Anketa:
Test najmenšej Ninje od Kawasaki - 250R
ZdieľaťPridané: 16.06.2008 Autor: agressor
Čitatelia: 40920 [Testy a predstavenia - Test]
Premýšľam, načo je taká dvestopäťdesiatka dobrá. Bude to veľká stodvadsaťpäťka alebo malé päťkilečko? Ninju 250R preberám s veľkými otáznikmi a teším sa, že si ich zodpoviem.
Zoznámenie
Predajca sa na čiernu Ninju pozerá s láskou v očiach a prízvukuje mi, aby som ju netočil nad 7 tisíc, lebo je ešte v zábehu. A vraj aby som ju skoro vrátil, lebo sa predáva ako teplé rožky a potrebuje mať nejakú v predajni.
Po prvom zvezení ale krútim nosom a pozerám sa na to jak prváčik na školského zubára. Vôbec sa mi to neľúbi. Superšport to nie je, nízke to je, má to nejaké slabé brzdy, ani kúsok dispeja, klasickú vidlicu, jednoduchú oceľovú kyvku, oceľový rám a pod sedlom miesto akurát na lekárničku. Páčky prednej brzdy a spojky sa nastavovať nedajú, páčka zadnej brzdy je len taká oceľové zvarená a navyše tie gumy značky Road Winner vo mne tiež nevzbudzujú dôveru. Chodím okolo toho, obzerám to zo všetkých strán... Hmm, zboku mi maska pripomína GPZ500, spredu zase zetko, kapotáž je celkom pekná, len sa mi pod hranu nádrže už nevlezú kolená - asi som príliš vysoký. Má to aj celkom pekné späťáky aj podsedlovú kapotáž. Škoda, že nie je zelená, vynikli by asi lepšie prepracované detaily, ako napríklad predný blatník, ktorý sa tvári, akoby skrýval usd vidlicu, držiaky zadných stúpačiek, rebrovaný kryt predného ozubenia reťaze, vykúsané brzdové kotúče, držiaky rúčiek alebo okuliare vidlice. Výfuk sa tiež celkom podaril a nebyť tej 130 pneu vzadu, ťažko by sa hádala kubatúra.
No nič, ako to vypadá nie je až také dôležité ako to, ako to jazdí, tak si to idem vyskúšať.
Šport
Čakal som superšport a ono sa na tom sedí celkom pohodlne, skoro až turisticky. Sedlo je také mäkké a ploché, že mi niekedy po vysadnutí trvalo, kým som si našiel tú správnu polohu. Vlastne príjemná zmena po testovaní R125, na ktorej dostala kondička celkom zabrať. Motor sa mi zdá spočiatku taký nemastný, ale ťažko sa testuje dvestopadina, keď pri siedmich tisíckach musím radiť. A práve to sú tie otáčky, pri ktorých by to už už mohlo začať byť zaujímavé. Myslím zaujímavé v porovnaní s päťkilom, lebo s osminkovým jednovalcom sa táto Ninja porovnávať nedá. Ťahá od troch a keď je ručička na päťke je už celkom zábava. Jazdím teda na 6 – 7 tisíckach a konečne sa mi Ninja začína páčiť. Prichádzajú vracáky a ja začínam vysadať – ups! Tuším šmykli v náklone obe gumy. Rýchlo sa ale zahrievajú, jazda začína byť istejšia a ja sa prestávam báť. Ono to ide, heheh! Fakt jazdím len na štvrtinkovej Ninji? Skúsim na chvíľu prekročiť sedem tisíc a v motore sa začínajú ozývať superšportové gény.
Nenadarmo nosí meno japonského bojovníka. Brzdiť treba dvoma prstami, jednak kvôli slabšiemu účinku a jednak kvôli tomu, že po zatlačení tam prostredník zavadzia a páčka sa nedá nastaviť. Hm, neva, dá sa na to zvyknúť. Aj na spojku, ktorá má pár centi hluchý chod. Na prevodovku sa mi už ale zvyká horšie, občas tam totiž šupnem falošný neutrál a preto sa musím na radenie viac sústrediť. Snáď sa to po zábehu spraví.
Jazda v meste
Neviem vlastne, čo do tejto state napísať. Každému je predsa jasné, že do mesta sú vhodné ľahšie motorky s mäkším podvozkom, nízkou spotrebou a nižšou motorizáciou, aby sa nebolo treba báť zelenáčov s plácačkami. Do mesta je Ninja ako robená až na to, že si treba občas dávať pozor na to, čo je pod kolesami - predsalen, supermotard to nie je. Pohodlný posed, úzka stavba a so svojimi 152 kilami sa nemá problém preplietať ulicami plnými áut na cestách rôznej kvality. Určite to je vďačná motorka na cestu do školy alebo do práce, prípadne na rande. Vypadá to predsa ako superšport a baby rozdiel aj tak nepoznajú. ;-)
Turistika
Posed na Ninji je viac turistický alebo naháčovský a podvozok je mäkký tak akurát. Totiž vďaka nízkej hmotnosti nemá tendenciu sa húpať ako veľké cestovné motorky alebo sa naklánať pri brzdení, ale svoj zadok zdvíhať zo sedla pri nejakej tej jame alebo spomaľovači nebude taktiež treba nijak často. Vyžerie toho celkom dosť. Predné plexi zvláda svoju funkciu skvele a mušky síce končia na prilbe, ale vietor vo vyšších rýchlostiach neotravuje a nemá sklony k turbulenciám. Spätné zrkadlá sú pekné, aj keď trochu ma mrzí, že podľahli trendu dnešných motoriek obzerať si vlastné lakte. Nikto ale nechce motorku ktorej budú trčať späťáky ako tykadlá. Nevadí, zvykol som si. Dosť som zostal prekvapený, keď sa zotmelo a ja som zistil, že ten jeden predný reflektor svieti tuším skoro ako dva dokopy na mojom Varadere. Motor má celkom silu a pekne potiahne aj na šestke do kopca, čo som, priznám sa, od takejto kubatúry nečakal. Plechová nádrž má 17 litrov a s priemernou spotrebou do 4,5 litra na sto to dáva dojazd cez 350 km. Začínam mať pocit, že v Kawasaki si dali na funkčnosti záležať a postavili motorku na všestranné použitie. Skvelá práca.
Konkurencia
V tejto kubatúre toho veľa nie je. Yamaha YBR250 je naháč, omnoho slabšia a o 12 000 Sk lacnejšia. Honda CBF250 je o dvacku lacnejšia, ale tiež to je jednovalcový vzduchom chladený naháč so zadnou bubnovou brzdou. Stodvadsaťpäťky sú poväčšinou superšportové jednovalce a Honda Varadero je iného určenia, neporovnateľne slabšia a drahšia.
Záver
Na začiatku sa mi nelúbila, ale už vtedy som niekde vovnútri tušil, ze niečo na nej bude, lebo japonci predsa na trh zlú motorku nepustia. Nakoniec som to v nej objavil... Kawasaki postavilo všestrannú motorku s ambíciami športovca, z ktorej budeš ale aj po dlhej ceste schádzať oddýchnutý. Nenájdeš na ňom hádam okrem striekačky s automatickým sýtičom nič z moderných prvkov motoriek ale to, čo dostaneš bude praktická a plne využiteľná motorka za skvelú cenu.
Plusy a mínusy
plexi, reflektor, pekné detaily, slušný motor, cena | pneumatiky, brzdy, prevodovka, analógová palubovka |
Pozadie / Wallpaper
Názor druhého redaktora:
Kristián Dudík (Kristián Tino Dudík):
V poslednej dobe, hlavne kvôli legislatíve, sa akoby so stodvadsaťpäťkami vrece roztrhlo. Začínajúci bikeri majú skutočne na výber, ktorý závisí jedine na zostatku na otcovom bankovom účte a samozrejme zameraní 16 ročného mlaďasa. Fajn, ale čo ak príde vysnívaná osemnástka, v miestnom bare si už kľudne môže vypýtať pivo a poldeci a dokonca navštíviť aj tie ružovučké domčeky s všadeprítomnými blikajúcimi srdiečkami. No, popravde to druhé radšej nie, ale baby sú v tomto období každopádne v kurze. A stodvadsaťpäťka je už predsa trochu slabé vozeníčko pre frajera ako sa patrí a preto je treba postúpiť o krok ďalej. Ale paragrafy hovoria jasne, musí to byť do 25kW. Mladý je naladený na superšporty, hustí teda znova do otca, že zmena obsahu garáže je nevyhnutná. Voľba padá na tú najzelenšiu zelenú Kawasaki Ninju 250R v katalógu. Veď aj Johny Hopkins jazdí za zelených, krok vedľa to tým pádom byť rozhodne nemôže.
Zhruba takto by to celé mohlo v reálnom živote vyzerať a je to vlastne jediná možná voľba, pretože nikto nič podobné momentálne nevyrába. Iste, zopár kórejských samohybov by sa našlo, ale ak chcete mať istotu v kvalite, nápis Made in Japan je určite lepším riešením. Kawa v tomto prípade vsadila na radový dvojvalec s výkonom 33 koní, čo sa možno na prvý pohľad nezdá byť veľa, no pre horkokrvného mladíka akurát. Ak si uvedomíte, že motorku dokáže rozhýbať vysoko cez 150km/h, o pomalej jazde nemôže byť ani reč. Znie síce trochu ako lepší vysávač, ale to je už pri súčasných motorkách tak trochu normálka. Chuť do otáčok je však úplne jasná a to robí malú Kawu zábavnú. Pri asi 7-8 tisíc otáčkach sa pri zaradenej šestke prenášajú do riadidiel nie najpríjemnejšie vibrácie, ale nie je to nič strašné a liek na to je jednoduchý. Pridať alebo ubrať. Zo spodných otáčok sa Ninja junior pozbiera celkom slušne a ochotne vás bez cukania potiahne, v rámci možností teda. Motor ma ťahom naozaj prekvapil a na svoj objem je to parádne vozenie. Šesťstupňová prevodovka je dosť nakrátko sprevodovaná a špeciálne jednotka a dvojka sú krátke, takže pre rýchly odpal z križovatky budete musieť makať ako fredka, aby ste autám zdrhli. Ovládateľnosť je aj vďaka užším pneumatikám fajnovo ľahká a niekedy ma až trocha vyľakalo, ako rýchlo som dokázal zatočiť. Hlavne vďaka tejto výhode bude malá Ninja hviezdiť v meste, kde budete kľučkovať pomedzi autá s minimálnou námahou a hlavne rýchlo. Ale ani dlhšie výlety jej nebudú proti chuti a vy si to budete vďaka vcelku dobrej pozícii na mašine taktiež užívať, len nesmiete mať zrovna meter devadesát. Ochrana proti vetru je celkom dobrá(čo je pochopiteľné, keďže stále cestovné rýchlosti príliš vysoké určite nebudú) a dlhým výletom potom nič nebráni.
Pruženie je trocha rozpočtovejšie, ale na motorke tohto zamerania je to v norme. Predná vidla nie je extra mäkká, takže mlátenia na dorazy pri ostrom brzdení sa nemusíte báť, no veľa odozvy od nej nečakajte. Trocha ma sklamala predná brzda, pretože pri prudšom brzdení išla páčka skoro až nadoraz a mal som pocit, že by zvládla zabrzdiť trocha lepšie. Žeby otázka lepšieho odvzdušnenia? Takisto ma nenadchla prístrojovka, ktorá je funkčnosťou síce úplne v poriadku, ale dizajn je nostalgickou spomienkou na trhačov asfaltu s označením 105L vyrábanom v Mladej Boleslavi. Tieto veci moc nestoja a Kawa si s tým mohla dať trocha väčšiu prácu. Dobrou pikoškou bolo tiež neustále pískanie motorky pri narovnaní, čo občas vyvolávalo zvedavé pohľady okoloidúcich a ja som hanblivo klopil oči.
Dvestopade Ninja je určite dobrá mašina pre začiatočníkov, no vedel by som si ju predstaviť takisto v rukách peknej baby alebo postaršieho chlapíka, ktorý sa nemá kam ponáhľať a rád si vychutná turistickú jazdu po širšom okolí, ale občas si na cestách aj rád zašportuje. Výhodou budú nízke náklady na prevádzku a slušná cena, ktorá nie je o moc vyššia ako konkurenčné stodvadsaťpäťky a so zažmúrením oka porovnateľná s naháčmi ako Honda CBF 250 alebo Yamaha YBR 250. Tým však chýba kapotáž a s tou je to vždy príjemnejšie. Ak hľadáte niečo v tejto triede a Kawina vás oslovila, nemáte ďalej čo riešiť.
Plusy a mínusy
motor, vzhľad, cena | predná brzda, dizajn prístrojovky |
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Kawasaki | Yamaha | Honda | Honda | Yamaha |
Model: | Ninja 250 R | YBR 250 | CBF 250 | XL 125 V Varadero | YZF-R125 |
Rok: | 2008 | 2007 | 2008 | 2007 | 2008 |
Kategória: | Superšport | Naháč | Naháč | Cestovné enduro | Superšport |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm | 249 ccm | 249 ccm | 124.7 ccm | 124.02 ccm |
Max. výkon: | 32.0 k (23.5 kW) / 11000 ot. | 20.94 k (15.40 kW) / 7500 ot. | 21.76 k (16.00 kW) / 8000 ot. | 15.22 k (11.19 kW) / 11000 ot. | 14.96 k (11.00 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 21.7 Nm / 1000 ot. | 20.5 Nm / 6500 ot. | 22 Nm / 6000 ot. | 10.5 Nm / 8500 ot. | 12.24 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.6:1 | 9,3 : 1 | 9,5 : 1 | 11.2:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 62.0 x 41.2 mm | 74x 58 mm | 73 x 59,5 mm | 42.0 x 45.0 mm | 52.0 x 58.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | karburátor | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (2V) | SOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom | vzduchom a olejom | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 115 mm | 130 mm | ||
Zdvih vzadu: | 130 mm | 120 mm | 125 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová dvojpiestková | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 282 mm | 276 mm | 276 mm | 292 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17 M/C (54S) | 100/80-17M/C 52S | 100/80 17M/C | 100/90-18 56P | 100/80-17 M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová | bubnová nábežná/úbežná čeľusť | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 130 mm | 130 mm | 220 mm | 230 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-17 M/C (62S) | 130/70-17M/C 62S | 130/70 17M/C | 130/80-17 65P | 130/70-17 M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 151 kg | 138 kg | 149 kg | 126.5 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 152 kg | ||||
Výška sedla: | 780 mm | 805 mm | 780 mm | 800 mm | 818 mm |
Rázvor: | 1400 mm | 1360 mm | 1370 mm | 1450 mm | 1355 mm |
Dĺžka: | 2080 mm | 2025 mm | 2035 mm | 2150 mm | 2015 mm |
Šírka: | 710 mm | 745 mm | 745 mm | 850 mm | 660 mm |
Výška: | 1115 mm | 1065 mm | 1050 mm | 1250 mm | 970 mm |
Svetlá výška: | 190 mm | 175 mm | 190 mm | 155 mm | |
Objem nádrže: | 17.5 l | 19.2 l | 16 l | 17.5 l | 13.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 140 km/h | 110 km/h | 125 km/h | ||
Spotreba paliva: | 4 l/100km | 3.5 l/100km | 3.3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 359 km | cca 375 km | cca 313 km | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena: 134 900 Sk (16.6.2008) | Cena: 122 900 Sk (16.6.2008) | cena: 115 000 Sk (ku dňu 17.6.2008) | Cena: 169 900 Sk (16.6.2008) | Cena: 119 900 Sk (27.5.2008) |
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motostore.
Pridané: 16.06.2008 Autor: agressor Zdieľať
Súvisiace články:
- Ďalší pán na holenie - 10 000 km na Kawasaki KLX 250 - Awia
- Záver dlhodobého testu: 15 000 km v sedle Kawasaki KLX 250 a polárne dobrodružstvo - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Suzuki GSX 650F - malý veľký turista
- Suzuki SFV 650 Gladius K9 - láska na prvý dotyk
- Tomáš Svitok v roku 2009 s tímom K+L Intermoto Czech
- Live: Novinky z EICMA 2008 v Miláne naživo!
- Live: Novinky z Kolína naživo!
- KTM 690 Enduro – nástupca elitára
- Dve novinky pre ďalšiu sezónu od Continentalu.
- Yamaha XT660Z Ténéré - motorka, s ktorou nájdeš konce všetkých ciest
- Honda VT750 Shadow - legendárny tieň
- Test Yamaha YZF-R 125 - skutočný športovec
- ... zobraz všetky články od tohto autora