Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016 - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016 - Diskusné fórum

Hodnotenie: (5 hodnotení)

Diskusia k článku: Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
29.06.2016 14:55

Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Súťaž náročná. a malý zázrak že z SK až 3 tímy! A dokonca stredná škola... [dobre]


29.06.2016 15:25

Re: Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

brazel
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tak to ešte stihnú bez víz . 8-) :-)


29.06.2016 15:44

Re: Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

demmoo
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

paráda [dobre]

kúúrňajs, kde zobrali na STU-čke takú blondínečku??? :-* :-* :-* [dobre] [dobre]


29.06.2016 16:19

Re: Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Demmoo: Nemyslel si skôr tu zo SPSD Trnava? Hm?


29.06.2016 21:04

Re: Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Paci sa mi to, ale vyvolava to vo mne obavy, ktore musim napisat, aby som mohol za par rokov tvrdit, ze "ja som to hovoril"..
Tieto aktivity maju jeden neblahy dosledok, ze technologie, byt inovativne, pre prirodu asi dobre, su v buducnosti a uz aj v pritomnosti, nieco ako ekoterorizmus, ktory sa nenapadne vkrada do novych vozidiel, dnes najma v podobe downsizingu, obmedzovania emisii, hybridyzacie, elektromobity a podobnych ficuriek, ktore znamenaju pre spotrebitelov a kupujucich nemale vydavky.
Dalsia forma teroru, je v podobe cirkulacnych dani na starsie a vykonnejsie vozidla, u nas zatial len v podobe dane z vykonu motora, pri prvotnom prihlasovani dovezeneho, alebo noveho vozidla.
Bohate zapadne staty, si mozu dovolit dotacie na nakup vozidiel ekologickych, masivnu statnu podporu obmeny vozidiel, alebo investovat do infrastruktury tankovania alternativnych paliv, pripadne budovania nabijacich stanic.
V chudobnych koloniach EU, kde zije vatsina energy poverty, len tvrde restrikcie a krute dane, vyselektuju starsie vozidla, alebo znemoznia ich prevadzku, vdaka prevadzkovym nakladom, ktore sa dodatocne este len budu zavadzat, bez ohladu, na prijmovu zaostalost chudobnych regionov EU, resp. kolonii.
Vyzera to velmi milo a pekne, je to uzasne, ze podobne aktivity, robia mlady ludia, je to fajn a ekologicke. Spomente si na "elektricky Harley", alebo ako budu v pripade rozsirujucej sa elektromobilty, vyzerat u nas napriklad sidliska, kde je problem parkovat, lebo to nebude "tukabel, tukabel", ale vsade kabel z okna visiaci.
Na tych obrazkoch su praktici, a je ich par, ale kolko sa pritom urodi, zveze sa na vlne, este ekouradnikov, ekonovatorov, ekohujerov?
Technologicky sa jedna dnes o zazrak, ale zajtra to mozeme lutovat.
Podobne ako zakaz ziaroviek, vykonnych vysavacov, kavovarov, ktore sa nevypinaju, rychlovarnych konvic, ktore varia pomaly a spuste dalsich, ako napriklad etylalkohol v benzine, ktory rozpusta hadice atd...
A nehovorte, ze som vas nevaroval... ;-)


29.06.2016 21:34

Re: Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , to nie je ekoterorizmus , to je len bohapusté o.ebávanie , lebo rozdiel medzi vozidlom na klasický spaľovací motor a elektromobilom je iba ten , že elektromobil produkuje exhaláty kdesi inde , kde to oči okoloidúcich nevidia .
Takže tí sprostejší (skoro by sa chcelo napísať , že dementi) si myslia , že tá energia , čo perú do batérií , je z ničoho (+ samozrejme výroba článkov , atď , atď ...) , tešia sa z toho a veselo si ťapkajú .

Naviac , pri každej premene jednej formy energie na inú vzniká strata , čím viac premien , tým viac strát , takže nakoniec sa možno na pohon zúžitkováva 1-2% tej prvotnej .


29.06.2016 21:41

Re: Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

Thorien
 Turista 

Ikona

... dalsia vec pri elektromobiloch .. rozvodna siet .. vy si fakt myslite ze ked si zapoji na sidlisku kazdy 5ty clovek auto do zasuvky ze to siet znesie .??? :o


29.06.2016 21:42

Re: Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

sHARk1
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Re: Merlin00: v podstate súhlasím, ale zasa je potrebné dať všetko na misku váh... myslím hlavne tú ekozáťaž. dávame tej zemeguli riadne "na prdel"

každopádne pre nás "pamätníkov" ;-) bude najväčšia tragédia, keď napr. Akrapovič, alebo Edelbrock budú už vyrábať len reproduktory :-}

Dôvod úpravy: Re: Brazel: [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sHARk1 (29.06.2016 21:43)


29.06.2016 22:45

Re: Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Neviem či je to pravda, no kdesi som čítal, že keby len súčasný počet vozidiel jazdiacich po svete mali byť elektromobily. Tak vraj na ich motory a elektroinštaláciu nie je dostatok medi aj s tou čo nie je ešte vyťažená.
Ale aj tak nech sa mladým darí. [dobre] No aj tak mám pocit, že sa viac rieši image ako by muselo. Oni tomu síce hovoria areodynamika, no pri rýchlosti 30 km/h ...
A ešte za výraz : "kolesá s nízkou trakciou" by niekto mal dostať špeciálne ocenenie. :-D


29.06.2016 23:02

Re: Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Osobne si myslim, ze vdaka ekologii, umrie raz viac ludi, ako sa zachrani prirodnej hodnoty.
Dolezite je, aby ten masovy uhyn, mal kto ekologicky zlikvidovat, pripadne aspon zahrabat.
I ked ludia patria uz tisice rokov na zemi, za druh, ktory sa prisposobi asi vsetkemu a prezije aj na uplne nehostinnych miestach, takze okrem nadmernej byrokracie, nam nejake vazne vyhynutie nehrozi. Je blbe umriet niekde na polceste, za stastim z neostemplovanym papierom z nejakeho uradu.
.....
Elektricka siet,, to je vecna dilema.
Ale vdaka EK a tlaku na obmedzovanie prikonu spotrebicov a zmensovaniu rezervovaneho prikonu na vstupnych isticoch domacnosti, bytovych a nebytovych jednotiek, sa uz dnes da povedat, ze mnohe domacnosti, platia dnes vatsi pausalny poplatok za pripojenie, ako je ich celkova uhrnna spotreba v kWh. Pri hybridizacii a elektromobilizacii, to bude vyhoda.
Je otazne, ci ten predvoj spickoveho a kontinualneho prikonu a jeho obmedzovanie, nieje priprava na podobne dalsie radosti...

Ja vidim velky problem elektromobility v tom, ze v nasom podnebnom pasme, je problem, lebo tu mame aj zimu. Sice nie moc dlhu, ale mame. Pokial elektromobil ostane odstaveny, niekde, bez pripojky, tak baterky maju v mraze vazny problem. Rovnako aj vykurovanie vozidla za jazdy. Ono to sice riesi krasne nezavisle kurenie, ako eberspacher, alebo webasto, ale ked si predstavim, taku garaz v Poluse, alebo chodniky, okolo bussiness centier a blafajuce bufiky 8h pracovnej smeny v zime, tak mam dojem, ze ked sa este kurilo prevazne uhlim a koksom, sneh bol v Blave krasne sedy a vonal sirou, tak to bola len spomienka na cisty vzduch..
Principom ekoterorizmu, je napriek potrebam a zvykom, zavadzat opatrenia, ktore vytiahnu potrebne prostriedky, plus nieco navyse z vrecak tych, co o tom este nevedia.
Nic menej napisal som co si myslim, nehnevajte sa na mna, ja uz som taky.


30.06.2016 8:55

Re: Tri slovenské úsporné vozidlá na ceste do Londýna - Shell Eco-marathon Europe 2016

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

nevo: nie, myslel som túto:

Foto: STU Bratislava -Shell Eco-marathon Europe...


[dobre] [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.