http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

[Testy a predstavenia - Test]

Keď Moto Guzzi spraví motorku zvyčajne to stojí zato. Tohto roku sme sa dočkali sériovej podoby jej cestovného endura strednej triedy s jasným názvom Tutto Terreno. Vyskúšali sme si ju až na jeseň, no o to to bol lepší zážitok.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto, Video a strih: Tomáš Hajduch - Awia
Kamera: janciii

Aj keď počasie ráno vyzeralo skôr ako z príručky kedy nikdy nejazdiť oplatilo sa vycestovať pod Tatry do firmy Motocentrum KM do Svitu. Počasia sa vylepšilo a nakoniec sme si užili jazdu v krásnom počasí.

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Už tradične sme pre vás natočili test aj vo forme videa, kde sa dozviete všetko čo vás zaujíma:

Video: TEST: Moto Guzzi V85 TT 2019 - retro adventure

V 85 TT technicky vychádza z modelov Moto Guzzi V9 no motor bol kompletne prepracovaný. Dostal novú kľuku, iné ojnice, kratšie piesty, ostrejšie vačky a nové sacie hrdlá. Po úpravách poskytne majiteľovi 80 koní a 80 Nm. Týmto sa Guzzina zaradzuje do stredného segmentu cestovných endúr.

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Typický V2 motor chladený vzduchom - Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Od svojich konkurentov sa ale pomerne výrazne odlišuje a to nielen netradičným dizajnom, ale napríklad aj použitím kardanu. Podvozok je nastaviteľný s pomerne slušnými zdvihmi 170 mm. Na brzdách sa nešetrilo, nájdeme tu radiálky od Bremba. Kolesá sú vypletané v rozmeroch 19 a 17 palcov, čo naznačuje zameranie na cestu a príležitostne aj do ľahšieho terénu. Všetko bude závisieť od majiteľa.

Typický V2 motor chladený vzduchom - Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Typický V2 motor chladený vzduchom - Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Pokiaľ ide o elektroniku tak tu je to úplná moderne netreba sa nechať zmiasť retro vzhľadom. Plnohodnotné LED svetlá vpredu aj vzadu, vpredu denné LED svietenie v tvare písmena M, ktoré sa postupne rozsvecuje po zapnutí (pekný detail - pozri video), farebná TFT prístrojovka aj s Bluetooth konektivitou, jazdné režimy, ABS, trakčná kontrola, tempomat

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Ako jazdí:

Guzzi je ľahšia ako vyzerá, má nízko ťažisko aj sedlo a jazdec aj nižšieho vzrastu dobre dočiahne na zem. Vďaka tomu sa dobre ovláda aj preklápa. Motor neohúri mega výkonom, ale je to taký poctivý ťahúň so silným záťahom od tých najspodnejších otáčok. Pomerne ochotne sa ale nechá aj vytočiť pre športovejšiu jazdu. Veľmi pekne fungovala aj prevodovka - príjemne zamätový chod aj presnosť radenia.

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Podvozok je pomerne tvrdšie nastavený, na asfalte je jazda veľmi istá a predvídateľná. Aj tu cítim zameranie viac orientované na cestu. Predsalen konštruktéri dali V 85 TT do vienka 19 a 17 palcové kolesá. Napriek tomu som vybehol aj do terénu a musím povedať če Guzii fungovala naozaj dobre. Postoj v stupačkách vcelku príjemný (moto už mala dvihnuté riaditká) a motorke sa pekne viedla ľahším terénom. Asi to nebude vyslovene konkurent pre "hardcore offroad biky", ale v turistickom ponímaní zvládne každý terén kam sa jej majiteľ rozhodne vyraziť.

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Nájdeme tu veľmi pekné ventilované sedlo, ktoré vyzerá že ponúkne dobré pohodlie aj spolujazdcovi. Turista ocení aj pomerne veľkú nádrž, nízku spotrebu pod 5 litrov a tým pádom aj dojazd ďaleko nad 300 km.

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Konkurencia

Začnem trochu netradične a to BMW R nineT Urban G/S - predsa len je to jediný bike, ktorý v sebe spája retro a tak trochu aj cestovné enduro. Samozrejme bavorák má motor z iného segmentu - je oveľa väčší a tomu zodpovedá aj výkon no má takisto ako Guzzi kardan. V85 TT je ale poctivé cestovné enduro s veľkou nádržou, vysokými zdvihmi a aj lepšou výbavou.

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Potom sú tu už biky ktoré sú v strednom segmente pevne usadené. BMW F 750 GS má podobné výkonové parametre, rozmery kolies, zdvihy aj aj hmotnosť. Triumph Tiger 800 XR je už silnejší aj športovejší a nakoniec spomeniem ešte Hondu CRF1000L Africa Twin, ktorá si to brúsi samozrejme oveľa viac do terénu a to ako kolesami tak aj zdvihmi a celkovým zameraním.

Záver

Tutto Terreno - krásne retro cestovné enduro naozaj zvládne rôzne terény. Buď si fanúšikom toho čo ti táto značka ponúkne alebo nie. Ak je pre teba lákadlom 160 koní výkonu najmodernejších cestovných endúr tak toto asi nebude tvoja šálka kávy. Guzzi tu krásne spojila retro vzhľad a tak trochu aj pocit s jazdy klasickým vzducháčom s modernou elektronikou a asisetnčnými systémami. Rozhodne sa v dave nestratí, je to niečo úplne iné a to je asi jej najväčšia devíza.

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Plusy, mínusy

krásne spojenie retro vzhľadu a modernej techniky, charakter motora, emócie, brzdy, ovládateľnosť, kardan držiaky zadných stupačiek trochu vytŕčajú

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Video

Video: TEST: Moto Guzzi V85 TT 2019 - retro adventure

Video: Moto Guzzi V85TT 2019 - rýchle predstavenie novinky

Video: Moto Guzzi V85 TT 2019 - official video

Pozadie / Wallpaper:

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto, Video a strih: Tomáš Hajduch - Awia
Kamera: janciii

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocentrum KM Svit. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Klim, a prilbách Aventure od firmy Touratech SK.

Foto:
 Moto Guzzi V85 TT 2019 BMW R nineT Urban G/S 2019 BMW F 750 GS 2019 Triumph Tiger 800 XR 2019 Honda CRF1000L Africa Twin 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziBMWBMWTriumphHonda
Model:V85 TTR nineT Urban G/SF 750 GSTiger 800 XRCRF1000L Africa Twin
Rok:20192019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroNaháčCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:853 ccm1170 ccm853 ccm800 ccm998 ccm
Max. výkon:80.2 k (59.0 kW) / 7750 ot.110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot.77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:80 Nm / 5000 ot.116 Nm / 6000 ot.83 Nm / 6000 ot.79 Nm / 8050 ot.99 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:12.0:112,7:111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 77 mm101.0 x 73.0 mm84 x 77 mm74 x 61.9 mm92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (2V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:vzduchomvzduchom a olejomkvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:kardankardanreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:170 mm125 mm151 mm180 mm230 mm
Zdvih vzadu:170 mm140 mm177 mm170 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm305 mm305 mm310 mm
Pneu vpredu:110/80 R19120/70 ZR 19110/80 R19100/90-ZR1990/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2-piestokový strmeňjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:270 mm265 mm265 mm255 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70-R17170/60 ZR 17150/70 R17150/70-ZR17150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg199 kg208 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg221 kg224 kg230 kg
Výška sedla:830 mm850 mm815 mm810 mm870 mm
Rázvor:1542 mm1527 mm1559 mm1530 mm1575 mm
Dĺžka:2175 mm2255 mm2215 mm2335 mm
Šírka:870 mm922 mm829 mm930 mm
Výška:1350 mm1350 mm1475 mm
Svetlá výška:250 mm
Objem nádrže:21 l17 l15 l19 l18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s4.1 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km5.1 l/100km4.1 l/100km4.7 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 321 kmcca 250 kmcca 274 kmcca 303 kmcca 251 km
Servisný interval:10 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiza príplatokza príplatoknie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokza príplatokáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknie
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2019: 11 990 EURCena 7/2017: 12 950 eurCena 5/2018: od 9 150 eurCena 10/2018: 10 650 eurCena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur

Pridané dňa: 21.11.2019 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk