http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál

[Testy a predstavenia - Test]

Inovované X-ADV sme si tento rok už mohli vyskúšať, ale len na veľmi krátky čas a vo veľkej zime. Neskôr sme ho dostali na celý týždeň presne vtedy, keď sa vonku oteplilo. Nešetrili sme ho ani trochu.

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Mišo Jariabka

Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál
Honda X-ADV 2021

X-ADV prvý raz vyrazilo na cesty pred štyrmi rokmi; svetové internety vtedy padali pod množstvom najrôznejších reakcií, že ako si mohol niekto dovoliť spojiť enduro s maxiskútrom. Dnes už vieme, že to bol správny krok, lebo X-ADV dostalo oveľa širšiu inováciu než len zopár kozmetických úprav a prechod na Euro5, veď aha:


12.05.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 18918 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Včera sme v malebnom a hlavne slnečnom Turci mali možnosť vyskúšať túto dosť nezvyčajnú motorku. Áno, píšem motorku, pretože X-ADV má viacero čisto motocyklových prvkov, a motocyklový je aj ten najpodstatnejší - pocit z jazdy.

 

28.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 21867 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky

Pamätáš sa, keď pred trištvrte rokom Honda prvý raz ukázala video so zábermi tohto crossoveru? To boli plné diskusie otáznikov, výkričníkov a palcov dole! Keď neskôr prišli prvé reálne testy, reakcie boli akési pokojnejšie a zvedavejšie. A dnes mám pocit, že keď sme sa na X-ADV vozili po našich cestách, ľudia boli už len prekvapení a uznanliví.

 

Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál
Honda X-ADV 2021

Už pri testoch predošlej generácie X-ADV sme chválili parádnu dynamiku. Len pripomeniem, že s dvojvalcovým 750-kubíkovým motorom je spriahnutá 6-stupňová prevodovka, avšak dvojspojková a automatizovaná. X-ADV tak nemá žiadnu spojkovú páčku a ovláda sa ako bežný skúter. Automatizované preraďovanie kvaltov je rýchle a často až nebadateľné, pričom sa dá nastaviť vo viacerých úrovniach od veľmi ležérneho až po naozaj športové. Dovolím si povedať, že odpich z križovatky pri najšportovejšom nastavení je oveľa rýchlejší než na motorkách s násobne väčším výkonom. Dvojspojka totiž preraďuje naozaj rýchlo.

Povieš si, že 43 kilowattíkov X-ADV také zrýchlenie zabezpečiť nemôže. Lenže X-ADV má parádne nízko uložený krúťak a softvér prevodovky z neho najprv vydoluje všetko, a potom doslova líže červené pole, teda žmýka výkon. Jazdec iba drží plyn. Je to neuveriteľne pohodlné, až návykové. Často som si hovoril, že športovejšie módy držia otáčky vyššie než by som to robil ja.

Samozrejme, dá sa prepnúť aj do manuálneho módu. Kvalty vtedy môžeš prehadzovať tlačidlami na ľavej rukoväti. Historicky však máme dokázané, že aj tak všetci nakoniec skončia pri automate, väčšinou prepnutého do športovejších režimov. Softvér našťastie deteguje potrebu podradenia, keď napríklad pri predbiehaní pridáš plyn, ale ak by to bolo naozaj potrebné, aj pri automatickom móde môžeš ťuknúť do tlačidla podradenia na ľavom ovládači. Preraďovanie sa po chvíli vráti naspäť do automatického módu.

Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál
Honda X-ADV 2021

Nové X-ADV má štyri preddefinované jazdné módy a jeden užívateľsky upraviteľný (Standard, Rain, Gravel, Sport a User), pričom každý mód má inak upravenú krivku výkonu a zásahu motorovej brzdy, trakčnej a ABS. Prevodovka sa tiež správa podľa zvoleného módu, čiže jazdec si už nevyberá D a S1 alebo S2 a S3 ako na predošlej generácii. Všetko sa ovláda cez maximálne pohodlný a ergonomický ľavý ovládač.

Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál
Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál
Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál
Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál

Prechod z čisto digitálnej prístrojovky na farebnú sa dá len uvítať. Aj nová prístrojovka ukazuje dátum vrátane roka a dňa v týždni; X-ADV bola asi jediná motorka na svete, ktorá ponúkala takýto údaj :) Od tohto roka ho zobrazuje aj sestra Forza 750. Pribudla konektivita s mobilom, ktorá má hlasové ovládanie. Na jej plné využitie však potrebuješ do prilby bezdrôtový headset. Viac vysvetlil Awia v tomto videu:

Honda Forza 750 2021 - nová vlajková loď GT skútrov už v teste na Slovensku

Nuž a jazda na X-ADV vie byť naozaj výdatná a šťavnatá! Ovládanie celého stroja je natoľko pohodlné a krúťak natoľko silný, že jazdca zvádzajú k fungovaniu štýlom plný plyn/plná brzda. V tomto smere teda X-ADV dokáže uspokojiť aj skúsenejších a rýchlejších jazdcov, pritom ak by sme si odmysleli trochu vyššiu a širšiu stavbu stroja, ovládanie by bez problémov zvládli aj menej skúsení jazdci. K tomu tá rozprávková praktickosť... Super! Zahanbiť sa nenechá ani nastaviteľný podvozok s vypletanými kolesami, ale bezdušovými pneumatikami - sedemnástka sto dvadsiatka vpredu, pätnástka sto šesťdesiatka vzadu.

Video: Praktický univerzál Honda X-ADV 2021 Na cesty aj necesty

Ako som zhrnul vo videu, drobnosti, ktoré sme vyčítali predošlej generácii, má nové X-ADV lepšie podchytené. Sedlo sa vyklápa o niečo viac a plexi sa nastavuje ľahšie, ale čo je podstatné, má užšiu stavbu a lepšie sedlo, takže jazdec pohodlnejšie dosiahne na zem. Neveľký priestor na mazanie reťaze zostal nedotknutý. Trochu zamrzí, že pri každom zapnutí zapaľovania sa jazdný režim nastaví na Standard, bez ohľadu na to, čo tam mal jazdec naklikané predtým. To sú však všetko viac-menej maličkosti. Hlavne si treba užívať tú šťavnatú jazdu :)

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál

Konkurencia

Žiadny iný enduroskúter neexistuje :) Existuje iba enduro alebo skúter. Endúr s podobným výkonom a cenovkou nižšou než má X-ADV je takmer nekonečné množstvo, ale záujemca o X-ADV predsa musí mať dôvod, prečo sa zaujíma o takýto crossover. Bude ním pravdepodobne práve tá skútrová praktickosť, ktorú má X-ADV na špičkovej úrovni. A, samozrejme, z tohto pohľadu bude vnímať aj konkurentov.

A keďže normu Euro5 neprežil žiaden zo známych veľkých maxiskútrov, zostáva nám jediný konkurent, jednoduchšia a cestnejšia sestra Forza 750. Tá je odhliadnuc od endurovitejšieho podvozku, nižšej stavby a jednoduchších detailov veľmi podobná X-ADV, s cenovkou o sedem stoviek nižšou.

Test Honda X-ADV 2021: praktický a rýchly univerzál

Záver

Cena nového X-ADV 2021 je 11 590 eur. Veru, nie je to málo, ale v tejto cene je špičková up-to-date výbava a praktickosť, ako aj veľmi moderný vzhľad, ktorý len tak rýchlo neomrzí. V kombinácii s povestnou Honda spoľahlivosťou a spokojnosťou majiteľov predchádzajúcej generácie je to nanajvýš férová ponuka.

Plusy, mínusy

výbava, praktickosť, pohodlie, dynamika, spotreba prednastavený režim Standard pri každom zapnutí, málo miesta na mazanie reťaze

Video

Video: Honda X-ADV 2021 - jedinečný medzi “skútrami” a jedinečný medzi “adventúrami”

Video: Nová Honda X-ADV 2021

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda X-ADV 2021

Servisný interval 12 000 km (alebo 1 rok)
Spotreba 3,6 l/100 km (ofic. údaj, metóda WMTC)
Objem nádrže z toho rezerva 13,2 l (3 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku) 280 km
Cena motorky 11 590 eur

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Mišo Jariabka

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd, o. z. Slovensko.

Foto:
 Honda X-ADV 2021 Honda Forza 750 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:X-ADVForza 750
Rok:20212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Cestovné enduroSkúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm745 ccm
Max. výkon:58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot.58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot.
Max. krútiaci moment:69 Nm / 4750 ot.69 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm77 x 80mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatizovaná 6-stupňová dvojspojkováautomatická 6 stupňová dvojspojková
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:296 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-R17M/C120/70-R17 M/C
Brzdy vzadu:jedno kotúčová (CBS)jedno kotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60-R15M/C160/60-R15 M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:236 kg235 kg
Výška sedla:820 mm790 mm
Rázvor:1590 mm1580 mm
Dĺžka:2215 mm2200 mm
Šírka:940 mm790 mm
Výška:1370 mm1484 mm
Svetlá výška:165 mm135 mm
Objem nádrže:13.2 l13.2 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.6 l/100km3.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 274 km
Servisný interval:12000 km12000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:automatická prevodovka DCTautomatická prevodovka DCT
Poznámka:
Poznámka:Cena 3/2021: 11 590 eur

Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita.

EURO 5
Cena 3/2021: 10 890 eur

Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita.

EURO 5

Pridané dňa: 18.04.2021 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk