Nissin, dodali jazde pocit patričnej istoty. Vpredu bol síce len jeden 320 mm kotúč a klasické „gumené“ hadice, ale vyladenie bŕzd bolo fantastické. Brzdiť stačilo vždy iba jedným prstom. Nástup brzdného účinku bol ľahko čitateľný, primerane ostrý s plynulým nástupom zásahu ABSka. So zadnou brzdou to už bolo o čosi horšie. Keď sa tam ABSko rozhodlo zasiahnuť, tak to dalo aj patrične najavo silnými vibráciami v brzdovej páčke. Predná páčka naopak vibrovala tak slabo, až ma často na zásah ABSka upozornila iba kontrolka na palubnej doske. Ten pocit istoty bol skrátka na nezaplatenie, nikdy som nemal pocit, že by ma mala motorka vytrestať za blbosti, ktoré som s ňou páchal.
Keď sa o ergonómiu stará maličká Japonka
Ráno na prezentácii nových modelov nám predstavili okrem iných projektových lídrov aj inžinierku starajúcu sa o ergonómiu projektu CB500. Hneď ako som uvidel tú typickú maličkú Japonku, dostal som tak trochu strach, či sa na tie motorky vôbec vojdem. Ako sa ukázalo, Kaori Inada vie veľmi dobre čo robí. Nemohol som si odpustiť nepoprosiť ju o spoločnú fotografiu, aby bolo jasne vidieť aký je medzi nami výškový rozdiel.
Kaori Inada a moja maličkosť |
Kaori som aj vyspovedal ale aj tak nikdy nepochopím ako v Honde dokázali postaviť motorky vhodné pre nízke ľahké žienky na ktoré sa zároveň pohodlne vtrepe chlap priemerného európskeho vzrastu. Ešte viac som žasol, keď som zistil, že tieto 500vky vážia vyše 190 kíl (CBR500R 194 kg, CB500F s ABS 192 kg). Neverím, nechápem, ťukám sa po čele. S tou váhou to je buď preklep, alebo tie stroje vážili aj s jazdcom. Obvyklá formulka pri testoch je „Po rozjazde váha motorky akoby úplne zmizla“. V tomto prípade to napísať nemôžem, ja som tie kilá necítil v žiadnej situácii. Oni nám snáď do rúk dali 125ky!!!
Za všetko môže dobré rozloženie váhy a hlavne sedlo vo výške 790 mm. Sedlo je dosť dlhé, v zadnej časti aj pohodlne široké, no vpredu je vykrojené tak, že aj jazdec nižšieho vzrastu vždy bezpečne zloží svoje stupaje na zem. Dobrý rajd taktiež prispieva k skvelej manévrovateľnosti na mieste. O čosi lepšie je na tom v tejto situácii Honda CB500F. Jej široké riadidlá umocňujú pocit istoty, ktorý ocenia najmä jazdkyne nižšej postavy.
Pri motorkách, evidentne postavených tak, aby ich s istotou ovládli aj nižší jazdci/jazdkyne, mi hlava proste nepoprala fakt, že som sa na nej ja cítil pohodlne usadený. Necítil som sa ako slon na burizóne, proste som do tvarov stroja jednoducho zapadol. Ani som sa necítil nejako zvlášť pokrčený, či už na CBR500R alebo CB500F. Viac som si však užíval jazdu na eFku, vyššie umiestnené riadidlá mojim centimetrom skrátka prospeli. Páčky ľahko ovládateľné bez nutnosti používať väčšiu silu, taktiež jasne vravia pre koho sú tieto šidlá ušité.
Kaori Inada odviedla skvelú prácu, no aby som iba nechválil: pre mňa typický problém Hondy, namiesto smeroviek trúbim. Viem, mám veľké predné laby, ale toto im neodpustím. Môj problém číslo dva, veľké zadné laby a následné ukladanie pravej päty na výfuk. Našťastie tam dali ochranný kryt, tak som si podrážku nespiekol. V Honde to ale mohli vymyslieť s výfukom ináč, zvlášť, keď radička aj páčka zadnej brzdy nijako neobťažovali zažité rutinné pohyby. Dokonca som nemal problém ani s vyklápaním bočného stojanu a ten neviem pohodlne, kvôli veľkosti nohy, zložiť ani na mojej oveľa väčšej motorke.
Vyšlo slnko a zábava mohla začať
Síce je zima ale kľukaté prímorské cesty človeka hneď zohrejú. A keď sa k tomu pridá vyškerené zubaté slnko nie je o čom, ide sa jazdiť!
Čo na to štýlová Honda CBR500R
Prepletačka mestom začína. Motor si potichúčky hraje tú svoju za 3,5 litra na 100 kilometrov. Celý stroj je až príliš ľahko ovládateľný, tak nie je problém uchmatnúť vždy najlepšiu pozíciu na svetlách a na zelenú vypáliť rýchlo vpred. Kvôli istejším pohľadom do späťákov musím trošku krčiť ramená, no nie je to nič hrozné, aj tak mám pod bundou o čosi viac vrstiev oblečenia než obvykle. Honda by bola veru dobrá pomocníčka do mesta. Na plechovú nádrž hodiť tankvak či dozadu zakúpiť 35-litrový topcase z originálneho príslušenstva a úložný priestor by bol hneď dostačujúci.
Honda CBR500R |
Za mestom sprvu slušne. Bežných 90 km/h, 4 500 otáčok, zaradená šestka, aktuálna spotreba 3,8. Vážne mi prosím povedzte, koho baví takto jazdiť? Kopem o dva dole a v momente letia otáčky po omedzovač. Spomínam si na Awiov zlepšovák radenia na NC700X. Ľahko tlačím zdola na radiacu páčku a v momente keď motor „priškrtí“ omedzovač, rýchlosť sa preradí akoby som mal quickshifter. Vychutnávam si vyháňanie motora po červené pole. Motor ženie motorku plynule vpred až do rýchlosti 170 km/h, potom rýchlosť stúpa o poznanie pomalšie. Pocitovo ľahká CBRka je stabilná na diaľnici a pri vysokých rýchlostiach, viac srandy je však stále v zákrutách.
Pekná kľukatá cesta nad slnkom zaliatym morom láka k ostrej jazde. Neustále radenie vyživuje taký ten čistokrvný pocit z motorkovania. Pretože motor má sily dostatok aby motorku kdekoľvek vytiahol aj z nižších otáčok. No tam hore je to iná kávička. Aj dvojvalec preladí na inú nôtu, už to nie je tichý, tak trošku dunivý zvuk, ale poriadne kvílenie pripomínajúce nasrdené štvorvalce.
Každý kopec však niekde končí, rovnako aj stúpanie popri mori na ceste do Barcelony. Zákruty v klesaní skúšam brať cez ostré brzdenie aj plynulo s brzdením motorom. Tu som si všimol istú vec. Po otvorení plynu z úplne zavretej polohy to motorom vždy trochu šklblo. Nedialo sa fakt nič hrozné, ale na tak vyrovnanej, uhladenej a príjemnej motorke, takýto detail bil takpovediac do očí. Zarazila ma aj výsledná priemerná spotreba 4,7 l/100km, toto číslo však treba brať s rezervou, stúpanie otáčok mi väčšinou stopol až omedzovač.
V opačnom garde so zábavnou Hondou CB500F
Po krátkom fotení sa dostávam za rajdy mojej favoritky CéBe 500 eFky. Vzpriamenejší posed, široké riadidlá a neustále dráždenie spraviť niečo švihnuté ma akosi chytil. Stále je tu ten uhladený základ, ale... Keď som poriadne stlačil nádrž medzi stehná a takmer odtrhol doraz plynovej rukoväte, vtedy som pochopil, že zákruty vysoko nad morom mi v opačnom smere vyčarujú širší úsmev.
Rovnaký podvozok ako na CBRke dovoľuje robiť to isté aj s naháčom. Limituje ma však studený asfalt a studené pneumatiky. Na hranu to preto nešlo avšak dynamická jazda čo to o správaní motoriek naznačila. Nie, nie sú tu žiadne nastaviteľné komponenty, ale načo by tu komu boli? Keď všetko funguje ako má, nič neodskakuje a nič sa zbytočne neponára. Konštruktéri dokonca mysleli aj na to, že by mladý chalan rád zviezol na motorke občas aj svoju frajerku, a tak je na všetkých CB500vkách možné nastaviť predpätie zadnej pružiny v deviatich rôznych polohách.
Honda CB500F 2013 |
Nad pobrežím Španielska by som však so spolujazdcom jazdiť nechcel. Užiť si ľahkosť s akou sa nahá CB500 ovláda, to ide len osamote. Široké, rovné riadidlá umožňujú lepšie ovládať motorku, najmä v utiahnutých zákrutách a meste. Doslova iba vrtím zadkom a motorka ide presne tam kam chcem. Vôbec ju nemusím presviedčať, pevne uchopená medzi mojimi stehnami poslúcha na povel a reaguje na každý môj pohyb.
Čo by som ale hneď menil sú späťáky. Na CB500F som v nich ozaj kontroloval iba seba, trošku dlhšie stopky a problém by bol vyriešený. Ďalším, a tentokrát veľkým mínusom je viečko nádrže. Nie je umiestnené na pánte, a tak pri každom tankovaní treba riešiť čo s ním. Pri priemernej spotrebe na naháči rovných 5 l/100 km (opäť pripomínam jazdu po omedzovač), však tento problém nastane pri tankovaní plnej, 15,7-litrovej nádrže až každých 314 kilometrov.
Konkurencia
Trieda motoriek ušitých na mieru novým vodičským oprávneniam triedy A2 sa pomaly rozrastá. Ako prvá sa tejto „diery“ chytila práve Honda a stihla na trh uviesť už druhú radu motoriek s maximálnym výkonom 35 kW.
Konkurenciu medzi naháčmi si teda Honda CB500F preto nájde aj vo vlastných radách a to model NC700S, ktorý však neposkytuje takú ľahkosť a nemá taký zábavný charakter ako menšia 500vka. Priamym konkurentom je určite Yamaha MT-03 s rovnakým výkonom, avšak menej točivým motorom, no o 13 Nm väčším krútiacim momentom. Ľahkosťou a s iba o 3 kW nižším výkonom konkuruje novej Honde aj najväčší z malých vojvodov KTM Duke 390. K dispozícii je aj možnosť priškrtiť si Kawasaki ER-6n, za Kawasaki si však budete musieť slušne priplatiť. Ďalšou o čosi drahšou alternatívou k CB500F môže byť Husqvarna TR650 Strada, tu by ale opäť bolo treba kvôli legislatíve motor priškrtiť.
Superšport CBR500R si vo vlastných radách konkurenciu nenašiel. Rada NC superšportovú verziu nepriniesla a tak tu máme len možnosť priškrtiť si niektorú zo silnejších mašín. S podobným charakterom motora tu je Kawasaki ER-6f, rovnako ako pri CB500F je však aj tu cena pri verzii s ABS značne rozdielna.
Honda CB500F 2013 |
Záver
Normálne jednu z týchto motoriek chcem. Nie pre seba, ale pre frajerku, aby som jej ju mohol kradnúť a robiť jej tak napriek. Do mesta, na vybláznenie po ťažkom dni v škole a pre partnerku na dlhé cesty, aby si jazdila sama a nemusela sedieť za mojím chrbtom. Celý tento koncept dvojvalcov ma prinútil sa zamyslieť nad tým, či by som vlastne potreboval litrovú mašinu ak by som s ňou necestoval vo dvojici a s ťažkou batožinou. Nepotreboval! Ľahkosť, malá spotreba paliva, úžitkové vlastnosti s doplnkovou výbavou ale hlavne kopec zábavy za tak málo peňazí, to nepotrebuje ďalší komentár.
Plusy a mínusy
zábavný charakter oboch motocyklov, celková uhladenosť, motor so športovým charakterom avšak vhodný pre neskúsených jazdcov, dizajn, ľahká ovládateľnosť aj na mieste, cena | detaily ako päta na výfuku či pre mňa úzke späťáky, zásah ABSka na zadnej brzde, vyhrievané rukoväte hriali príliš silno, voľné viečko nádrže |
Video: Video Test: Honda modelová rada CB500 F, CBR a X 2013
Video: Honda CB500F, CB500X a CBR500R
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CBR500R a CB500F 2013:
Spotreba | 5 l/100km |
Objem nádrže | 15,7 l |
Otáčky motora pri 50, 90 kmh | 3.500 ot. (5 st.)/ 4.200 ot. |
Cena motorky | CB500F 4990 EUR, CBR500R 5990 EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Aktuálne nie sú známe ceny všetkých doplnkov a náhradných dielov, ale akonáhle ich dostaneme, doplníme ich do článku.
Vyhrievané rukoväte | nepotvrdená |
35l topcase | nepotvrdená |
Bočné kufre | nepotvrdená |
Vyšší čelný štít | nepotvrdená |
Kryt sedadla spolujazdca | nepotvrdená |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | nepotvrdená |
Spojková páčka | nepotvrdená |
Stupačka | nepotvrdená |
Smerovka | nepotvrdená |
Spätné zrkadlo | nepotvrdená |
Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Honda Europe (Zep Gori, Felix Romero, Ula Serra, Francesc Montero)
Video: Honda Europe, Feri Zubal - zeON, Strih: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Honda | Honda | Kawasaki | KTM | Yamaha | Husqvarna |
Model: | CB500F | NC 700 S | ER-6n | 390 Duke | MT-03 | TR650 Strada 2013 |
Rok: | 2013 | 2012 | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Supermoto | Cestovné enduro |
Motor: | ||||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 670 ccm | 649 ccm | 375 ccm | 660 ccm | 652 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot. | 72.1 k (53.0 kW) / 8500 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. | 48.0 k (35.3 kW) / 6250 ot. | 58.5 k (43.0 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 7000 ot. | 60 Nm / 4750 ot. | 64 Nm / 7000 ot. | 35 Nm / 7250 ot. | 56.2 Nm / 5500 ot. | 60 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7:1 | 10.7: 1 | 10.8:1 | 12.6:1 | 10.0:1 | 12.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 73 x 80mm | 83 x 60 | 89 x 60 | 100x84 mm | 100 x 83 mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | automatická 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 125 mm | 150 mm | 130 mm | 190 mm | |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 130 mm | 150 mm | 120 mm | 190 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 300 mm | 300 mm | 298 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 110/70-17 | 120/70-17 | 110/80-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 220 mm | 230 mm | 245 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 150/60-17 | 160/60-17 | 140/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 173.4 kg | 139 kg | 175 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 190 kg | 211 kg | 204 kg | 186 kg | ||
Výška sedla: | 790 mm | 790 mm | 805 mm | 800 mm | 805 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1525 mm | 1410 mm | 1367 mm | 1420 mm | |
Dĺžka: | 2075 mm | 2195 mm | 2110 mm | 2070 mm | ||
Šírka: | 780 mm | 760 mm | 770 mm | 860 mm | ||
Výška: | 1060 mm | 1130 mm | 1110 mm | 1115 mm | ||
Svetlá výška: | 155 mm | 140 mm | 130 mm | 170 mm | 200 mm | |
Objem nádrže: | 15.7 l | 14.1 l | 16 l | 11 l | 15 l | 14 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Spotreba paliva: | 3.58 l/100km | 3.4 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 295 km | cca 242 km | ||||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | |||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena 02/2013 4990,- EUR, s ABS 5490,- EUR | Cena 02/2013 5590,- EUR, s ABS 6090,- EUR | Cena 02/2013 6495,- EUR, s ABS 6995,- EUR | Cena 04/2013: 4990 € | Cena 02/2013 7590,- EUR | Cena 02/2013 6 690,- EUR |
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Kawasaki |
Model: | CBR500R | ER-6f |
Rok: | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Superšport | Športovo cestovná |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 72.1 k (53.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 7000 ot. | 64 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 83 x 60 |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | |
Zdvih vzadu: | 130 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 194 kg | 209 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2075 mm | 2110 mm |
Šírka: | 740 mm | 770 mm |
Výška: | 1145 mm | 1180 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 15.7 l | 16 l |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5990,- EUR | Cena 02/2013 6995,- EUR, s ABS 7495,- EUR |
Pridané: 01.03.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500 - Awia
- Prvé dojmy: Honda CBR500R a CB500F z okolia Tarragony - zeON
- Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne, 14. - 15. 5. 2007 - Herghott
- Prvý test - Honda CB1100 2013 - v sedle modernej “Seven Fifty” vo Valencii - Awia
- Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Harley-Davidson, Honda a Ducati - Awia
- Honda inovuje trojicu modelov CB500 - dostali EURO5, nové farby a vylepšenia - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora