Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2022 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvá jazda na brutálnej kompresorovej Kawasaki H2 SX + testy ďalších noviniek na Kawasaki track day 2018

 Zdieľať

Pridané: 29.04.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 10422 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

V utorok 24. 4. 2018 patril okruh Slovakiaring priaznivcom značky Kawasaki, ale nielen im. Voľné jazdy pre motocykle všetkých značiek, testovacie jazdy noviniek Kawasaki, vložené preteky, pečený býk a fantastické občerstvenie pre účastníkov. K tomu fajnové počasie, čo viac si môžeš priať? Asi len testovaciu jazdu na kompresorom hnanej H2 SX, že!

Text: Matej Mularčík, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: sportphoto.sk, Tomáš Hajduch - Awia, Miro Masničák

Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Asi najväčšou lahôdkou bola možnosť si vyskúšať kompresorovú H2 SX. To sme si nemohli nechať ujsť, a ako to dopadlo si pozri v tomto videu:

Video: Ako jazdí turistický teleport: Kawasaki Ninja H2 SX SE 2018, Slovakiaring

Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Pomedzi to sa samozrejme na okruhu jazdilo v klasickom rozdelení na 3 skupiny A, B a C. Zišla sa parádna partia jazdcov na rôznych strojoch. Nechýbali ani veľké naháče či cestovné endurá.

Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Track Day 2018

Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Track Day 2018

Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Track Day 2018

Video: Kawasaki Track Day 2018, Slovakiaring

No a nezaháľali sme ani my. Teraz odovzdám slovo Muli-mu:

Kawasaki Z900RS:

Video: Kawasaki ZX10R, Z900 RS a Ninja 400 na Kawasaki track day 2018

Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Ako prvú si beriem na rozjazdenie Kawasaki Z900 RS. Vychádzam z boxu a rolujem na trať. Ring je po nočnej búrke miestami mokrý, tak si dávam prvé kolo záležať, aby som dobre zohrial gumy a zatiaľ sa zoznamujem s motorkou. Na Z900 RS je už ladený výfuk akrapovič, ktorý najmä vo vyšších otáčkach znie výborne. Už v polke prvého kola sú gumy dostatočne zohriate a dá sa o nich pekne oprieť. Už sa dá nájsť suchá stopa, a tak bez problémov ťahám náklony na koleno. Krásne sa prehadzuje medzi zákrutami Z900 a ťahá pekne odspodu, ale dych sa jej nezastaví ani vo vyšších otáčkach. Je jasné, že toto je motorka primárne určená do mesta, ale občasné vybehnutie aj na okruh nebude trápenie pre fanúšika jazdenia na okruhu. Nestratí sa medzi ostatnými jazdcami a dovolím si tvrdiť, že sa s ňou dá slušne ponaháňať po trati, a to najmä v technických úsekoch. Posed je pohodlný a viac spriamený. Snažím sa prikrčiť, ale nemám sa za čo skryť, no napriek tomu na cieľovke vytiahne kľudne aj 220km/h.

Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Brzdy sú krásne čitateľné a je možné brzdiť len pomocou jedného prsta. O tejto kategórii motoriek je známe, že do zákrut sa s ľahkosťou nakláňajú, a tak si dovolím povedať, že aj nováčik si bude môcť dovoliť na nej oveľa viac. Výhodou je trakčná kontrola, ktorá vás stráži na výjazdoch, a preto je možné ťahať už skôr za plyn a Z900 RS vás podrží aj keď to prepísknete. Dal som si na nej plných 20minút a za ten čas som vôbec nebol unavený, čo naznačuje jej ambície byť všestranne založeným motocyklom nielen do mesta, ale aj mimo mesta poprípade z času na čas aj okruh.

Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Z900 RS 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Kawasaki Ninja H2 SX:

Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Do ďalšej dvadsaťminútovky vyrážam s novým športovo turistickým modelom H2 SX. Tešil som sa na ňu, lebo vždy keď letela na cieľovke tak som mal pocit, že letí okolo nás, veľmi nízkym preletom, stíhačka. Awia za mnou vyráža na ZX10R SE, tak som mal peknú motiváciu. Snažím sa čo najrýchlejšie zohriať gumy, čo sa mi vcelku krátkej dobe darí, aj vďaka neštandardne teplému aprílovému počasiu. Už keď sú zohriaté gumy, tak si dovolím na nej vysadnúť a ísť na koleno. Ostávam prekvapený ako ľahko sa s ňou manévruje aj napriek jej 256 kg, neuveriteľné ako túto váhu maskuje, pri technických zákrutách dokonca zabúdam na jej hmotnosť. Na rovinkách je to raketový odpal vpred.

Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Obojsmerný quickshifter vám umocňuje zážitok a môžete sa plne venovať cibreniu techniky jazdy na okruhu. Teraz sa vráťme k zvuku. Na H2 SX máme sériový výfuk a zvuk z neho nie je ničím výnimočný, ale v tejto chvíli je to dobre, lebo je počuť piskot kompresora a to vám poviem, že je veľmi návykový zvuk. Pred tretím horizontom, kto pozná Slovakiaring je dlhá ľavotočivá zákruta, ktorá je dostatočne široká, tak sa dá na nej pekne ísť na kolene pod plynom, radím si trojku a v tej chvíli počujem ako si kompresor neustále odfukuje, normálne mám v tej chvíli pocit, že sa zastavil čas a ja mám z toho cvrlikania úsmev na tvári. H2 SX je síce civilnejšia verzia klasickej H2, ale majú rovnaký motor a síce má o 5 koní menej, ale zas má o necelé 4 Nm vyšší krútiaci moment, takže bez problémov sa s ňou dá pojazdiť aj na okruhu. Síce sa človek dotkne stupačiek a čižiem v náklone, ale keď poriadne vystrčí von koleno a oprie sa o slider, tak nie je žiaden problém.

Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Posed je stavaný turistickejšie, a preto sú aj stupačky spravené tak, aby mohol pilot zvládnuť dlhé cesty. Vyjadrím sa ešte k displeju, kde sme mali nastavené okruhové zobrazenie, kde je aj taká vychytávka ako percentuálne vyjadrenie plniaceho tlaku kompresora. Na okruhu ale človek potrebuje najmä ukazovateľ zaradenej rýchlosti, ktorý je dominantný, na ostatné pozorovanie údajov na displeji počas jazdy na okruhu nie je čas.

Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja H2 SX 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Kawasaki Ninja ZX10R SE:

Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Ako poslednú si nechávam Ninju ZX10R SE. Beriem ju už po začiatku ďalšieho tréningu. Kontrolujem nastavenia, trakcia je zapnutá na nižšie stráženie, podvozok je nastavený na track, palivová mapa je na F, čiže je k dispozícii plný výkon motora. Vyrážam s ňou na trať a rýchlo sa snažím zohriať gumy. Ostatní už okolo mňa lietajú s pekne zohriatými gumami a v brutálnych náklonoch. Po chvíli už cítim, že gumy začínajú mať správnu teplotu, a tak sa púšťam do ťahania pravej rukoväte a pokladania kolena na zem. Brzdy fungujú nenormálne a veľkú úlohu na tom zohráva aj elektronický podvozok, ktorý pri brzdení zabraňuje ponáraniu sa vidlice. Samozrejme je tu aj nastavené brzdenie motorom, čo vám uľahčuje brzdenie a nemusíte toľko ťahať za brzdovú páčku. Táto Ninja bola vyvinutá presne pre takéto zaobchádzanie a na okruhu sa cíti ako doma. Bez problémov konkuruje okruhovým špeciálom, ktoré sa tu premávajú. Obojsmerný quickshifter funguje na jednotku a netreba sa starať o spojkovanie, čo dodáva poriadny kus sebadôvery a dovolíte si v každom kole viac a viac.

Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Podvozok je príjemne tvrdý a veľmi sa hodí na takéto jazdenie. Nastavuje sa elektronicky, a to je ďalšia z vecí, ktorú si tu nemusíte nastavovať pomocou náradia, ale stačí preklikať nastavenia v menu na dispeji. Nedá mi nespomenúť akou silou Ninja disponuje, a to takou, že na horizontoch sa predné koleso odlepuje od zeme a celá motorka sa dvíha na zadné. Famózna demonštrácia sily, ktorú prenáša motor na zadné koleso. Preto vždy, keď sa začala dvíhať na zadné som jej kopol vyšší kvalt, aby bola obomi kolesami pevne na zemi. Brzdenie je posunuté na neskoršiu hranicu, a vďaka elektronickým pomôckam ako je trakčná kontrola, sú možné aj skoršie výjazdy.

Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018 - Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018 - Kawasaki Track Day 2018

Krásne sa s ňou narába v zákrutách, jednoducho sa ide na koleno, motor ťahá v každom spektre otáčok, čo viac si môže človek priať na okruh, dokonalý stroj pre okruhové jazdenie. S takto vybavenou motorkou nielen môžete ísť na okruh sa vyšantiť ale už s ňou môžete atakovať aj časy na kolo, ktoré sú zaujímavé pre okruhové špeciály.

Kawasaki Track Day 2018
Kawasaki Track Day 2018

Príjemný zážitok bol umocnený aj vďaka organizátorom pánom z U. M. S. a celému ich tímu, ktorí si po všetkých stránkach dali na tomto dni záležať a zvládli to na jednotku, od pripravenia motoriek na jazdenie na okruhu, cez zábavu, občerstvenie, program, až po samotné preteky, ktoré boli vrcholom programu. Počas obednej pauzy sme mohli vidieť aj Vlada Ružu ako sa preháňa s ľadvinkou po okruhu na H2 SX a ZX10R SE. Na konci dňa odchádzal každý s úsmevom na tvári. Dúfame, že bude takýchto dní v roku viac.

Video: Cocó Drag Racing-ZX14R Vs. H2SX SE Slovakiaring 24.4.2018

Viac foto: sportphoto.sk KawasakiTrackDay 24.04.2018 a 2. časť

Foto:
 Kawasaki Ninja 400 2018 Kawasaki Z900 RS 2018 Kawasaki Ninja ZX-10R SE 2018 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiKawasakiKawasakiKawasaki
Model:Ninja 400Z900 RSNinja ZX-10R SENinja H2 SX
Rok:2018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:SuperšportNaháčSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec s kompresorom (4T)
Objem:399 ccm948 ccm998 ccm998 ccm
Max. výkon:45.4 k (33.4 kW) / 10000 ot.111.5 k (82.0 kW) / 8500 ot.200.1 k (147.1 kW) / 13000 ot.209.6 k (154.1 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:38 Nm / 8000 ot.98.5 Nm / 6500 ot.113.5 Nm / 11500 ot.137.3 Nm / 9500 ot.
Kompresný pomer:11.5:110.8:113:111.2:1
Vŕtanie x Zdvih:70.0 x 51.8 mm73.4 x 56.0 mm76.0 x 55.0 mm76.0 x 55.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:130 mm140 mm114 mm139 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:310 mm300 mm330 mm330 mm
Pneu vpredu:110/70R17 M/C 54H120/70ZR17 M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm250 mm220 mm250 mm
Pneu vzadu:150/60R17 M/C 66H180/55ZR17 M/C (73W)190/55ZR17M/C (75W)190/55ZR17M/C (75W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:168 kg215 kg206 kg256 kg
Výška sedla:785 mm835 mm835 mm835 mm
Rázvor:1370 mm1470 mm1440 mm1480 mm
Dĺžka:1990 mm2100 mm2090 mm2135 mm
Šírka:710 mm865 mm740 mm775 mm
Výška:1120 mm1150 mm1145 mm1205 mm
Svetlá výška:140 mm130 mm145 mm130 mm
Objem nádrže:14 l17 l17 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:175 km/h
Spotreba paliva:4.4 l/100km5.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 238 kmcca 240 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok (SE model)
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiza príplatok (SE model)
Vyhrievané rukoväte:za príplatok (SE model)
Farebná TFT prístrojovka:za príplatok (SE model)
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2018: 5 995 eurCena 6/2018: 11 695 eur

Pridané: 29.04.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: