http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure

 Zdieľať

Pridané: 06.07.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Komu sa zdala R1300 GS subtilná tak ten bude z novej Adventure myslím si naozaj nadšený. Dizajnéri sa nechali uniesť a zdá sa že nemali žiadne zábrany. Z motorky na prvý pohľad srší že je to naozaj veľká adventúra ako sme boli u BMW zvyknutí.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Pozri si viac o R 1300 GS:

28.09.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 29364 [Bleskovky - Novinky]

-

Nové BMW R 1300 GS 2024 oficiálne odhalené! Pozri si všetky detaily!

Dnes značka BMW v novom múzeu BMW Motorrad Welt v Berlíne ukázala dlho očakávané nové GS. Je silnejšie, ľahšie (mínus 12 kg), obratnejšie a s novými technológiami. Zostal samozrejme boxer motor so ShiftCamom, ale aj telelever s novým označením EVO. Predstavené sú hneď 4 verzie.

 

Video: Prvý test BMW R 1300 GS 2024: Je nasledovník legendy hodný svojho mena?

Video: Slovenská premiéra: Predstavenie novej BMW R 1300 GS Adventure 2025

V BMW sa nejako nesnažili hrať na kompaktnosť. Z Adventury na prvý pohľad srší ako hranatým tvarom veľkej 30 litrovej nádrže dáva najavo svoje majestátne rozmery.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Video: Predstavenie BMW R 1300 GS Adventure v Garmisch Partenkirchen

Základná technika zostáva rovnaká ako v štandardnom modeli. To sa týka motora ktorý má identické parametre tak isto je rovnaký kovový zvarenec rámu v prednej časti a hliníková podsedlová montovaná zadná časť. Novinkou je však voliteľný systém Automated Shift Assistant (ASA) o ktorom sme už písali a ktorí umožňuje jazdiť v automatickom móde prevodovky a vtedy motorka nie je vybavená ani spojkovou páčkou.

05.05.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4006 [Bleskovky - Novinky]

-

BMW predstavuje automatickú spojku a prevodovku - Automated Shift Assistant (ASA)

Systém ponúkne plne automatizované ovládanie spojky s manuálnym alebo automatickým radením prevodov prevodovky.

 

BMW R 1300 GS Adventure - Automated Shift Assistant (ASA)
BMW R 1300 GS Adventure - Automated Shift Assistant (ASA)

Pri pohľade stredu je ihneď evidentné že ide model Adventure, pretože nové svetlo v tváre X dopĺňajú dve po bokoch umiestnené doplnkové svetlá a samozrejme majestátný široký tvar celej motorky.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Video: BMW R 1300 GS Adventure 2025 - detajly

Designovou zaujímavosťou je nový systém montáže batožiny batožiny na nádrž v predné časti aj v posedlovej časti, kde sú predpripravené úchyty pre rôzne originálne príslušenstvo. Dokonca niektoré panely v rámci kapotáže sa dajú vymeniť za gumené hliníkové alebo panely prispôsobené na upevnenie dodatočnej batožiny.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Nové sú hliníkové kufre s integrovanými magnetickými spojkami - elektrické rozhranie pre USB nabíjacie zásuvky a osvetlenie. Voliteľný je aj systém rozšírenia objemu kufrov.

Čo sa týka elektroniky je výbava bohatá rovnako ako u základného modelu vrátane elektronického podvozku a aj s možnosťou nastavovania výšky respektíve zníženia pri zastavovaní. To sa pri Adventure hodí ešte viac keďže má vyššie zdvihy podvozka, väčšiu nádrž a tým pádom aj väčšiu hmotnosť. Za príplatok sú systémy spolupracujúce s radamom ako Asistent jazdy s aktívnym tempomatom (ACC), varovaním pred prednou kolíziou (FCW), varovaním pred zmenou jazdného pruhu a – teraz novinka – varovaním pred kolíziou zozadu (RECW).

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

To najlepšie z nového BMW R 1300 GS Adventure:

Rozšírený štandardná výbavy nového BMW R 1300 GS Adventure v porovnaní s predchádzajúcim modelom:

Foto:
 BMW R 1300 GS Adventure 2025
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 1300 GS Adventure
Rok:2025
Novinka:NOVINKA 2025
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1300 ccm
Max. výkon:145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:149 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:106.50 x 73.00 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:210 mm
Zdvih vzadu:220 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:285 mm
Pneu vzadu:170/60-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:269 kg
Výška sedla:870 mm
Rázvor:1534 mm
Dĺžka:2280 mm
Šírka:1012 mm
Objem nádrže:30 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:220 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.4 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 459 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii aj príadavné svetlá
LED denné svetlá:áno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok Automated Shift Assistant (ASA)
Iná výbava:za príplatok Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning, Rear End Collision Warning (RECW)
Poznámka:
Poznámka:EVO Telelever a EVO Paralever II, Variabilné časovanie ventilov ShiftCam



Cena 9/2024: od 21 350 EUR

Pridané: 06.07.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk