http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Športovkyňa aj dobrá priateľka v koži streetfightera: test Suzuki GSX-S750 2017

[Testy a predstavenia - Test]

Áno, áno, nemýliš sa, vyzerá to úplne ako GSR. A vlastne to aj je GSR, lenže inovovaná. A s novým, oveľa logickejším a atraktívnejším názvom GSX-S. Opäť sme sa presvedčili, že japonská štvorvalcová škola ešte má čo ponúknuť.

Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 82 kg)
Foto: Peter Fischer, Martin Trenkler

IMG_1450
Suzuki GSX-S750 2017

Radové štvorvalce sú dnes totiž v úzadí - všade samý radový dvojval, prinajlepšom véčko... Nie, nesťažujem sa, iba som vyrástol v dobe štvorvalcovej, a keď sa dnes na takejto motorke povozím, tak to vo mne vyvoláva veľký pocit nostalgie. Lenže nie je japonský štvorval ako japonský štvorval, takže tá nostalgia je relatívna, a týmto hlboko filozofickým mostíkom aký len človek človeku dokáže dať by som sa rád konečne vymotal z neho ku motorke.

Musíme si naliať čistého vína a povedať, že predošlá GSR750 nebola nejaká krásavica. Celkovo sa tvárila drsne, ale detaily ju prezradili - dosť klasický kokpit, lacno vyzerajúca kyvka, nesúrodé prvky... Veľmi ma teší, že Suzuki sa zbavila rôznych babských dizajnov a všelijakých Gladiusov, a že z GSR spravila oveľa lepšiu GSX-S. Analógia bola v podstate jasná: pred niekoľkými rokmi prišla na svet veľmi dobrá GSX-S1000, a po jej vzore potom celkom logicky aj GSX-S750.

A to môžeme len a len kvitovať, pretože v jej štýle má teraz aj užitočné detaily, ktoré jej drsnosť dotvárajú - kónické riadidlá, klin pod motorom, odlievanú kyvku, radiálne uchytené strmene, prístrojovku a podobne. Litríka sme pojazdili už niekoľkokrát a so sedemstopajdou sme sa zoznámili tento rok v máji na Hungáči. Žiaľ, bolo dosť mokro, ale počas domáceho testu sme našťastie mali fajnové tridsiatky.

IMG_1422
Suzuki GSX-S750 2017

Géesixeska privíta jazdca nasrdeným dizajnom, kónickými riadidlami a celodigitálnou prístrojovkou pod ich úrovňou. Kónickosť v tomto prípade neznamená veľkú šírku, na akú sme zvyknutí napríklad u európskych značiek, riadidlá na GSX-S sú jednoducho japonsky úzke. Opticky ich rozširujú veľké závažia na koncoch. Aj posed je podľa vzhľadu akoby streetfighterovský a nohy konečne spočívajú na hliníkových zubatých nešmykľavých stupačkách. Prístrojovka je rovnaká ako na GSX-S1000 alebo SV650, a vždy sme ju chválili, vôbec nič jej nechýba, ukazuje aj zaradený kvalt. To isté platí o ovládačoch.

Po väčšom bratovi tu nájdeme aj trojstupňovú vypínateľnú trakčnú kontrolu. Najpodstatnejší je však motor - absolútny fundament tohto modelu. Je to vyšľachtený japonský radový štvorvalec pôvodom z GSX-R750 z roku 2005. A to je viac ako slušný genofond, aj keď celkom správne upravený pre civilnejšie využitie: 114 koní pri 10 500 otáčkach (áno, až tak vysoko) a nezákerných 80 Nm pri 9 000. Neboj, v bežnej premávke ho netreba nijako vytáčať, vtedy si dokáže priasť tú svoju nízkootáčkovú štvorvalcovú pieseň, vtedy je to dobrý partner. Nechcem napísať, že sa správa ako keby ho sem transplantovali z auta, ale veď to hádam poznáš, aj staré šesťstovkové štvorvalce dokázali jazdiť na pohodu v dvetisíc alebo štyritisíc otáčkach. Výstup štyroch valcov je jemnučký a nezákerný, v tomto smere o to lepšie pre menej skúsených jazdcov.

IMG_1487
Suzuki GSX-S750 2017

IMG_1457
IMG_1435
IMG_1447
IMG_1437

Popri hladkosti záberu štvorvalca tu začiatočníkom pomáha aj drobnosť známa z iných noviniek Suzuki, a to low RPM assist, v preklade niečo ako asistent v nízkych otáčkach. Ten vždy, keď sa spojka blíži k záberu, ľahko pridá otáčky motora. Kto by o tomto pomocníkovi nevedel, pravdepodobne by si ho ani nevšimol, a na štvorvalci to platí dvojnásobne; každopádne je to užitočná vychytávka, najmä s ohľadom na to, že na GSX-S750 budú jazdiť aj menej skúsení jazdci alebo baby. Tu treba povedať, že sedlo je síce najvyššie z celej triedy, teda 820 mm nad zemou, ale pred rozkrokom je aj veľmi úzke, a preto je došliapnutie na zem oboma nohami ľahučké.

Najlepšie je, že sedemstopajda dokáže popreháňať aj ostrieľaných borcov. Jasnačka, nie je to vyslovene náradie na okruh, a jej slogan the apex predator treba chápať v zmysle že s ňou budeš triafať vrcholy zákrut ľahšie než na litri, čo je aj pravda. Lenže na bežných cestách je tento trištvrtelitrový agregát pri športovaní využiteľnejší; budeš mať pocit, že mu viac nakladáš, že ho viac žmýkaš, a o to spokojnejší budeš. A ten jej božský zvuk! Fakt, tá nie celkom pekná koncovka úplne krásne rezonuje, a práve ona dotvára ten nehmatateľný pocit, že štvorvalce mimo okruhu ešte majú čo povedať. Poctivý plechový rezonujúci zvuk japonského štvorvalca. Mimochodom, v čiernom prevedení modelu je aj celá koncovka čierna. Treba povedať, že je oveľa krajšia než tá kombinovaná so striebornými súčasťami.

Suzuki GSX-S750 2017

Keď som s „eskou“ jazdil na Hungáči, spozoroval som niečo, čo sa mi už neskôr na bežných cestách nepodarilo navodiť. V predošlom článku som to nazval „plynová nervozita“, kedy otáčky pred zákrutou padli príliš rýchlo a hlboko dole, a potom na výjazde pri pridaní plynu sa motorka tvárila prekvapene, akoby sama tie otáčky niekde dole hľadala. Pravda, v bežnej premávke jazdí človek oveľa plynulejšie než na okruhu, a tak je možné, že tento jav nespozoruje ani skúsený borec pri paľbe sólo hore horským priesmykom. Keď som sa vyslovene sústredil iba na zopakovanie, tak áno, možno som cítil krátke zaváhanie pri prechode z nulového plynu do otvoreného, ale nebolo to s takým otáčkovým prepadom pri brzdení pred zákrutou ako vtedy na okruhu. On-off efekty plynu sú dnes vo všeobecnosti už takpovediac mŕtve, preto ma tu trochu prekvapili, ale opakujem, bolo to iba pri cielene ostrej vysokootáčkovej športovej jazde. Jáááj a aby som nezabudol, ostrú jazdu plne podporujú aj klasické športové rozmery obutia, teda 120/70 a 180/55, pričom priemer hádam písať nemusím :)

Ty kokso, ako som jej tak nakladal, uvedomil som si, že jej ani nemám čo veľmi vytknúť. Kým na okruhu sme ju brali len ako náradie na rozcvičenie, pretože sme tam mali aj jej litrovú sestru a novú GSX-R, tak na normálne cesty by som GSX-S750 pred tými dvoma bez rozmýšľania uprednostnil. Na prvý pohľad ju od litra rozozná len málokto, a za podstatne menej peňazí máš porovnateľné povozenie. Keď si to rozmeníme na drobné, tak so spolujazdcom tu veľmi jazdiť nebudeš, pretože jeho miesto vyzerá byť len také príležitostné a držať sa môže jedine pásika cez sedlo, takže nastaviteľné predpätie ti bude úplne postačovať a brzdy takisto. Predné strmene Nissin sú po novom uchytené radiálne; pumpy sú rovnakej značky, a k ich práci nemám žiadne výhrady. Predpätie na prednej USD vidlici sa nastavuje vidlicovým kľúčom, vzadu C-kľúčom.

Suzuki GSX-S750 2017
Suzuki GSX-S750 2017

Že spolujazdca treba radšej nechať doma naznačuje aj sama Suzuki, pretože namiesto jeho sedla ponúka niekoľko dizajnových náhrad alebo tašku. Ja osobne by som najradšej zhodil aj konzoly so spolujazdcovými stupačkami, ibaže pravá drží aj výfuk. Priestoru na detailovú personalizáciu je tu skutočne dosť (blinkre a späťáky by išli medzi prvými - niežeby v späťákoch nebolo nič vidieť, práveže naopak, ale svojimi rúrkovými stopkami sem podľa mňa až tak nesedia), a aj tu ponúka Suzuki pomocnú ruku alebo aspoň inšpiráciu v podobe rôznych imidžových nálepkových sád. Mimochodom, zadné sedlo má zámok hneď pred sebou, teda doslova zhora medzi sedadlami, čo je praktické. Pod neho sa vojde buď lekárnička s minidrobnosťami, prípadne žiadna lekárnička a peňaženka s kondómami žuvačkami náhradnými slipami cigami.
IMG_1472
Suzuki GSX-S750 2017

Veru, prítulkyňu treba nechať doma a užívať si všetku tú športovosť, ktorú GSX-S750 ponúka. Ako krásne sa pýta do otáčok, a ako veľa ich je využiteľných! Keď si vezmeme, že zaujímavejšia zábava začína zhruba nad 5 000, tak stále ti zostáva pásmo zhruba šiestich tisícok otáčok, v ktorých sa rozhodne nebudeš nudiť. Krása. Ľahučko sa preklápa a na brzdy sa môžeš kedykoľvek spoľahnúť, plus je tu užitočná trakčná kontrola. A keď sa vrátiš do mesta, v hlave sa prepneš do nízkootáčkového módu a premávkou sa bez problémov prepletieš v podobných otáčkach ako na aute. A to všetko nielen za príjemnú nadobúdaciu cenu, ale aj spotrebu. Ja som ju mal po niekoľkých dňoch ustálenú na 5,5. Keby mal nejaký začiatočník trebárs aj 5,2, na jednu nádrž spraví po rezervu asi tak klasických 250 km. Podotýkam, že od plnej po rezervu GSX-S zožerie zhruba 13 litrov, takže tankovanie do plnej nezabolí.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Konkurencia

„Eska“ má konkurentov veru dosť, veď patrí do širokej strednej triedy. Na výber tu máme rôzne počty a usporiadania valcov, s ktorými súvisia aj rozdiely v charakteroch a výkonoch. Najprv si preberme stroje s podobnými údajmi aké má Suzuki: trojvalcová Yamaha MT-09 a Triumph Street Triple S, potom dvojvalcová Ducati Monster 821. Všetky majú veľmi podobné výkony aj krúťaky, iba Ducati ich má uložené v nižších otáčkach. Rozdiely v cenách sú však značné - treba povedať, že spomínané modely sú vybavenejšie než GSX-S, majú napríklad palivové mapy alebo denné LED svietenie - a všetky vychádzajú minimálne o tisícku viac, v prípade Ducati dokonca o 2 400 eur viac (ok, pre sociálnejšie cítiacich ponúka Ducati jednoduchšieho Monstra 797, ten má však podstatne slabší vzducháč a aj tak stojí viac než Suzuki).

Jeden model tu vyčnieva z radu, je ním silnejšia Kawasaki Z900. Skutočný objem jej štyroch valcov je dokonca 948 kubíkov, ale pre svoju pomerne osekanú výbavu a štýl nie je plnohodnotným litrom, takže s prižmúrenými očami ju môžeme brať do úvahy. Nehovoriac o jej veľmi lákavej cene, len o šesť stoviek vyššej než GSX-S. Kawasaki produkuje až 125 koní.

Zostávajú nám „bežnejšie“ naháče: BMW F800R a Honda CB650F. Bavorák má 90 koní, pričom jeho radový dvojvalec má silný spodok, jeho plných 86 Nm je k dispozícii už pri 5 800 otáčkach. Honda je iba šesťstopäťdesiatka, ale tiež radový štvorvalec s určitým japonským dedičstvom, aj keď, žiaľ, trochu priškrteným: ponúka 91 koní pri 11 000 otáčkach a slabučkých 64 Nm pri 8 000. Honda ako jediná z tohto výberu nemá ukazovateľ zaradeného stupňa a obrátenú vidlicu. Kým Bavorák je od Suzuki o sedemsto eur drahší, Honda zas o sedemsto lacnejšia.

IMG_1489
Suzuki GSX-S750 2017

Záver

Bude to znieť čudne, ale počas testu GSX-S750 som mal veľmi často pocit, že takto by mohol dnes vyzerať Hornet, keby sa Honda naň nevysrkašľala. Áno, táto Suzuki mi Horneta pripomínala. Vzhľadom na jeho meno je to kompliment.

Ak sa chce záujemca stať majiteľom, za tohto slušného a priateľského streetfightera musí zaplatiť 8 290 eur. Suzuki aj v tomto prípade uplatnila svoju jasnú cenovú politiku a cenu nastavila najnižšie z celej triedy (teda okrem CB650F, ale tá loví skôr v iných vodách). Pritom výkonom ani schopnosťami nijako nezaostáva za drahšími rivalmi, a to majú všetci do jedného vyšší objem motora. Začiatočníka nevyľaká a skúseného neurazí - presne taký je tento „trištvrťový“ naháč od Suzuki.

Plusy, mínusy

motor, vylepšené komponenty, cena pri ostrom športovaní „otáčková“ nerozhodnosť

IMG_1419
Suzuki GSX-S750 2017

Video: Suzuki GSX-S750 ABS 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Suzuki GSX-S750 2017

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 5,5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 16 l (3 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 240 km
Otáčky motora pri 50, 90 a 130 km/h 2 200 ot. / 4 000 ot. / 6 000 ot.
Počet dealerstiev na Slovensku 6 (BA, TT, Matúškovo, Vráble, KM, PO)
Cena motorky 8 290 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Väčšina doplnkov ešte nemá stanovené ceny pre náš trh.

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 49,70 eur
Stupačka 40 eur
Spätné zrkadlo 52,80 eur
Smerovka 41,30 eur
Svetlomet 306,05 eur

IMG_1481

Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 82 kg)
Foto: Peter Fischer, Martin Trenkler

Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Suzuki GSX-S 750 2017 Ducati Monster 821 2017 Kawasaki Z900 2017 BMW F 800 R 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiDucatiKawasakiBMW
Model:GSX-S 750Monster 821Z900F 800 R
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:749 ccm821.1 ccm948 ccm798 ccm
Max. výkon:114.2 k (84.0 kW) / 10500 ot.111.9 k (82.3 kW) / 9250 ot.125.4 k (92.2 kW) / 9500 ot.89.8 k (66.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:81 Nm / 9000 ot.89.4 Nm / 7750 ot.98.6 Nm / 7700 ot.86 Nm / 5800 ot.
Kompresný pomer:12,3 : 112,8:111.8:112:1
Vŕtanie x Zdvih:72.0 x 46.0 mm88 x 67.5 mm73.4 x 56.0 mm82 x 75.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm130 mm120 mm125 mm
Zdvih vzadu:138 mm152 mm140 mm125 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm300 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70-17120/70ZR17M/C (58W)120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm250 mm265 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17190/55-17180/55ZR17M/C (73W)180/55-ZR-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:179.5 kg
Hmotnosť s náplňami:213 kg205.5 kg210 kg202 kg
Výška sedla:820 mm785 mm795 mm790 mm
Rázvor:1455 mm1480 mm1450 mm1526 mm
Dĺžka:2125 mm2065 mm2145 mm
Šírka:785 mm825 mm860 mm
Výška:1055 mm1065 mm1235 mm
Svetlá výška:135 mm130 mm
Objem nádrže:16 l17.5 l17 l15 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2017: 8 290 eurCena 10/2017: od 10 690 eurCena 10/2017: 8 895 eurCena 10/2017: 9000 eur

Foto:
 Suzuki GSX-S 750 2017 Yamaha MT-09 2017 Triumph Street Triple S 2017 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiYamahaTriumphHonda
Model:GSX-S 750MT-09Street Triple SCB650F
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový trojvalecradový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:749 ccm847 ccm765 ccm649 ccm
Max. výkon:114.2 k (84.0 kW) / 10500 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.113.0 k (83.1 kW) / 11250 ot.91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:81 Nm / 9000 ot.87.5 Nm / 8500 ot.73 Nm / 9100 ot.64 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:12,3 : 111.5 : 112.65:111.4 : 1
Vŕtanie x Zdvih:72.0 x 46.0 mm78 x 59.1 mm77.99 x 53.38 mm67 x 46 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie PGM-FI
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm137 mm110 mm120 mm
Zdvih vzadu:138 mm130 mm124 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70ZR17M/C (58W)120/70 R17120/70-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17180/55ZR17M/C (73W)180/55 R17180/55-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:166 kg
Hmotnosť s náplňami:213 kg193 kg208 kg
Výška sedla:820 mm815 mm810 mm810 mm
Rázvor:1455 mm1440 mm1410 mm1450 mm
Dĺžka:2125 mm2075 mm2055 mm2110 mm
Šírka:785 mm815 mm735 mm775 mm
Výška:1055 mm1135 mm1060 mm1120 mm
Svetlá výška:135 mm135 mm150 mm
Objem nádrže:16 l14 l17.4 l17.3 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km4.7 l/100km4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 190 kmcca 277 kmcca 276 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2017: 8 290 eurCena 10/2017: 9 390 eurCena 10/2017: približne 9 000 eurCena 10/2017: 7 590 eur

Pridané dňa: 17.10.2017 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk