Anketa:
Moto Katalóg - Kawasaki Z650RS 2022
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Kawasaki Z650RS 2022:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Z650RS |
Rok: | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6700 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 187 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
Rázvor: | 1410 mm |
Dĺžka: | 2055 mm |
Šírka: | 765 mm |
Výška: | 1080 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Servisný interval: | 6000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie |
Trakčná kontrola: | nie |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | nie |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa |
Poznámka: | |
Cena 5/2022: od 7 995 eur |
- NOVÉ Porovnaj 'Kawasaki Z650RS' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Kawasaki Z650RS' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Z650RS 2022' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Kawasaki Z650RS' na www.google.com

Kawasaki Z650RS vlastnia členovia:
Porovnanie motocyklov:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!