http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

[Testy a predstavenia - Test]

Po malom V-Strome 650, pri ktorom sme skutočne nemohli šetriť chválou, tu máme na holenie jeho brata. Napriek tomu, že je väčší a starší, žije po celý čas v tieni šesťstopäťdesiatky. Má však veľmi prívetivú cenu, najnižšiu z celej kategórie. Nájdeme aj ďalšie superlatívy?

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, litrový V-Strom prešiel určitou revíziou. Menej viditeľnou zmenou je prechod na Euro 4, bežných motorkárov však určite viac potešia praktické a funkčné vylepšenia: kryt motora a deflektory rukovätí v sérii, vyššie a lepšie tvarované predné plexi, a najmä použitie jednotky IMU (Inertial measurement unit - jednotka merania zotrvačnosti). Tá neustále sleduje v akej polohe je motocykel (náklon, zrýchlenie, spomalenie...) a podľa toho upravuje citlivosť ABS. Plná sila ABS totiž v zákrute nie je žiaduca, navyše Suzuki tento systém doplnila aj prepojením oboch bŕzd - zadná brzda tak môže brzdiť aj bez stlačenia pedála, keď to systém vyhodnotí ako potrebné. K tomu všetkému je tu aj dvojstupňová a vypínateľná trakčná kontrola. Len tak mimochodom, IMU nenájdete na žiadnom inom litrovom či menšom cestovnom endure. Zatiaľ fičí najmä v superšportoch a niektorých prémiových bajkoch.

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Prechod na Euro 4 sa našťastie nijako nepodpísal na parametroch motora. Stále mu zostáva až neuveriteľne náhodná a ľahko zapamätateľná číslená kombinácia 101 koní pri 8 000 otáčkach a 101 Nm pri 4 000. Z celého radu je pritom najzaujímavejšia práve tá číslovka 4 000. Je položená najnižšie z celej kategórie, a je takpovediac alikvótne porovnateľná s o triedu vyšším a drahším BMW R 1200 GS. Našťastie to neznamená, že by sa tento motor najlepšie cítil pri 3 000 až 4 000 otáčkach ako GS, to určite nie. Nezabúdajme, že pochádza z brutálneho kladiva menom TL 1000, ktoré sa rado nechalo vytáčať. (Spomenie si dnes niekto na tú motorku? Bolo ju počuť na kilometre ďaleko. Niečo ako japonská Ducati. Báli sme sa jej!)

A vytáčanie má ten motor rád aj dnes vo V-Strome. Máme tu k dispozícii celých 9 000 otáčok, z ktorých agregát neprotestuje ani v jednej. Jasné, nebudeme ho trápiť 1 500 točkami na šestke, ale v porovnaní so staršími véčkami je kultivovanosť tohto motora niekde úplne inde. Žiaľ, zvuk na voľnobehu je až prekultivovaný; so zavretými očami by som hádam ani neuhádol, že je to liter. Ani ten výfuk nemá šancu vyhrať dizajnérsku súťaž... Audioprejav aj fotogenickosť motorky budú po nahodení druhovýrobnej koncovky celkom určite na oveľa vyššej úrovni.

Po rozbehu je ten zvuk našťastie lepší, napríklad pri pomalom prejazde úzkymi uličkami vie pekne zadunieť. Ale vyššie je to opäť skôr hluchota, akoby tento V-Strom nezdedil nič od svojho prvého predchodcu s dvoma dunivými koncovkami. Jazdca tu však hýčkajú najmä funkčné a praktické veci: uľahčovač rozbehu (automaticky zvýši otáčky motora pri púšťaní spojky), sklon plexi nastaviteľný na počkanie jednou rukou, veľká a rozumne navrhnutá prístrojovka, 12V zásuvka rovno pod ňou, celkové pohodlie, alebo, a to je najdôležitejšie, výborne fungujúce a až na jednu drobnosť plne nastaviteľné odpruženie. To všetko tvorí akúsi zmes, pre ktorú V-Stromu prepáčiš aj takpovediac čudné veci, napríklad praobyčajné oceľové 22-milimetrové riadidlá, spínačku so zvláštne utopeným kľúčom, alebo extrémne neprakticky umiestnený uhlíkový filter paliva pod sedadlom. Niečo z toho sme vedeli menšej šesťstopäťdesiatke odpustiť, ale tu, na litri, je to v dnešnej dobe skôr obočie dvíhajúce.

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Pracovisku vodiča, lepšie povedané celej posádky, sa nedá absolútne nič vytknúť. Prístrojovka s ručičkovým otáčkomerom a dvoma displejmi je krásne prehľadná a čitateľná za každých okolností, posed je vzpriamený a ničím nerušený, výhľad v zrkadlách jeden z najlepších aké som kedy na motorkách videl, páčky sú nastaviteľné, a aj spolujazdec tu má kopec miesta... Možno trochu zamrzí plastový kryt vrchu kovovej nádrže, ktorý úplne vylučuje použitie magnetického tankvaku. Ochrana pred vetrom je taká, že ani niektoré o triedu vyššie endurá takú nemajú. Možnosť nastavenia sklonu plexi je inak parádna vec, pretože v tomto prípade, keď prepúšťa vzduch aj zospodu, je často oveľa efektívnejšie zmeniť sklon než výšku. Na úpravu výšky treba operovať so štyrmi imbusmi, takže najskôr to vidím tak, že nájdeš najvhodnejšiu a tú necháš na furt. Keby niečo, Suzuki ponúka aj príplatkové vyššie plexi s deflektorom. A ako sme sa mohli presvedčiť na vlastnej koži, Suzuki myslela aj na dobrý odvod vody - všimni si, aký dlhý je predný blatník. To preto, aby sa voda čo najmenej dostávala na kryt motora, a aby ti z neho potom neprskala na nohy. Aké jednoduché a efektné!

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017
Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017
Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017
Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Keďže som na veľkého V-Stroma presadol rovno z malého, hneď som vedel porovnať rozdiely v ich ovládaní. Je celkom logické, že veľký brat je o niečo tuhší, veď je ťažší a má pevnejší podvozok, ktorý je dimenzovaný na väčšie zaťaženia. Ok, toto nie je porovnávací test, píšem to sem z iného dôvodu - litrový V-Strom sa mi zdá taký trochu tuhší aj v porovnaní so svojimi litrovými konkurentmi. A to nehovorím iba o podvozku, veď ten sa dá nastaviť aj na mäkko, ale o akomsi mixe chodu prevodovky, spojkovej páčky, ochoty naklápania v nízkych rýchlostiach a podobne. Možno by to trochu zmiernilo o niečo nižšie sedlo, aby bol jazdec viac utopenejší v motorke - medzi originálnym príslušenstvom je našťastie aj o 3 cm nižšie sedlo. To všetko však platí iba pri nižších rýchlostiach a vlastne iba v meste. Akonáhle sa Strom prešvihne cez nejakých 40 km/h, ide si neohrozene svoje, a to platí takpovediac až do maximálky. Všetku tú nevôľu v nízkych rýchlostiach zamení za kamennú istotu vo vyšších. A opäť musím uznať, že mu to ide veľmi dobre! To, aký pevný je podvozok trebárs v 170 km/h a zákrutách, je veľmi chválitebné. Nezaskočíš ho ani dlhými tiahlymi zákrutami s horším povrchom, ani vyššou záťažou, ani našimi rozkradnutými eurofondami, teda rozj... ehm, zničenými cestami. Predná obrátená vidlica je nastaviteľná kompletne, vzadu sa dá pohodlne rukou meniť predpätie, skrutkovačom odskok.

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Keď to teda zhrnieme, veľký Strom má motor s dobrým krúťakom dole, ale aj so 101 svižnými koňmi hore, parádne pohodlie a tomu zodpovedajúci podvozok. A aj brzdy na úrovni, tie som ešte vôbec nespomínal. Predné strmene sú uchytené radiálne a väčšinu času sa dá bezpečne brzdiť jedným prstom. Ach, samozrejme, v pozitívach sa nedá pokračovať donekonečna. V redakcii nás prekvapil veľký smäd V-Stroma vo vyšších rýchlostiach. Konkrétne mne pri 170 km/h doslova vysal z nádrže 8,5 litra na stovku. Takú cifru som naposledy videl na svojom karburátorovom Varadere z roku 1999. A to som bol sólo a bez batožiny. Suzuki udáva kombinovanú spotrebu 4,8 litra, ale to tam mohli napísať rovno trebárs 2,2, pretože aj tak sa to nikomu nepodarí dosiahnuť. Mimo diaľnic si Strom vezme celkom akceptovateľných 5,5 litra. Ale akonáhle vybehneš na diaľnicu s vidinou rýchleho presunu trebárs k najbližšiemu moru, a ešte k tomu s frajerkou a batožinou, prísun paliva do motora neklesne pod 8 litrov. A keďže nádrž má po rezervu nejakých 16 litrov, kontrolka sa ozve po zhruba 180 kilákoch od posledného tankovania. To je tak trochu škoda, pretože práve šťavnatejšia dynamika, inak povedané výkonová rezerva, je hlavnou výhodou veľkého Stroma pred malým... Oproti tomuto smädu pôsobí ten uhlíkový filter pod sedlom ako úplná maličkosť.

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Čiže ak nechceš mať prievan v peňaženke alebo nádrži, tak so Stromom sa drž len na okreskách a v meste. Na diaľnici je jeho spotreba ešte znesiteľná iba v rámci povolených maximáliek; neprekračovať ich na takomto svižnom a pevnom stroji vyžaduje extra level sebaovládania. Ale z jazdného hľadiska tomuto stroju niet čo iné vytknúť. Dokonca aj s terénom si v rámci svojich možností rozumie, aj keď ABS je nevypínateľné. Suzuki dokonca vyvinula aj riadny ochranný plech pod motor, ten sa však ešte homologizuje. V originálnom príslušenstve je mimochodom dosť veľa celkom užitočných vecičiek - hlavný stojan, vyššie plexi s deflektorom, padáky, rozširovacia podložka bočáku, rozširovače späťákov, a samozrejme všetky tri kufre a podobne.

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017
Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017
Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017
Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík:

Pozerám sa na nový V-Strom 1000 a veru farebná kombinácia so žltou mu pristane. Na dizajn predného svetla si človek rýchlo zvykne a časom sa mu stromček začne páčiť. Počas testu som postrehol, že aj okoliu sa páči a motorkári sa ma naň vypytovali. Ako vždy za posledné obdobie vzhľad kazí výfuk, ale ako všetci vieme, je to vec, ktorá sa dá ľahko zmeniť. Blinkre síce pôsobia v dnešnej dobe lediek staromódne, ale vzhľadom na veľkosť motorky neprekážajú dizajnu.

Posed je veľmi príjemný a pohodlný, predurčený na veľké výlety a cestovanie, ani po 500 km sa mi nechcelo zo stromu zliezť. Ochrana pred vetrom je ukážková, hlavne čo sa týka rúk a tela. Predné plexi je jednoducho nastaviteľné aj počas jazdy, no ja by som prijal aj o kúsok vyššie, hlavne kvôli hluku obtekajúceho vzduchu, ktorý mi išiel priamo do helmy. Prístrojovka je v dnešnej dobe absolútne vyhovujúca, otáčkomer je analógový a všetko ostatné je digitálne. Všetko je tak krásne čitateľné a údaje, ktoré sú zobrazené sú pre jazdca dostatočné. Prepínanie medzi počítadlom kilometrov a spotrebou je jednoduché, zvyknete si na to doslova hneď. Hneď pod otáčkomerom je 12V zásuvka, čo je praktické keď máte pred sebou navigáciu, alebo mobil.

Najprv sa vychystám na nočný záťah okolo komína. Tankujem plnú a ešte za posledných lúčov slnka vyrážam na Pezinskú Babu. Do zákrut sa prehadzujem s ľahkosťou a ani sa veľa nenarobím. V-Strom krásne padá do zákrut, ani nie je treba nejak veľmi vysadať, jednoducho krája zákruty akoby bol pribitý na koľajniciach. V zákrutách sa zbytočne nepohupuje a dominantne si razí cestu hore. Na rovinkách mu trošku vykrútim plyn, ochotne ťahá, všetkých 101 koníkov a 101 Nm to zvláda na jednotku. Podvozok je síce mäkší, hlavne kvôli pohodliu, ale neodskakuje. Brzdy sú správne vyladené a je možné brzdiť iba jedným prstom, za čo dávam palec hore. Na tieto brzdy sa môže človek spoľahnúť, a aj keď začne brzdiť neskôr, tak sa toho nezľaknú a zachovajú sa v každej situácii ukážkovo. Na Záhorí mi pobehuje nespočetné množstvo srniek popri cestách, ktoré pri priblížení vbehnú aj na cestu, ale vďaka brzdám mi to až tak neprekáža. Nočná jazda bola na výbornú, večer zaspávam s dobrým pocitom.

Nasledujúce ráno sa prebúdzam do nie veľmi príjemného počasia. Zavolám si s kamarátom a vyrážame na výlet za krajším počasím smer stredné Slovensko. Cestu si skracujeme po diaľnici, kde mám možnosť si vyskúšať chovanie litrového stromu počas diaľničných presunov. Ochrana pred vetrom je dobrá a nápor vetra vás neunaví. Pri Nitre zliezame na okresky a to je to pravé orechové, aj keď musím uznať, že diaľnice sú pre veľkého Stroma bez problémov. Ideme sa pozrieť na vyhliadku k jednému zrúcanému hradu a ja mám možnosť vyskúšať ľahký terén. Postavím sa do stupačiek a hor sa vpred. Státie je na tejto kategórii motoriek prirodzené, a tak si to užívam aj v teréne. Gumy sa snažia držať, aj keď vyslovene nie sú určené na náročný terén, a sem-tam odskočia z kameňov na zemi.

Po krátkom offroade sa vraciame na cesty. Ja si po čase všímam, že pri predbiehaní má motor najväčší ťah najmä na štvrtom prevodovom stupni. Je to silne návykové a predbiehanie ma neskutočne baví. Počas našej cesty nám sem tam spadne na zem aj dažďová kvapka, ale trakčná kontrola to všetko registruje a počasiu nedáva šancu a mne dodáva stále väčšiu istotu. Má dva stupne a ešte stupeň off. Počas jazdy mám zvolený prvý stupeň a aj trakčná vám povolí aj malý preklz zadného kolesa. Naše rozbité cesty žehlí podvozok ukážkovo a napriek nerovnej vozovke máte neskutočnú oporu v podvozku a dovolíte si ísť stále rýchlejšie.

Dávam si na chvíľu pauzu a zbehnem sa zrelaxovať do kúpeľov v malej obci s názvom Sklené Teplice. Na cestu späť nám hlásia výdatné dažde, ale ja som rozhodnutý ísť za každú cenu. Pripájam sa na diaľnicu a rýchlo dosahujem diaľničné tempo (rozumej okolo 160). Kým neprší si vravím, že budem ťahať čo najrýchlejšie, veď keď už budem v daždi, pôjdem pomalšie. Pri Zlatých Moravciach chytám dážď, ale z mojej rýchlosti nepoľavujem, aj vzhľadom na to, že na ceste nie je veľa vody. Trakčná na jednotke ma stráži na jednotku, tak si verím.

Ako sa tak pozerám okolo seba, tak všade naokolo sú mraky, ale nad diaľnicou sa vinie pás čistej oblohy (nebesá sú mi naklonené). Relatívne rýchlo uschnem, ale vozovka je stále vlhká. Počas tohto presunu pozorujem, že z nádrže nejak rýchlo ubúda, prepnem si na počítadlo priemernej spotreby a ukazuje cez 7 litrov, čo je vcelku dosť, no 20-litrová nádrž mi dovoľuje prísť domov bez tankovania.

Ďalší deň sa vyberám na cestu a idem spoznávať najmä kľudné správanie motora. Hneď sa to aj odzrkadľuje na spotrebe, ktorá ukazuje priemer 4,5 litra na sto. Vyberám sa opäť na poľné cesty a lúky a užívam si ťah motora, preklz zadného kolesa a poddajnosť podvozka aj v rozbitom teréne. Keď sa vrátim na cestu, tak sa teším ako malé dieťa, čo vyviedlo neplechu. Všestrannosť motorky je nekonečná a rozširuje vám obzory na cestách, zahnete aj tam, kde ste nikdy predtým nad tým nerozmýšľali. Spotreba sa vyšplhá na 7 litrov, ale počas nedeľnej jazdy sa po príchode domov ustáli na cifre 5,5 litra.

Aj posledný deň som si užil cesty a vyskúšal si aj svoje overené cestičky ako strelnica na Záhorí, kde som bol okúsiť odlepiť kolesá od asfaltu (pre vysvetlenie poskákať :) a samozrejme som nevynechal Pezinskú Babu vo svižnom tempe. Zákruty zvláda ukážkovo a brzdy mi dodali väčšiu istotu, a tak som si užil Pezinskú Babu užil ako zvyčajne. Po príchode domov litrového V-Stroma umývam po troch dňoch jazdenia v jeho sedle a večer si líham s perfektným pocitom, ktorý mi tento motocykel dodal. Jeho cena mu dáva obrovské šance na úspech, a verte alebo nie, jeden by som si vedel predstaviť aj vo vlastnej garáži.

podvozok, brzdy, záťah motora slabé diaľkové svetlá, spotreba

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Konkurencia

Zo päť konkurentov tu máme, a to nič nedarujúcich. Až na jednu výnimku sú všetci silnejší a športovejší, ale rovno povedzme, že aj minimálne o tisícku drahší. Do ringu sme vybrali iba litrové stroje, pretože by nebolo fér porovnávať V-Stroma so slabšími a lacnejšími osemstovkami, a ani s veľkými prémiovými tisícdvestovkami. Čiže: jediný štvorvalec v triede Kawasaki Versys 1000, slabšia a značne endurovitejšia Honda Africa Twin, z Európy potom Talianka Ducati Multistrada 950, Rakúšanka KTM 1090 Adventure, a trojvalcový englishman Triumph Tiger Sport 1050, najsilnejší a najšportovejší z celého výberu.

Trakčnú kontrolu majú v sérii všetky spomenuté stroje, o tom sa dnes už ani nemusíme baviť. Rovnaké cestovno-endurácke rozmery pneumatík ako Suzuki má iba KTM, všetky ostatné modely sú buď športovejšie alebo enduráckejšie: Africa Twin sa na svojich 21/18-palcových vypletaných kolesách poľahky prederie aj drsnejším terénom, zvyšok je už čisto športový, teda na 17-palcových kolesách (presnejšie povedané okrem Ducati, ale tá sa do terénu nijako nehrnie, aj keď sa na ňu dajú dokúpiť vypletané kolesá). Aby sme sa ešte viac zamotali, s vypletanými bezdušovými kolesami v rovnakých rozmeroch 19/17 sa dá za príplatok 500 eur objednať aj V-Strom 1000, a to vo verzii XT, plus aj KTM ponúka svoju 1090 Adventure vo verzii R, tá má zas veľké vypletané bezdušové 21/18-palcové kolesá.

A to sme sa ešte vôbec nerozprávali o výkonoch a charakteroch motora :) Len tak v rýchlosti - najsilnejšie a jednoznačne najšportovejšie sú Triumph a KTM. O 20 koní viac než Suzuki má aj Kawasaki, a to v štyroch valcoch, pre ktoré je najťažšia z celej litrovej triedy. Zlatý stred predstavuje Ducati, ktorej výkon je presne na polceste, rozmery obutia tiež. Potom zostáva iba motoricky slabšia Honda, ktorá je zjavne kompaktnejšia, aby sa s ňou ľahšie narábalo v teréne.

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Záver

Nebola by to však Suzuki, keby jej neprischlo nejaké "naj". Už niekoľkokrát sme to spomínali, ale má najnižšiu cenu spomedzi všetkých konkurentov - nadobúdacia cena litrového V-Stroma je 11 490 eur. Zároveň má tento stroj najnižšie položený vrchol krúťaku z celej triedy, avšak bez toho, aby sa strácal točivý charakter motora. Suzuki ako jediná v tejto triede využíva jednotku IMU, čo je výrazný prínos bezpečnosti. Škoda toho veľkého smädu pri vyšších rýchlostiach, pretože okrem neho sa V-Stromu 1000 nedá takpovediac nič vytknúť.

Plusy, mínusy

kultivovaný a neunaviteľný motor, parádny podvozok, pohodlie, výbava, cena spotreba pri vyšších rýchlostiach, rozmerný uhlíkový filter pod sedlom

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Video: Suzuki V-Strom 1000 ABS/XT ABS 2017

Pozadie / Wallpaper:

Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017
Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017
Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017
Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017
Test najdostupnejšieho litrového endura: Suzuki V-Strom 1000 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Suzuki V-Strom 1000 2017

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 5,6 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 20 l (3,5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 290 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h 2 500 ot. (4. st.) / 3 300 ot. / 4 600 ot.
Počet dealerstiev na Slovensku 6 (BA, TT, Matúškovo, Vráble, KM, PO)
Cena motorky 11 490 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Kufor topcase zatiaľ nie je k dispozícii
Bočné kufre zatiaľ nie sú k dispozícii
Vyhrievané rukoväte 320 eur
Padacie rámy 252 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 54,30 eur
Stupačka 56,90 eur
Spätné zrkadlo 45,95 eur
Smerovka predná 38,30 eur
Svetlomet 304 eur
Brzdovy kotúč 143 eur
Reťaz 43 eur

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Výška a hmotnosť testovacieho jazdca: 188 cm, 82 kg.

Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Suzuki V-Strom 1000 2017 Suzuki V-Strom 1000 XT 2017 Kawasaki Versys 1000 2017 Honda CRF1000L Africa Twin 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiSuzukiKawasakiHonda
Model:V-Strom 1000V-Strom 1000 XTVersys 1000CRF1000L Africa Twin
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1037 ccm1037 ccm1043 ccm998 ccm
Max. výkon:100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:101 Nm / 4000 ot.101 Nm / 4000 ot.102 Nm / 7500 ot.98 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.3:111.3:110.3 :1
Vŕtanie x Zdvih:100 x 66 mm100 x 66 mm77 x 56 mm92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:160 mm150 mm230 mm
Zdvih vzadu:160 mm150 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:110/80-R19110/80-R19120/70ZR17M/C90/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm260 mm250 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70-R17150/70-R17180/55ZR17M/C150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg232 kg250 kg228 kg
Výška sedla:850 mm850 mm845 mm870 mm
Rázvor:1555 mm1555 mm1520 mm1575 mm
Dĺžka:2285 mm2285 mm2240 mm2335 mm
Šírka:865 mm865 mm895 mm875 mm
Výška:1410 mm1410 mm1400 mm1475 mm
Svetlá výška:165 mm165 mm150 mm250 mm
Objem nádrže:20 l20 l21 l18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 286 kmcca 251 km
Servisný interval:12 00012000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienieáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienienie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:nienieáno, v sérii
LED smerovky:za príplatokza príplatokáno, v sérii
El. Podvozok:nienienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatok
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:12V zásuvka12V zásuvkaplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 11 490 eurCena 9/2017: 11 990 eurCena 9/2017: 12 595 eurCena 9/2017: 12 790 eur, príplatok za DCT 1000 eur
Foto:
 Suzuki V-Strom 1000 2017 Ducati Multistrada 950 2017 KTM 1090 Adventure 2017 Triumph Tiger Sport 1050 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiDucatiKTMTriumph
Model:V-Strom 1000Multistrada 9501090 AdventureTiger Sport 1050
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec do L (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1037 ccm937 ccm1050 ccm1050 ccm
Max. výkon:100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot.125.1 k (92.0 kW) / 6200 ot.126.5 k (93.0 kW) / 9475 ot.
Max. krútiaci moment:101 Nm / 4000 ot.96.2 Nm / 7750 ot.107 Nm / 5750 ot.106 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11.3:112,6:113.0:111.7:1
Vŕtanie x Zdvih:100 x 66 mm94 x 67,5 mm103 x 63 mm79 x 71.4mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:170 mm185 mm140 mm
Zdvih vzadu:170 mm190 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremenedvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:110/80-R19120/70 R19110/80-R19120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2-piestokový strmeňjednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:260 mm265 mm267 mm255 mm
Pneu vzadu:150/70-R17170/60 R17150/70 R17180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:205 kg212 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg229 kg235 kg235 kg
Výška sedla:850 mm840 mm850 mm830 mm
Rázvor:1555 mm1594 mm1560 mm1540 mm
Dĺžka:2285 mm2280 mm2150 mm
Šírka:865 mm995 mm835 mm
Výška:1410 mm1470 mm1310 mm
Svetlá výška:165 mm220 mm
Objem nádrže:20 l20 l23 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.4 l/100km5.5 l/100km5.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 277 kmcca 313 kmcca 283 km
Servisný interval:12 00015 00015 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nieáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienienieáno, v sérii
LED denné svetlá:nieáno, v sérii
LED smerovky:za príplatoknie
El. Podvozok:nienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatok
Iná výbava:12V zásuvka12V zásuvkanenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WP
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 11 490 eurCena 9/2017: 12 490 eur

Výbavové balíky: Touring pack (bočné kufre 58L, centrálny stojan) Sport pack (homologovaná titánová koncovka výfuku Termignoni, hliníkový kryt nádržky prednej brzdy, záslepky do rámu) Urban pack (zadný kufor 48L, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, kryty motora, kryt chladiča, padací rám)
Cena 9/2017: 12 790 eurCena 9/2017: cca 12 410 eur

Pridané dňa: 13.09.2017 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk