http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť

[Testy a predstavenia - Test]

Najmenšiu Ninju sme tento rok stihli vyskúšať hádam v každom možnom režime, do akého sa takáto motorka môže dostať. Škrtli sme na nej slajdre na okruhu, odviezli sme sa na nej dvaja v prepchatom meste, a naložili sme jej aj na diaľnici. Obávam sa, že jej nemáme čo vytknúť; všetko zvláda s nadhľadom.

Text: Peter Herghott Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 75 kg)
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Herghott Fischer, Miro Masničák, Dunlop.media

Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť

Neoficiálne zábery novej minininje sa objavili už minulé leto. Z nich bolo jasné, že dizajnovo tento model poskočil o dve triedy hore. Parametre motora sme vtedy nepoznali, ale dnes, keď sme na nej nalietali už toľko kilometrov, vieme povedať, že aj motoricky je nadpriemerná. Čiže máme tu dizajn, za ktorý sa netreba ani trochu hanbiť, a motor, ktorý výborne potiahne. Ideálna kombinácia.

Treba povedať, že aj predchodkyne vždy dobre vyzerali - vyskúšali sme 250 aj 300, tú dokonca dvakrát. A aj sa dobre predávali, tristovka sa v rokoch 2013 a 2014 držala v top 10 až 15 najpredávanejších motoriek na Slovensku. Nová Ninja 400 ide v nastavenej stope viac ako chvályhodne, pretože zlepšila všetko čo sa dalo - má výkon na hranici A2 vodičákov, na svet svieti dvoma atraktívnymi ledkovými svetlami a jej celkový štýl čerpá z väčších Ninjí ešte viac. Plus, celkom pochopiteľne, využíva pri tom grafiku svojho extra úspešného superbajkového Kawasaki Racing Team. Na promo videu na nej dokonca jazdili továrenskí jazdci Jonathan Rea a Tom Sykes. Nech sa snažím akokoľvek, nespomínam si na žiadnu inú motorku v nižšej triede, ktorej by sa venovali takéto zvučné mená.

Kawasaki Ninja 400 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Nový motor podrástol o celých 103 kubíkov, ale pritom je ľahší než jeho predchodca. Dokonca celá motorka je o niekoľko kilečiek ľahšia než tristovka (pohotovostná 168 kg). Výkon je zároveň o celých 15 koní vyšší, a dostupnejší v nižších otáčkach. Zadná pneumatika je už reálne "dospelácka", čiže so šírkou 150 mm. Aj prístrojovka je modernejšia a celkom rozumne rozvrhnutá, s inverzným LCD displejom a ukazovateľom zaradeného kvaltu. Všimni si aj pekné horné okuliare a športové uchytenie riadidiel. V tomto smere ťažko Kawe niečo vytknúť, novému modelu sa skutočne povenovali. A je Made in Japan, čo je veľká devíza.

Zajazdili sme si na nových Dunlop Sportsmart TT - sú najmä pre okruhových paličov

Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť
Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť
Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť
Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť

Moje prvé zoznámenie s novou Ninjou 400 prebehlo na okruhu Monteblanco v Španielsku, kde sme testovali nové Dunlopy Sportsmart TT. Kawy boli zabehnuté, ale čerstvo prezuté na úplne nové gumy, pričom niektoré z nich mali vzadu 140 namiesto homologovaných 150, to len pre priame porovnanie. Ľahšie sa nám jazdilo na stoštyridsiatkach, ale to skôr preto, lebo vnútorná trať je skôr akoby pre motokáry alebo supermoto, čiže je technickejšia. A pravdepodobne z tohto dôvodu nám na Kawách dosť mäkli brzdy. Lenže tam nemali ani chvíľu oddychu, pričom ani dosahované rýchlosti neboli nejako vysoké, čiže sa nemali kedy ochladiť. Zaujímavé je, že pri domácom teste, kedy bola teplota vzduchu takmer dvojnásobne vyššia, sme mäknutie bŕzd nezaznamenali ani pri športovejšom zaobchádzaní na Pezinskej Babe. Pochváliť musíme aj nešmykľavé a športovo vysoko uložené stupačky (celohliníkové, bez gumy, našťastie), ktoré nebránia hlbokým náklonom.

Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť

Ninja nezostáva nič dlžná svojmu menu, športovanie jej naozaj ide. S kolegami sme sa na okruhu Monteblanco na nových štvorkilách pekne zabavili; niektorí dokonca tvrdili, že ich to bavilo viac ako na litroch na rýchlej trati. Jasnačka, motor treba riadne vytáčať. Ak hovoríme o športovom režime, ako najnižšie možné otáčky sa dá považovať hranica okolo 6 000. To je presná polovica využiteľných otáčok, takže jazdec má na paľbu k dispozícii ďalších 6 000 točiek. Zvukový podmaz je vtedy vysoko kvílivý :) Štvorstovka neprotestuje ani v nižších otáčkach, ale také sa využívajú skôr iba v meste, niekde pri posúvaní medzi autami a podobne. Nezabúdajme, že ide o dobre vyladený dvojvalec (dýcha cez 8 ventilov), takže tu nehrozia nejaké trhavé pohyby.

Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť

Ninju 400 sme vyskúšali aj vo dvoch, ale rovno poviem, že nie v takom zložení, v akom sa na takejto motorke zvyčajne jazdí :) Za mňa si nesadla nejaká päťdesiatkilová frajerka, ale Awia v plnej motorkovej výstroji a s ruksakom plným fototechniky. Na zadnom tlmiči je nastaviteľné predpätie, Ninja nás však pekne previezla mestom bez toho, že by sme ho upravovali. Vo všeobecnosti nemám výhrady ani k podvozku, aj predok pracoval slušne, aj keď je nenastaviteľný.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Odkedy uzrela malá Ninja svetlo sveta, odvtedy nám pomaly rastie a dospieva. V poslednej generácii narástla už na 400-vku a s radovým dvojvalcom ponúka skvelé balenie na rozbehnutie tvojej motokariéry. Dizajn je tentoraz naozaj špičkový, inšpirovaný väčšími súrodencami alebo dokonca H2-jkou. Nechýba kompletné LED osvetlenie.

Kawasaki Ninja 400 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja 400 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Video: Kawasaki Ninja 400 2018 - malorážka nám dospela

Ninju som vyskúšal na cestách a krátko aj na našom Slovakiaringu. Na ceste je to skvelá ľahko ovládateľná športová motorečka. Čim je zákrut viac, tým viac vynikne, samozrejme vo vyšších rýchlostiach už dochádza jej motorčeku trochu dych. Motor treba pre športovú jazdu poriadne točiť a držať nad 6 000 otáčok, tam sa nachádza jeho športová tvár. V spodných otáčkach napriek tomu dokáže jazdiť bez problémov, čo oceníš pri presune mestom, alebo keď budeš viezť ľadvinku na výlet.

Kawasaki Ninja 400 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja 400 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Zajazdili sme si na nových Dunlop Sportsmart TT - sú najmä pre okruhových paličov
Zajazdili sme si na nových Dunlop Sportsmart TT - sú najmä pre okruhových paličov

Na Slovakia ringu to už bolo trochu iné, predsa len ten náš okruh je poriadne rýchly a koní tu nie je nikdy dosť. Aj tu obstála, a so zdvihnutou hlavou, no je jasné, že na toto stavaná úplne nebola. Oveľa lepšie by sa cítila na menších a technickejších okruhoch. Napriek tomu to je vskutku podarená motorka, ktorá je zdrojom perfektnej zábavy, adrenalínu. Aktuálne je jedna z najsilnejších a zároveň najľahších v segmente. Dodal by som, že aj najkrajších - ale to je samozrejme subjektívne :-)

silnejší motor, hmotnosť a ľahká ovládateľnosť, skvelý dizajn, výška sedla asi len o pár stoviek vyššia cena oproti konkurencii

Zajazdili sme si na nových Dunlop Sportsmart TT - sú najmä pre okruhových paličov

Konkurencia

V kategórii superšportov od 250 do 400 kubíkov toho dnes už veľa nenájdeme. Dvaja japonskí konkurenti tu ponúkajú YZF-R3 a GSX250R, jeden európsky RC390. Ažna KTM sú všetky dvojvalce, všetky majú menší objem než Ninja, a sú aj slabšie. A akoby sa podľa výkonu odvíjala aj cena - o 340 eur je lacnejšia KTM, potom o 600 je lacnejšia Yamaha a na konci je Suzuki, ktorá stojí o celých 1 200 eur menej než Ninja. Ale je to len štvrťliter s takmer polovičným výkonom.

Viac by som sa bál konkurentov s väčšími motormi, výkonmi stále spadajúcimi pod vodičák A2, ale s nízkou cenou, aj keď ide o naháče: napríklad Honda CB500F (lacnejšia o 350 eur) alebo Suzuki SV650 (rovnaká cena ako Ninja 400). Ak sa chceme silou-mocou držať superšportovej kategórie, tak Honda CB500F má aj kapotovanú sestru CBR500R, tá je zas od Kawasaki o šesťsto eur drahšia. Má takpovediac rovnaký výkon ako Ninja 400, ale je o viac ako 25 kíl ťažšia.

Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť

Záver

Cena 5 995 eur za novú Kawasaki Ninja 400, aj keď je najvyššia z celej kategórie, sa však dá pochopiť. Ide predsa o úplnú novinku a ponúka aj najvyšší výkon. Ako ideálneho záujemcu o túto motorku si predstavujem mladého chalana, ktorý si nikdy nevyzlieka zelené tričko Kawasaki a nenechá si ujsť ani jeden diel WSBK. Zo štvorkila neskôr vyrastie a presadne na veľkú ZX-10R. Tak by to malo byť. A tento chalanisko celkom určite novou Ninjou 400 nič nepokazí: bude sa páčiť aj chalanom a babám z partie, a aj ho dobre odvezie.

Plusy, mínusy

dizajn, motor, parádna ovládateľnosť pre niekoho možno cena

Video: Kawasaki Ninja 400 2018

Video: Kawasaki Ninja 400 2018

Pozadie / Wallpaper:

Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť
Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť
Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť
Nová Kawasaki Ninja 400 2018 v našich pazúroch - nedali sme jej vydýchnuť

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Ninja 400 2018

Servisný interval 6000 km
Počet dealerstiev na Slovensku 10
Cena motorky 5 995 eur (verzia Performance 6 695 eur)

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 16 eur
Stupačka 61 eur
Spätné zrkadlo 76 eur
Smerovka 45 eur
Svetlomet 1142 eur

Text: Peter Herghott Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 75 kg)
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Herghott Fischer, Miro Masničák, Dunlop.media

Motocykel na test poskytla spoločnosť U. M. S., s. r. o. Redaktori Motoride.sk jazdili v oblečení 4SR, KLMwear a prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Kawasaki Ninja 400 2018 KTM RC 390 2018 Honda CBR500R 2018 Yamaha YZF-R3 2018 Suzuki GSX250R 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiKTMHondaYamahaSuzuki
Model:Ninja 400RC 390CBR500RYZF-R3GSX250R
Rok:20182018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)jednovalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:399 ccm373.2 ccm471 ccm321 ccm248 ccm
Max. výkon:45.4 k (33.4 kW) / 10000 ot.43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot.47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot.25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:38 Nm / 8000 ot.35 Nm / 7250 ot.43 Nm / 7000 ot.29.6 Nm / 9000 ot.23.4 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11.5:112.6:110.7: 111.2:111,5:1
Vŕtanie x Zdvih:70.0 x 51.8 mm89 x 6067 x 66.868.0 x 44.1 mm53,5 x 55,2
Palivový system:vstrekovanievstrekovaniePGM FIvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (2V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm125 mm130 mm
Zdvih vzadu:130 mm150 mm125 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová, 4 piestikjednokotúčovájednokotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm300 mm320 mm298 mm
Pneu vpredu:110/70R17 M/C 54H110/70-17120/70-17110/70-17M/C 54H110/80-17M/C 57H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm230 mm240 mm220 mm
Pneu vzadu:150/60R17 M/C 66H150/60-17160/60-17140/70-17M/C 66H140/70-17M/C 66H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:147 kg
Hmotnosť s náplňami:168 kg166 kg194 kg169 kg181 kg
Výška sedla:785 mm820 mm790 mm780 mm790 mm
Rázvor:1370 mm1340 mm1410 mm1380 mm1430 mm
Dĺžka:1990 mm2075 mm2090 mm2085 mm
Šírka:710 mm740 mm720 mm740 mm
Výška:1120 mm1145 mm1135 mm1110 mm
Svetlá výška:140 mm178.5 mm140 mm160 mm
Objem nádrže:14 l10 l15.7 l14 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:175 km/h
Spotreba paliva:4.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 238 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiza príplatok
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Iná výbava:podvozok KYB
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2018: 5 995 eurCena 5/2018: 5 659 eurCena 5/2018: 6 290 eurCena 5/2018: 5 390 eurCena 5/2018: 4 790 eur

Pridané dňa: 10.05.2018 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk