História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980) - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHistória Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980) - Diskusné fórum

Hodnotenie: (9 hodnotení)

Diskusia k článku: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
02.08.2007 12:09

História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

ChopperSK
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

perfektne dalsi skvely clanok 8-)


02.08.2007 12:21

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

Cistic
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nieje to moja značka ale dobre sa to čítalo. Tiež sa teším na pokračovanie. 8-)


02.08.2007 21:51

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

piratos
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

campa,opet vyborny clanok,uz aby bol dalsi... ;-) 8-)


02.08.2007 22:58

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

Ducho
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Piratos: Nekupuješ moto časáky??? Tam to už bolo...
Ale súhlasím, fakt brácho vie o čom píše...


02.08.2007 23:20

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

miso251SK
 Turista 

Hodnotenie: Dobré

CAMPA: neberes nahodou fotkya informacie z Raffertyho knih? konkretne z The Ultimate Machine a Strhujici historie symbolu ameriky?


03.08.2007 8:37

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

campa
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

miso251Sk, aj. Mám ich viac /napr 100letý mýtus...a iné /plus web. Už som to tu ale písal. Snáď to nemám v hlave. Takéto sa píše horšie ak máš s desiatok materiálu poskladať niečo podľa seba. Je to pracné. Ale tu jednu nepoznám.
Mám aj knihu LES FABULEUX CHOPPERS AMERICAINS, francúzka- tam mne Maca pomáha prekladať. Tam je tiež pár pekných info. Ostatné sú viac menej známe.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil campa (03.08.2007 8:40)


03.08.2007 10:10

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

Hodnotenie: Zlé




ku gramatickej stránke tohto prekladu, ani k hodnoteniu autora samého sebou palčokom hore sa vyjadrovať radšej nebudem. jediné na čo by som rád upozornil je skutočnosť, či by nebolo prinajmenšom etické na záver každej časi uviezť zdroj odkiaľ autor pri svojom preklade čerpal. a možno by bolo o niečo vhodnejšie napísať radšej spracoval campa, ako autor campa.


03.08.2007 10:13

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

Cistic
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

brutaldisko ma brutálny RECHT


03.08.2007 10:16

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

campa
 Veteránista 

Ikona

Palec som si nedával vedome. Preklep s toho ako tu človek často behá.
Za hodnotenie ďakujem brutaldisko, ja sa nebránim podpísania ako spracoval.
Ale spracuj niečo, rád si to prečítam.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil campa (03.08.2007 10:16)


03.08.2007 10:25

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)




prečo sa stretávam stále s rovnakou reakciou "urob aj ty niečo a potom pripomienkuj?" to akože kým tu nemám X článkoprekladov dovtedy si ty celebrita a ja hovno?


03.08.2007 10:37

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

campa
 Veteránista 

Ikona

To nik nepovedal a ja netvrdím že ma to sere. Je to tvoj názor tak ti ho neberiem.
Ja za to nemá milion ani tu ani v motomagazíne a píšem to pre svoju radosť.
Prečo som ti napísal že spracuj niečo? Nech vieš že je to horšie ako písať. Narážam teda len na pripomienku autor a spracoval. Preto.


03.08.2007 10:55

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)





ak si chceš písať pre svoju radosť, tak si píš do denníčka. akonáhle niečo publikuješ pod svojim menom tak si autor. nerozumeim ako s tým súvisí či za to bereš honorár alebo nie je. a už vôbec nerozumiem prečo je dôležité aby som ja vedel či je spracovanie náročnejšie než tvorba autorských textov. myslím, že svoju pripomienku som napisal dostatočne jasne.


03.08.2007 11:30

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

miso251SK
 Turista 

ja sa sice obmedzujem na slovenske a hlavne ceske preklady, ak by si mohol, napis nazvy knih, aby som vedel co mam zhanat. Este mam aj americku legendu, ale to custom stavby z HD


03.08.2007 16:43

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

campa
 Veteránista 

Ikona

Brutaldisko, nerozumieš asi ničomu.
O HD bolo napísaných tisíce vecí a stovka kníh o jeho zrode a živote.
Nové sa nedá napísať nič!
Ano som autor pretože som si ja dal tu mravenčiu prácu do dať na papier v tejto forme.
Sú to moje vlastné slová a použil som rozum čerpaný s kníh a webu. NEviem čo ta na tom rozčuľuje. A do denníčka si píš ty. LOL.


03.08.2007 18:41

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

goos
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Cistic, tak nevim ale najpr super clanok a tesis na dalši a potom suhlasis s brtluskom.
Brtus, čo riešiš, nechapem. :-~

Campa-pre toho co nema na knihi a enciklopedie a musi to vraazt do velkej rodiny je to dobre citanie. Len tak dalej.


03.08.2007 19:24

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

Ducho
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Campa: Prečo ťa ešte stále vytáča, že na Slovensku je každý najlepším trénerom reprezentácie, aj keď sa nevie korčuľovať??? Sú tipy, čo vedia len kritizovať, treba sa nad to povzniesť a nenechať sa vyprovokovať... Zdravie máš len jedno, brácho...


03.08.2007 20:17

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

copy
 Skútrista 

Hodnotenie: Dobré

campa, Ducho - ako to napisat, aby to nebolo brane ako kritizovanie?

Palec hore za snahu a clanok. Nuz, historia HD je na nete aj v tlaci velmi frekventovana tema. Mam doma aj nejake knizky, minimalne v troch je to dopodrobna. Co nikdy nesedi, su datumy - kazde jedno spracovanie historie je mierne nepresne. Snad sedi aspon to, co maju HD na vlastnej stranke - kto iny by to mohol vediet lepsie, nez oni sami. Mas tam nejake chybicky, ale to je +- jedno.

Jedno ma ale prekvapuje - nikde si nespomenul "motorky" HD, ktore celu fabriku drzali nad vodou v sestdesiatych rokoch. Vojenske, policajne, servisne a zmrzlinarske trojkolky. Prvy HD s el. starterom bol Police Servi-Car v 1964, Electra Glide prisla o rok neskor, v 1965 - presne v rok masivneho nasadenia U.S. Army do bojov vo Vietname (v knihach o HD sa to ale nedocitas - v marci 1965 prvych 3500 namornikov, do konca r. 1965 uz tam mali USA viac ako 200tisic troops, cize pesiakov). Kto by vtedy kupoval moto? Mladi chalani, ktori cakali na povolavaci rozkaz? Ti nevedeli, ako dlho budu este doma, a ani to, ci sa este vratia :-~
Pozri obrázok

HD vtedy drzali nad vodou statne zakazky, a prezyvka "zmrzlinari" pre majitelov HD vznikla presne v tom obdobi - podla trojkoliek. Ked prisla na trh v 1965 prva Electra Glide s bocnymi kuframi (bielymi) tak sa skodoradostnici smiali, ze to preto, aby sa mal zmrzlinar ako dostat cez uzku lavku ponad potok. Prezyvka zije dodnes - vsimni si v niektorych filmoch. A dodnes su "zmrzlinarske" Harleye vdacnym zakladom pre prestavby
Pozri obrázok

Chcel som tym len povedat, ze si pozabudol na vznik kultovej zalezitosti - Trike. Vojna produkovala mnozstvo invalidov, ktori si po navrate do USA zvolili prave upravenu trojkolku ako dopravny prostriedok. Ten kult zije dodnes, aj ked posledny U.S. vojaci sa z Vietnamu vratili v 1975.



Upravené 1 krát. Naposledy upravil copy (03.08.2007 20:21)


03.08.2007 20:22

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

campa
 Veteránista 

Ikona

NEzabudol. Bolo to v 2 časti. Len aj keď som sa pôvodne chcel k triku vrátit, tak som to pre našinca nepovažoval za tak pútavé. Zobral som to len okrajovo.


03.08.2007 20:37

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

copy
 Skútrista 

campa: ked ony tie trojkoly boli vlastne v tych rokoch hlavny vyrobny program HD..
Zaciatkom 60tych rokov im padla statna podpora (bolo zrusene 40% clo na dovazane motorky), Honda okopcila automaticku spojku od Jawy do modelu Cub a vtrhli do ameriky (nieco podobne sa deje aj teraz, s cinanmi - zatial kopcia a robia len male kubatury, aj ked sa to pomaly uz lame) - k tomu vojna vo Vietname, pod AMF zamestnanci HD bud strajkovali alebo flakali robotu..

trojkolesove HD by vydali mozno aj na samostatnu kapitolu.


03.08.2007 20:45

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

campa
 Veteránista 

Ikona

Ved práve. Vyrábalo sa to strašne dlho. A tu to nik nepozná. Jedine tak s filmu ako policajný trike pre parkovaciu službu.


03.08.2007 21:27

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

copy
 Skútrista 

jak ze nepoznaju? ved Bud Spencer na tom jazdil.. "nazdar zmrzlinari"


03.08.2007 22:44

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

piratos
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Ducho,ja to uz mam davno precitane,len tu vyjadrujem podporu campovi... :-))) 8-)


04.08.2007 9:09

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

Ducho
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Správne robíš, treba ho podporiť...


04.08.2007 11:57

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

ChopperSK
 Turista 

Ikona

Bud Spencer mal uz len vanilkovu :-D


06.08.2007 6:17

Re: História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

Cistic
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Goos: Mal som asi upresniť že s Brutaldiskom súhlasím čo sa týka [/u]či by nebolo prinajmenšom etické na záver každej časi uviezť zdroj odkiaľ autor pri svojom preklade čerpal. a možno by bolo o niečo vhodnejšie napísať radšej spracoval campa, ako autor campa.
[u]
[/b]Mea Culpa[b] 8-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.