Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1574 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

 Zdieľať

Pridané: 12.05.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 18582 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Včera sme v malebnom a hlavne slnečnom Turci mali možnosť vyskúšať túto dosť nezvyčajnú motorku. Áno, píšem motorku, pretože X-ADV má viacero čisto motocyklových prvkov, a motocyklový je aj ten najpodstatnejší - pocit z jazdy.

Text a foto: Peter Fischer

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Na začiatok fakt len trošku teórie: X-ADV má základ v dobre známych modeloch radu NC. Tie majú nízky rúrkový rám a dosť ležiaci 750-kubíkový dvojvalec, ktorý pracuje v nezvyčajne nízkych otáčkach. Všetky NC majú aj štandardný motocyklový podvozok a 17-palcové kolesá.

Takmer všetko vyššie spomenuté platí aj pre X-ADV, ale niektoré súčasti idú ešte ďalej: kyvka je hliníková, predná vidlica obrátená a lepšie uchytená, strmene sú uchytené radiálne, kolesá zas vypletané a pritom bezdušové... Vzadu je síce len pätnástka, ale praktický prínos tohto zmenšenia bude oveľa vyšší než by bol prínos sedemnástky v teréne.

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Po zopár kolečkách v malom kameňolome (dosť nezvyčajné miesto na zoznamovanie sa s motorkou), sa púšťam do prázdnych podvečerných zákrut kdesi južne od Martina. Slniečko sa už ťahá k horizontu, krajina je zaliata takým tým zlatistým a teplým svetlom, radosť sa pozerať okolo seba. Aha, našiel som dokonca aj rovinku, tak hneď si vyskúšame maximálku :) 160 tachometrových. Jasnačka, motoru chvíľu trvá kým celý stroj aj s jazdcom dostane do takýchto cifier, veď výkon je len niečo málo cez 40 kW. Podstatnejší je tu krútiaci moment, ktorý je pre bežné jazdenie oveľa dôležitejší. A ten má 68 Nm pri 4 750 otáčkach. Červené pole pritom začína na 6 400 otáčkach; tesne pod ním je výkonový vrchol.

Lenže otáčky ani netreba sledovať, pretože X-ADV má známu honďácku automatizovanú dvojspojkovú prevodovku. Už sme o nej písali nespočetne veľakrát, ale pre istotu: ide o takmer bežnú 6-stupňovú prevodovku, ktorá si však stupne prehadzuje sama, a to veľmi rýchlo a bez šklbania. Takýto stroj nemá spojkovú páčku ani radičku. Na výber je viacero automatických režimov, ale aj manuálny, v ktorom sa kvalty prehadzujú tlačidlami pri rukoväti. Je empiricky dokázané, že takéto manuálne radenie prestane každého skôr či neskôr baviť, a začne si slastne užívať výhody čistého automatu. Honda dokázala jeho prácu dotiahnuť do vysokej užívateľskej spokojnosti - napríklad najšportovejší režim preraďuje skutočne až pri červenom. X-ADV má dokonca všetky tieto automatické režimy posunuté do ešte vyšších otáčok, než ich majú modely NC.

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Veľmi príjemne ma prekvapilo, že X-ADV neprodukuje hádam žiadne vibrácie. Po celý čas som sa na nej cítil tak, akoby ma ťahal nejaký vzdialený motor. Jasné, dvojvalec počuť (inak v originálnej ponuke je aj Akrapovič alebo Termignoni), ale vzhľadom na chýbajúce vibrácie by si človek mohol myslieť, že jeho zvuk ide z nejakého reproduktora. V zrkadlách je dokonalý výhľad, a vibrácie nebadať ani v nich. Riadidlá sú širokánske, klasické motorkárske a kónické, aj s plastovými chráničmi rúk. Rozsah od dorazu k dorazu je veľmi široký, a najlepšie je, že ani pri dorazoch riadidlám nezavadzajú jazdcove kolená.

Veľmi zaujímavá je prístrojovka. Je čisto digitálna a dosť veľká, aj dosť vysoko umiestnená. Má preto aj svoju vlastnú striešku, aby sa údaje ľahšie odčítali. Čo vidím hádam prvý raz v živote, že stále ukazuje aj dátum vrátane roka :) Môj kus ukazuje spotrebu 4,1 litra, pričom počítadlo nebolo nulované posledných 1 200 km. To je veľmi povzbudivé číslo!

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Počas môjho túlania podvečerným Turcom som si na X-ADV stihol všimnúť aj veľa ďalších vecí. Tento zaujímavý model však budeme mať aj na plnohodnotný test, a tak si tieto poznatky dovtedy nechám pre seba. Len ľahko pripomeniem, že X-ADV má bezkľúčové ovládanie (stačí mať diaľkový ovládač vo vrecku), veľmi, ale skutočne veľmi dobrú ochranu pred vetrom, a to hlavne vďaka široko nastaviteľnému plexi.

Viac už ani slovo! Riadny test zverejníme pravdepodobne v júni.

Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV
Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV

Text a foto: Peter Fischer

Na akciu nás pozvala a motocykel zapožičala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..

Pridané: 12.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda X-ADV 2017:

Foto:
Honda X-ADV 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:X-ADV
Rok:2017
Novinka:NOVINKA 2017
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm
Max. výkon:54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatizovaná 6-stupňová dvojspojková
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jedno kotúčová (CBS)
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60-15
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:238 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1590 mm
Dĺžka:2245 mm
Šírka:910 mm
Výška:1375 mm
Svetlá výška:162 mm
Objem nádrže:13.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.58 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Automatická prevodovka:áno, v sérii
Poznámka:
Cena 5/2017: 10 990 eur

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (43)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: