http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Ducati Hypermotard 950 - talianská dlhonohá supermodelka

[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Motorka ktorá vždy chytí za srdce. Od čias prvej generácie sa dizajn takmer ani nemenil, menili sa motory, pribudli ventily, chladenie kvapilinou, ABS, elektronika. Aj dnes je ale Hypoš motorka kde nie je nič navyše ale má v sebe hyper množstvo zábavy.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto Slovakiaring: sportphoto.sk

Pozor priatelia - čítanie tohto textu so sebou nesie riziko, že sa platonicky zamilujete. Čítať u uvážením, prípadne konzultovať so svojím lekárom. Nič pre citlivejšie povahy :-)

Hypoš vtedy a dnes:

Tak priatelia pozrite sa na to. Tomuto ja hovorím vydarený dizajn. Hore Hypermotard 1100 z roku 2007 a dole Hypermotard 950 2019. Talianská krásavica vtedy aj dnes.

Ducati Hypermotard 1100 S
Ducati Hypermotard 1100 S

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Starý hypoš mal poctivý vzduchom chladený 2-ventil motor 1100 kubíkov, skvelý výkon, podvozok, brzdy a ... žiadnu elektroniku. Ani len ABS. Dnes je to už inak ale podstata zostáva zachovaná - kopa zábavy.

Ako to začalo - pozri si náš test prvej generácie Hypermotard 1100:

24.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23557 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme Ducati Hypermotard 1100 S

Prvé osobné stretnutie s touto útlou Taliankou som si odbyl v Miláne 2005, keď to bol len prototyp. Potom provokovala na výstave v Bratislave, ušla pred nami na Panonii, aby sme ju mohli vyskúšať koncom sezóny na našich cestách.

 

Ako to už býva prinášame aj kompletný video test Hypermotarda, kde sa dozvieš všetko čo ťa zaujíma:

Video: Ducati Hypermotard 950 2019 - hyper zábavný bike na cestu aj na okruh

Prvé rande na okruhu:

Čo vám poviem, lepšie miesto na zoznámenie asi ani neexistuje. Dlhonohá, štíhla a sexi Talianka a okruh. A pred mnou celý deň. Vlastne stretli sme sa už večer predtým a dali si nejaké to fotenie na okruhu pri západe slnka...

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

No a potom celý deň jazdenia. 200 kíl plne natankovaná, vyššie zdvihy, úplne štíhla a dlhokánske sedlo. Nový kvapalinou chladený motor 114.2 k pri 9000 ot. a 96 Nm. Čo viac si priať. Je to motorka, ktorá sa na okruhu vôbec nestratí a to platí aj pre náš Slovakiaring, ktorý je fakt rýchly. Zdvihy sú vyššie a hypoš sa teda ovláda inak ako klasický naháč či superbike.

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Dlhé sedlo umožňuje jazdcovi sa pohybovať a nájsť si tú správnu polohu. Výkon sa dávkuje perfektne a náklonová elektronika dáva jazdcovi aj istotu v brzdení či vo výjazdoch. Už v druhej jazde som obrúsil aj stúpačky a radičku, keďže Ducati nedáva na stupačky hlásiče. Jazdil som viacero jázd a musím povedať že som sa ho nemohol nabažiť, nie je to najrýchlejší bike aký si môžeš na Slovakiaring vybrať, ale rozhodne jeden z najzábavnejších. A myslím si že ešte viac by vynikol na technickejších, točivejších okruhoch ako Panonia či Hungaoring.

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Beriem ju za ženu... (aspoň dočasne):

No po našom zoznámení na ringu to nemohlo dopadnúť inak a dohadujem sa, že si ju požičiam na dlhšie. Aspoň týždeň budem chodiť s nosom hore - snáď mi do neho nenaprší :-) Napriek tomu že na cestovateľku nevyzerá beriem ju večer z ringu do Košíc - teda dosť ďaleko, chladno a ešte aj potme. Veď to poznáš keď ju miluješ nie je čo riešiť...

Toto je to dvojvalcové čudo čo tomu dáva gule - Ducati Hypermotard 950 2019
Toto je to dvojvalcové čudo čo tomu dáva gule - Ducati Hypermotard 950 2019

Nemal som veľké očakávania. Na okreskách to bol nízky prelet, potom trochu diaľnica. Pri stovke fučí tak isto ako pri 130 a moc sa to nemení ani pri 160. Tak som poriadne zaľahol, zaujal nie moc pohodlnú polohu, nech už je diaľnica za mnou. A podarilo sa. Nemá ani veľkú nádrž a tak pozorujem poctivo kontrolku rezervy (palivomer tu nehľadaj) a už po 150 km som nervózny.

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Prekvapil ma aj svetlomet, je fakt v pohode, ako prišla tma tak veľmi dobre osvetľoval cestu. Diaľnica skončila a začala hlavná južná trasa, ktorú poznám na spamäť a hlavne to nie je diaľnica. Konečne sme sa s taliankou znovu bavili a nebolo to obojstranne diaľničné utrpenie. Len trochu zima. Cesta zbehla rýchlo a na moje prekvapenie aj pomerne pohodlne - mám na mysli sedadlo. Ako určite to nebude bike na ktorom pôjdeš na dovolenku, ale 200-300 km výlet dá ako malinu - hlavne keď sa vyhneš diaľnici.

Prekvapivo dobre svieti aj v noci - Ducati Hypermotard 950 2019
Prekvapivo dobre svieti aj v noci - Ducati Hypermotard 950 2019

Mesto a okresky to je jej revír:

Doma som ani poriadne nespal, nie preto že som prišiel neskoro. Dráždila ma Talianka v garáži. Počasie príjemné a ja som mal chuť s ňou vypadnúť do mesta a trochu sa ukázať... Ako s peknou frajerkou, poznáte to... Druhá vec je že v prilbe vás nikto nespozná a tretia že pohľad na ňu budú mať diváci väčšinou rozmazaný. Iba keď stojím na semafore o ona buráca z tých výfukov tak si ju môžu ľudia obzrieť. Púta veľa pozornosti aj keď mne trochu chýba typický štrngot suchej spojky, ktorý bol pre túto značku v nedávnej minulosti fakt typický.

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Ducati Hypermotard 950 2019
Toto je to dvojvalcové čudo čo tomu dáva gule - Ducati Hypermotard 950 2019
Toto je to dvojvalcové čudo čo tomu dáva gule - Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Hypoš je motorka do mesta ako stvorená, malá, ľahká, obratná a k tomu vyzývavá. Nechce sa vám jazdiť plynule, stále dráždi. Predné koleso ani systém anti-wheelie neudrží stále na zemi a je to nákazlivé. 1-2-3 to je jedno ktorý kvalt stále stačí ostrejší plyn a predok sa dvíha. Že to nemá tlmič riadenia som so čudoval...

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Potom som konečne vypadol z mesta do zákrut a tam je to ako dovolenka so supermodelokou na Bali. Supermodelkou nymfomankou - ktorá nemá nikdy dosť, dosť plynu, náklonu, bŕzd, stlačiť ju stehnami a nakladať. Život v jej sedle sa fakt delí na elementárne častice. Všetky starosti sú preč a existuje len jediná realita - cesta, motorka, jazdec.

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Trochu som sa čudoval že nemá režim ABS, kde by sa dalo blokovať zadné koleso... Niečo ako supermoto mód. Táto motorka si to fakt pýta niekedy (rozumej skoro vždy) nájazd do zákruty šmykom... Škoda. Inak to anti-wheelie ako som spomínal má kopu roboty, ale striehne poctivo - podľa nastavenia ale vždy dovolí prednému kolesu aspoň na krátko sa odlepiť od zeme takže neuberá radosť z jazdy nejakými necitlivými zákrokmi. Tak nejako vyzerá spojenie bezpečnosti so zábavou...

Tieto brzdy si hravo poradia s touto ľahkou mašinkou - Ducati Hypermotard 950 2019
Tieto brzdy si hravo poradia s touto ľahkou mašinkou - Ducati Hypermotard 950 2019

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.

Záver - bude z toho svatba?

Čo vám poviem, viac by sa mi chcelo skočiť do Dunaja ako ísť Hypoša vrátiť, ale to už je tá nepríjemná stránka tejto našej práce. Motorku odovzdávam bez jediného škrabanca a sám neviem či je to zázrak alebo náhoda. Padá mi vďaka tomu aj kameň zo srdca. Fakt sme si spolu zablbli. Utrieďujem si myšlienky, doma prezerám inzerciu a hľadám Hypermotardy 1100, táto choroba ma drží pár dní, ale zjavne je nákazlivá, pretože asi o 2-týždne ideme na cesty a na vozíku vezieme Hypoša 1100 do Košíc. Nie žiaľ nie je pre mňa, to len som preniesol túto nákazlivú chorobu aj na kamaráta... Sorry Janči.

Takže pozor priatelia, držte si odstup od tejto talianskej supermodelky - zvezenie na nej jej extrémne nákazlivé riskujete, že budete mať zlý spánok a budete neverný tej svojej, ktorú máte v garáži.

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Konkurencia

Má nejakú? KTM už dnes nerobí svoje veľké Supermoto LC8 čo je aj škoda a ani BMW svoje MegaMoto. Predsa len z vlastnej krajiny tu je Aprilia Dorsoduro 900 podobné zameranie a dizajn, trochu slabšia, trochu ťažšia a s jednoduchšou elektronikou ale dosť lepšou cenovkou. Rozhodne by ale stála za hriech.

Spomeniem aj KTM 1290 SuperDuke R čo je ale motoricky iná liga. Beštia z rákuska je výkonnejšia a je to naháč. Nedá sa o nej povedať že je ťažká či neobratná ale je tam proste iný posed - náhačovský, posed v motorke. Je to jednoducho iný pocit. Podobne je na tom MV Agusta Brutale 800 - rovnako krásny stroj z talianska, len je proste iného zamerania. Keď sedíš na Hypermotarde máš jednoducho pocit že sedíš na oveľa menšej mašine ako na nejakom jednovalcovom nadupanom supermotarde.

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Plusy, mínusy

Dizajn ktorý sa nedá okukať, charizmu, šprtové vlastnosti, nízka hmotnosť, nákazlivý zvuk nemá hlásiče náklonu na stupačkách, nemá supermoto mód ABS (možne blokovať zadné kolo) a obe veci potrebuje ako soľ :-)

Video

Video: Ducati Hypermotard 950 2019 - hyper zábavný bike na cestu aj na okruh

Video: Ducati Hypermotard 950 2019

Video: Ducati Hypermotard 950 2019

Pozadie / Wallpaper:

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto Slovakiaring: sportphoto.sk

Motocykel na test poskytla spoločnosť Ducati Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbe Aventuro od firmy Touranbike.

Foto:
 Ducati Hypermotard 950 2019 Aprilia Dorsoduro 900 2019 KTM 1290 SuperDuke R 2019 MV Agusta Brutale 800 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiApriliaKTMMV Agusta
Model:Hypermotard 950Dorsoduro 9001290 SuperDuke RBrutale 800
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:SupermotoSupermotoNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec V75° (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:937 ccm896 ccm1301 ccm798 ccm
Max. výkon:114.2 k (84.0 kW) / 9000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8750 ot.176.8 k (130.0 kW) / 8870 ot.117.6 k (86.5 kW) / 11500 ot.
Max. krútiaci moment:96 Nm / 7250 ot.90 Nm / 6500 ot.144 Nm / ot.83 Nm / 7600 ot.
Kompresný pomer:13.3:111:113.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:94 x 67.5 mm92 x 67.4 mm108 x 71 mm79 x 54.3 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:170 mm160 mm125 mm125 mm
Zdvih vzadu:150 mm160 mm156 mm124 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová radiálne 4-piestikové strmene, pancierové hadicedvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70 ZR 17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1-piestikový strmeň, pancierová hadicajednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm240 mm240 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55 ZR 17180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg186 kg195 kg167 kg
Hmotnosť s náplňami:200 kg
Výška sedla:870 mm870 mm835 mm830 mm
Rázvor:1493 mm1500 mm1482 mm1400 mm
Dĺžka:2210 mm2045 mm
Šírka:905 mm875 mm
Výška:1100 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:14.5 l12 l18 l16.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:237 km/h
Spotreba paliva:5.1 l/100km5.57 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 213 kmcca 242 kmcca 220 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km15 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:vidlica Marzocchi, tlmič Sachsradiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestikyLED svetlomet, quickshifter EAS 2.0
Poznámka:
Poznámka:Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
Cena 10/2019: 12 390 EUR
Cena 10/2019: 9 990 EUR

Porovanie so vzducháčom:

Foto:
 Ducati Hypermotard 950 2019 Ducati Hypermotard 1100/S 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucati
Model:Hypermotard 950Hypermotard 1100/S
Rok:20192007
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:SupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:937 ccm1078 ccm
Max. výkon:114.2 k (84.0 kW) / 9000 ot.89.8 k (66.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:96 Nm / 7250 ot.105 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:13.3:110.5:1
Vŕtanie x Zdvih:94 x 67.5 mm98 x 71.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (2V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:170 mm165 mm
Zdvih vzadu:150 mm141 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg179 kg
Hmotnosť s náplňami:200 kg
Výška sedla:870 mm845 mm
Rázvor:1493 mm1455 mm
Objem nádrže:14.5 l12.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 213 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:vidlica Marzocchi, tlmič Sachs
Poznámka:
Poznámka:Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
Cena 10/2019: 12 390 EUR
Cena: 1100: 395 000 Sk

1100 S: 445 000 Sk

(19. 10. 2007)

Pridané dňa: 22.01.2020 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk