[Testy a predstavenia - Test]
Kawasaki retro modely vždy vedela, a preto je celkom logické, že po krásnej Z900RS príde aj niečo menšie. A aj keď má nová 650 o niečo jednoduchšie detaily než deväťstovka, stále si zachováva krásne dva budíky a okrúhle svetlo. Dosť sme odpadávali z tej sexi zelenej metalízy!
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Z650RS vychádza z naháča Z650, ktorý je zjavne strihnutý moderne, s odkazom na streetfighterovské gény, ktoré ostatné modely Z vždy mali. Na novej RS sa však sedí uvoľnenejšie, podvozok je nastavený o niečo vláčnejšie, a čo je najlepšie, jazdec má krásny výhľad na tie dva analógové budíky s retro fontom. Dnes už nie je veľa strojov, kde sa dá nájsť tachometer a otáčkomer v rovnakej veľkosti vedľa seba. Medzi budíkmi má Z650RS inverzný displej. Celá prístrojovka je okrem fontov v podstate rovnaká, akú má Z900RS.
Dá sa povedať, že so Z650 má RS spoločný motor, rám a zopár periférií, zvyšok ide podľa úspešnej predlohy, teda Z900RS. Mimochodom, pred 50 rokmi bola predstavená legenda Z1, na jej počesť majú všetky dnešné modely Z o jednu farebnú variantu navyše - presne takú tmavočerveno-oranžovú s tmavšou hnedou, v akej prišla prvá Z1.
Na rozdiel od Z1 však v tejto novinke vrčia iba dva valce. Ide o notoricky známy motor, ktorý je overený rokmi už od čias Er-6 a jej nástupcu Z650, alebo Versysa 650, dnes ho Kawasaki montuje aj do modelu Ninja 650. Má rád otáčky, potiahne aj odspodu, a vo všetkých spomínaných modeloch je k dispozícii aj v 35-kW verzii. Má aj dobrú spotrebu a tlmič výfuku schovaný pod sebou, takže do strany netrčí nič. Je to úhľadné riešenie a navyše znižuje ťažisko, čiže win-win situácia. V prípade Z650RS sú jeho výstupy 68 koní pri 8 000 otáčkach a 64 Nm pri 6 700.
Kto niekedy jazdil na spomínaných Er-6, Z650 alebo na Versyse 650, ktoré u nás patria medzi najobľúbenejšie stroje, bude na Z650RS ako doma. Tichučký kultivovaný dvojvalec, ktorý sa rád nechá vytáčať, a znie pritom ako výsostne športové náradie. RS jazdca nijako neprovokuje, ale keď cíti, že sa ide športovať, dá zo seba všetko. Žiaden z podvozkových komponentov nie je extra špičkový, ale RS je pritom tak dobre fungujúci celok, že začiatočníka nemá ako zaskočiť a ostrieľaného jazdca až prekvapí, ako dobre sviští zákrutami. Zhruba nad 5 alebo 6 tisíc otáčkami sa už zvukovo nedá rozoznať, či ide o dvojvalec alebo štvorvalec.
Veľmi kvitujem uvoľnený posed. Presne ako býval na naháčoch v 80. a 90. rokoch. Z650RS jazdcovi nič nenúti: ideme iba pár kilákov na zmrzlinu? Ok! Chceš mi ohobľovať gumy až nadoraz? Pome! A keď potom z RS zosadneš, jej vzhľad ťa bude hriať pri srdci. Dizajn je subjektívna vec a v testoch o ňom veľmi nepolemizujeme, ale toto je retro, a retro jednoducho pekné je. Teda nemyslím Helču Vondráčkovou alebo Repete, ale klasické naháče sú proste objektívne krásne a tu Kawasaki odviedla perfektnú robotu. Presne ako pri Z900RS alebo W800.
No a z tej zelenej metalízy, ktorá je inšpirovaná pôvodnou Z650 spred pár desaťročí, sme odpadávali. Nie celkom rozumiem prečo robí Kawasaki túto RS aj v čiernej a čierno-sivej, kde nemajú šancu vyniknúť jej ladné línie. Ja by som ju do sveta púšťal iba v tejto neprehliadnuteľnej zelenej alebo spomínanej výročnej. A pustil by som sa aj do individualizácie: sedlo by som chcel skutočne prešívané, smerovky by som nahradil nejakými miniatúrnymi alebo retro-okrúhlymi, a tie čierne plastové späťáky by hneď leteli do smetiaka. Dal by som tam krásne klasické chrómované okrúhle.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
Foto: | |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Z650RS |
Rok: | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6700 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 187 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
Rázvor: | 1410 mm |
Dĺžka: | 2055 mm |
Šírka: | 765 mm |
Výška: | 1080 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Servisný interval: | 6000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie |
Trakčná kontrola: | nie |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | nie |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 5/2022: od 7 995 eur |
Z650RS prišla do vôd, kde okrem jednej nedávnej novinky už dlho úradujú Suzuki SV650X a Yamaha XSR700. Yamaha má rovnakú cenu ako Kawasaki, ale o trinásť koní menej. Suzuki ako jediný zástupca neradového usporiadania valcov má už tradične najnižšiu cenu, a to o tisícku menej než Kawasaki. Tretím bojovníkom je nový Triumph Trident 660, ktorého tri valce produkujú najvyšší výkon z tohto výberu, ale ku športovosti zvyšných rivalov mu kúsok chýba. Triumph je o 450 eur dostupnejší než Kawasaki.
Cena Kawasaki Z650RS je 7 995 eur. Aj keď je to najvyššia cenovka v triede, v tomto prípade je ospravedlnená najlepším zvládnutím retro detailov a celkového štýlu, ktorým pôsobíš na okolie, keď niekam na Z650RS prídeš - už len tie nekonečne krásne dva budíky... A k tomu všetkému je to stroj, ktorý sa nezľakne zákrut. A ktorého sa nezľaknú začiatočníci. Kawasaki Z650RS je k dispozícii aj v 35-kW verzii.
spracovanie, športový motor, príkladné správanie v zákrutách, nezákerná pre začiatočníkov | žiadne |
Servisný interval | 6 000 km |
Reálna spotreba | 4,5 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 12 l (2,5 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 210 km |
Cena | od 7 995 eur |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motostore. Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Kawasaki | Triumph | Suzuki | Yamaha | Kawasaki |
Model: | Z650RS | Trident 660 | SV650 X | XSR700 | Z650 |
Rok: | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2022 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec 90˚ (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm | 660 ccm | 645 ccm | 689 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. | 81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot. | 76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6700 ot. | 64 Nm / 6250 ot. | 64 Nm / 8100 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 64 Nm / 6700 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 | 11.95:1 | 11.2:1 | 11.5 : 1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 | 74.0 x 51.1 mm | 81.0 mm x 62.6 mm | 80 x 68.6 mm | 83 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 125 mm | 130 mm | 125 mm | |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm | 130 mm | 130 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 310 mm | 290 mm | 282 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 255 mm | 240 mm | 245 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55 R17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55-17 | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 187 kg | 189 kg | 198 kg | 182 kg | 187 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 805 mm | 790 mm | 805 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1401 mm | 1445 mm | 1400 mm | 1410 mm |
Dĺžka: | 2055 mm | 2020 mm | 2140 mm | 2085 mm | 2055 mm |
Šírka: | 765 mm | 795 mm | 730 mm | 745 mm | 775 mm |
Výška: | 1080 mm | 1089 mm | 1090 mm | 1090 mm | 1080 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 135 mm | 140 mm | 130 mm | |
Objem nádrže: | 15 l | 14 l | 14.5 l | 14 l | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 3.8 l/100km | 4.3 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 244 km | |||
Servisný interval: | 6000 km | 16000 km | 6000 km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | |||
Trakčná kontrola: | nie | áno, v sérii | nie | ||
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | nie | áno, v sérii | nie | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | nie | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa | Showa USD a tlmič | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa | ukazovateľ zaradeného stupňa |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 5/2022: od 7 995 eur | Cena 5/2022: 7 550 eur | Cena 5/2022: 6 990 eur | Cena 5/2022: 7 990 eur | Cena 5/2022: 7 095 eur |
Pridané dňa: 15.05.2022 Autor: Herghott