http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)

[Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki retro modely vždy vedela, a preto je celkom logické, že po krásnej Z900RS príde aj niečo menšie. A aj keď má nová 650 o niečo jednoduchšie detaily než deväťstovka, stále si zachováva krásne dva budíky a okrúhle svetlo. Dosť sme odpadávali z tej sexi zelenej metalízy!

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Kawasaki Z650RS (2022)
Kawasaki Z650RS (2022)

Z650RS vychádza z naháča Z650, ktorý je zjavne strihnutý moderne, s odkazom na streetfighterovské gény, ktoré ostatné modely Z vždy mali. Na novej RS sa však sedí uvoľnenejšie, podvozok je nastavený o niečo vláčnejšie, a čo je najlepšie, jazdec má krásny výhľad na tie dva analógové budíky s retro fontom. Dnes už nie je veľa strojov, kde sa dá nájsť tachometer a otáčkomer v rovnakej veľkosti vedľa seba. Medzi budíkmi má Z650RS inverzný displej. Celá prístrojovka je okrem fontov v podstate rovnaká, akú má Z900RS.

Dá sa povedať, že so Z650 má RS spoločný motor, rám a zopár periférií, zvyšok ide podľa úspešnej predlohy, teda Z900RS. Mimochodom, pred 50 rokmi bola predstavená legenda Z1, na jej počesť majú všetky dnešné modely Z o jednu farebnú variantu navyše - presne takú tmavočerveno-oranžovú s tmavšou hnedou, v akej prišla prvá Z1.

Kawasaki Z650RS (2022)
Kawasaki Z650RS (2022)

Na rozdiel od Z1 však v tejto novinke vrčia iba dva valce. Ide o notoricky známy motor, ktorý je overený rokmi už od čias Er-6 a jej nástupcu Z650, alebo Versysa 650, dnes ho Kawasaki montuje aj do modelu Ninja 650. Má rád otáčky, potiahne aj odspodu, a vo všetkých spomínaných modeloch je k dispozícii aj v 35-kW verzii. Má aj dobrú spotrebu a tlmič výfuku schovaný pod sebou, takže do strany netrčí nič. Je to úhľadné riešenie a navyše znižuje ťažisko, čiže win-win situácia. V prípade Z650RS sú jeho výstupy 68 koní pri 8 000 otáčkach a 64 Nm pri 6 700.

Kawasaki Z650RS (2022)

Kawasaki Z650RS (2022)
Kawasaki Z650RS (2022)
Kawasaki Z650RS (2022)
Kawasaki Z650RS (2022)


Kto niekedy jazdil na spomínaných Er-6, Z650 alebo na Versyse 650, ktoré u nás patria medzi najobľúbenejšie stroje, bude na Z650RS ako doma. Tichučký kultivovaný dvojvalec, ktorý sa rád nechá vytáčať, a znie pritom ako výsostne športové náradie. RS jazdca nijako neprovokuje, ale keď cíti, že sa ide športovať, dá zo seba všetko. Žiaden z podvozkových komponentov nie je extra špičkový, ale RS je pritom tak dobre fungujúci celok, že začiatočníka nemá ako zaskočiť a ostrieľaného jazdca až prekvapí, ako dobre sviští zákrutami. Zhruba nad 5 alebo 6 tisíc otáčkami sa už zvukovo nedá rozoznať, či ide o dvojvalec alebo štvorvalec.

Kawasaki Z650RS (2022)

Veľmi kvitujem uvoľnený posed. Presne ako býval na naháčoch v 80. a 90. rokoch. Z650RS jazdcovi nič nenúti: ideme iba pár kilákov na zmrzlinu? Ok! Chceš mi ohobľovať gumy až nadoraz? Pome! A keď potom z RS zosadneš, jej vzhľad ťa bude hriať pri srdci. Dizajn je subjektívna vec a v testoch o ňom veľmi nepolemizujeme, ale toto je retro, a retro jednoducho pekné je. Teda nemyslím Helču Vondráčkovou alebo Repete, ale klasické naháče sú proste objektívne krásne a tu Kawasaki odviedla perfektnú robotu. Presne ako pri Z900RS alebo W800.

Video: Moderné retro aj pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)

No a z tej zelenej metalízy, ktorá je inšpirovaná pôvodnou Z650 spred pár desaťročí, sme odpadávali. Nie celkom rozumiem prečo robí Kawasaki túto RS aj v čiernej a čierno-sivej, kde nemajú šancu vyniknúť jej ladné línie. Ja by som ju do sveta púšťal iba v tejto neprehliadnuteľnej zelenej alebo spomínanej výročnej. A pustil by som sa aj do individualizácie: sedlo by som chcel skutočne prešívané, smerovky by som nahradil nejakými miniatúrnymi alebo retro-okrúhlymi, a tie čierne plastové späťáky by hneď leteli do smetiaka. Dal by som tam krásne klasické chrómované okrúhle.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Kawasaki Z650RS 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:Z650RS
Rok:2022
Novinka:NOVINKA 2022
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm
Max. výkon:68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6700 ot.
Kompresný pomer:10.8:1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 60
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:125 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:187 kg
Výška sedla:790 mm
Rázvor:1410 mm
Dĺžka:2055 mm
Šírka:765 mm
Výška:1080 mm
Svetlá výška:130 mm
Objem nádrže:15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Servisný interval:6000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:nie
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2022: od 7 995 eur

Kawasaki Z650RS (2022)
Kawasaki Z650RS (2022)

Konkurencia

Z650RS prišla do vôd, kde okrem jednej nedávnej novinky už dlho úradujú Suzuki SV650X a Yamaha XSR700. Yamaha má rovnakú cenu ako Kawasaki, ale o trinásť koní menej. Suzuki ako jediný zástupca neradového usporiadania valcov má už tradične najnižšiu cenu, a to o tisícku menej než Kawasaki. Tretím bojovníkom je nový Triumph Trident 660, ktorého tri valce produkujú najvyšší výkon z tohto výberu, ale ku športovosti zvyšných rivalov mu kúsok chýba. Triumph je o 450 eur dostupnejší než Kawasaki.

Kawasaki Z650RS (2022)

Záver

Cena Kawasaki Z650RS je 7 995 eur. Aj keď je to najvyššia cenovka v triede, v tomto prípade je ospravedlnená najlepším zvládnutím retro detailov a celkového štýlu, ktorým pôsobíš na okolie, keď niekam na Z650RS prídeš - už len tie nekonečne krásne dva budíky... A k tomu všetkému je to stroj, ktorý sa nezľakne zákrut. A ktorého sa nezľaknú začiatočníci. Kawasaki Z650RS je k dispozícii aj v 35-kW verzii.

Plusy, mínusy

spracovanie, športový motor, príkladné správanie v zákrutách, nezákerná pre začiatočníkov žiadne

Video

Video: Moderné retro aj pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)

Video: Kawasaki Z650RS 2022 | Official Feature Video | The Retrovolution Begins Vlastnosti

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Z650RS (2022)

Servisný interval 6 000 km
Reálna spotreba 4,5 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 12 l (2,5 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 210 km
Cena od 7 995 eur

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motostore. Redaktor jazdil v oblečení Dainese a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Kawasaki Z650RS 2022 Triumph Trident 660 2022 Suzuki SV650 X 2022 Yamaha XSR700 2022 Kawasaki Z650 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiTriumphSuzukiYamahaKawasaki
Model:Z650RSTrident 660SV650 XXSR700Z650
Rok:20222022202220222022
Novinka:NOVINKA 2022NOVINKA 2022
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec 90˚ (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm660 ccm645 ccm689 ccm649 ccm
Max. výkon:68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot.76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6700 ot.64 Nm / 6250 ot.64 Nm / 8100 ot.68 Nm / 6500 ot.64 Nm / 6700 ot.
Kompresný pomer:10.8:111.95:111.2:111.5 : 110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 6074.0 x 51.1 mm81.0 mm x 62.6 mm80 x 68.6 mm83 x 60
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:125 mm125 mm130 mm125 mm
Zdvih vzadu:130 mm130 mm130 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm310 mm290 mm282 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70 R17120/70ZR17M/C (58W)120/70-17120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm255 mm240 mm245 mm220 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17M/C (69W)180/55 R17160/60ZR17M/C (69W)180/55-17160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:187 kg189 kg198 kg182 kg187 kg
Výška sedla:790 mm805 mm790 mm805 mm790 mm
Rázvor:1410 mm1401 mm1445 mm1400 mm1410 mm
Dĺžka:2055 mm2020 mm2140 mm2085 mm2055 mm
Šírka:765 mm795 mm730 mm745 mm775 mm
Výška:1080 mm1089 mm1090 mm1090 mm1080 mm
Svetlá výška:130 mm135 mm140 mm130 mm
Objem nádrže:15 l14 l14.5 l14 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.8 l/100km4.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 286 kmcca 244 km
Servisný interval:6000 km16000 km6000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:nieáno, v sériinie
Palivové mapy:nieáno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:nieáno, v sériinie
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňaShowa USD a tlmičukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2022: od 7 995 eurCena 5/2022: 7 550 eurCena 5/2022: 6 990 eurCena 5/2022: 7 990 eurCena 5/2022: 7 095 eur

Pridané dňa: 15.05.2022 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk