http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Honda CMX1100 Rebel 2021 je ešte rebelskejší

[Testy a predstavenia - Test]

Ako málo stačilo na to, aby Honda mohla v segmente CCC konkurovať napríklad aj Harleyu: iba väčší motor, nič iné. Veľký Rebel lieta zo zákruty do zákruty a zachoval si všetky výhody obľúbeného päťstovkového súrodenca.

Text a foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 Rebel (2021)

Redakčná predloha mi vraví, aby som niečo napísal o predchodcovi Rebela 1100. Ale veď najväčší Rebel všetkých čias predsa žiadneho predchodcu nemá, čo nevieš? Všetci poznáme päťstovku, ktorá prišla pred štyrmi rokmi, a hneď sa dostala do top najpredávanejších motoriek u nás; zamávala aj takými matadormi ako V-Strom 650 či MT-07. To preto, že mala vždy veľmi lákavú cenu a takpovediac najnižšie sedlo na trhu (a k tomu aj do 35 kW), čo je ideálna kombinácia pre začiatočníkov alebo baby.

13.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 56988 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Otestovali sme „baby“ bobber za krásne peniaze - Honda CMX500 Rebel 2017

Norma Euro4 Honde pochovala staré známe Shadowy, a tak musela niečo "čoproidné" postaviť z existujúcich a dostatočne moderných modelov. Použitie dvojvalcového pollitra bolo v tomto prípade viac menej logické.

 

Nuž a tisícstovka prichádza v rovnakom šate, ibaže s raz tak veľkým motorom. Fakt, akože narýchlo odlíšiť malého a veľkého Rebela sa dá iba podľa výfuku alebo prednej vidlice či kolies. Je až neuveriteľné, ako sa dá schovať taký veľký motor do tak malej stavby; konštruktérom napomohla najmä kompaktnosť nového agregátu, ktorý pochádza z modelu Africa Twin. Tam sa vďaka zameraniu stroja dbalo na každý milimeter. Chvíľu sme aj rozmýšľali, že prečo Honda nepoužila motor z NC750X, lenže ten je príliš ležatý (modely Rebel mali vždy takmer zvislú architektúru motora), a je možné, že je väčší než ten z Afriky.

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 Rebel (2021)

V novinke teda vrčí radový dvojvalec s objemom 1084 cm3 s nepravidelným pálením a ojničnými čapmi rozovretými do 270 °, ktorý má úpravou časovania ventilov, zapaľovania a hmotnosti zotrvačníka zmenenú charakteristiku a parametre na 87 koní pri 7 000 otáčkach a 98 Nm pri 4 750. Len pre porovnanie, v Africa Twin je to 102 koní pri 7 500 a 105 Nm pri 6 250, alebo v malom Rebeli 47 koní pri 8 500 a 43 Nm pri 7 000. Nový agregát síce je kompaktný, ale pohotovostná hmotnosť Rebela 1100 je 223 kíl. Zákony fyziky novinka teda neoklame, ale dokáže ich využiť vo svoj prospech - všetko je tu umiestnené tak nízko, že tú hmotnosť si jazdec nemá ako uvedomiť. Svetlá výška je len 120 mm.

Rebely boli vždy najmä americkou záležitosťou, a aj päťstovka s novou jedenástkou boli vyvíjané v R&D v Amerike. Na novinke pribudlo nastavenie predpätia vpredu aj s krásnym čiernym finišom klzákov, zadná guma má šírku 180 a prístrojovka aj s ovládačmi sú o niečo zložitejšie, pretože Rebel 1100 môže mať príplatkovú dvojspojkovú prevodovku. Sedlo je len o 9 mm vyššie než na päťstovke, ale stále má jednu z najnižších hodnôt na trhu, 700 mm nad zemou. Krása.

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 Rebel (2021)

Reno Raines v Bratislave

Spínačka je stále frajersko-čoprácky na ľavej strane, ibaže už sme v treťom tisícročí, takže cez ňu vieš otvoriť aj sedlo, pod ktorým nájdeš USB-C zásuvku. Cvak štartér, cvak déčko na dvojspojkovej prevodovke a môžeš vyraziť s vetrom vo vlasoch ako Odpadlík Lorenzo Lamas bojovať proti... Bojovať s dopravnými zápchami. Tie inak Rebel zvláda obdivuhodne ľahko, pretože má úzke riadidlá. Napriek veľkému objemu patrí tento stroj z veľkej časti aj do mesta, je to taký city cruiser. A toľko spomínané kompaktné rozmery a nízkosť mu v takej džungli len napomáhajú.

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší

Aha, áno, Rebel 1100 má možnosť dvojspojkovej prevodovky a náš testovací kus ju mal. Je za ňu príplatok rovných 1000 eur a stroj s ňou priberie 10 kg. Honda vyrába rôzne modely s touto prevodovkou už 11 rokov a my sme vyskúšali vlastne všetky, stačí si tu vyhľadať testy X-ADV, Gold Wing, Africa Twin a podobne. Motorky s touto prevodovkou nemajú žiadnu spojkovú páčku ani radičku, pretože motorka radí automatizovane. Preraďovanie je rýchle a často až nebadateľné, pričom sa dá nastaviť vo viacerých úrovniach od veľmi ležérneho až po naozaj športové. Napríklad štart z križovatky pri najšportovejšom nastavení je rýchlejší než na motorkách s násobne väčším výkonom. Dvojspojka preraďuje fakt rýchlo. A pre ešte väčšie pohodlie je na Rebeli 1100 tempomat.

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší

Americká škola je cítiť hlavne na posede. Rebel 1100 má dosť predkopnuté stupačky uchytené na zvláštnych konzolách pripomínajúcich parohy, jazdec tak sedí ako na skútri s rovnou podlahou, alebo, nalejme si čistého vína, ako na toalete. Zároveň je trochu americky predklonený, preto sa väčšinu času naozaj bude cítiť ako Reno Raines; len si musí zvyknúť na tie netypicky umiestnené a široké stupačky, inak si nimi pekne ťukne do holene alebo členku, áááu. Ale inak je to posed až nabádajúci k športovejšej jazde, už len obyčajné kruháče alebo zjazdy z obchvatu si budú pýtať škrtnutie topánkou, či už pri supermoto style vykladaní nohy, alebo jednoducho aj pri špičke topánky na stupačke, kedy škrtneš vonkajšiu stranu podrážky.

A v naozajstných zákrutách sa ti opäť hodí tá malosť stroja - s ničím nezápasíš, všetko je centralizované a nízke, nejakým tretím bodom sa zeme dotkneš skôr či neskôr, a pokojne to môže byť aj päta :) Ten silný motor ťa riadne potiahne, veď už pri 4 000 otáčkach tam máš naložených aspoň 90 Nm a červené začína pri 8 000. Všetko budeš využívať na sto percent: náklonové uhly aj otáčkové spektrum. Aj užívanie si. Nezabúdajme, že Rebel je bobber s balónovitým obutím, teda predná 18-palcová guma je vysoká a má šírku 130 mm, vzadu je 16-palcová 180/65. Predná vidlica je, pochopiteľne, viac predsunutá než na bežných strojoch, jej sklon je 30 stupňov, stopa 110 mm.

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší

Veľký Rebel má vpredu tiež iba jeden kotúč, ale strmeň je monoblokový a uchytený radiálne. Viac v tejto cenovej hladine očakávať nemôžeme, ale zase ani nepotrebujeme. Koniec koncov, jeden kotúč má napríklad aj podstatne silnejší Harley-Davidson Sportster S. Ako esteticky cítiaceho človeka ma len zamrzelo, že unášač brzdového kotúča už neladí s lúčmi kolesa ako na menšom súrodencovi. Na ten bola radosť pozerať.

Video: Honda Rebel 1100 2021: Nadupaný štýlový bobber dostupný aj s automatom DCT

Opakom športovania sú dlhé presuny, aj tie treba z času na čas na motorkách absolvovať. Rebel 1100 má v štandarde to, o čom sa Renovi Rainesovi na dlhých amerických rovinkách mohlo iba snívať: tepmomat. Stavím sa, že majiteľ veľkého Rebela raz vyskúša aj vyššie rýchlosti, ktoré vďaka silnému motoru dokáže dosiahnuť. Niekedy sa na mňa plechovkári pozerali so zdvihnutým obočím, pretože im nešlo do hlavy, ako môže ísť taká malá motorka o toľko rýchlejšie než ich nadupané autíčko. Najvyššia cifra, ktorú je možné vidieť na tacháči, je lajtovo pod dvesto.

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší

Kombinácia rozmerov obutia, sklonenej vidlice, nízkeho zadku a ďalších faktorov občas spôsobí, že predok sa pri vyšších rýchlostiach odľahčuje. Potom stačí malý impulz a motorka znervóznie, pretože riadidlá sú úzke a jazdec to len tak ľahko neskoriguje. Rebel má inak aj anti-wheelie elektroniku, tá však zasahuje až v oveľa extrémnejších situáciách, keď sa predná guma už nedotýka zeme.

Tak ako každý súčasný model s dvojspojkovou prevodovkou, aj Rebel 1100 má už čisto elektronický plyn, ktorý dovolil použiť oveľa širšie nastaviteľnú elektroniku, a to platí aj pre verziu bez dvojspojky. Sú tu tri pevne definované palivové mapy a jedna upraviteľná, každá z nich má inú charakteristiku výkonu, motorovej brzdy, trakčnej kontroly a v prípade dvojspojkovej prevodovky aj rozdielnu charakteristiku preraďovania. Na tak malý stroj je tu teda dosť elektronických systémov!

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Honda CMX1100 Rebel 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CMX1100 Rebel
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm
Max. výkon:87.0 k (64.0 kW) / 7000 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10,1:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:230 mm
Zdvih vzadu:220 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:330 mm
Pneu vpredu:130/70B18 M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:180/65B16 M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:223 kg
Výška sedla:700 mm
Rázvor:1520 mm
Dĺžka:2240 mm
Šírka:853 mm
Výška:1115 mm
Svetlá výška:120 mm
Objem nádrže:13.6 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 208 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:nastaviteľné predpätie, USB-C nabíjačka, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2021: manuál 9 490 eur, DCT 10 490 eur

DCT 233 kg
EURO 5

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 Rebel (2021)

Konkurencia

Tým, že Honda zvýšila zdvihový objem na Rebeli, sa zrazu ocitla v konkurenčnom prostredí, kde dlhočizné roky chýbala. Nie často sa stáva, že túto značku porovnávame s esami, ktoré dnes v kategórii CCC (chopper/cruiser/custom) diktujú: Harley-Davidson, Indian, BMW a Triumph.

Rebel bol stvorený najmä pre Ameriku, a to znamená, že bol stvorený proti Harleyu, konkrétne novému Sportsteru S. Typovo je však najpodobnejší úspešnému Triumphu Bonneville Bobber, s ktorým má aj najporovnateľnejší výkon, krúťak, aj cenu. Triumph je o viac ako tri tisícky drahší. Tu treba povedať, že Honda je s veľkým náskokom najdostupnejšia, jediná s cenovkou pod 10 000 eur. Najdrahší je Harley-Davidson Sporster S, stojí 15 240 eur. Asi po prvý raz v živote sa mi stalo, že musím napísať, že Harley má všetko plastové, kým Rebel má oba blatníky kovové.

Slušným rivalom je aj Indian FTR a v istom smere aj BMW R nineT Pure, jediný vzducháč v tejto kategórii. Okrem Triumphu sú to všetko stroje, ktoré majú nad 100 koní a bez okolkov musíme dodať, že všetky majú značne športovejšie schopnosti než Rebel, a pritom porovnateľnú hmotnosť. Neznamená to, že na Rebeli 1100 sa nepovozíš športovo, ibaže jeho konkurenti sú o dosť dravší. A azda s výnimkou Harleya aj podstatne upraviteľnejší, s mnohopoložkovými katalógmi doplnkov a príslušenstva.

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší

Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší
Honda CMX1100 - Rebel ešte rebelskejší

Záver

Cena novinky Honda CMX1100 Rebel je 9 490 eur za základnú verziu, a presne o tisícku viac za verziu s dvojspojkovou prevodovkou DCT. Je viac ako dobré, že východzia cena sa drží pod desiatimi tisíckami, zákazníci tak dostávajú veľký objem motora v cenovej hladine menších strojov. Koniec koncov, nájsť novú litrovú motorku so štvorcifernou cenou nie je také ľahké.

Sme radi, že Rebel 1100 si zachováva všetky prednosti menšej päťstovky a k nim ponúka parádnu dynamiku, ktorá neunudí ani skúsenejších jazdcov. Presne to sme si pri teste päťstovky želali a to sme dostali.

Plusy, mínusy

kompaktnosť, motor, upraviteľnosť, cena nervozita vo vyšších rýchlostiach v priamom smere

Video: Honda Rebel 1100 2021: Nadupaný štýlový bobber dostupný aj s automatom DCT

Video: Honda CMX1100 Rebel 2021 - vlastnosti

Pozri aj Rebel 500:

Video: Honda CMX 500 Rebel 2020 - kompaktný zábavný bobber dospieva

Video: Honda Rebel 500 2017 - „baby“ bobber za krásne peniaze

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CMX1100 Rebel (2021)

Servisný interval 12 000 km
Spotreba (oficiálna) 4,9 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 13,6 l (3 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 220 km
Cena motorky 9 490 eur, DCT 10 490 eur

Text a foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko, o. z.

Foto:
 Honda CMX1100 Rebel 2021 Triumph Bonneville Bobber 2021 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
BMW R nineT Pure 2021 Indian FTR 1200 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaTriumphHarley-DavidsonBMWIndian
Model:CMX1100 RebelBonneville BobberSportster SR nineT PureFTR 1200
Rok:20212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Chopper/CruiserKlasikaChopper/CruiserNaháčChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm1200 ccm1252 ccm1170 ccm1203 ccm
Max. výkon:87.0 k (64.0 kW) / 7000 ot.77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot.122.4 k (90.0 kW) / 7500 ot.108.8 k (80.0 kW) / 7250 ot.122.4 k (90.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / 4750 ot.106 Nm / 4000 ot.127 Nm / 6000 ot.116 Nm / 6000 ot.120 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10,1:110:112 : 112.0:112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm97,6 x 80mm105,0 x 72,3 mm101.0 x 73.0 mm102 mm x 73.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)OHC (4V)DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom a olejomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazremeňkardanreťaz
Zdvih vpredu:230 mm90 mm92 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:220 mm77 mm51 mm120 mm120 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 4 piestikjednokotúčová, 2-piestik Nissinjeden kotúčdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:330 mm310 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:130/70B18 M/C100/90 R16160/70R17120/70 ZR 17120/70R17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1-piestik Nissinkotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm255 mm260 mm265 mm260 mm
Pneu vzadu:180/65B16 M/C150/80 R16180/70R16170/55 ZR 17180/55R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:220 kg233 kg
Hmotnosť s náplňami:223 kg251 kg228 kg219 kg
Výška sedla:700 mm690 mm753 mm805 mm780 mm
Rázvor:1520 mm1500 mm1518 mm1493 mm1524 mm
Dĺžka:2240 mm2264 mm2105 mm2223 mm
Šírka:853 mm800 mm843 mm865 mm830 mm
Výška:1115 mm1024 mm1089 mm1240 mm1295 mm
Svetlá výška:120 mm93 mm165 mm
Objem nádrže:13.6 l12 l11.8 l17 l13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.6 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km5.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 208 kmcca 180 kmcca 250 km
Servisný interval:16000 km8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:nastaviteľné predpätie, USB-C nabíjačka, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozokvypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2021: manuál 9 490 eur, DCT 10 490 eur

DCT 233 kg
EURO 5
Cena 9/2021: 12 795 eurCena 8/2021: od 15 240 eurCena 9/2021: 12 900 eurCena 9/2021: od 13 390 eur

Pridané dňa: 07.09.2021 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk