[Testy a predstavenia - Test]
Malá Multistrada sa do rodiny vracia po dlhých rokoch. Bolo načase, veď stredné cestovné endurá majú všetky konkurenčné značky!
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer, Martin Chudý
Ááách, kto si dnes spomenie na prvú malú Multistradu? Prišla na svet v roku 2005, ale v ponuke zostala len niekoľko málo rokov. Tá dnešná s ňou nemá spoločný pravdepodobne ani jeden diel, ale zato ich má veľa spoločných so svojimi väčšími tisícdvestovkovými sestrami. Ako motor bola celkom logicky zvolená menšia 934-kubíková Testastretta so 113 koňmi, a ako sa počas testu ukázalo, aj rozprávkovou spotrebou.
Keďže zámerom Ducati bolo vyrobiť stroj pre jazdcov, ktorým sa veľké 150+ koňové motorky zdajú až príliš svalnaté a drahé, nastala celkom zvláštna situácia - fabrika musela zainvestovať, aby z veľkej Multistrady spravili menej atraktívnu a dostupnejšiu motorku. LED svetlomety nahradila klasickými, upravila niektoré plasty, zmenila sedlo, pridala obojstrannú kyvku, zúžila zadné koleso... Rovno poviem, že rozdiel v cenách je rovných 2 500 eur. V hmotnostiach len zanedbateľné tri kilá.
Najmenej viditeľné sú tieto rozdiely v kokpite. Počas jazdy teda môže mať jazdec, ktorý niekedy vyskúšal veľkú Multu pocit, že na nej ešte stále sedí. Ak však trochu sklopí zrak, uvidí menej luxusné ovládače, ktoré nie sú podsvietené, ktorým chýba tempomat, a medzi ktorými v strede pribludla spínačka. Mimo kokpitu vidno viac čiernych nelakovaných plastov, a najzreteľnejším znakom nižšej triedy je obojstranná kyvka spolu s kolesami, ktoré ako keby ani nepochádzali od Ducati. Sú lakované na sivo a majú celkom obyčajný tvar lúčov. Našťastie sa dajú z katalógu objednať aj peknučké vypletané bezdušové. Zadné obutie sa zúžilo zo 190 na 170 mm, a to sa zíde najmä pri utiahnutejších zákrutách. Po naštartovaní je to však jasná Multistrada: studený motor občas zakašle (raz mi dokonca aj zdochol), a z výfuku ide jasný rachotavý zvuk Made in Ducati Bologna. Prístrojovka je rovnaká ako má základná verzia veľkej Multistrady, teda monochromatická LCD (vyššie verzie Multistrady 1200 ich majú farebné TFT). Je veľmi pekne rozvrhnutá a rozmerná, údaje sa veľmi ľahko čítajú. Samozrejme, ukazuje aj zaradený prevodový stupeň. V spodnej časti sú dve políčka, v ktorých sa dajú nalistovať rôzne dodatočné údaje, a je ich celkom dosť. Možno trochu zamrzí, že práve hodiny treba listovať, že na takomto turistovi sa nezobrazujú napevno...
Ani po rozbehu nezostáva 950 nič dlžná menu Multistrada (v preklade mnohocesta) - obratnosť aj dynamika sú na úrovni, s kvaltami treba jemnejšie, často pomôže medziplyn. Hádam aj bez pohľadu na spojkové ústrojenstvo by som uhádol, že hydrauliku tu nahradilo lanko. Užšie zadné koleso sa ukáže hneď v prvom väčšom náklone, nehovoriac o ostrejších zákrutách na nižších kvaltoch; malá Multa sa ľahšie naklápa. Ktovie prečo sa konštruktéri rozhodli použiť stosedemdesiatku, veď aj Monster 797 má širšiu zadnú gumu; a pritom sa dá predpokladať, že majitelia si budú vyberať skôr cestnejšie gumy než endurácke. Stoosemdesiatka by pomohla najmä vzhľadu, 170 je tam podľa mňa príliš utopená. Aj väčšina konkurentov (okrem výsostných endúr) používa širšie obutie.
Kým majitelia veľkých Multistrád sú bežne zvyknutí lietať okolo 150 - 170 km/h, na 950 to bude okolo 130 až 150. Občas som si však podľa prejavu motora nebol celkom istý, či som na malej či veľkej Multe. Pri vyšších rýchlostiach už je to samozrejme jasné, motor treba viac točiť. Malá Testastretta sa dokáže bez odvrávania rozmotať zhruba od 2 400 otáčok, pričom optimálne otáčky si ani netrúfnem tipnúť (pri diaľničných 130 km/h točí 5 200), pretože rada sa vytáča, jazdca k tomu úplne nabáda. Ako som písal, s dynamikou tu nie je absolútne žiadny problém - aj kilosedemdesiat je otázkou malého pootočenia plynom. Musím vyzdvihnúť veľmi pekný zvuk sériového výfuku pri riadnom gazovaní, napríklad keď podradíš kvalt plus naložíš plyn, malá Multoška sa pekne ozve, veľmi zalahodí jazdcovým ušiam, dobre sa to počúva. Je dosť možné, že tento zvuk je lepší než na veľkej Multistrade. Vozil som sa aj na väčšine konkurentov, ale som si takmer istý, že v sérii ani jeden neponúkne taký dobrý zvuk a taký srdcovo-mechanický prejav motora. Ten občas šklbne celou motorkou, za studena je neochotný ako nejaký Giancarlo Antonio z Ríma po dlhej žúrke a bez rannej kávy, a to myslím ako pochvalu.
Možnosť výberu zo štyroch máp motora vrátane ich personalizácie tu našťastie zostala: sport, touring, urban a enduro. Prvé dve využívajú plný výkon motora, ibaže s jeho rozdielnym priebehom, druhé dve využívajú menej koní. Každý režim upravuje aj citlivosť ABS a trakčnej. Podvozok nijako neovplyvňujú, keďže ten je čisto bez elektroniky. Jednotlivé mapy sa dajú prepínať aj za jazdy, len k aktivácii novozvolenej treba na okamih zavrieť plyn. Dosť logicky a jednoducho je spravené listovanie v nastaveniach a menu, na všetko sa využíva posuvný ovládač pri ľavom palci, potvrdzuje sa stlačením ovládača smeroviek.
Mnohocestu sme teda patrične popreháňali na mnohých cestách, hádam na všetkých možných typoch okrem čistej zeminy, piesku či blata. Keď sme ju odovzdávali, naša priemerná nameraná spotreba bola 5,5 litra na stovku. Výrobca udáva 5,3, a za toľko som zozačiatku aj reálne jazdil, zvýšilo sa to až po diaľničnom presune. Jazdíme samozrejme v takom "normálnom motorkovom optime", teda máááličko cez limit dopravných značiek, preto ma takáto prívetivá spotreba prekvapila. Myslím si, že pri trocha ľahšej ruke na nejakom mimodiaľničnom nedeľnom výlete sa motorka vie dostať aj pod päť litrov.
Posed je inak identický ako na veľkej sestre, iba sedlo je o 1,5 centi vyššie. Riadidlá sú širokánske, aj s výraznými chráničmi rukovätí so zakomponovanými neprehliadnuteľnými LED blinkrami. Musím pochváliť prepracovanú ochranu pred vetrom a najpratickejší možný posun plexi - dvoma prstami. Stačí nimi stlačiť dve plošinky k sebe a celým plexi potom hýbať hore dole. Rozmedzie je asi 10 cm. V najvyššej polohe plexi je odklon vetra asi najlepší zo všetkých Multistrád; vyšší jazdci síce budú chytať časť vetra do čela, ale nižší, povedzme pod 180 cm, budú v luxusnom bezvetrí. Výhľad v zrkadlách je celkom určite najlepší, aký kedy stroj vychádzajúci z bolonskej fabriky vôbec mal. Vo vyšších otáčkach motora síce vibrujú v horizontálnych smeroch, ale aj tak sú to jedny z najpoužiteľnejších a najkrajších Ducati zrkadiel.
Predpokladám, že aj komponenty odpruženia sú rovnaké - dovnútra nevidím, ale zvonku sú obrátená vidlica Kayaba a zadný Sachs rovnaké ako na základnej Multistrade 1200 (vyššie verzie dvanástky už majú semiaktívny podvozok). Zvláštne; na oboch týchto neelektronických podvozkoch som si pri prejazde horšími úsekmi hovoril, že zadok odvádza lepšiu prácu než predok. Vzadu sa predpätie nastavuje pohodlne vyvedeným ručne otočným ovládačom, aj nastavenie odskoku je celkom poruke (treba skrutkovač). Vpredu sa dá nastavovať kompresia aj odskok (tiež skrutkovač) a samozrejme aj predpätie (vidlicový kľúč alebo gola). S predkom odporúčam sa trochu pohrať, lebo v základe je nastavený na podstatne kvalitnejšie európske cesty.
S vyšším zaťažením sa tu priam počíta, a to aj v podobe spolujazdca, aj batožiny, aj oboch naraz. Zadný nosič si doslova pýta kufor, bočné kufre sa nasadzujú našťastie priamo na motorku. Možností uchytenia gurtní alebo pavúkov je tu niekoľko, klobúk dole. Dokonca aj pod spolujazdcove sedlo sa zmestí zopár viac vecí než len lekárnička. Šikovnejší a menší jazdec by tam natlačil hádam aj celý nepremok. Sú pod ním aj dve zásuvky - jedna štandardná 12V (úzka, rovnaká je aj pri prístrojovke), a jedna USB. Len škoda, že sedlo sa trochu ťažšie nahadzuje naspäť; hádam je to len otázka "vybehania".
Chodím okolo nej, chodím, obsmŕdam čo by som jej vytkol, ale veľa toho nie je. Sú to vlastne iba niektoré detaily, ktorými sa odlišuje od veľkej dvanástky, napríklad že ovládače menu a diaľkových svetiel na ľavej rukoväti sú takmer rovnaké a veľmi blízko seba, navyše sú posuvné namiesto zreteľne klikavých kolískových. Kým si na ne zvykneš, občas namiesto listovania v menu blikneš na protiidúce plechovičky. Potom už iba spomínané nešikovné nahadzovanie zadného sedla.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Bejby Multistrada, tak som nazval novú Multistradu 950, keď som ju videl prvý raz. No pri bližšom zoznámení s ňou si toto už nedovolím povedať. Motor je síce menší, ale výzorom aj konštrukciou je ako jej „väčšia“ sestra Multistrada 1200.
Začnem dizajnom tejto motorky, pretože to je prvé čím vás táto mašina zaujme. Červená farba jej neskutočne pristane, a preto ju budete chcieť mať stále čistú, aby vynikla. Je krásna na slnku, ale aj pri západe slnka, budete sa chcieť na ňu stále pozerať. Predok je v štýle väčšej Multistrady, čo je super. Nemá síce led svietenie, ale vzhľadom na to, že je to základný model z rodiny, tak sa s tým človek dokáže stotožniť. Dizajnová chuťovka sú smerovky v predných chráničoch rukovätí, ktoré dotvárajú nádherný dizajn motorky. Zadná časť je celkom úzka a zakončená veľmi pekným a moderným koncovým svetlom. Čo sa mne osobne páči je originálna koncovka výfuku, ktorá je minimalistická a nekazí vzhľad motorky. Zvuk by mohol byť aj výraznejší, ale pri vyšších otáčkach a pri záťahu ju budete počuť, o to sa báť nemusíte. Koleso vzadu by mohlo byť aj širšie, čo by ešte zvýraznilo atraktivitu motorky. Ochrana pred vetrom je nastaviteľná výškovo, čo poteší pri dlhších jazdách a aj fakt, že sa to dá nastaviť počas jazdy jednou rukou. Displej je prehľadný a orientovanie sa v ňom zaberie iba chvíľku. Je taký veľký, že sa ma pár ľudí opýtalo, či v ňom je aj navigácia, bohužiaľ som musel odpovedať, že nie je. Obrovským plusom je 20-litrová nádrž, čo značí možnosť dlhých výjazdov bez potreby neustáleho tankovania.
Multistradu som zobral najprv na výlet okolo komína, potom aj smer stredné Slovensko. Vyskúšal som ju na okreskách, ale aj na diaľnici, vzhľadom na to, že je to typ motorky, ktorý zvláda aj dlhé diaľničné presuny. Malý kúsok som ju vyskúšal aj na poľnej ceste pri okreske a na trávnatom povrchu. Keď som išiel po poľnej ceste, tak som prepol nastavenie motorky do módu enduro. Motorka je v tomto režime kľudnejšia, trakcia je umiernenejšia. Inak som ju mal na ceste nastavenú prevažne v sport.
Motor ťahá pekne odspodu, a čím vyššie otáčky, tým krajší tón zvuku vychádza z koncovky, občas som dokonca počul jemné prasknutie z výfuku, čo poteší nejdeného z nás. Môj prvý výlet bol smerom na Trnavu, kde som mal možnosť, vďaka počasiu, vyskúšať aj Mulťošku na mokrom povrchu. Chovala sa veľmi príjemne a človek nemá strach pridať aj na vode, a to som neprepol režim zo športu. Akonáhle sa mi zjavil suchý pás smerom na Voderady, tak som začal ťahať za plyn. Ostal som milo prekvapený, aký ma motor záťah. Ochotne ťahá odspodu a dych mu nedôjde ani vo vyšších otáčkach.
Smerom na Senec je zopár horizontov, na ktorých vám odľahčí predné koleso, no motorka je napriek tomu stabilná, a to najmä vďaka širokým riadidlám a nepotrebuje ani tlmič riadenia. Páči sa mi ako je táto talianska kráska prívetivá k jazdcovi a je s ním zosynchronizovaná. Nie je taká ostrá ako jej väčšia sestra, ale to len preto, že je určená aj pre tých jazdcov, ktorí nepotrebujú obrovský výkon a presedlávajú z menších kubatúr, no na 1200 si ešte netrúfnu. Výbornou voľbou sú brzdy Brembo, kde sa človek môže na ne stopercentne spoľahnúť.
Druhá časť výletu bola smerom na Duchonku, tak som si dovolil vyskúšať talianku aj na diaľnici. Bez problémov zvláda diaľničné tempo, nápor vzduchu je prijateľný aj vďaka ochrane pred vetrom. Za Piešťanmi smer Havran je zopár šikovných zákrut, kde som sa veľmi zabavil aj vďaka nastaveniu podvozka, ktorý zvláda bohužiaľ nie zrovna príjemný povrch na našich cestách. Medzi dedinami Multistrada ochotne zrýchľuje, ale aj brzdí, a to motorkára vždy baví si z času na čas poriadne pridať a vedieť, že pri vjazde do dediny nebude problém ubrzdiť. Do zákrut sa skláňa s istotou, čo vám umožní rýchlejší prejazd zákrutami.
V noci som sa vybral z Duchonky domov, prvé čo som postrehol je, že pri prepínaní stretávacích a diaľkových svetiel sa stretávacie svetlá vypnú a zapnú sa diaľkové a naopak, čo je zaujímavou voľbou, lebo stratíte ten rozptyl stretávacích svetiel. Vybral som sa ako inak pomimo diaľnicu, nech si užívam cestu naplno. Po príjazde domov som sa vôbec necítil unavený, čo je dobrým predpokladom na oveľa dlhšie výlety ako som bol ja.
Na druhý deň je krásne slnečné ráno. Vytiahnem motorku z garáže na dvor, aby som ju po výlete umyl. Pri umývaní si viem vychutnať dizajn a detaily tejto talianky. Jazda s ňou bola perfektným zážitkom a viem si s ňou predstaviť viacero podobných víkendov.
ovládateľnosť, spoločné črty s 1200, kultivovaný chod motora | vibrácie v spätných zrkadlách, zadná pneumatika mohla byť širšia |
Tak na toho šťastlivca, ktorý si dnes vyberá nové cestovné enduro, na totálku doslovne platí poučka, že vo výhode je ten čo si vyberá, nie ten čo predáva. Máme tu plné priehrštie strojov s rôznymi cenami, rôznymi počtami valcov a ich usporiadaniami, ako aj rôznymi charaktermi. Len tak narýchlo: Honda VFR800X Crossrunner, MV Agusta Tourismo Veloce 800, Triumph Tiger Sport 1050, Kawasaki Versys 1000, Yamaha Tracer 900, Suzuki V-Strom 1000, KTM 1090 Adventure... A to som vyberal len stroje, ktoré majú nad 100 koní. Dobré, čo?
Aby som tu dostatočne popísal rozdiely medzi všetkými strojmi, asi by som musel mať vyštudovanú kombinatoriku. Lenže aj to by nám bolo nanič, pretože posledné čo pri emotívnych motorkách potrebujeme, sú suché tabuľkové údaje. Spomeniem teda len "naj": najnižšiu cenu má Yamaha Tracer 900 (10 590 eur), najvyššiu MV Agusta Tourismo Veloce 800 (14 990 eur). Najnižší výkon ponúka Suzuki V-Strom 1000 (100 koní), najvyšší Triumph Tiger Sport 1050 (126 koní). Multistrada 950 je presne v strede medzi týmito parametrami, výbavovo je však ľahko nadpriemerná.
Pre viac informácií a dôvodov na dilematické škrabanie sa za uchom odporúčam pozrieť si tabuľky nižšie. Pre vykreslenie rozdielov oproti väčšej sestre tam uvádzam aj základnú Multistradu 1200.
Ou, benvenuto in famiglia, piccola Multistrada. Ak by si nemala väčšie sestry, nik by ťa nenazval malou. Nemal by jediný dôvod. Ale keďže ich máš, nesmieš zabúdať na hierarchiu; preto všetci rozumieme tvojim jednoduchším detailom.
Po Scrambleri a Monstri 797 je aj Multistrada 950 veľmi logickým krokom. V porovnaní s nimi je však určite najtalianskejšia, s určitými prvkami starej školy. Nie natoľko, aby vystrašila menej skúsených jazdcov, ale ani nie natoľko, aby odradila typických dukatistov. Za cenu 12 490 eur tak môžeš dostať nefalšovaný dospelý taliansky stroj, ktorý ti do pár stoviek alebo tisícok kilákov v dobrom zmysle ukáže, čo to znamená byť v rodine Ducati. Tá cena je nastavená veľmi trefne, pretože medzi spomínanými konkurentami nenájdeš stroj, ktorý by ponúkal viac temperamentných emócií za menej peňazí.
ovládateľnosť, zachovaná talianskosť, nízka spotreba, ochrana pred vetrom, pohodlie | z estetického hľadiska mohla byť zadná pneumatika širšia |
Servisný interval | 15 000 km |
Spotreba | 5,5 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 20 l (4 l rez.) |
Orientačný dojazd (po kontrolku rezervy) | 290 km |
Otáčky motora pri 50, 100 a 130 km/h | 2 100 ot. / 4 000 ot. / 5 200 ot. |
Cena motorky | 12 490 eur |
Balík Touring (bočné kufre, hlavný stojan) | 879,40 eur |
Balík Sport (koncovka Termignoni, detaily) | 1126,80 eur |
Balík Urban (zadný kufor, tankvak, USB) | 684,29 eur |
Balík Enduro (LED hmlovky, padáky, kryty) | 1258,80 eur |
Vyhrievané rukoväte | 264 eur |
Tankvak (13 až 15 litrov) | 220 eur |
Padacie rámy | 358,80 eur |
Hmlovky | 367,42 eur |
Viac položiek v oficiálnom katalógu. |
Páčka brzdy | 110,59 eur |
Stupačka | 18,46 eur |
Spätné zrkadlo | 104,45 eur |
Smerovka predná | 74,76 eur |
Smerovka zadná | 26,30 eur |
Svetlomet | 510,86 eur |
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer, Martin Chudý
Motocykel na test poskytla spoločnosť Ducati Slovakia. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o. a čižmách TCX od spoločnosti Styx.
Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Ducati | Honda | Yamaha | Triumph | KTM |
Model: | Multistrada 950 | Crossrunner | Tracer 900 | Tiger Sport 1050 | 1090 Adventure |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec do L (4T) | štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 937 ccm | 782 ccm | 847 ccm | 1050 ccm | 1050 ccm |
Max. výkon: | 113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 126.5 k (93.0 kW) / 9475 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 6200 ot. |
Max. krútiaci moment: | 96.2 Nm / 7750 ot. | 75 Nm / 8500 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 106 Nm / 7000 ot. | 107 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 12,6:1 | 11.8:1 | 11.5 : 1 | 11.7:1 | 13.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67,5 mm | 72 x 48 mm | 78 x 59.1 mm | 79 x 71.4mm | 103 x 63 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie PGM-FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 145 mm | 137 mm | 140 mm | 185 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 148 mm | 130 mm | 150 mm | 190 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik | dvojkotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 298 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R19 | 120/70-R17M/C | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 256 mm | 245 mm | 255 mm | 267 mm |
Pneu vzadu: | 170/60 R17 | 180/55-R17M/C | 180/55-17 | 180/55 ZR 17 | 150/70 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 205 kg | 212 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg | 242 kg | 210 kg | 235 kg | 235 kg |
Výška sedla: | 840 mm | 815 mm | 845 mm | 830 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1594 mm | 1475 mm | 1440 mm | 1540 mm | 1560 mm |
Dĺžka: | 2280 mm | 2190 mm | 2160 mm | 2150 mm | |
Šírka: | 995 mm | 870 mm | 950 mm | 835 mm | |
Výška: | 1470 mm | 1360 mm | 1345 mm | 1310 mm | |
Svetlá výška: | 165 mm | 135 mm | 220 mm | ||
Objem nádrže: | 20 l | 20.8 l | 18 l | 20 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 5.4 l/100km | 5.3 l/100km | 5.5 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 277 km | cca 288 km | cca 283 km | cca 313 km | |
Servisný interval: | 15 000 | 15 000km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie | nie | áno, v sérii | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | nie | |||
El. Podvozok: | nie | nie | nie | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | ||
Iná výbava: | 12V zásuvka | nenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WP | |||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 9/2017: 12 490 eur Výbavové balíky: Touring pack (bočné kufre 58L, centrálny stojan) Sport pack (homologovaná titánová koncovka výfuku Termignoni, hliníkový kryt nádržky prednej brzdy, záslepky do rámu) Urban pack (zadný kufor 48L, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, kryty motora, kryt chladiča, padací rám) | Cena 6/2017: 12 190 eur | Cena 6/2017: 10 590 eur | Cena 9/2017: cca 12 410 eur | Cena 9/2017: 12 790 eur |
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Ducati | Suzuki | MV Agusta | Kawasaki | Ducati |
Model: | Multistrada 950 | V-Strom 1000 | Turismo Veloce 800 | Versys 1000 | Multistrada 1200 |
Rok: | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 | NOVINKA 2017 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec do L (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | L-kový dvojvalec DVT (4T) |
Objem: | 937 ccm | 1037 ccm | 798 ccm | 1043 ccm | 1198.4 ccm |
Max. výkon: | 113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot. | 100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 10000 ot. | 120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot. | 160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 96.2 Nm / 7750 ot. | 101 Nm / 4000 ot. | 83 Nm / 8000 ot. | 102 Nm / 7500 ot. | 136 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 12,6:1 | 11.3:1 | 13.3 : 1 | 10.3 :1 | 12,5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67,5 mm | 100 x 66 mm | 79 x 54.3 mm | 77 x 56 mm | 106 x 67.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 160 mm | 150 mm | 170 mm | |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 160 mm | 150 mm | 170 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 320 mm | 310 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R19 | 110/80-R19 | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 260 mm | 220 mm | 250 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 170/60 R17 | 150/70-R17 | 190/55-17 | 180/55ZR17M/C | 190/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 205 kg | 191 kg | 209 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg | 228 kg | 250 kg | 232 kg | |
Výška sedla: | 840 mm | 850 mm | 870 mm | 845 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1594 mm | 1555 mm | 1420 mm | 1520 mm | 1530 mm |
Dĺžka: | 2280 mm | 2285 mm | 2080 mm | 2240 mm | 2190 mm |
Šírka: | 995 mm | 865 mm | 900 mm | 895 mm | 1000 mm |
Výška: | 1470 mm | 1410 mm | 1400 mm | 1495 mm | |
Svetlá výška: | 165 mm | 140 mm | 150 mm | ||
Objem nádrže: | 20 l | 20 l | 22 l | 21 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 240 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 5.5 l/100km | 5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 277 km | cca 286 km | cca 300 km | ||
Servisný interval: | 15 000 | 12 000 | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 12000 km | 15 000 km |
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | nie | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | nie | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | nie | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | ||||
LED smerovky: | za príplatok | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | za príplatok | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | áno, v sérii | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | 12V zásuvka | 12V zásuvka | Bluetooth | plne nastaviteľný podvozok | |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 9/2017: 12 490 eur Výbavové balíky: Touring pack (bočné kufre 58L, centrálny stojan) Sport pack (homologovaná titánová koncovka výfuku Termignoni, hliníkový kryt nádržky prednej brzdy, záslepky do rámu) Urban pack (zadný kufor 48L, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, kryty motora, kryt chladiča, padací rám) | Cena 9/2017: 11 490 eur | Cena 6/2017: 14 990 eur | Cena 9/2017: 12 595 eur | Cena 6/2017: 14 990 eur Touring pack (bočné kufre 58L, vyhrievané rukoväte, centrálny stojan) Sport pack (homologovaná karbónová koncovka výfuku Termignoni, karbónový predný blatník, hliníkový kryt spojkovej nádržky a nádržky prednej brzdy) Urban pack (zadný kufor 48L, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, stupačky off-road, kryt vodného chladiča, padací rám, rozšírenie bočného stojanu) |
Pridané dňa: 18.06.2017 Autor: Herghott