[Testy a predstavenia - Test]
Najmenšiu Ninju sme tento rok stihli vyskúšať hádam v každom možnom režime, do akého sa takáto motorka môže dostať. Škrtli sme na nej slajdre na okruhu, odviezli sme sa na nej dvaja v prepchatom meste, a naložili sme jej aj na diaľnici. Obávam sa, že jej nemáme čo vytknúť; všetko zvláda s nadhľadom.
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 75 kg)
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer, Miro Masničák, Dunlop.media
Neoficiálne zábery novej minininje sa objavili už minulé leto. Z nich bolo jasné, že dizajnovo tento model poskočil o dve triedy hore. Parametre motora sme vtedy nepoznali, ale dnes, keď sme na nej nalietali už toľko kilometrov, vieme povedať, že aj motoricky je nadpriemerná. Čiže máme tu dizajn, za ktorý sa netreba ani trochu hanbiť, a motor, ktorý výborne potiahne. Ideálna kombinácia.
Treba povedať, že aj predchodkyne vždy dobre vyzerali - vyskúšali sme 250 aj 300, tú dokonca dvakrát. A aj sa dobre predávali, tristovka sa v rokoch 2013 a 2014 držala v top 10 až 15 najpredávanejších motoriek na Slovensku. Nová Ninja 400 ide v nastavenej stope viac ako chvályhodne, pretože zlepšila všetko čo sa dalo - má výkon na hranici A2 vodičákov, na svet svieti dvoma atraktívnymi ledkovými svetlami a jej celkový štýl čerpá z väčších Ninjí ešte viac. Plus, celkom pochopiteľne, využíva pri tom grafiku svojho extra úspešného superbajkového Kawasaki Racing Team. Na promo videu na nej dokonca jazdili továrenskí jazdci Jonathan Rea a Tom Sykes. Nech sa snažím akokoľvek, nespomínam si na žiadnu inú motorku v nižšej triede, ktorej by sa venovali takéto zvučné mená.
Nový motor podrástol o celých 103 kubíkov, ale pritom je ľahší než jeho predchodca. Dokonca celá motorka je o niekoľko kilečiek ľahšia než tristovka (pohotovostná 168 kg). Výkon je zároveň o celých 15 koní vyšší, a dostupnejší v nižších otáčkach. Zadná pneumatika je už reálne "dospelácka", čiže so šírkou 150 mm. Aj prístrojovka je modernejšia a celkom rozumne rozvrhnutá, s inverzným LCD displejom a ukazovateľom zaradeného kvaltu. Všimni si aj pekné horné okuliare a športové uchytenie riadidiel. V tomto smere ťažko Kawe niečo vytknúť, novému modelu sa skutočne povenovali. A je Made in Japan, čo je veľká devíza.
Moje prvé zoznámenie s novou Ninjou 400 prebehlo na okruhu Monteblanco v Španielsku, kde sme testovali nové Dunlopy Sportsmart TT. Kawy boli zabehnuté, ale čerstvo prezuté na úplne nové gumy, pričom niektoré z nich mali vzadu 140 namiesto homologovaných 150, to len pre priame porovnanie. Ľahšie sa nám jazdilo na stoštyridsiatkach, ale to skôr preto, lebo vnútorná trať je skôr akoby pre motokáry alebo supermoto, čiže je technickejšia. A pravdepodobne z tohto dôvodu nám na Kawách dosť mäkli brzdy. Lenže tam nemali ani chvíľu oddychu, pričom ani dosahované rýchlosti neboli nejako vysoké, čiže sa nemali kedy ochladiť. Zaujímavé je, že pri domácom teste, kedy bola teplota vzduchu takmer dvojnásobne vyššia, sme mäknutie bŕzd nezaznamenali ani pri športovejšom zaobchádzaní na Pezinskej Babe. Pochváliť musíme aj nešmykľavé a športovo vysoko uložené stupačky (celohliníkové, bez gumy, našťastie), ktoré nebránia hlbokým náklonom.
Ninja nezostáva nič dlžná svojmu menu, športovanie jej naozaj ide. S kolegami sme sa na okruhu Monteblanco na nových štvorkilách pekne zabavili; niektorí dokonca tvrdili, že ich to bavilo viac ako na litroch na rýchlej trati. Jasnačka, motor treba riadne vytáčať. Ak hovoríme o športovom režime, ako najnižšie možné otáčky sa dá považovať hranica okolo 6 000. To je presná polovica využiteľných otáčok, takže jazdec má na paľbu k dispozícii ďalších 6 000 točiek. Zvukový podmaz je vtedy vysoko kvílivý :) Štvorstovka neprotestuje ani v nižších otáčkach, ale také sa využívajú skôr iba v meste, niekde pri posúvaní medzi autami a podobne. Nezabúdajme, že ide o dobre vyladený dvojvalec (dýcha cez 8 ventilov), takže tu nehrozia nejaké trhavé pohyby.
Ninju 400 sme vyskúšali aj vo dvoch, ale rovno poviem, že nie v takom zložení, v akom sa na takejto motorke zvyčajne jazdí :) Za mňa si nesadla nejaká päťdesiatkilová frajerka, ale Awia v plnej motorkovej výstroji a s ruksakom plným fototechniky. Na zadnom tlmiči je nastaviteľné predpätie, Ninja nás však pekne previezla mestom bez toho, že by sme ho upravovali. Vo všeobecnosti nemám výhrady ani k podvozku, aj predok pracoval slušne, aj keď je nenastaviteľný.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Odkedy uzrela malá Ninja svetlo sveta, odvtedy nám pomaly rastie a dospieva. V poslednej generácii narástla už na 400-vku a s radovým dvojvalcom ponúka skvelé balenie na rozbehnutie tvojej motokariéry. Dizajn je tentoraz naozaj špičkový, inšpirovaný väčšími súrodencami alebo dokonca H2-jkou. Nechýba kompletné LED osvetlenie.
Ninju som vyskúšal na cestách a krátko aj na našom Slovakiaringu. Na ceste je to skvelá ľahko ovládateľná športová motorečka. Čim je zákrut viac, tým viac vynikne, samozrejme vo vyšších rýchlostiach už dochádza jej motorčeku trochu dych. Motor treba pre športovú jazdu poriadne točiť a držať nad 6 000 otáčok, tam sa nachádza jeho športová tvár. V spodných otáčkach napriek tomu dokáže jazdiť bez problémov, čo oceníš pri presune mestom, alebo keď budeš viezť ľadvinku na výlet.
Na Slovakia ringu to už bolo trochu iné, predsa len ten náš okruh je poriadne rýchly a koní tu nie je nikdy dosť. Aj tu obstála, a so zdvihnutou hlavou, no je jasné, že na toto stavaná úplne nebola. Oveľa lepšie by sa cítila na menších a technickejších okruhoch. Napriek tomu to je vskutku podarená motorka, ktorá je zdrojom perfektnej zábavy, adrenalínu. Aktuálne je jedna z najsilnejších a zároveň najľahších v segmente. Dodal by som, že aj najkrajších - ale to je samozrejme subjektívne :-)
silnejší motor, hmotnosť a ľahká ovládateľnosť, skvelý dizajn, výška sedla | asi len o pár stoviek vyššia cena oproti konkurencii |
V kategórii superšportov od 250 do 400 kubíkov toho dnes už veľa nenájdeme. Dvaja japonskí konkurenti tu ponúkajú YZF-R3 a GSX250R, jeden európsky RC390. Ažna KTM sú všetky dvojvalce, všetky majú menší objem než Ninja, a sú aj slabšie. A akoby sa podľa výkonu odvíjala aj cena - o 340 eur je lacnejšia KTM, potom o 600 je lacnejšia Yamaha a na konci je Suzuki, ktorá stojí o celých 1 200 eur menej než Ninja. Ale je to len štvrťliter s takmer polovičným výkonom.
Viac by som sa bál konkurentov s väčšími motormi, výkonmi stále spadajúcimi pod vodičák A2, ale s nízkou cenou, aj keď ide o naháče: napríklad Honda CB500F (lacnejšia o 350 eur) alebo Suzuki SV650 (rovnaká cena ako Ninja 400). Ak sa chceme silou-mocou držať superšportovej kategórie, tak Honda CB500F má aj kapotovanú sestru CBR500R, tá je zas od Kawasaki o šesťsto eur drahšia. Má takpovediac rovnaký výkon ako Ninja 400, ale je o viac ako 25 kíl ťažšia.
Cena 5 995 eur za novú Kawasaki Ninja 400, aj keď je najvyššia z celej kategórie, sa však dá pochopiť. Ide predsa o úplnú novinku a ponúka aj najvyšší výkon. Ako ideálneho záujemcu o túto motorku si predstavujem mladého chalana, ktorý si nikdy nevyzlieka zelené tričko Kawasaki a nenechá si ujsť ani jeden diel WSBK. Zo štvorkila neskôr vyrastie a presadne na veľkú ZX-10R. Tak by to malo byť. A tento chalanisko celkom určite novou Ninjou 400 nič nepokazí: bude sa páčiť aj chalanom a babám z partie, a aj ho dobre odvezie.
dizajn, motor, parádna ovládateľnosť | pre niekoho možno cena |
Servisný interval | 6000 km |
Počet dealerstiev na Slovensku | 10 |
Cena motorky | 5 995 eur (verzia Performance 6 695 eur) |
Páčka brzdy | 16 eur |
Stupačka | 61 eur |
Spätné zrkadlo | 76 eur |
Smerovka | 45 eur |
Svetlomet | 1142 eur |
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 75 kg)
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer, Miro Masničák, Dunlop.media
Motocykel na test poskytla spoločnosť U. M. S., s. r. o. Redaktori Motoride.sk jazdili v oblečení 4SR, KLMwear a prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Kawasaki | KTM | Honda | Yamaha | Suzuki |
Model: | Ninja 400 | RC 390 | CBR500R | YZF-R3 | GSX250R |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | ||||
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 399 ccm | 373.2 ccm | 471 ccm | 321 ccm | 248 ccm |
Max. výkon: | 45.4 k (33.4 kW) / 10000 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot. | 25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 38 Nm / 8000 ot. | 35 Nm / 7250 ot. | 43 Nm / 7000 ot. | 29.6 Nm / 9000 ot. | 23.4 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 | 12.6:1 | 10.7: 1 | 11.2:1 | 11,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 70.0 x 51.8 mm | 89 x 60 | 67 x 66.8 | 68.0 x 44.1 mm | 53,5 x 55,2 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (2V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 125 mm | 130 mm | ||
Zdvih vzadu: | 130 mm | 150 mm | 125 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 300 mm | 320 mm | 298 mm | |
Pneu vpredu: | 110/70R17 M/C 54H | 110/70-17 | 120/70-17 | 110/70-17M/C 54H | 110/80-17M/C 57H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 230 mm | 240 mm | 220 mm | |
Pneu vzadu: | 150/60R17 M/C 66H | 150/60-17 | 160/60-17 | 140/70-17M/C 66H | 140/70-17M/C 66H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 147 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 168 kg | 166 kg | 194 kg | 169 kg | 181 kg |
Výška sedla: | 785 mm | 820 mm | 790 mm | 780 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1370 mm | 1340 mm | 1410 mm | 1380 mm | 1430 mm |
Dĺžka: | 1990 mm | 2075 mm | 2090 mm | 2085 mm | |
Šírka: | 710 mm | 740 mm | 720 mm | 740 mm | |
Výška: | 1120 mm | 1145 mm | 1135 mm | 1110 mm | |
Svetlá výška: | 140 mm | 178.5 mm | 140 mm | 160 mm | |
Objem nádrže: | 14 l | 10 l | 15.7 l | 14 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 175 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 4.4 l/100km | ||||
Dojazd po rezervu: | cca 238 km | ||||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | za príplatok | |||
Trakčná kontrola: | nie | ||||
Palivové mapy: | nie | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | ||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | podvozok KYB | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 5/2018: 5 995 eur | Cena 5/2018: 5 659 eur | Cena 5/2018: 6 290 eur | Cena 5/2018: 5 390 eur | Cena 5/2018: 4 790 eur |
Pridané dňa: 10.05.2018 Autor: Herghott