Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPoradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky - Diskusné fórum

Hodnotenie: (1 hodnotení)

Diskusia k článku: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
11.05.2006 11:04

Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Pa4k
 Jogurťák 

Ikona

pekny clanok Vadim...mam len taku otazku kde sa dat aplikovať Ultraseal, pripadne by ma aj zaujimali doplnky od tejto firmy konkretne stopliky na kontrolu tlaku v pneu


11.05.2006 13:41

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Pa4k: Dík. U nás v Bratislave a u dovozcu v Poprade. Vraj budú aj ďaľší díleri, ale o nich ti dá informácie dovozca. Ja neviem, ktorí sú to.


11.05.2006 15:40

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

XJ900
 Kávičkár 

Ikona

Ja by som sa s ohľadom na túto vetu "Pre SS sa vyrábajú bezdušové pneumatiky, do ktorých sa v prípade núdze nemôže vložiť duša." chcel spýtat, či v prípade kedy sa nejedná o prípad núdze je možné dušu vložiť.


11.05.2006 16:39

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

XJ900: Si veľmi pozorný :-O Samozrejme, že je to preklep. Do bezdušoviek je možné použiť dušu. Iba naopak to nie je možné.


11.05.2006 19:42

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Aku mam nudzovo pouzit dusu do pneu 180/55ZR17?A kedy je vlastne ta "nudza"
Preco nie je mozne pozit TTpneu na bezdusovom rafe bez duse?
A kolki si rozbili hubu vdaka pouzitiu jazdenej pneu,ja totiz nikoho nepoznam...
Aka bodka k ventilu a preco?


11.05.2006 20:07

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

majoBA
 Turista 

Ikona

bezdusove pneu sa vymysleli hlavne kvoli tomu aby nedochadzalo k "slusdefektu",preto si do bezdusovej pneu dusu nikdy nedam...


11.05.2006 20:26

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

RS955i
 Skútrista 

Ikona

:-D :-D ...a pri ktorich hrozi to necakane zlyhanie prilnavosti turistickej zmesy??????


12.05.2006 8:02

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

955i:
1. Rozmery duší sú vyznačené podobne, ako rozmery pneumatík.
2. Núdzou môže byť napríklad nemožnosť opravy defektu a núdzový dojazd, nemožnosť zohnať TT pneumatiku, poškodenie (koróziou, alebo mechanické) ráfiku a tak podobne.
3. TT a TL majú rozličnú konštrukciu pätky. TT použitá bez duše neudrží tlak.
4. Neexistuje štatistika, koľko z havarovaných motorkárov si rozbilo hubu vďaka použitiu ojazdenej pneumatiky neznámeho pôvodu (ale možno poznáš motorkárov, ktorí si rorbili hubu bez zjavného dôvodu, alebo ktorá majú bez zjavného dôvodu zhoršené jazdné vlastnosti motorky, alebo ktorým bez zjavného dôvodu praskla pneumatika...).
5. Bodkou sa značí na pneumatike najľahšie miesto. Montuje sa k ventilu - najťažšiemu miestu na ráfe, aby sa tieto rozdiely vykompenzovali.
6. Nečakané zlyhanie prilnavosti turistickej (tvrdej) zmesy hrozí pri jej nesprávnom - športovom použití. Stáva sa to bohužiaľ bežne, pretože mnoho motorkárov používa turistickú zmes aj napríklad pri brúsení na Babe, kvôli jej (spravidla) nižšej cene a vyššej životnosti.


12.05.2006 8:09

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

MajoBA: Nerozumiem tomu, ako bezdušovosť pneumatiky zabráni jej "slusdefektu". Ja si pod slovom "slusdefekt", predstavujem náhly únik tlaku vzduchu z pneumatiky.
Ja si myslím, že TL pneumatiky "sa vymysleli" z dôvodu nižšej hmotnosti, zjednodušenej manipulácii, zníženiu ceny a obmedzeniu príčin nevyváženosti kolesa..


12.05.2006 15:44

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

josky
 Turista 

Ikona

caf Vadim,

mna by zaujimalo:
1, ze zhruba o kolko percent je nižšia prilnavost turistickej pneu oproti pneu na supersporta?

ja mam totižto zadnu pneu 150/80/16, a nemam vela možnosti vyberu pneumatiky. a asi naj vyber pneu u nas ma server combi.sk. konkretne na moj rozmer tam najdem len 2 moznosti, a obe pneu su na sportovu turistiku. pri tej prilnavosti si spominal turisticke pneu, plati to aj pre sportovoturisticke pneu ze maju znizenu prilnavost? a ci maju znizenu prilnavost az ako turisticke, alebo prilnavost sportovo turistickych bude niekde medzi prilnavostou turistickych a prilnavostou sportovych pneu?

2, co je na tom pravdy, ze niektore pneu su v strede po obvode z tvrdšej zmesi, a po okrajoch je mekšia zmes, kvoli lepšej prilnavosti do zakrut a pod. pocul si uz nieco o tom?

3, a z mojich dvoch moznosti ktore mam, tak ktoru pneu by si mi viac odporucil: 1, Avon Azaro ST AV46, alebo 2, Dunlop Sportmax Touring D 205. mala by to byt zadna pneu.

dikes caf


12.05.2006 16:57

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Josky:
1. To, čo sa ma pýtaš, sa nedá vysvetliť pár vetami, pretože to nie je len o tom, že prilnavosť (grip) áno, či nie.
2. Áno. A robia sa aj pneumatiky, u ktorých sa zmes mení aj do hĺbky.
3. Ak chceš vycálovať 5460, resp. 5699, tak si určite vyber Avon, resp. Dunlop. Ale ak si chceš nechať vyše dvoch litrov na benzín, tak ti odporúčam nemecký Continental TKV 12 za 3381 sk.


12.05.2006 17:24

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

radoooooo
 Edvenčr 

Ikona

len mi neni jasne jedno...Na endura(napriklad mitas) vyrabaju bezdusove pneu(tubless) Ale do tychto musi ist za kazdych okolnosti dusa pretoze bezdusova pneu sa neda pouzit na vypletany rafik neni tak???


12.05.2006 17:44

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Vadim Joskiho zrejme nepochopil v bode 2:

Josky, ano, na okraji pneu je hmota maksia ako v jej strede a mysli, si, ze je to standart pri vacsine gum.


12.05.2006 19:39

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Vidi: Ále pochopil som. Odpovedal som "áno".

Radooooo: Nemáš pravdu. Enduro pneu sa vyrábajú v oboch verziách (TT aj TL). A nemáš pravdu ani v tom, že sa TL nedá použiť do špicových kolies (BMW, Yamaha atď... používa aj TL kolesá). A nie je pravda ani to, že enduro pneu sa používajú len na špicové kolesá...


12.05.2006 21:38

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Vadim,sorry no nepoznam nikoho komu praskla pneu,ups teraz som si vlastne spomenul,vlastne one praskla mne ked som robil "burn out" ale az teraz mi dochadzaju suvislosti ze praskla koli tomu ze to bola pouzita jazdenka :-))) :-D
A teraz vazne!
Netusim ake mas skusenosti z turist.gumami/D220,Pilot Road a pod/
Moja je taka ze naozaj hodne zavcasu davaju vystrahy o tom kde su ich medze,a kto to ignoruje naozaj si nic ine nezasluzi len nech si nabije hubu...
K tym bodkam--zlta je najlahsie miesto na pneu ale davat ju k ventilu je uplne zbytocne pretoze najtazsie miesto na rafe/a najma u odliatkov/ je kdekolvek zalezi od presnosti vyroby.
A z vlastnej skusenosti viem ze aj TT pneu na TL rafe drzi bez problemu. Nechcem to tu nikomu doporucovat ale ako nudzove riesenie je to podla mna rozhodne bezpecnejsie ako davat do TL pneu dusu trebars aj z hore uvedenych dovodov.To nikomu neradim ani na plechovke!!!!


12.05.2006 22:04

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Nuž čo. Máme rozličné názory...
Asi sa najľahší bod na pneumatike označuje len tak, modifikácie TT a TL sa vyrábajú len tak... Z nudy.. Keď si niekto rozbije hubu kvôli poškodenej gume, tak ti to hneď oznámi... Duše v pneumatikách len zavadzajú... Japončíci nevedia vyrobiť poriadny odliatok... Len sa potom čudujem, prečo sa takmer vždy pri montáži gumy mení poloha závaží... Keď ide stále o ten istý nekvalitný odliatok?
Fúha... :-O


12.05.2006 22:14

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

radoooooo
 Edvenčr 

Ikona

No ja som to ani nemyslel presne tak ako si to pochopil ale nevadi aspon som si rozsiril svoj obzor, nabuduce to napisem zrozumitelnejsi...


12.05.2006 22:36

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Radooooo: Je jasné, že do bežnej konštrukcie špicových kolies musíš dať dušu, aj keď je pneu TL.
Na druhý krát som pochopil?


12.05.2006 22:39

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Vadim Citaj pozorne,najlahsi bod na pneu nespochybnujem,ale ak nemas oznaceny najtazsi na rafe tak k ventilu to ma suvis ako ku kazdemu inemu bodu. No a ani o tych Japoncikoch to netvrdim,su to velmi rozumny ludia a vedia si zratat efektivitu nakladov na super presne odliatky. Ale faktom je ze na svojej prvej nejaponskej/"nasu" Jawu akoby neratam/motorke pouzivam minimum olova pri vyvazovani/Triumph pouziva talianske odliatky Brembo-a su teda kurva presne/
No a ze sa Ti meni zasadne poloha vyvazovacich zavazi.... no a nepouzivas pneu AVON? :-~
Ale v jednom Ti dam za pravdu -to je o tych nazoroch :-D


12.05.2006 22:48

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

RS955i: Predávam pneumatiky viacerých značiek, ale hlavne som pri montážach pneumatík ešte väčšieho počtu značiek, pretože často si k nám zákazníci prinesú aj vlastné.
Aj pri určitej nepresnosti na ráfe, je zvýšené % pravdepodobnosti, že najťažšie miesto bude asi dam, kde sa nachádza ten kus gumy a železa, zvaný ventil... ;-)
Hahaha - máme spoločný názor, že máme rozličné názory!


12.05.2006 22:50

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

RS955i
 Skútrista 

Ikona

:-D


12.05.2006 23:30

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

TomThomas
 Turista 

Ikona

Ja som pochopil o com su pneu ked som na jawe vymenil v predu
tu barumku za meksiu savu ,zlepsili sa jazdne vlastnosti a brzdenie.

Inak bezdusovky maju vseobecne vyhodu v tom , ze chytite srob alebo drot a
koleso si stale drzi tlak (samozrejme nie vzdy),kdezto ked sa prepichne dusa tak vzduch z nej unika kolo ventila von . A druha vyhoda je v rychlom opraveni diery knotom (opet samozrejme nie vzdy).


13.05.2006 21:11

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

majoBA
 Turista 

Ikona

Vadim neni podstatne comu ako rozumieme,co si myslime ale comu verime. ja dusi v bezdusovej pneu rozhodne ne.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil majoBA (13.05.2006 21:36)


13.05.2006 22:52

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Ja zase neverím v svätú trojicu a ťažko s tým ktokoľvek, čokoľvek urobí ;-)


13.05.2006 23:21

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

radoooooo
 Edvenčr 

Ikona

Vadim pochopil si to uplne dokonale ale este dodam ze to je tiez stav nudze?


13.05.2006 23:25

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

radoooooo
 Edvenčr 

Ikona

majoba: ak neveris dusi v TL gume tak mi prosimta vysvetli ako nahodis pneu na enduro ktore sa vyrabaju len bezdusove.Maloktore enduro ma vypletane kolesa z moznostou pouzitia bezduse...


14.05.2006 11:32

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

majoBA
 Turista 

Ikona

radoo: ja sa bavim o mojej moto ne o endure. na moju by som to urcite nedal a ty si daj pre mna za mna aj plavacie koleso do pneu endura. :-D


14.05.2006 12:07

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

majoBA
 Turista 

Ikona

ja prave riesim dilemu co spravit so zadnou pneu na mojej moto. na novej gume som po dvoch tyzdnoch dostal defekt a mam to opravene tym pasikom co sa dava zvonku. moc tomu neverim,hlavne pred planovanou letnou turistikou. preto som bol aj u vadima a pytal sa na ultra-seal. najlepsie by bolo kupit novu,len zahodit /odlozit/ krasnu novu gumu mi pride trocha luto :'( . cital som ze opravovat by sa to nemalo a skusenosti s takou opravou z roznych servrov su tiez tak 50/50. mate vy nejake?


14.05.2006 13:30

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Jajo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

To chapem, ze je to na nervy, ked sa to stane na novej gume. Minuly rok som dostal naraz dva defekty, ale uz som odjazdene 10000km, tak mi to bolo luto len ciastocne. Este by som mozno odjazdil 5000km, ale povedal som si, ze mi to zato nestoji a kupil novu sadu. Podla toho co viem, tak na opravovanej by si mal iba nudzovo dojst a vymenit gumu za novu. Tolko v navode k motorke. Ja sa podla toho urcite budem riadit.Ja by som si kupil novu.


14.05.2006 13:55

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Mas tam knot, poziadaj Vadima, aby Ti tam dal ten stupel, co sa dava zvnutra a mas. Ono to drzat bude, ja som uz zodral gumu opravenu knotom a nebol s tym ziadny problem.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil agressor (14.05.2006 13:56)


14.05.2006 20:22

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

anton
 Geriatrik 

Ikona

>:-) Ja som pri prestavbe motocykla použil bezdušovú pneumatiku samozrejme bez duše na vypletané kolo. Je na to jeden malý jednoduchý fígeľ. Na ceste sa to ale spraviť nedá. S touto pneumatikou už jazdím druhú sezonu a čuduj sa svete ten luft medzi špice vôbec neuniká. :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil anton (14.05.2006 20:28)


15.05.2006 21:27

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Ja len pre zaujimavost k tym pneu...

800 - pocet pneumatik Michelin, ktore spotrebuje jeden jazdec MotoGP behom jednej sezony. Je to asi 20 zadnych a 8 prednych pneumatik na jeden zavod.
1000 - pocet pneumatik, ktore vozi Michelin na kazdy pretek GP v Europe
5kg - vaha prednej pneu
7kg - vaha zadnej pneu
60° - maximalny naklon motocyklu na suchej trati
45° - maximalny naklon motocyklu na mokrej trati
100cm2 - celkova dotykova plocha oboch pneumatik s vozovkou - je to asi plocha dvoch kreditiek
5km - priemerna zivotnost kvalifikacnych pneumatik
100km - priemerna zivotnost pneumatik pre pretek
150 - pocet komponentov, z ktorych sa sklada pneumatika
350kmph - najvacsia rychlost motocykla MotoGP


18.05.2006 16:19

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Tiež som ešte nepočul že by mal niekto problém s jazdenou či dokonca prerezanou pneu. Ceny nových sú prehnané, vydržia len o niečo viac ako jazdené
a vždy si je z čoho vyberať, každý má svoje vyskúšané značky a more skúseností.
Ja nevidím problém, keby som sa CHCEL CITIT BEZPECNE TAK NA MOTO NESADNEM - HOUGH


18.05.2006 18:59

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

misobiker: Poznáš ten vtip s poinou:
Pani, ja som vašu pííp nevidel, a predsa verím, že ju máte...


19.05.2006 6:40

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

misobiker jazdit na prerezanej pneu je rovnakobezpecne ako kefovat socialnu pracovnicku a spoliehat sa na to ze ti s nebude kvapkat s kohutika o inych bonusoch nehovoriac ;-)


13.05.2007 12:49

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

piko72
 Kávičkár 

Ikona

Cau Vadim,
Dik za poucny clanok...Vies mi posunut contakt na nejakeho cloviecika ktory by poradil ohladom rafikov a nasledne prespicoval kolieska mojho biku?
PS:Odbornici z Truhlikova sa vyskytuju aj v okoli, hladam niekoho kto sa skutocne vyzna.
Vdaka,

Piko


14.05.2007 22:59

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Paľo Silárd servisuje niekoľko crossiek, ktoré jazdia Karpatský pohár a prešpicovávanie je pre neho denno-dennou potrebou: 0903 843 990.


15.05.2007 14:59

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

duggo: Mám úctu ku všetkým povolaniam. Aj preto nechodím napríklad na kuchársky server poučovať kuchárov o tom, ako sa varia zemiaky.

Vidimu som navrhol, že ho zoberiem do pneumatikárskeho boxu na niektoré závody. S tých, ktoré sú v najbližšej dobe, sa mi zdajú najvhodnejšie tie, ktoré sa idú myslím o dva týždne na Pannonia ringu. Je to asi sto km od Bratislavy. Vidi sa tam môže porozprávať so servismenmi aj jazdcami. Presvedčím ho, aby odtiaľ napísal reportáž.

Ich slová možno zavážia viac, ako chlapca z úradu práce, ktorého šéf postavil k prezúvačke a on aby zvýšil svoju dôležitosť rozpráva bludy o zabehávaní pneumatík.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (15.05.2007 15:09)


15.05.2007 16:45

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

heso
 Edvenčr 

Ikona

Vadim: uz som sa raz pytal,ale predsa len este raz...
mal som v prednej pneu ultrasel -alebo nieco podobne,taku penu na defekty,dala sa
dolu kvoli vyrovnavaniu,a chalani v pneu servise ju ani nechceli nahodit naspat,bo zevraj
je nutne tam dat novu pneumatiku,ta stara co tam je je skoro nova,tak by ma
zaujimalo ci tam mozem nechat tu staru alebo to radsej vymenit. dik

heso


15.05.2007 16:52

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

00000
 Jogurťák 

Ikona

Vadim mam s teba pocit ze Brno robis pod 2:40min, ak ano tak sa rad od teba poucim, lebo ja som tam jazdil ako na dialnici. A Rossi ma taky matros o ktorom sa nam a ani tebe nesniva.


15.05.2007 17:01

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

heso: Neviem čo si mal v pneumatike, preto sa ani neviem vyjadriť.
V prípade, ak si mal Ultraseal (je bledomodrý s čiernymi bodkami), tak nie je problém. Inak - je rieditelný (a zmývatelný) vodou. ;-)

00000: Neriešime jazdecké schopnosti (ja napríklad jazdím veľmi zle - pomaly a stále padám), ale vlastnosti pneumatík.
Pre lepšie pochopenie: Šupler trénuje Demitru, Hossu, Gáboríka a spol. Myslíš si, že je lepší hokejista ako oni? :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (15.05.2007 17:03)


16.05.2007 9:17

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Vadim, len tak pre info, stalo sa ti uz, ze by si mal reklamaciu od niekoho ohladne Ultrasealu? Zeby dotycnemu predsa len unikal vzduch z pneu, hoci by mal v behuni zarazeny iba maly klincek, alebo drot?
Ja som zatial nemal ziaden problem a kamarat mi davnejsie volal, ze ako to funguje, lebo si nasiel v gume klinec, vytiahol a guma drzi tlak ako aj predtym.
Samo, ze predpokladam, ze prierazy o dlzke 10cm a sirke 5cm sa nedaju zachranit nicim, to je jasne.


16.05.2007 9:42

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Kmotr: Pri dušových pneumatikách nezaručujem 100%-nú účinnosť, ale pri bezdušových áno. Pri neúčinnosti Ultrasealu v TL pneumatike, dostane zákazník Ultraseal do pneumatiky zadarmo. Pritom neriešim, kde mu Ultraseal aplikovali.

Ale ešte som ho nikomu zadarmo dávať nemusel! :-D


16.05.2007 10:27

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Cize, ak tomu dobre rozumiem, este si nemal reklamaciu na neucinnost US. :-)))

Vadim a este jedna doplnujuca otazka, aky je technicky, alebo zlozenim, alebo ucinkom rozdiel medzi antipich-sprejom na TL a TT gumy?


16.05.2007 10:50

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Sprej lepí, Ultraseal vulkanizuje.
To znamená, že sprej "zapatlá" všetky možné miesta úniku a Ultraseal zacelí dieru v gume. Síce aj väčšiu, ale len v gume.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (16.05.2007 10:53)


16.05.2007 11:12

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

slimak
 Turista 

Ikona

Heh, ja už rok jazdím s 10 cm klincom v bezdušovej pneu, na skutri. Raz za týždeň dofúkam, a je. :-P :-D


18.05.2007 18:27

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Vadim, dik za vysvetlenie rozdielu medzi US a antipich-sprejom, ale ja som sa pytal na rozdiel medzi sprejom na TL a sprejom na TT. ;-)


18.05.2007 19:02

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

A to existujú špeciálne spraye na TT a iné na TL? :-O


18.05.2007 21:26

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Dostal som taku informaciu v jednom nemenovanom shope, ze existuju zvlast pre dusove a bezdusove pneu a aby som na to pri kupe bral zretel.


18.05.2007 23:20

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Kmotr: O tom ja nič neviem... :-~


22.05.2007 14:17

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Kevinofsky
 Kávičkár 

Ikona

Pocul som ze po aplikacii US je problematicke dokonale vyvazit pneumatiku... (z laickeho pohladu ak ma clovek tekutinu v pneumatike tazko predpokladat ako sa bude pneu spravat) Je na tom nieco pravdy, ci je to fama?


22.05.2007 15:30

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Ja som počul o Lochneske, Cimmermanových vynálezoch, Yetim, Levočskej bielej pani, UFO, kamenožrútovi zelenom, Marťanoch, ježibabe na metle, Mečiarovej Corzičke, o nepoškvrnenom počatí, dr. Jekkilovi a aj mr. Hydeovi. Ten dokonca jeden čas aj prispieval na motoride.sk. :-)))


05.12.2008 2:16

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

K otázke na možnosť kombinácie pneumatík rozličných výrobcov:

Odpoveďou nekombinovať sa nedá nič pokaziť, ale mne príde (v prípade iného, ako race použitia) trochu alibistická. Prečo?

Snáď až na niektoré motocykle HD nie je motocykel, ktorý by používal rovnaký rozmer rozmer pneumatík na prednom a zadnom kolese. Ako všetci vieme, ide o nespočetné možnosti kombinácie šírok, výšok, priemerov, profilov, dezénov, zmesí, alebo percenta zjazdenosti (hĺbky dezénov vpredu a vzadu). A to hovorím o "spárovaných" pneumatikách. Navyše najviac ovplyvňujeme jazdné vlastnosti svojvoľnými zmenami rozmerov. Zmes, ak sa nepúšťame do extrému, je až druhoradá. Spravidla sa treba držať praxe, že dopredu by mala ísť mäkšia, alebo rovnaká zmes. Pozor však, na rozličnú konštrukciu (radial vs. diagonal) kostry.

A to som ešte nespomenul zmenu záťaže na predné, resp. zadné koleso pri jazde sólo, tandem, rozličné kombinácie kufrov a tankvakov, prípadne plexištítov rôznych veľkostí.

Moje skúsenosti po úmyselnom kombinovaní pneumatík od rôznych výrobcov sú také, že okrem extrémnych prípadov (náhly únik tlaku alebo blato), som nikdy nedostal v zákrute šmyk na predné koleso. Vždy len na zadné. Samozrejme až na panické brzdenie, ale v tomto prípade nie je kombinácia pneumatík relevantná.

Z tohto vyplýva moja rúhačská odpoveď:
Kombinácia pneumatík od rôznych výrobcov, ak sú rovnakej konštrukcie, charakteru a určenia, ovplyvní jazdné vlastnosti menej, ako ostatné spomínané faktory. Preto nepovažujem takúto možnosť za nevhodnú.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (05.12.2008 2:18)


25.01.2016 23:32

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

Hodnotenie: Dobré

Re: Vadim: ja som nepocul preto sa nesmejem ale citam navod kedze mam US priamo pred sebou : instalacny navod
produkt aplikujte az po vyvazeni pneumatik


26.01.2016 0:40

Re: Poradíme, pomôžeme: 20. časť: Pneumatiky

edott
 Edvenčr 

Ikona

neviem či ti odpovie po ôsmich rokoch :-)))



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.