Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - nevo
Login: | nevo Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec, jazdím 19 rokov, ročne najazdím v priemere 12000 kilometrov | |
Motorka: | Jawa 3.5 63X Racer | |
Mesto: | Nová Dubnica (Slovensko) | |
Darca krvi: | ![]() | |
Čas registrácie: | 24.08.2006 20:51 | |
Posledne prihlásený: | 18.03.2025 17:22 | |
Niečo o sebe: Mám rad bicykle, motorky a zimné športy. Nemôžem zabudnúť na kofolu. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 19 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 6 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 2 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 413
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom nevo: 4029
- Zobraz témy ktoré otvoril nevo
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil nevo
Foto člena:
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 6.
28.10.2024 - nevo Čitatelia: 2865 [Vaše stroje - Moja motorka]

Yamaha XJR 1300 – jesenná jazda
Je pekný jesenný víkend a konečne sa dostávam k možnosti povoziť sa na klasickom muscle biku z 90iek.
19.11.2023 - nevo Čitatelia: 8367 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM - každý týždeň malér
"Tú moju motorku asi skladal Turek na poslednej nočnej v týždni a pri tej únave to nedopadlo najlepšie."
20.11.2019 - nevo Čitatelia: 14538 [Vaše stroje - Moja motorka]

KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia
Tomuto môžeš veriť. Je to stroj, na ktorom už ja nezdravím motorkárov idúcich oproti.
02.09.2016 - nevo Čitatelia: 12116 [Vaše stroje - Moja úprava]

Café racer, alebo nechcem motorku z katalógu...
//Značka bola hneď od začiatku istá. Veď kto by si nepamätal, keď jazdil na dedovom pionieri a nakoniec skončil u tristopäťdesiatky?//
04.12.2013 - nevo Čitatelia: 7382 [Vaše stroje - Moja motorka]

Fejtón motorkára o tej svojej milej
„Udalosti a osoby v tomto článku sú pravdivé. Akákoľvek podobnosť so skutočnosťou nie je náhoda. Náhody neexistujú. Nie je vhodný pre tehotné, dojčiace maminy a maloletých motorkárov. Mohli by myslieť na iné skutky a vysvetliť si to úplne ináč, ako bol autorov zámer. Keď sa budeš držať návodu, nič nehrozí a všetko je bezpečné.“
21.12.2009 - nevo Čitatelia: 25837 [Vaše stroje - Moja motorka]

SUZUKI BANDIT GSF 600 S - 360°
alebo pohraniční susedia počas roka.
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
30.10.2013 - nevo Čitatelia: 6744 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Veľká Británia 2013
A potom som dostal nápad, že si pôjdem zajazdiť. Previezol som sa na koniec ulice a tam ma napadlo, že by som mohol ísť až na kraj mesta (tam máme čerpaciu stanicu). Keď som sa tam dostal, že sa teda preveziem cez hranice do Česka. Alebo rovno cez celé Čechy. Tak som to aj spravil. Žiadny cieľ, proste som sa len viezol.

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!