[Testy a predstavenia - Test]
Keď Moto Guzzi spraví motorku zvyčajne to stojí zato. Tohto roku sme sa dočkali sériovej podoby jej cestovného endura strednej triedy s jasným názvom Tutto Terreno. Vyskúšali sme si ju až na jeseň, no o to to bol lepší zážitok.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto, Video a strih: Tomáš Hajduch - Awia
Kamera: janciii
Aj keď počasie ráno vyzeralo skôr ako z príručky kedy nikdy nejazdiť oplatilo sa vycestovať pod Tatry do firmy Motocentrum KM do Svitu. Počasia sa vylepšilo a nakoniec sme si užili jazdu v krásnom počasí.
Už tradične sme pre vás natočili test aj vo forme videa, kde sa dozviete všetko čo vás zaujíma:
V 85 TT technicky vychádza z modelov Moto Guzzi V9 no motor bol kompletne prepracovaný. Dostal novú kľuku, iné ojnice, kratšie piesty, ostrejšie vačky a nové sacie hrdlá. Po úpravách poskytne majiteľovi 80 koní a 80 Nm. Týmto sa Guzzina zaradzuje do stredného segmentu cestovných endúr.
Od svojich konkurentov sa ale pomerne výrazne odlišuje a to nielen netradičným dizajnom, ale napríklad aj použitím kardanu. Podvozok je nastaviteľný s pomerne slušnými zdvihmi 170 mm. Na brzdách sa nešetrilo, nájdeme tu radiálky od Bremba. Kolesá sú vypletané v rozmeroch 19 a 17 palcov, čo naznačuje zameranie na cestu a príležitostne aj do ľahšieho terénu. Všetko bude závisieť od majiteľa.
Pokiaľ ide o elektroniku tak tu je to úplná moderne netreba sa nechať zmiasť retro vzhľadom. Plnohodnotné LED svetlá vpredu aj vzadu, vpredu denné LED svietenie v tvare písmena M, ktoré sa postupne rozsvecuje po zapnutí (pekný detail - pozri video), farebná TFT prístrojovka aj s Bluetooth konektivitou, jazdné režimy, ABS, trakčná kontrola, tempomat
Guzzi je ľahšia ako vyzerá, má nízko ťažisko aj sedlo a jazdec aj nižšieho vzrastu dobre dočiahne na zem. Vďaka tomu sa dobre ovláda aj preklápa. Motor neohúri mega výkonom, ale je to taký poctivý ťahúň so silným záťahom od tých najspodnejších otáčok. Pomerne ochotne sa ale nechá aj vytočiť pre športovejšiu jazdu. Veľmi pekne fungovala aj prevodovka - príjemne zamätový chod aj presnosť radenia.
Podvozok je pomerne tvrdšie nastavený, na asfalte je jazda veľmi istá a predvídateľná. Aj tu cítim zameranie viac orientované na cestu. Predsalen konštruktéri dali V 85 TT do vienka 19 a 17 palcové kolesá. Napriek tomu som vybehol aj do terénu a musím povedať če Guzii fungovala naozaj dobre. Postoj v stupačkách vcelku príjemný (moto už mala dvihnuté riaditká) a motorke sa pekne viedla ľahším terénom. Asi to nebude vyslovene konkurent pre "hardcore offroad biky", ale v turistickom ponímaní zvládne každý terén kam sa jej majiteľ rozhodne vyraziť.
Nájdeme tu veľmi pekné ventilované sedlo, ktoré vyzerá že ponúkne dobré pohodlie aj spolujazdcovi. Turista ocení aj pomerne veľkú nádrž, nízku spotrebu pod 5 litrov a tým pádom aj dojazd ďaleko nad 300 km.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.
Začnem trochu netradične a to BMW R nineT Urban G/S - predsa len je to jediný bike, ktorý v sebe spája retro a tak trochu aj cestovné enduro. Samozrejme bavorák má motor z iného segmentu - je oveľa väčší a tomu zodpovedá aj výkon no má takisto ako Guzzi kardan. V85 TT je ale poctivé cestovné enduro s veľkou nádržou, vysokými zdvihmi a aj lepšou výbavou.
Potom sú tu už biky ktoré sú v strednom segmente pevne usadené. BMW F 750 GS má podobné výkonové parametre, rozmery kolies, zdvihy aj aj hmotnosť. Triumph Tiger 800 XR je už silnejší aj športovejší a nakoniec spomeniem ešte Hondu CRF1000L Africa Twin, ktorá si to brúsi samozrejme oveľa viac do terénu a to ako kolesami tak aj zdvihmi a celkovým zameraním.
Tutto Terreno - krásne retro cestovné enduro naozaj zvládne rôzne terény. Buď si fanúšikom toho čo ti táto značka ponúkne alebo nie. Ak je pre teba lákadlom 160 koní výkonu najmodernejších cestovných endúr tak toto asi nebude tvoja šálka kávy. Guzzi tu krásne spojila retro vzhľad a tak trochu aj pocit s jazdy klasickým vzducháčom s modernou elektronikou a asisetnčnými systémami. Rozhodne sa v dave nestratí, je to niečo úplne iné a to je asi jej najväčšia devíza.
krásne spojenie retro vzhľadu a modernej techniky, charakter motora, emócie, brzdy, ovládateľnosť, kardan | držiaky zadných stupačiek trochu vytŕčajú |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto, Video a strih: Tomáš Hajduch - Awia
Kamera: janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocentrum KM Svit. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Klim, a prilbách Aventure od firmy Touratech SK.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Moto Guzzi | BMW | BMW | Triumph | Honda |
Model: | V85 TT | R nineT Urban G/S | F 750 GS | Tiger 800 XR | CRF1000L Africa Twin |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | ||||
Kategória: | Cestovné enduro | Naháč | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 853 ccm | 1170 ccm | 853 ccm | 800 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 80.2 k (59.0 kW) / 7750 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 80 Nm / 5000 ot. | 116 Nm / 6000 ot. | 83 Nm / 6000 ot. | 79 Nm / 8050 ot. | 99 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.0:1 | 12,7:1 | 11.3:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 77 mm | 101.0 x 73.0 mm | 84 x 77 mm | 74 x 61.9 mm | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom a olejom | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 125 mm | 151 mm | 180 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 140 mm | 177 mm | 170 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 305 mm | 305 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 R19 | 120/70 ZR 19 | 110/80 R19 | 100/90-ZR19 | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2-piestokový strmeň | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 270 mm | 265 mm | 265 mm | 255 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 | 170/60 ZR 17 | 150/70 R17 | 150/70-ZR17 | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 208 kg | 199 kg | 208 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 229 kg | 221 kg | 224 kg | 230 kg | |
Výška sedla: | 830 mm | 850 mm | 815 mm | 810 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1542 mm | 1527 mm | 1559 mm | 1530 mm | 1575 mm |
Dĺžka: | 2175 mm | 2255 mm | 2215 mm | 2335 mm | |
Šírka: | 870 mm | 922 mm | 829 mm | 930 mm | |
Výška: | 1350 mm | 1350 mm | 1475 mm | ||
Svetlá výška: | 250 mm | ||||
Objem nádrže: | 21 l | 17 l | 15 l | 19 l | 18.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 190 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | 4.1 s | |||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.1 l/100km | 4.1 l/100km | 4.7 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 321 km | cca 250 km | cca 274 km | cca 303 km | cca 251 km |
Servisný interval: | 10 000km | 12000 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok | nie | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | nie | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 10/2019: 11 990 EUR | Cena 7/2017: 12 950 eur | Cena 5/2018: od 9 150 eur | Cena 10/2018: 10 650 eur | Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur |
Pridané dňa: 21.11.2019 Autor: Awia