[Testy a predstavenia - Test]
V roku 2019 Kawasaki vracia na trh model W800. Dizajnovo stále verný starej škole, avšak modernizovaný no stále s krásnym retro stojatým dvojvalcom s rozvodom kráľovskou hriadeľou. Na trh prichádza rovno v dvoch prevedeniach Street a Café.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Modelová línia W nadväzuje na legendárne modely Kawasaki W1 a W2, ktoré prišli do výroby v roku 1965 a svojho času sa mohli pochváliť najväčšími japonskými motormi na trhu. Ak by ťa zaujímalo ako sa Japonci dostali k motorke čistej anglickej školy tak tento príbeh je pomerne zaujímavý, ale tie korene sú poctivé anglické. Kawasaki totiž v týchto rokoch kúpilo značku Meguro, ktorá už vyrábala v licencii motory BSA, konkrétne model BSA A7 500 kubíkový dvojvalec. No a na základe toho sa zrodila prvá Kawasaki W1 s originálnymi anglickými koreňmi.
Bolo to obdobie, kedy sa motocyklový svet začal meniť – angličania priniesli prvé trojvalce, japonci štvorvalce, motory rástly a Kawasaki práve na sériu W nadviazali prvými modelmi Z, ktoré produkuje dodnes.
W-éčko od Kawasaki – to najzaujímavejšie na tomto stroji je rozhodne motor. Radový dvojvalec aj dnes vyzerá ako z roku 1965, na svoje uchladenie si vystačí so vzduchom a na ľavej strane sa môže pochváliť rozvodom s kráľovským hriadeľom – veľmi krásny detail. Motor má dnes 800 kubíkov, 35 kW (47.6 k) pri 6000 ot. a pomerne slušný krútiak 62.9 Nm už pri 4800 ot.
Motor má samozrejme pekný zvukový prejav, ktorý brzdia v rozkvete azda len hlukové limity. Aj v sérii je radosť ho počuť a ani nechcem vedieť ako by ho rozozvučali nejaké ladené laufy. K retro zameraniu stroja rozhodne partia ja jeho vibrácie na voľnobehu čo ja vnímam vysoko pozitívne, pretože na retro motorke chcem mať aj ten pocit. Určite by Kawasaki dnes vedela motor vyladiť vyvažovacími hriadeľmi na zamatový chod, ale ja chválim, že to nespravili – úplne by to W-éčku zobralo dušu.
Hodne klasicky je aj zvyšok motorky, kolískový trubkový rám, klasická vidlica s gumenými prachovkami klzákov , vzadu dvojica tlmičov (zdvihy 130 / 105 mm), 18-palcové kolesá, kvapkovitá nádrž s gumenými opierkami na kolená. Motorka má kopu pekných detailov a mnohé nové technické vecičky sú pekne skrýté pred okom diváka. To čo však musela dostať je napríklad systém ABS a tým pádom aj kotúčovú brzdu aj vzadu. Vpredu nájdeme moderný LED svetlomet, ktorý kombinuje retro s modernou. V útrobách motora jazdec nájde aj anti-hop spojku. Prístrojovka je našťastie plne klasická a tvorí ju dvojica analógových budíkov, ktoré budú čoskoro raritou v dnešnej „farebnej TFT“ móde. Hmotnosť s náplňami celého stroja s plnou nádržou sa ustálila na hodnote 221 kg.
Ja osobne mám rád keď retro motorky nie len vyzerajú, ale keď aj ten zážitok s jazdy trochu zodpovedá tomu retru. Dnes máme rôzne stroje, ktoré za retom skrývajú úplnú modernu – uznávam aj to je cesta pre toho, kto to chce. W-éčko ide ale vlastnou cestou a tak ako vyzerá tak aj jazdí, vyžaruje ten duch doby a má ten správny charakter.
Samotné vibrácie motora sú skvelé, sú tam cítite že vám medzi nohami buble skutočný motor, na druhej strane nie sú nijako otravné.
Podvozok je ladený skôr do pohodlia a do mesta. Dobre si poradí s nerovnosťami, netrestá svojho majiteľa a robí z W-éčka príjemného spoločníka aj na každodenné využitie. Ak sa vyberiete niekde do zákrut a dostanete nápad si zašportovať už sa ten podvozok ozve. Najprv teda stupačky, ktoré sú pomerne nízko a majú aj dlhé hlasiče náklonu. O to viac budete vysadať, aby ste eliminovali náklon.
No a potom ten podvozok, keď mu naložíte ostrejšou jazdou tak sa ozve takým tým miernym vlnením. Tu znovu zopakujem – ak by Kawa chcela mohla tu dať podvozok stabilný ako na Ninji, ale motorka by tým úplne stratila svoj charakter. Mňa práve hodne bavilo jazdiť s týmto tak ako to je. S motorom, ktorý má skôr krútiak a tým pádom menší rozsah otáčok, s pozvozkom, ktorý sa vie aj zavrtieť a o to viac si jazdec užíva ten dojem „skôr vyrobenej“ motorky.
To čo beriem ako pozitívum sú brzdy. Na predchodcovi bola vpredu kotúčová brzda, ktorá však potrebovala trochu viac pritlačiť, ak chcel jazdec naozaj svižne spomaľovať a vzadu bubon. Dnes tu máme 2x kotúč, brzda sa lepšie ovláda aj dávkuje a navyše na všetko striehne ABS.
Posed aj an teto Café verzii, nie je vôbec nijako agresívny. Aj keď sa to možno nezdá tak tie riaditka nie sú tak nízko, aby sa s tým nedalo dennosdenne jazdiť. Komu by to aj tak nevyhovovalo, môže siahnuť po verzii Street, kde sú ešte vyššie.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
W800 je kus nádhernej motorky, ktorú musí oceniť každý milovník strojov klasických tvarov. Nie je to motorka o extrémnych výkonoch, ale skôr o extra pocite s jazdy. Je to stroj v ktorom pulzuje život a má svoju charizmu. Je to niečo šo musíš chcieť a ak je to tak, tak ti vyčarí úsmev zakaždým keď otvoríš garáž.
Nádherný koncept a motor s kráľovským rozvodom, skutočný retro prejac a charakter, vibrácie motora | cena nie je najnižšia |
Ak sa pozrieme na konkurenciu musím začať v anglicku Triumph Bonneville T100 je rovnako retro pôsobiaci stroj. 900 kubíkový motor angličana je trochu silnejší no zvyšné parametre sú takmer identické, ešte aj dizajnovo sú podobné s verziou Street. Cenovo je Street od Kawy lacnejší ako Triumph, ale testovaná verzia Café je zas drahšia.
Krásneho retro kafáča ponúka aj Moto Guzzi V7 III Racer, ktorý má skoro rovnaké výkonové parametre. Guzzi má samozrejme svoj typický V2 motor, kardan, pomerne veľkú nádrž a je ľahšia. Cenovo ale rúbe ešte o 400 EUR vyššie ako Café verzia W800.
Novým závanom v tomto segmente je Royal Enfield Continetal GT - stará anglická firma prežila v Indii a dnes si spravila vývojové centrum v anglicku a postavila naozaj konkurencie schopný stroj. Motor má výkon ako W800, je ľahší, dizajnovo fakt podarený, má meno ktoré ma v retro komunite cveng a cenovo je niekde absolútne inde o 3000 EUR laznejší ako testovaná Café.
No a na záver spomeniem ešte takých modernejších konkurentov a to Ducati Scrambler Café Racer a BMW R nineT Racer. Ducati ponúka fakt pekný kafáč s moderným motorom čomu zodpovedá aj výkon, kolesá, hmotnosť s cenou o tisícku viac ako W800 Café. No a BMW ponúka racera na báze ich vzducháčového boxera s kardanom s takmer dvojnásobným výkonom je to tak trochu stroj z iného segmentu a aj jeho cena začína na sume 13 400 EUR.
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 4,3 l/100km |
Objem nádrže | 15 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 261 km |
Cena motorky | W800 Street 9 795 EUR, Café 10 595 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť K-moto Košice. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Kawasaki | Triumph | Moto Guzzi | Royal Enfield | Ducati | BMW |
Model: | W 800 | Bonneville T100 | V7 III Racer | Continetal GT | Scrambler Café Racer | R nineT Racer |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | |||
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Klasika | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 773 ccm | 900 ccm | 744 ccm | 648 ccm | 803 ccm | 1170 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 6000 ot. | 55.1 k (40.5 kW) / 5900 ot. | 51.7 k (38.0 kW) / 6200 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 7250 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 62.9 Nm / 4800 ot. | 80 Nm / 3230 ot. | 60 Nm / 5000 ot. | 52 Nm / 5250 ot. | 67 Nm / 5750 ot. | 116 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 8.4:1 | 11:1 | 9.5:1 | 11:1 | 12.0:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 83 | 84.6 x 80 mm | 80 x 74 mm | 78 mm x 67.8 mm | 88 x 66 mm | 101.0 x 73.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | OHC (2V) | SOHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom | kvapalinou | vzduchom | vzduchom | vzduchom | vzduchom a olejom |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan | reťaz | reťaz | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 120 mm | 130 mm | 110 mm | 150 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 105 mm | 120 mm | 96 mm | 88 mm | 150 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo | kotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm | 330 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-18M/C 56H | 100/90-18 | 110/90 18 | 100/90-18 | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň | kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm | 255 mm | 260 mm | 240 mm | 245 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-18M/C 66H | 150/70 R17 | 130/80 17 | 130/70-18 | 180/55 ZR17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 213 kg | 180 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 221 kg | 209 kg | 198 kg | 196 kg | 220 kg | |
Výška sedla: | 790 mm | 790 mm | 770 mm | 793 mm | 805 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1465 mm | 1450 mm | 1463 mm | 1398 mm | 1436 mm | 1491 mm |
Dĺžka: | 2135 mm | 2090 mm | 2122 mm | 2090 mm | 2105 mm | |
Šírka: | 925 mm | 715 mm | 744 mm | 875 mm | 920 mm | |
Výška: | 1120 mm | 1100 mm | 1024 mm | 1066 mm | ||
Svetlá výška: | 130 mm | 150 mm | 174 mm | |||
Objem nádrže: | 15 l | 14.5 l | 21 l | 12.5 l | 13.5 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.5 s | |||||
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | 3.83 l/100km | 5.1 l/100km | 5.3 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 261 km | cca 283 km | cca 198 km | cca 240 km | ||
Servisný interval: | 12000 | 12000 km | ||||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
LED smerovky: | áno, v sérii | |||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | vypletané kolesá | |||||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Klasický dvojvalec rozvod kráľovským hriadeľom Dva modely W800 Street a W800 Cafe (s kapotážou) Cena 08/2019: Street: 9 795 EUR, Café 10 595 EUR | Cena 07/2019: cca 10 235 EUR | Vzadu dva plne nastaviteľné tlmiče Ohlins Cena 10/2019: 10 990 EUR | Cena 6/2019: 6 990 EUR | Cena 10/2019: 11 590 EUR | Cena 10/2019: od 13 400 EUR |
Pridané dňa: 22.10.2019 Autor: Awia